Envipco

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

abdel
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 360
Contacteer:

Suppliers bidding to run Scotland’s deposit return scheme revealed

Bericht door abdel »

"The soft drink manufacturers and trade associations collaborating to submit an application to become scheme administrator for Scotland’s deposit return scheme (DRS) have been uncovered for the first time.

BetterRetailing uncovered that Circularity Scotland Ltd was set up in November by Zero Waste Scotland and a legal firm. Sources confirmed Circularity Scotland to be a planned administrator set up to run the bottle return scheme and decide how much stores will get paid for handling returns.

After challenging soft drink suppliers on their involvement in the project, a statement from a trade association to betterRetailing on behalf of Circularity Scotland confirmed the founding members.

The statement said Circularity Scotland comprises of AG Barr, C&C Group, CCEP, Highland Spring Group, British Beer and Pub Association, British Soft Drinks Association and Natural Source Waters Association.

A statement sent to betterRetailing.com on behalf of the parties, said: “For some time a group of leading drinks producers in Scotland and trade associations representing the beer, natural source water and soft drinks sectors have been collaborating to develop an independent, not-for-profit scheme administrator to operate the DRS in Scotland.

“We are in open and constructive discussion with retailers and the wider supply chain and in anticipation of submitting an application to be a scheme administrator we have registered the name Circularity Scotland Limited with Companies House.”

Zero Waste Scotland is a Scottish Government-funded body working to implement its DRS policy. Donald McCalman was the ‘start-up director’ of Zero Waste Scotland until October, when founded consultancy firm ‘Hope Bay Consulting’. Three months later, McCalman was named as a director of the soft drink manufacturer funded administrator bid – Circularity Scotland Ltd. Zero Waste Scotland said McCalman was previously working with ZWS on ‘a temporary contract’ and added that ZWS has ‘no representation’ on the Suppliers’ bid to operate the scheme.

A statement from Zero Waste Scotland read: “Anyone who wants to operate as a scheme administrator will first need to apply to the Scottish Ministers for approval. A coalition of drinks producers and trade bodies has notified the Scottish Government of its intention to apply to be a scheme administrator. The proposal is led by three trade bodies: the British Beer and Pub Association, the British Soft Drinks Association, and the Natural Source Waters Association. Their membership is responsible for approximately 80% of the scheme containers placed on the Scottish market.

https://www.betterretailing.com/news/fi ... -revealed/
Phil liked last!

abdel
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Re: Envipco

Bericht door abdel »

Fingers crossed: ze willen vandaag een half miljoen nieuwe aandelen uitgeven aan 16 euro, en de notering in Oslo is voor 19 februari.
https://www.envipco.com/sr_pdf/Envipco% ... 021_PR.pdf
Phil liked last!

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 203
Contacteer:

Bericht door panamapapers »

8,1 miljoen vers geld opgehaald. :up:
Straf dat ze zelfs M&A als reden opnoemen.

https://www.envipco.com/sr_pdf/EHNV-PR-Jan-27-2021.pdf
abdel liked last!

kayva
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 193
Contacteer:

Bericht door kayva »

kayva schreef:
18 dec 2020 18:13
Ik wil er graag ook nog wat bijkopen maar blijf op 2 gedachten hinken: enerzijds is de koers de laatste weken toch al fors gestegen en ziet het orderboek er aan de biedzijde maar triest uit dus beter nog effe wachten op een dipje. Maar anderzijds heeft deze week aangetoond hoe snel het kan gaan en ben ik ervan overtuigd dat binnen 2 à 3 jaar zal blijken dat elke aankoop aan deze koersen een koopje was.
Daar zat ik weer glad naast...we moesten maar 2 à 3 à 4 à 5 weken wachten :D
Die 16 euro zou nu toch een deftige bodem moeten vormen. Zo is de "miserie" van de vorige jaren snel vergeten.
En aangezien het allemaal nog moet beginnen, ben ik er gerust in:
Binnen enkele jaren (maar hopelijk veel sneller) zal blijken dat ook aankopen aan deze koersen een koopje waren ;)
Phil liked last!

Phil
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 168
Contacteer:

Bericht door Phil »

@kayva : Zou je nog bijtanken aan deze koersen? Momenteel is een groot deel van de koers gebaseerd op mogelijke, eventuele toekomstige inkomsten. Begrijp me niet verkeerd, ben een believer en hou de weinige aandeeltjes die ik heb vast.

Ps Wou ze zelf absoluut onder 10 oprapen maar daar zijn ze weg gebleven...
" The word crisis in Chinese is composed of two characters: the first, the symbool of danger .... the second, of opportunity"

kayva
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 193
Contacteer:

Bericht door kayva »

Phil schreef:
28 jan 2021 08:47
@kayva : Zou je nog bijtanken aan deze koersen? Momenteel is een groot deel van de koers gebaseerd op mogelijke, eventuele toekomstige inkomsten. Begrijp me niet verkeerd, ben een believer en hou de weinige aandeeltjes die ik heb vast.

Ps Wou ze zelf absoluut onder 10 oprapen maar daar zijn ze weg gebleven...
Ik kijk het de volgende dagen even aan, maar ga zeker nog wat bijkopen. Potentieel is enorm ( vermenigvuldiging van de omzet en dus ook van de koers de volgende jaren is zeker niet onmogelijk) en die kapitaalsverhoging aan 16 legt op korte termijn toch een bodem. Je betaalt inderdaad al deels voor toekomstige, onzekere groei maar die groei lijkt me veel waarschijnlijker dan bij een heel aantal tech bedrijven waar momenteel (in mijn ogen) zotte prijzen voor betaald worden.
Phil liked last!

abdel
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door abdel »

Hehe, da's een hele opluchting. Ik was toch wat traumatized van de vorige keer dat ze dat gingen proberen. "Vers kapitaal aan minstens 15 euro per " werd toen amper 200.000 aandelen aan 11 euro...
Smart move om naar Oslo te trekken denk ik. Als uw enige peer daar genoteerd is aan een zeer pittige prijs en ge zwaait dan zelf met uw ebitda en mooie resultaten in de USA dan doet dat blijkbaar wonderen.
Maar ik vraag me toch een beetje af of ze die investeerders niet met iets bijkomend gelokt hebben. Een contract waar ze eerst een voldoende sterke balans voor moesten aantonen oid? Als ze die investeerders met lege handen overtuigd hebben, moet dat toch een indrukwekkende sales pitch zijn geweest :lol: .
Er staat wel een stevige verkoper op 17 euro. Carnegie dat de koers opgeklopt heeft voor een succesvolle uitgifte en nu van die stukken vanaf wil/moet?
panamapapers liked last!

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Nederland voert vanaf eind volgend jaar statiegeld op blikjes in

Vanaf eind volgend jaar voert Nederland statiegeld op blikjes in. Dat schrijft de Nederlandse staatssecretaris van Milieu Stientje van Veldhoven in een brief aan de Tweede Kamer.

Het statiegeldbedrag per blikje wordt minimaal 15 cent. De maatregel gaat in op 31 december 2022. De Nederlandse regering komt met de maatregel omdat er nog steeds te veel blik als zwerfafval in het milieu belandt.

De ingangsdatum is volgens Van Veldhoven 'realistisch en haalbaar'. Wel noemt ze het opzetten van een speciaal statiegeldsysteem voor blik "een majeure operatie". Producenten zijn verantwoordelijk voor het opzetten hiervan en dragen ook de kosten. Horeca en kleine verkooppunten zijn vrijgesteld van de innameplicht.

In Nederland gaan per jaar 2 miljard blikjes over de toonbank, 150 miljoen daarvan belanden in het milieu. Vanaf 1 juli dit jaar komt er al statiegeld op kleine plastic flesjes. Op alle flesjes kleiner dan 1 liter wordt dan ook 15 cent extra geheven, die klanten terugkrijgen als ze het flesje inleveren.

Bron: Trends
kayva liked last!

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Hier ook nog wat interessante info tussen de lijnen mbt Schotland:

Zero Waste Scotland is now accepting applications from retailers who wish to be exempt from collecting empty single-use drinks containers when the Deposit Return Scheme (DRS) launches in Scotland on 1 July 2022.

There are two exemption criteria:

Proximity to an ‘alternative return point’ where another retail premises agrees to take back your containers. SGF is working with key stakeholders to develop a process for retailers to connect with and get agreement on container take-back from alternative return points.
Food safety/hygiene, where taking back containers means that you would be unable to meet food safety standards.
There is no time limit on applying for an exemption, it can be done any time between now and July 2022. SGF advice is that there is no need to apply now – between July 2021 and October 2021 is likely to be the best time.

The SGF, which successfully lobbied the Scottish government for a system to permit exemptions from the DRS regulations, is now working with the ACS to provide detailed guidance and advice.

However, there is a great deal of important information which is simply not available at the moment e.g. frequency of collection, the final handling fees etc. This will not be available until the scheme administrator is operational.

SGF is currently in the process of becoming a founder member of the scheme administrator.

Bron: https://www.slrmag.co.uk/applications-o ... xemptions/

Wachten op die Scheme Administrator dus... Ik vermoed dat ze voor de zomer toch knopen moeten doorhakken. Anders krijg je dat toch allemaal niet deftig georganiseerd. Volgens deze link krijg ik dan weer de indruk dat die machines al kunnen geplaatst worden:

https://depositreturnscheme.zerowastesc ... g-machines
abdel liked last!

Phil
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 168
Contacteer:

Bericht door Phil »

5862 ... behoorlijk volume vandaag waarvan de helft net voor sluiting aan 16 eur.
abdel liked last!
" The word crisis in Chinese is composed of two characters: the first, the symbool of danger .... the second, of opportunity"

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie