Envipco

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 217

Re: Envipco

Bericht door panamapapers »

Iets wat ik wel heb gemist in de Call is de situatie in Duitsland. Is daar iets over gemeld dat ik misschien gemist heb? Nu dat patentgeschil van de baan is broeien ze daar misschien ook op expansie. Wat een is jullie visie hierop?

Verder; die off-book orders in Noorwegen. Waar kan je die zien? Ik kan hun notering daar precies ook niet vinden op mijn Binck account. Maar dat ligt misschien aan Binck.

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1682

Bericht door bertje »

panamapapers liked last!

abdel
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 370

Bericht door abdel »

panamapapers schreef:
05 mar 2021 20:18
Iets wat ik wel heb gemist in de Call is de situatie in Duitsland. Is daar iets over gemeld dat ik misschien gemist heb? Nu dat patentgeschil van de baan is broeien ze daar misschien ook op expansie. Wat een is jullie visie hierop?
Ooit in een ver verleden was het plan van via de intrede in Zweden een expansiebeweging naar heel Scandinavië te doen. Zodra dat wat op kruissnelheid was zou dan Duitsland aan de beurt komen, gezien dat toenertijd de heilige graal der RVM-markten was (is in zijn eentje zo groot als de USA markt).
De fameuze EU Plastic directive heeft heel dat plan omgegooid.Net zoals in de USA zijn veel contracten in Duitsland op termijnen van om en bij de 5 jaar, wat het een langdradig proces maakt om marktaandeel te verwerven. Dus plots kregen ze de kans om volledig op de nieuwe markten te mikken ipv aan slakkentempo marktaandeel in mature markten te veroveren.
Verder missen ze ook nog steeds de technologie om hele bierbakken in te nemen en was de relatie met de DPG erg gespannen wegens de lopende rechtszaken.
Het laatste dat ik daar over "gehoord" heb, was een verslag van een boardmeeting halverwege 2018:
"AB asked why are we not in Germany? GS replied, main reasons were
-no crate technology
-no DPG approval
Although, crate market is diminishing we still need it to offer customers a total solution. All the potential targets have this technology.
We have already applied for DPG approval. 1st phase – specification has been approved and the 2nd phase – testing containers in a machine is in progress. However, they now want to do a full audit in relation to our technology which we have refused and limit the information pertaining to the certification/approval only (due to ongoing litigation with DPG). Based on NIBC fee structure and discussion Board approved to go ahead with NIBC M&A proposal."

Sielaff, Trautwein en Diebold zijn toen gepolst voor overname of eventueel asset of ip sale, maar daar hebben we nooit nog iets van gehoord. Ik denk nog steeds dat Diebold aan de juiste prijs de ideale overnameprooi zou zijn. Blijft een non-core asset voor Diebold, hebben krattentech én hebben Duitse contracten..
Die Duitse intrede staat volgens mij nog steeds op de agenda, maar niet direct voor morgen.
Nog over de rechtzaak:
https://www.juve-patent.com/news-and-st ... it-system/

panamapapers schreef:
05 mar 2021 20:18
Verder; die off-book orders in Noorwegen. Waar kan je die zien? Ik kan hun notering daar precies ook niet vinden op mijn Binck account. Maar dat ligt misschien aan Binck.
Bij die link die Bertje gaf zie je dat inderdaad ergens bij "Intraday Price", daar wordt ook vermeldt als het off book is.
Ik zou graag vooral op Oslo handelen, helaas vind ik daar voorlopig nergens rtq van, wat toch wel nodig is als ik wat winstgevende arbitrage wil doen :-).
panamapapers liked last!

abdel
Premiummember
Premiummember

Bericht door abdel »

Eindelijk gratis te lezen: interview met Greg Garvey op Finansavisen.no:
https://translate.google.com/translate? ... ler-ma-ned
Mijn favoriete quote:" Je zult het zien aan een horizon van drie jaar. Er is nu een potentieel van 200.000 retourmachines in Europa de komende twee jaar. Hiervan willen we 30 procent. Dat is realistisch, zegt Garvey."
Mij lijkt 200k toestellen over twee jaar wel ietwat overdreven :lol:.
Phil liked last!

Phil
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 177

Bericht door Phil »

Dank je Abdel voor het delen.
abdel liked last!
" The word crisis in Chinese is composed of two characters: the first, the symbool of danger .... the second, of opportunity"

abdel
Premiummember
Premiummember

Bericht door abdel »

Hopelijk geen of niet te veel uitstel...
https://www.betterretailing.com/news/go ... rn-scheme/

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling

:( Zou wel eens een domper op de feestvreugde kunnen worden...

abdel
Premiummember
Premiummember

Bericht door abdel »

En board member Staelenhoef heeft zijn volledig pakket aandelen verkocht! :lol:
https://www.trivano.com/aandeel/thjm-st ... 36.insider

Maar idd, vertraging in Schotland is niet welkom. Zo'n 3 à 6 maanden gaat geen wezenlijke impact hebben, maar het zou me stevig teleurstellen als het weer een jaar uitstel wordt. Weer een "overgangsjaar" kunnen we missen als kiespijn.
Hoewel, mocht dat het geval zijn, vermoed ik dat de interesse van Envipco in de Nederlandse markt wel plots groter zal worden...

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling

Laat ons inderdaad hopen van niet!

We gaan uit Engeland ook nieuws mogen verwachten binnenkort. Misschien dat beide systemen toch met elkaar willen afstemmen, en dat dit de reden is waarom ze de timing opnieuw willen herbekijken in Schotland.
https://www.google.com/amp/s/inews.co.u ... 904890/amp

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling

“Despite Covid-19 and the impact it is had on all aspects of life, it is clear the government is determined to meet its target for the launch of the scheme next year.“

https://www.northern-scot.co.uk/news/re ... me-230695/
kayva liked last!

Plaats reactie