Aegon

Beleggen in aandelen beurs Amsterdam, AEX en AMX index, etc.
Plaats reactie
sharky
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 634

Re: Aegon

Berichtdoor sharky » 29 Dec 2017 20:19

Ik heb vandaag een kleine positie ingenomen. Ik denk dat de grootste problemen uit het verleden achter de rug zijn en er een een enorm opwaarts potentieel achter dit aandeel schuilt. Het aandeel heeft een K/W van 6,5, dit is een pak lager als andere verzekeraars. Verder zal het aandeel gaan profiteren van de stijgende rente in de VS (dus ook een goede hedge in mijn portefeuille tegen de stijgende rente). En daarbovenop krijg je nog een brutodividend van een kleine 5%. (Dit is geen advies)
Bron: http://beursig.com/forum/viewtopic.php? ... start=1340

Ja ik ben het met U eens .Ik heb Aegon al paar keer in port genomen en heb nu nog een deel zitten en het plaatje wordt steeds beter en het aandeel was niet erg geliefd de laatste jaren.Er lijkt beterschap in de toekomst .M.i. kan Aegon zelfs beter scoren dan Ageas nu mits het sterk ondergewaardeerd is en tevens ook een vet dividend betaald .Ik denk terug wat aan te kopen ook .
Aegon ,KBCA,Galapagos,Pharming,Mithra en nog wat cash momenteel

Freddy
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 471

Berichtdoor Freddy » 29 Dec 2017 21:04

haha ik dacht dat ik eens origineel ging doen door bij te kopen

het enige dat mij echt stoort aan dit aandeel is de verwachte daling van de dolar, en een beetje de onzekerheid met de trump tax cut (als ze de daarin voorziene anti misbruikbepalingen extreem streng zouden invullen zou dit serieus schadelijk kunnen zijn voor buitenlandse financiële instellingen actief in de VS, maar wellicht zullen ze wel realistisch blijven).

sharky
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor sharky » 30 Dec 2017 09:21

Nog een die het tipt

Aegon

"Aegon is goedkoop. Veel goedkoper dan de Europese sector of de Amerikaanse sector. Het bedrijf zal gaan profiteren van de dollar, waarvan ik verwacht dat die gaat stijgen. Ook de stijgende Amerikaanse rente is naar mijn verwachting goed. Daarbij kunnen ze profiteren van de belastingverlagingen in Amerika. Het dividendrendement komt uit op bijna 5% dus ik heb het idee dat daar een hoop potentie zit."

"Een mogelijke trigger kan nog AXA zijn, een grote Franse concurrent, dat zijn grote Amerikaanse dochter naar de beurs gaat brengen. Als dat gebeurt verwacht ik ook dat dat wat waarde bij Aegon zichtbaar kan maken. Of het gebeurt weet ik natuurlijk niet maar het zou een koerstrigger kunnen zijn."

sharky
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor sharky » 10 Jan 2018 16:04

Aegon doet het vrij goed de laatste tijd.We lijken op weg naar de 6 €
Met wat geluk komt de 7 € later dit jaar ook in het vizier .Hebben hun balans redelijk wat herschikt en met een stijgende rente in de US lijkt het aandeel wat in de gratie te vallen bij beleggers .
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.

LaCucaracha
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 12

Berichtdoor LaCucaracha » 14 Jan 2018 22:03

Koopwaardig?

sharky
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor sharky » 16 Jan 2018 09:18

LaCucaracha schreef:Koopwaardig?

Het aandeel staat bij vele analisten toch op kopen .Aegon was maanden zwak op koers maar hebben ondertussen niet stil gezeten en vooral hun solvabiliteit verhoogd wat eerder werd gezien als een negatief punt.
Mits ze ook veel aktief zijn in de usa hebben ze het renteklimaat wat mee en ziet het plaatje er nu een stuk beter uit dan voorheen .
Mogelijks zit een terugkeer naar de 7 € er in voor komende maanden .

Hunter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 921

Berichtdoor Hunter » 09 Feb 2018 13:04

'Lagere onderliggende winst voor Aegon'
Gepubliceerd op 9 feb 2018 om 10:33

AMSTERDAM (AFN) - Aegon heeft de onderliggende winst afgelopen kwartaal waarschijnlijk zien dalen ten opzichte van een jaar eerder. Dat is althans de gemiddelde verwachting van analisten die de verzekeraar zelf gepolst heeft in aanloop naar de presentatie van de jaarcijfers volgende week donderdag.

De kenners gaan in doorsnee uit van een onderliggende winst voor belastingen van 517 miljoen euro, tegen 554 miljoen euro in de laatste drie maanden van 2016. De nettowinst is naar verwachting wel flink gestegen, en wordt gemiddeld geraamd op 659 miljoen euro, tegen 470 miljoen euro een jaar eerder.

In het derde kwartaal wist Aegon beleggers nog aangenaam te verrassen met een aanzienlijke winststijging, die ook de kapitaalbuffer ten goede kwam. De verzekeraar profiteerde van een sterke groei in vermogensbeheer, lagere claims, hogere inkomsten uit provisies en een gunstig beursklimaat. Daarnaast hielpen kostenbesparingen een handje.

Solvabiliteitsratio

Sindsdien heeft Aegon zich in financieel opzicht verder versterkt dankzij de verkoop van een grote portefeuille levensverzekeringen in de Verenigde Staten. Hoewel die transactie leidt tot een papieren verlies van 125 miljoen euro in het vierde kwartaal, brengt die het bedrijf volgens analisten mogelijk wel weer een stapje dichter bij de beoogde kapitaalratio (Solvency II) van 200 procent.

In doorsnee gaan de door Aegon gepolste kenners ervan uit dat de solvabiliteitsratio aan het einde van het vierde kwartaal op 195 procent stond, net als drie maanden eerder. Zij rekenen gemiddeld op een slotdividend van 0,14 euro per aandeel, wat een cent meer zou zijn dan een jaar eerder.
charel01 liked last!

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 8359

Berichtdoor charel01 » 15 Feb 2018 09:33

'Goede resultaten en sterke buffers Aegon'
Amsterdam - Aegon heeft afgelopen jaar betere resultaten geboekt dan verwacht. Ook waren de buffers sterker dan voorzien, zo concludeert een analist van JPMorgan.
De onderliggende winst voor belastingen van 525 miljoen euro was 2 procent beter dan de gemiddelde verwachting van analisten. Dat kwam met name door betere resultaten in de Verenigde Staten, al werden die deels uitgepoetst door zwakkere cijfers in Europa. De betere buffers waren volgens de marktkenner te danken aan desinvesteringen.
JPMorgan handhaafde zijn neutral-advies voor het aandeel.
Go with the flow.

Hunter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 921

Berichtdoor Hunter » 12 Apr 2018 12:06

Aegon lost obligatielening af
Gepubliceerd op 12 apr 2018 om 08:29

DEN HAAG (AFN) - Verzekeraar Aegon gaat een obligatielening met een waarde van 525 miljoen dollar aflossen. De obligaties hebben een rente van 8 procent en werden begin 2012 uitgegeven. De looptijd van de waardepapieren was tot 2042.

Aegon neemt een maand de tijd om de terugbetaling te regelen. Houders van de obligaties krijgen dan niet alleen de nominale waarde, maar ook al opgebouwde maar nog niet uitbetaalde rente wordt vergoed.

Freddy
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 471

Berichtdoor Freddy » 16 Apr 2018 13:03

Mooie stijging afgelopen maand. Crédit Suisse herhaalt vandaag wel maar koersdoel van 5,20. Even nadenken om winst te nemen of niet dus.
14-11-2014 liked last!