Basic Fit

Beleggen en aandelen kopen in Nederland, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + AMX, ASCX, Lokaal
Chukky2
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 195
Contacteer:

Re: Basic Fit

Bericht door Chukky2 »

Wat een drama voor basic fit
avantium Bam Bayer-Bioc.Bpost-cresent-econocom -Exmar -Fagron-greenyard-ing-MDxH-Nyrstar -Ontex -Oxurion-Pharming-umic.XFab-Arcelor ,IAsiat-argenx melex -Solvay,AMG,beka.acaci.shel.

vogelspotter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3295
Contacteer:

Bericht door vogelspotter »

'Groeiverhaal sportscholen blijft intact'

Gepubliceerd op 19 mei 2020 08:06 |

AMSTERDAM (AFN) - Het groeiverhaal voor Europese sportschoolketens blijft sterk, ondanks de coronacrisis. Dat constateren kenners van RBC, die een outperform-advies hebben op Basic-Fit en Gym Group.

Volgens de analisten zal de pandemie het gezondheidsbewustzijn juist vergroten. Beide bedrijven hebben voldoende liquiditeit om de neergang op te vangen en RBC houdt in conservatieve verwachtingen rekening met het heropenen van sportscholen in de loop van het jaar
In port:Arcelormittal,Avantium,Basic-Fit, Deceun,Deutsche Bank,LUFTHANSA,econocom,
EVS,OneSpan , Fastned,PETROLEO BRASILEIRO -ADR -A,Prosus, Weight Watchers, X-Fab, Greenyard.
Verkocht:UCB , Euronav.
cash :15 %

Gauthier
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 76
Contacteer:

Bericht door Gauthier »

(ABM FN-Dow Jones) DWS Investment heeft een flink kleiner belang in Basic-Fit gemeld. Dit bleek uit een melding in het kader van de Wet op het financieel toezicht, gedateerd op 15 mei 2020.

DWS meldde een kapitaalbelang van 1,74 procent met een stemrecht van 1,77 procent. Het belang wordt middellijk reëel gehouden.

Op 14 mei meldde DWS nog een eerste kapitaalbelang van 3,36 procent.

Wet op het financieel toezicht

De melding valt onder de Wet melding zeggenschap, die sinds 1 januari 2007 onder de overkoepelende Wet op het financieel toezicht valt. Volgens deze wet moeten aandeelhouders met een belang groter dan 3 procent elke wijziging in hun belang melden bij het overschrijden van de volgende drempelwaarden: 3, 5, 10, 15, 20, 25, 30, 40, 50, 60, 75 en 95 procent. Dit geldt zowel bij het opbouwen als het afbouwen van een belang.
Eventjes bij de shortposities gaan kijken. Enkel JP Morgan met 0.56% zag ik.
Afbeelding
Wimpie85 liked last!
Cash: 27%
ETF: 41% (IWDA, USTE, IEMA, IUSN, BNK)
Stocks: 32% (AGES, ASMI, BABA, BPOST, EUAV, GBLB, GLPG, GOOG, INGA, SOF)

Pidb
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 10
Contacteer:

Bericht door Pidb »

Ik snap niet dat er nog zo positivisme is tov basic fit.
Enerzijds heeft iedereen ontdekt dat je thuis ook gewoon kan sporten. Anderzijds lijkt mij finesses nu net een broeihaard, in die zin ontsmetting na ieder gebruik?, Intensief ademen = partikels verspreiden. Ik zeg niet dat ik correct ben. Gewoon mijn kijk op dit gebeuren.
Wimpie85 liked last!

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 4346
Contacteer:

Bericht door jens_dev »

De belangrijkste vraag die je je moet stellen is of het businessmodel achter Basic-Fit volgens jou kapot is. Als je denkt van wel, koop ze dan vooral niet. Ik denk eerlijk gezegd van niet en heb ook al verteld waarom. Ik maak me ook geen zorgen over een eventueel tekort aan liquiditeiten want een bedrijf met een goed businessmodel zal altijd toegang hebben tot vers geld, op welke manier dan ook. Ik erken ook dat het risico op dit moment hoger dan gemiddeld is. Ze verkopen geen bananen.

Tweede vraag: wat krijg je voor je geld? De impact van Covid-19 op het bedrijf is op korte termijn zeer groot maar je betaalt vandaag ook niet meer de €35 van 3 maanden geleden. Je betaalt amper meer dan de IPO-prijs van juni 2016; een boekjaar waarin Basic-Fit een operationele kasstroom vóór werkkapitaal van €68m op een omzet van €259m draaide (warning: anchoring ahead). Vorig jaar (FY2019) ging het om respectievelijk €154m en €515m. 2020 is verloren, maar ik denk dat ze in 2021 al weer even goed of beter kunnen doen dan in dat FY2019.

Iedereen moet zijn eigen mening vormen, maar ik zie deze crisis dus eerder als een instapmogelijkheid. Huidig gewicht: 3,3%. Gewenst: 4 à 5%.
Mannie liked last!
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1239
Contacteer:

Bericht door neku »

Pidb schreef:
20 mei 2020 15:25
Enerzijds heeft iedereen ontdekt dat je thuis ook gewoon kan sporten. Anderzijds lijkt mij finesses nu net een broeihaard, in die zin ontsmetting na ieder gebruik?, Intensief ademen = partikels verspreiden. Ik zeg niet dat ik correct ben. Gewoon mijn kijk op dit gebeuren.
"Social Distancing Walls" - Gym Reveals Future Layout In Post-Corona World

https://www.zerohedge.com/health/social ... rona-world

Sporten gaat radicaal anders worden in de gym :ugeek:
charel01 liked last!
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!

Gauthier
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 76
Contacteer:

Bericht door Gauthier »

Nieuwe mailer van Basic Fit met een onverwachte passage?

Afbeelding
charel01 liked last!
Cash: 27%
ETF: 41% (IWDA, USTE, IEMA, IUSN, BNK)
Stocks: 32% (AGES, ASMI, BABA, BPOST, EUAV, GBLB, GLPG, GOOG, INGA, SOF)

Pidb
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 10
Contacteer:

Bericht door Pidb »

neku schreef:
22 mei 2020 12:06
Pidb schreef:
20 mei 2020 15:25
"Social Distancing Walls" - Gym Reveals Future Layout In Post-Corona World

https://www.zerohedge.com/health/social ... rona-world

Sporten gaat radicaal anders worden in de gym :ugeek:
Lijkt me wel minder "gezellig". En ook dat de lucht meer blijft hangen en daardoor minder comfortabel voelt. Zie vb container cup (voor de Belgen) waar je hoort dat dat beklemmend gevoel er soms is. Nu goed, ik hoop voor diegene die in basic fit zitten ik het fout heb. Ik blijf nog even aan de kant en zien hoe het evolueert. Maar daardoor mss wel een gunstige instapkoers mis. :)

vogelspotter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3295
Contacteer:

Bericht door vogelspotter »

Categorie: Beurs vandaag, Achtergronden

Door Niels Koerts

op 24 mei 2020 09:45
Vooruitblik: Drie turnaroundaandelen

In dit artikel worden de volgende onderwerpen behandeld:
•Positieve data over het coronavirus
•Een veelbelovend Chinees vaccin
•Heropening van de VS
•Lagere schulden van huishoudens
•Drie turnaroundkandidaten

Positieve data corona

Afgelopen week heb ik met verbazing naar de stijging van de AEX gekeken. Er zijn twijfels over het coronavaccin van Moderna, de handelsspanningen nemen toe en de economische cijfers zijn nog steeds bijzonder slecht.

Toch was er ook goed nieuws, waar relatief weinig aandacht voor is geweest. Het gaat over de immuniteit die mensen opbouwen als zij het coronavirus hebben gehad. In het vooraanstaande wetenschappelijke tijdschrift Cell is aangetoond dat mensen die hersteld zijn van het coronavirus niet alleen antilichamen opbouwen, maar ook T-cellen behouden.

U zult zich afvragen wat we aan die T-cellen hebben. Het antwoord is heel simpel: deze T-cellen bevatten immuunsysteemcomponenten die het virus kunnen verwijderen door de geïnfecteerde cellen te doden.

Dit is belangrijk omdat we hierdoor mogen aannemen dat mensen die het coronavirus hebben opgelopen minder snel ziek zullen worden, en als ze toch ziek worden slechts milde verschijnselen krijgen.

De kans dat iemand die voor de tweede keer wordt geïnfecteerd dood gaat, is dus bijzonder klein. Gelukkig maar, want stel dat het de wereld niet lukt om een coronavaccin te ontwikkelen, dan hoeven we niet jaar in jaar uit in een lockdown.

Drie favoriete turnaroundaandelen

1. Royal Dutch Shell

2. Basf

3. Basic-Fit

Basic-Fit is veruit het meest speculatieve aandeel in dit lijstje. Dit komt doordat het zeer onzeker is wanneer de sportscholen weer open mogen. In Frankrijk en België is nog geen openingsdatum bekend en ook in Nederland lijkt het erop dat sportscholen op korte termijn nog niet open mogen.

Risico's

Officieel horen we daar aanstaande dinsdag iets over. Uit meerdere wetenschappelijke onderzoeken blijkt dat de verspreiding vooral binnen plaatsvindt. Een gebouw waar mensen zich uit de naad trainen is dus een potentiële brandhaard.

De sportscholen zeggen juist dat zij flink hebben geïnvesteerd in het regelen van de luchtstroom, waardoor het risico beperkt is. Ik ben geen viroloog dus ik zou niet weten wie er gelijk heeft. Voor Basic-Fit is het belangrijk dat het zo snel mogelijk weer open kan.

Iedere maand dat er niet wordt gesport, verdwijnt er €15 miljoen uit de kas. In onze laatste analyse hebben we berekend dat Basic-Fit het zonder inkomsten uit houdt tot en met eind augustus. De sportschoolketen is echter in onderhandeling met de Nederlandse staat over een bankgarantie van €60 miljoen.

Als Basic-fit deze bankgarantie krijgt dan kan het zonder inkomsten overleven tot en met het einde van het jaar. De IEX Beleggersdesk gaat er vanuit dat de sportschoolketen er met de Nederlandse overheid uitkomt, maar in een worst case scenario vindt er een emissie plaats.

Koersdoel €42

Tot zo ver de risico's, want hier staan ook grote kansen tegenover. Onder normale omstandigheden groeit Basic-Fit met tenminste 20% per jaar. Dat terwijl het nu al de grootste sportschoolketen van Europa is.

Het verdienmodel zit dusdanig goed in elkaar dat de investering in een nieuwe sportschool na drie jaar is terugverdiend. Bij dit soort groeicijfers past onder normale omstandigheden geen waardering van 8 keer de kasstroom.

Dat is een waardering die eerder bij krimpende ondernemingen zoals PostNL past. Als de coronacrisis voorbij is dan is een prijs van 20 keer de kasstroom passender. Dit resulteert in een koersdoel van €42. Kortom, de kansen wegen ruimschoots op tegen de risico's en dat maakt Basic-Fit een zeer interessante turnaroundkandidaat.
charel01 liked last!
In port:Arcelormittal,Avantium,Basic-Fit, Deceun,Deutsche Bank,LUFTHANSA,econocom,
EVS,OneSpan , Fastned,PETROLEO BRASILEIRO -ADR -A,Prosus, Weight Watchers, X-Fab, Greenyard.
Verkocht:UCB , Euronav.
cash :15 %

Bballer
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 8
Contacteer:

Bericht door Bballer »

Basic fit heeft toch wel inkomsten ,
? 75% van het clienteel heeft gekozen om gewoon zijn abonement verder te betalen .
.Dan kunnen ze toch wel wat langer verder dan eind aug ?

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie