Aegon
Re: Aegon
2020 final dividend stock fraction
Those who elected a stock dividend will receive one Aegon common share for every 59 common shares held. The stock fraction is based on Aegon's average share price as quoted on Euronext Amsterdam, using the high and low of each of the five trading days from June 24 up to and including June 30, 2021. The average price calculated on this basis amounted to EUR 3.52.
Those who elected a stock dividend will receive one Aegon common share for every 59 common shares held. The stock fraction is based on Aegon's average share price as quoted on Euronext Amsterdam, using the high and low of each of the five trading days from June 24 up to and including June 30, 2021. The average price calculated on this basis amounted to EUR 3.52.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com
-
- Forum verkenner
- waarderingen: 0
Een dalende trend voor het Aegon aandeel als ik het goed begrijp. Brightside, kan opnieuw stijgen want het is nu aantrekkelijker om te kopen, dacht ik.
-
- Forum verkenner
Ja idd Kzentekik, als ie niet meer daalt, is het aantrekkelijker ja...Kzentekik schreef: ↑02 jul 2021 12:12Kopen in een dalende trend? Niet zo verstandig, me dunkt. Doe ik nooit... Eerst laten uitbodemen, en dan...€JantjePetertje€ schreef: ↑01 jul 2021 17:52Een dalende trend voor het Aegon aandeel als ik het goed begrijp. Brightside, kan opnieuw stijgen want het is nu aantrekkelijker om te kopen, dacht ik.
Zelf zit ik al vele jaren in Aegon en vindt aegon juist zeer interessant om geshuffeld te kopen en verkopen.€JantjePetertje€ schreef: ↑02 jul 2021 23:07Ja idd Kzentekik, als ie niet meer daalt, is het aantrekkelijker ja...Kzentekik schreef: ↑02 jul 2021 12:12Kopen in een dalende trend? Niet zo verstandig, me dunkt. Doe ik nooit... Eerst laten uitbodemen, en dan...€JantjePetertje€ schreef: ↑01 jul 2021 17:52Een dalende trend voor het Aegon aandeel als ik het goed begrijp. Brightside, kan opnieuw stijgen want het is nu aantrekkelijker om te kopen, dacht ik.
Bij daling steeds wat bijkopen en bij stijging deels terug een stukje verkopen.(nooit volledig uitgestapt) En tussendoor een aantrekkelijk dividend optrekken dat bijgeschreven wordt in aandelen.
Van de week mijn positie ook vergroot à 3,492€ en mijn GAK op 2,71€ gebracht. (komt van +5€)
Koop en verkoopmomenten kies ik aan de hand van de steun/weerstanden die TA van binck geeft.
Zakken ze verder richting 3,3€ dan vergroot ik mijn positie opnieuw...stijgen ze richting 4,2€ dan verkoop ik een deel van mijn positie.
-
- Forum verkenner
ja dus een eigen oordeel vellen en bovenop het nieuws zitten...
Aegon gaat voor 133 miljoen euro eigen aandelen inkopen, om te voorkomen dat de winst per aandeel verwatert door de uitkering van dividend in nieuwe aandelen en door de toekenning van opties aan medewerkers. Dat maakte de verzekeraar woensdagavond bekend.
58 procent van de aandeelhouders koos voor een uitkering van het slotdividend van 2020 in de vorm van nieuwe aandelen. Hiervoor koopt Aegon voor 72 miljoen euro aan eigen stukken in.
Voor de uitkering van aandelenopties over de periode 2017 tot en met 2021 wordt nog eens voor 61 miljoen euro aandelen Aegon ingekocht.
De aandeleninkoop vindt plaats tussen 8 juli en 25 augustus.
wolfe liked last!
58 procent van de aandeelhouders koos voor een uitkering van het slotdividend van 2020 in de vorm van nieuwe aandelen. Hiervoor koopt Aegon voor 72 miljoen euro aan eigen stukken in.
Voor de uitkering van aandelenopties over de periode 2017 tot en met 2021 wordt nog eens voor 61 miljoen euro aandelen Aegon ingekocht.
De aandeleninkoop vindt plaats tussen 8 juli en 25 augustus.
UBS heeft een groter belang in Aegon gemeld. Dit bleek uit een melding in het kader van de Wet op het financieel toezicht, gedateerd op 5 juli 2021.
UBS meldde een kapitaalbelang van 3,14 procent met een stemrecht van eveneens 3,14 procent. Dit belang wordt grotendeels middellijk reëel gehouden.
Op 9 juni dit jaar meldde UBS een kapitaalbelang van 1,26 procent met een dito stemrecht.
wolfe liked last!
UBS meldde een kapitaalbelang van 3,14 procent met een stemrecht van eveneens 3,14 procent. Dit belang wordt grotendeels middellijk reëel gehouden.
Op 9 juni dit jaar meldde UBS een kapitaalbelang van 1,26 procent met een dito stemrecht.
Top cijfers
Aegon verrast met sterke winst en solvabiliteit
(ABM FN-Dow Jones) Aegon heeft in het tweede kwartaal het verlies van een jaar omgebogen in een hoger dan verwachte winst, waardoor de solvabiliteit steeg en het dividend een stuk hoger uitvalt. Dat maakte de verzekeraar donderdag bekend.
"Ik ben tevreden met de goede vooruitgang", stelde topman Lard Friese.
Het nettoverlies van ruim 1 miljard euro een jaar eerder werd een nettowinst van 849 miljoen euro. Dat is een half miljard euro beter dan de analistenverwachting van 331 miljoen euro.
De grote waardedalingen van een jaar eerder vielen weg op de balans en maken plaats voor een positieve herwaardering van 468 miljoen euro bij de zogeheten 'fair value items'.
Het operationeel resultaat steeg met 62 procent, van 347 miljoen naar 562 miljoen euro, dankzij hogere fee-inkomsten door hogere aandelenkoersen, lagere claims en kostenbesparingen. De consensusverwachting zat hier op 462 miljoen.
De Amerikaanse tak verbeterde het resultaat van 133 miljoen naar 282 miljoen euro. Analisten rekenden hier op 228 miljoen. Een jaar eerder werd het resultaat nog aanzienlijk gedrukt door de coronacrisis.
De Solvency II-ratio verbeterde met 14 procentpunt tot 208. Dit is aanzienlijk meer dan de 198 procent die de analisten hadden voorspeld.
Het dividend stijgt met 2 cent naar 0,08 euro per aandeel en dat is 1 cent meer dan analisten hadden verwacht.
In de Verenigde Staten werd ook een uitkoopprogramma gestart voor de variabele lijfrentes. Dit moet de Amerikaanse dochter Transamerica minder gevoelig maken voor marktbewegingen. JPMorgan dacht vooraf dat het aandeel positief kan reageren als Aegon opties over deze portefeuille ter sprake zou brengen
Freddy liked last!
Aegon verrast met sterke winst en solvabiliteit
(ABM FN-Dow Jones) Aegon heeft in het tweede kwartaal het verlies van een jaar omgebogen in een hoger dan verwachte winst, waardoor de solvabiliteit steeg en het dividend een stuk hoger uitvalt. Dat maakte de verzekeraar donderdag bekend.
"Ik ben tevreden met de goede vooruitgang", stelde topman Lard Friese.
Het nettoverlies van ruim 1 miljard euro een jaar eerder werd een nettowinst van 849 miljoen euro. Dat is een half miljard euro beter dan de analistenverwachting van 331 miljoen euro.
De grote waardedalingen van een jaar eerder vielen weg op de balans en maken plaats voor een positieve herwaardering van 468 miljoen euro bij de zogeheten 'fair value items'.
Het operationeel resultaat steeg met 62 procent, van 347 miljoen naar 562 miljoen euro, dankzij hogere fee-inkomsten door hogere aandelenkoersen, lagere claims en kostenbesparingen. De consensusverwachting zat hier op 462 miljoen.
De Amerikaanse tak verbeterde het resultaat van 133 miljoen naar 282 miljoen euro. Analisten rekenden hier op 228 miljoen. Een jaar eerder werd het resultaat nog aanzienlijk gedrukt door de coronacrisis.
De Solvency II-ratio verbeterde met 14 procentpunt tot 208. Dit is aanzienlijk meer dan de 198 procent die de analisten hadden voorspeld.
Het dividend stijgt met 2 cent naar 0,08 euro per aandeel en dat is 1 cent meer dan analisten hadden verwacht.
In de Verenigde Staten werd ook een uitkoopprogramma gestart voor de variabele lijfrentes. Dit moet de Amerikaanse dochter Transamerica minder gevoelig maken voor marktbewegingen. JPMorgan dacht vooraf dat het aandeel positief kan reageren als Aegon opties over deze portefeuille ter sprake zou brengen