OCI

Beleggen en aandelen kopen in Nederland, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + AMX, ASCX, Lokaal

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 439
Contacteer:

Re: OCI

Bericht door sjos » 23 dec 2016 04:59

Zeus schreef:JP Morgan verhoogt koersdoel van 16.20 naar 19.
Ik zie daar nog meer potentieel in.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

powered by Surfing Waves

Sjefke Baalmans
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 122

Bericht door Sjefke Baalmans » 24 dec 2016 13:42

Het opveren van de koers is nog maar net begonnen. OCI heeft prima kwartaalcijfers laten zien en is nog immer een uitstekende overnamekandidaat. De huidige koers staat op een laag niveau die de komende maanden met minimaal 6 euro zal worden bijgesteld. Opwaarts potentieel van 40% op de korte termijn.

OllekeBolleke
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 153
Contacteer:

Bericht door OllekeBolleke » 24 dec 2016 16:30

Ik heb vorige week aangekocht en nu reeds een rendement van ruim 5%. OCI is voor mij de grote onbesproken parel op de nederlandse beurs. Verwacht nog heel wat vuurwerk.

elsten
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 23
Contacteer:

Bericht door elsten » 30 jan 2017 11:44

Technische Analyse OCI: Positief advies
Door QuoteWeb op 27 jan 2017
dvieswijziging: Omhoog
Advies: Positief
Koers op moment van advies: 17.860
Slotkoers: 17.800
Steun: 16.710
Weerstand: 18.290
OCI heeft een gematigde opwaartse trend met het risico op een neerwaartse koersreactie. De indicatoren geven het volgende technische analyse beeld voor OCI.
De koers noteert boven het 50 daags voortschrijdend gemiddelde, dit is een indicatie van een opwaartse tendens voor de middellange termijn.
Het 20 daags voortschrijdend gemiddelde is opwaarts gericht, dit geeft aan dat het korte termijn momentum positief is.
Het 50 daags voortschrijdend gemiddelde stijgt, dit geeft aan dat het middellange termijn momentum positief is gericht.
De MACD staat onder de MACD trigger lijn. Het korte termijn momentum is dus zwak.
Bron: QuoteWeb.com
https://www.iex.nl/Column/261039/Techni ... dvies.aspx

sjos
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door sjos » 22 mei 2017 11:59

sjos schreef:
Zeus schreef:JP Morgan verhoogt koersdoel van 16.20 naar 19.
Ik zie daar nog meer potentieel in.
OCI heeft vandaag zijn jaarhoog overschreden (daghoog 22,15 E)
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Hunter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 867
Contacteer:

Bericht door Hunter » 29 jun 2017 11:54

Eén van de grootste stijgers op de Amsterdamse beurs vandaag:

'OCI in vizier van investeerder'
Gepubliceerd op 29 jun 2017 om 09:38

AMSTERDAM (AFN) - Het aandeel van kunstmestfabrikant OCI was donderdag in trek op Beursplein 5. Het bedrijf is volgens Wallstreet Wires benaderd door een Amerikaanse investeerder voor een overname.

Volgens Wallstreet Wires heeft OCI inmiddels HSBC aangesteld als adviseur, en OCI heeft naar verluidt al een bod afgewezen. Wall Street Wires maakte niet bekend waar het de informatie vandaan had.

Het aandeel OCI was donderdag omstreeks 09.35 uur met afstand de grootste stijger bij de middelgrote fondsen met een plus van 5,7 procent op 20,02 euro, bij hoge volumes. Eerder werd nog een plus van 6,4 procent op de borden gezet.

sjos
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door sjos » 30 jun 2017 11:13

Hunter schreef:Eén van de grootste stijgers op de Amsterdamse beurs vandaag:

AMSTERDAM (AFN) - Het aandeel van kunstmestfabrikant OCI was donderdag in trek op Beursplein 5. Het bedrijf is volgens Wallstreet Wires benaderd door een Amerikaanse investeerder voor een overname.

Volgens Wallstreet Wires heeft OCI inmiddels HSBC aangesteld als adviseur, en OCI heeft naar verluidt al een bod afgewezen. Wall Street Wires maakte niet bekend waar het de informatie vandaan had.

Het aandeel OCI was donderdag omstreeks 09.35 uur met afstand de grootste stijger bij de middelgrote fondsen met een plus van 5,7 procent op 20,02 euro, bij hoge volumes. Eerder werd nog een plus van 6,4 procent op de borden gezet.
Wallstraat Wires heeft recent ook de koers van Corbion op dergelijke wijze kunnen opkloppen. Zij zijn echte masterchefs in soufflés.

sjos
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door sjos » 10 sep 2017 12:53

sjos schreef:
Hunter schreef:Eén van de grootste stijgers op de Amsterdamse beurs vandaag:

Wallstraat Wires heeft recent ook de koers van Corbion op dergelijke wijze kunnen opkloppen. Zij zijn echte masterchefs in soufflés.
Op 6 september 12 % gestegen ( van 16,58 naar 18,62 E) en de laatste twee dagen terug wat gedaald. Weet iemand wat er aan de hand is ? of zit Wallstreet Wires er weer achter ?

sjos
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door sjos » 10 sep 2017 13:03

(ABM FN-Dow Jones) OCI heeft in de eerst helft van 2017 een zwakke operationele prestatie laten zien, hoewel de volumegroei wel sterk was en een verdere versnelling te verwachten valt. Dit stelden analisten van Deutsche Bank in een reactie op de halfjaarcijfers van de fabrikant van onder meer kunstmest op woensdag.

In het afgelopen halfjaar realiseerde OCI een aangepast nettoverlies van 35 miljoen dollar. Hoewel Deutsche Bank rekening hield met een nettoverlies van 52 miljoen dollar, noemden de analisten de prestaties "zwak", aangezien de EBITDA-marge daalde naar 23,5 procent. Marktvorsers van de Duitse bank hielden rekening met een marge van 29 procent. De omzet afgelopen halfjaar van een miljard dollar was volgens analisten in lijn met de verwachting.

Ondanks lagere volumes bij Sofert in Algerije en OCI Beaumont in de Verenigde Staten, stegen de eigen productievolumes met ruim 10 procent. Een verbeterde bezettingsgraad in Egypte en een hogere capaciteit van OCI Nitrogen in Europa speelden het bedrijf volgens analisten in de kaart. Deutsche Bank verwacht dat de volumegroei in de tweede helft van het jaar zal versnellen door de ingebruikname van OCI Iowa en een hogere bezettingsgraad in Egypte. De analisten mikken op een volumegroei van circa 30 procent per jaar in de periode 2017/2018.

Als gevolg verwacht Deutsche Bank een winstherstel voor OCI in 2018.

((Deutsche Bank handhaafde het koopadvies op OCI met een koersdoel van 21,30 euro. ))

Hunter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 867
Contacteer:

Bericht door Hunter » 12 sep 2017 08:18

Misschien was het buy the rumour en daarna sell the news? Ik zag vorige week volgens mij nog een redelijk positieve column voorbij komen maar of dat de koers zoveel hoger kon zetten?

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. 
Registreer binnen enkele tellen

Plaats reactie