Basic Fit

Beleggen en aandelen kopen in Nederland, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + AMX, ASCX, Lokaal
Umi
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1007

Re: Basic Fit

Berichtdoor Umi » 02 Nov 2018 10:23

Ik ben hier trouwens ook ingestapt aan 26,3 gemiddeld, positie voorlopig een kleine 3% vd port.
Aandeel is fair gewaardeerd volgens mij (op basis van FCF-Mcapex 2018), maar als ze hun groei kunnen waarmaken zit er nog veel potentieel in.
lode78 liked last!

Beleggen met zéér aantrekkelijke tarieven
(klik op broker en vraag vrijblijvend informatie aan)
MeXeM DEGIRO LYNX
Inbev à €6.000 €3,60 €4,28 €6,00
Extra's o.a. 3 maanden
gratis coaching
Geen kosten bij ETF
en turbo kernselectie
Gratis tips en geen
wisselkoersmarge
bekijk hier meer brokers

powered by Surfing Waves

Umi
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Umi » 29 Nov 2018 12:16

Ik heb mijn positie nog wat uitgebreid gisteren. +5% van de port, gemiddeld net onder de 26euro.

Ik verwacht een sustaining FCF van € 70M à € 75M voor dit jaar. (= excl. growth capex & WCR)
Ebitda-marge = +-31%
En zou verder moeten stijgen wegens lager percentage nieuwe clubs tov mature clubs. -> mature club-Ebitda = Bijna 50% (= excl. corporate)!
Net Debt/Ebitda = <2,7x eind dit jaar

MGMT gaat uit van een maintenance capex van 55k per club dit jaar.
Als we niet corrigeren voor het werkkapitaal zou de FCF zelfs hoger uitvallen. Hun werkkapitaal zou structureel moeten meezitten bij verdere groei (is - 25% vd omzet).
De clubs die ze in 2015 openden halen een gemiddelde ROIC van 35%! Clubs zijn 'mature' na 24 maand, dus de recent geopende clubs dragen nog maar gedeeltelijk bij aan het resutlaat.
-> zie p.8 http://corporate.basic-fit.com/Cms_Data ... oundup.pdf
Ze investeren jaarlijks in zo'n 100 nieuwe clubs aan gem. 1,1M per nieuwe club => reken maar uit wat daar jaarlijks bijkan aan een ROIC van +30%. & ze zien nog véél groei in de toekomst & nog ruimte voor extra inkomsten (fitness app, yanga water,..)
Abonnementsprijs werd vandaag trouwens ook verhoogd. 19,99 €/maand wordt nu 19,99€/4weken.

Als ze komende jaren verder kunnen groeien kan het héél snel gaan de met cashflows, en zelfs als ze traag groeien zal de cashflow fors stijgen (hoger % mature clubs). MGMT verwacht vanaf volgend jaar cashflow positief te zijn (dus incl. growth capex van +110M). Zolang men clubs kan openen aan +30% ROIC, moet men fors blijven investeren & vooral geen dividend uitkeren.

Ik plaats dit onder de noemer; " it is better to buy a wonderful company at a fair price than a fair company at a wonderful price"

http://corporate.basic-fit.com/dev~Cali ... r-Day-2017

Iemand een andere mening?

ps 3i heeft onlangs wel een 1ste pakket verkocht aan +30 euro.
Warrant liked last!

tsuretie
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 751

Berichtdoor tsuretie » 29 Nov 2018 12:46

Umi schreef:
Iemand een andere mening?

ps 3i heeft onlangs wel een 1ste pakket verkocht aan +30 euro.

Nee, hier dezelfde mening : aandeel 4 % van de port.
Was wat goochelen dit jaar om mijn gemiddelde te verlagen, die verkoop van 3i zette inderdaad wat druk.
Nu in @26.33

Ik had er het een tijdje geleden met Jens_Dev over.
Hij was niet echt fan van dit aandeel omdat hij niet echt kon inschatten wat je koopt, momenteel.
Begrijpelijk argument, maar dit is bij de meeste groeiaandelen wel zo, natuurlijk.

Persoonlijk ben ik wel fan, ik blijf hier dus nog wel een tijdje zitten. ;)
lode78 liked last!
Payton Planar, Resilux, Bpost, Econocom, AB Inbev, Basic-Fit, Ageas, Gazprom, Norcros, Vranken P., Solvay, Euronav, Recticel, Ter Beke. Op te volgen : TUI AG

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3731

Berichtdoor jens_dev » 29 Nov 2018 13:11

How how, ik heb je gezegd dat ik het businessmodel net zeer interessant vond. Gemakkelijk uit te rollen geografisch, schaalgrootte, asset light zodra een zaal geopend is, zeer moeilijk om mee te concurreren,... Ik zou wel durven instappen voor 3 à 4% portefeuille na koersdaling afgelopen weken. Ik hou het in het oog, zeker nu sensei Umi er ook in zit.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

Umi
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Umi » 29 Nov 2018 15:55

De Sensei heeft net op tijd bijgekocht precies... (dadelijk na het nieuws van de duurdere abonnementen)

Warrant
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 77

Berichtdoor Warrant » 29 Nov 2018 16:59

Ook één van mijn favoriete aandelen, zit dus ook in mijn top 10 posities. Potentieel is nog altijd heel groot, er is wel wat concurrentie (voornamelijk Duitse & Britse fitness chains) maar het zal nog even duren vooraleer die echt elkaar gaan tegenkomen.
Top 10: Basic Fit, Shopify, Wirecard, Visa, Mercadolibre, The Trade Desk, Umicore, ASML Holding, Microsoft & ServiceNow

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3731

Berichtdoor jens_dev » 04 Dec 2018 08:33

RBC start coverage met verkoopadvies en TP van €26.
Ik wil wel, maar cash vinden is niet eenvoudig momenteel. Er is ook niets rijp voor verkoop.
Layzie19 liked last!
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

Umi
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Umi » 04 Dec 2018 09:55

jens_dev schreef:RBC start coverage met verkoopadvies en TP van €26.
Ik wil wel, maar cash vinden is niet eenvoudig momenteel. Er is ook niets rijp voor verkoop.

Eigenlijk is het een 'underperform' advies (afbouwen dus), slecht vertaald door de journalist in kwestie.
Het mag nog verder zakken van mij! 5,5% vd port & dat percentage mag hoger (al wacht ik liever tot de jaarresultaten)

Layzie19
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 141

Berichtdoor Layzie19 » 03 Jan 2019 17:48

Het kriebelt. Ik geloof er volledig in, en dan niet alleen in Basic Fit maar ook in de gezondheids/sporthype die momenteel van toepassing is. Overal waar je rondvraagt zijn er meer mensen die aan sport doen. Hopelijk breidden ze nog uit van pure fitnessketen naar andere activiteiten zoals Yoga, CrossFit en wat heb je daar nog allemaal...

Staan nu al 2 maand n half op mijn watchlist. Koers bengelt maar wat rond de 25 de laatste weken. Zal morgen waarschijnlijk eens toehappen.
lode78 liked last!

Layzie19
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 141

Berichtdoor Layzie19 » 28 Jan 2019 10:29

Citi start met opvolging : koersdoel 32 euro en kopen advies.

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen