Koninklijke BAM

Beleggen in aandelen beurs Amsterdam, AEX en AMX index, etc.
Plaats reactie
Gil
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Re: Koninklijke BAM

Berichtdoor Gil » 26 Feb 2018 17:50

Hallo,

Ik heb toch een aantal vragen omtrent die shorters.
Waar kan je het percentage shorters bekijken/berekenen? Welke impact heeft dit op de koers van het aandeel? Waarom shorten als het een stabiel bedrijf is?

Kevander
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 54

Berichtdoor Kevander » 26 Feb 2018 17:53

Hopelijk gaat BAM snel naar 4 à 4,50 euro. Dan vliegen ze er hier uit!
ablynx1 liked last!
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), Ahold Delhaize (€18,50), AB Inbev, Shell (€30,09), BMW (€70), Bekaert (€40), Wereldhave Belgium (€91), BAM (€3,90), PostNL (€3,22)

Lieve16
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1441

Berichtdoor Lieve16 » 26 Feb 2018 17:58

Gil schreef:Hallo,

Ik heb toch een aantal vragen omtrent die shorters.
Waar kan je het percentage shorters bekijken/berekenen? Welke impact heeft dit op de koers van het aandeel? Waarom shorten als het een stabiel bedrijf is?

http://shortsell.nl/short/BAM

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 402

Berichtdoor Lotus » 26 Feb 2018 19:21

Kevander schreef:Ik hoop het! Ik maak mij zorgen om de 10% shorters in dit aandeel. Dit is niet niets, ze kunnen zo de koers naar €3 trekken als ze willen. Maar als we maandag weer 4% groen kunnen eindigen dan gaat dat aantal shorters het moeilijk krijgen om te coveren.

Leg eens uit hoe ze die koers dan naar €3 kunnen trekken? Als het zo makkelijk was dan was short gaan bijna altijd garantie tot succes en dat is het niet. Als het even tegen zit dan zijn het al snel de shorters die de reden zijn maar bedenk u dat er goede redenen zijn waarom shorters ergens instappen.

Shortsell geeft trouwens vaak onjuiste of onvolledige informatie.

ablynx1
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 17

Berichtdoor ablynx1 » 26 Feb 2018 19:40

Kevander schreef:Hopelijk gaat BAM snel naar 4 à 4,50 euro. Dan vliegen ze er hier uit!

Zo denk ik er ook over. Het geduld wordt danig op de proef gesteld met dit aandeel.

ringoeur
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 550

Berichtdoor ringoeur » 27 Feb 2018 17:13

BAM aan de slag met luchthaven Londen
Gepubliceerd op 27 feb 2018 om 16:58

LONDEN (AFN) - Bouwonderneming BAM heeft via dochter BAM Nuttall een opdracht met betrekking tot de uitbreiding van Londen City Airport in de wacht gesleept. Het betreft de uitbreiding van het betonnen dek ten behoeve van een nieuwe taxibaan van de luchthaven. De werkzaamheden zullen aankomend voorjaar beginnen en moeten begin 2020 zijn afgerond.

Met de opdracht is een bedrag gemoeid van 85 miljoen pond (95 miljoen euro). Naast BAM Nuttall zal ook BAM International meewerken aan het project. Het werk omvat ook de gedeeltelijke sloop van een kademuur, de aanleg van drainagekanalen en een deels onderwatergelegen koker voor kabels en leidingen. Ook zal BAM ongeveer vijftig palen op het land plaatsen naast het entreegebouw van de luchthaven

De uitbreiding van het dek is een eerste stap van de bouwwerkzaamheden die bij de luchthaven plaats zullen vinden. Met de volledige ontwikkelingsplannen voor Londen City Airport is in totaal een bedrag van 480 miljoen pond gemoeid. Naast de extra taxibaan gaat het ook om de uitbreiding van de terminal. Het aantal passagiers dat luchthaven verwerkt zal na afronding van de werkzaamheden naar verwachting stijgen van 4,5 miljoen naar 6,5 miljoen.

https://www.iex.nl/Nieuws/ANP-270218-14 ... onden.aspx

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 569

Berichtdoor Putbruy » 27 Feb 2018 17:41

shorters manipuleren geen koersen, ze anticiperen op dalingen.
En ze zijn niet altijd even succesvol, bij Ablynx waren ze geklommen tot bijna 8% toen het finale bod kwam :)

desondanks vrees ik dat een stabiele 4,xx niet voor het volgende kwartaal zal zijn :(
in port : vanalles..

ablynx1
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor ablynx1 » 27 Feb 2018 19:46

Putbruy schreef:shorters manipuleren geen koersen, ze anticiperen op dalingen.
En ze zijn niet altijd even succesvol, bij Ablynx waren ze geklommen tot bijna 8% toen het finale bod kwam :)

desondanks vrees ik dat een stabiele 4,xx niet voor het volgende kwartaal zal zijn :(

Ze staan reeds ongeveer 3 maanden onder de 4 euro. Ik voorspel erboven vanaf 01/04 om daarna te stijgen tot 4,8 als hoogtepunt van 2018. Daarna komt er een algemene beurscrash.

loe
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 18

Berichtdoor loe » 28 Feb 2018 10:52

ablynx1 schreef:

Ze staan reeds ongeveer 3 maanden onder de 4 euro. Ik voorspel erboven vanaf 01/04 om daarna te stijgen tot 4,8 als hoogtepunt van 2018. Daarna komt er een algemene beurscrash.

Waarom beurscrash ? Reden?

ablynx1
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor ablynx1 » 28 Feb 2018 12:43

loe schreef:
ablynx1 schreef:

Waarom beurscrash ? Reden?

Met beurscrach bedoel ik een grote correctie van meer dan 20 % hetgeen, historisch gezien, alleen maar logisch zou zijn. Cash opzij zetten en hebben, zal dan van pas kunnen komen om goedkoop terug te kunnen instappen.