Envipco

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 161
Contacteer:

Re: Envipco

Bericht door panamapapers »

Phil liked last!

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

abdel
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 335
Contacteer:

Bericht door abdel »

Vanmorgen weer een bid van (bijna) 10000 stuks op 7.2. Was wel na een half uurke verdwenen, zal ni genoeg aanbod zijn :-).
Die interesse van de laatste weken is vast omdat nu ook het Groothertogdom voor statiegeld wil gaan :lol: :
https://5minutes.rtl.lu/actu/luxembourg/a/1584872.html
Hou toch nog een beetje mijn hart vast voor de q3, want als ik het zo lees zijn er in de US toch nog een aantal belangrijke staten waar het statiegeldsysteem nog niet volledig terug actief is. En orders in Europa (behalve Zweden) zie ik in de huidige context toch ook niet rap gebeuren...

abdel
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door abdel »

https://southleedslife.com/middleton-be ... ity-store/
Al weer even geleden, maar Envipco heeft nog eens een pilot vast. Deze keer zelfs niet in Schotland, maar in Engeland.
Asda was één van de ketens waar ze redelijk zeker van waren dat ze er iets gingen binnenhalen, omdat het een dochter is van hun grootste USA klant. Helaas is Asda nu net verkocht... Hopelijk hebben ze nog op tijd hun voet tussen de deur gekregen.
Phil liked last!

Phil
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 151
Contacteer:

Bericht door Phil »

https://www.itv.com/news/2020-10-19/maj ... urn-scheme

Ierland is een markt die Tomra domineert zeker?
" The word crisis in Chinese is composed of two characters: the first, the symbool of danger .... the second, of opportunity"

abdel
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door abdel »

Jep, niks Envipco in Ierland denk ik. Uiteraard Tomra, maar ik dacht dat RVM Systems daar ook aanwezig was.

abdel schreef:
20 okt 2020 21:55
Asda was één van de ketens waar ze redelijk zeker van waren dat ze er iets gingen binnenhalen, omdat het een dochter is van hun grootste USA klant. Helaas is Asda nu net verkocht... Hopelijk hebben ze nog op tijd hun voet tussen de deur gekregen.
"A reverse vending machine for cans, plastic and glass drinks bottles will also be in operation, and these will be rolled out across all Asda stores."Dat begint toch wel goed te klinken. Wordt natuurlijk nergens gezegd wanneer ze die uitrol doen, en of het allemaal Envipco's zijn, maar toch, ...
https://www.derbyshiretimes.co.uk/read- ... ks-3010591
Het gaat om 300 tot 600 winkels, dus een potentiële omzet van (grofweg) 3 tot 6 miljoen...

Juist ook de presentatie van Tomra's q3 gezien, en Nederland lijkt echt wel interessant te worden. Geen woord hierover bij Envipco, maar gezien ze Nederland echt wel prominent naar voor schuiven als hoofdzetel van het bedrijf, lijkt mij dat ze die markt toch niet kunnen negeren?
De statiegelduitbreiding (naar ook kleine PET-flesjes) zou volgens Tomra de volumes verdubbelen. Ze verwachten dat retailers gaan voor één van volgende opties: upgrades van de bestaande toestellen, bijkopen van een nieuw toestel naast het oude of gewoon de bestaande toestellen vervangen door nieuwe toestellen. Er zouden dan zo'n 5000+ machines in gebruik zijn, toch niet mis. In de States en Griekenland zijn ze dikke vriendjes met Ahold-Delhaize dochters, wie weet zo weer een voetje binnen in Nederland.
Phil liked last!

abdel
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door abdel »

abdel schreef:
21 jul 2020 14:07
Bon, ni alleen is die verkoper terug verschenen, hij is ook gezakt naar 7.55 euro. Ik weet niet wanneer die juist is komen opdagen (februari?) maar het was rond de 12 euro... Benieuwd hoe ver die nog gaat zakken.
Ik heb er een pakketje van binnengehaald, maar de grootte van het order in combinatie met de vooruitzichten en de aanhoudende Covid-malaise, maken dat ik niet gehaast ben om serieus bij te kopen.
Die verkoper weet ook niet goed wat hij/zij wil...
Toen er enkele weken geleden wat volume begon te komen, heeft die zich ergens boven de 9 gezet. Nu dat volume weg is, duikt die weer op aan 7.3 ...
En het is wel degelijk dezelfde. Begonnen met 10000 stuks, ik heb er daar aan fiks hogere prijzen een paar honderd uitgehapt en sindsdien is die all over the place met het resterende aantal. Maar het blijft wel bij dat resterende aantal, dus ga er van uit dat dat geen ijsberg is... Enfin, hopelijk rap weggekocht.

Binnen een maand zijn ze er (hopelijk) met de cijfers over het derde kwartaal.
Ik weet niet goed wat te verwachten omzetsgewijs, compleet geen idee. Uit de cijfers van Tomra bleek dat New York wel héél goed draaide in het derde kwartaal, maar in de media lees ik dan weer dat de rvm's in Michigan nog maar heel recent allemaal weer open mogen. Dus qua volume zal het een gemengd beeld geven, service en onderhoud lijken mij ook geen hoogvliegers te worden en verkopen gingen volgens het vorige persbericht ook beperkt zijn. Weer uit de resultaten van Tomra blijkt dat Zweden wél goed draait, dus hopelijk daar wel wat omzet, maar veel meer zal er in Europa ook niet gebeuren precies?
Balansmatig is het ook wat koffiedik kijken. "Based on the new term loan $6.0m proceeds, the PPP loan $1.8m proceeds and forecasted performance for 2020, the Company has sufficient liquidity to sustain operations and continue our European market development initiatives", klonk het vorige keer.
Vorig kwartaal hebben ze de schulden tov q1 al stevig teruggedrongen, en als ze die $1.8m CARES act loan dit jaar effectief (grotendeels) als winst mogen boeken, dan ziet het er wel ok uit. Of toch ok in die mate dat ze terug gaan kunnen bijlenen in het geval van dramatische cijfers en cashtekort.
"The Company expects the cash position to improve during the year as receivables are reduced and inventories are normalised." Fingers crossed ...

Maar het potentieel blijft huge :) ! Bottle deposits all over Europe, en mocht Biden winnen in de USA:
https://truepundit.com/biden-ban-plasti ... law-video/
Phil liked last!

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Abdel, ordertje staan aan 7.05 euro? :)
Ik twijfelde vrijdag. Zou mijn positie ook nog wat willen aanvullen. De kaarten liggen goed voor Envipco denkik.

Hoop dat het nog wat dipt. Die verkoper met zijn 10000 stuks is weer verdwenen precies of is systematisch zijn limiet aan het verhogen.

abdel
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door abdel »

Nee, ik heb enkele weken terug mijn mandje weer helemaal volgekocht. Ietwat overvol zelfs, kan echt niets meer bij.
Die 1450 stuks in bid en ask zijn van ABN-Amro, de liquidity provider. Ondankbare taak als je 't mij vraagt, want als je die orders even schrapt zie je dat er bijna niks meer in het boekje staat...

Dat de kaarten goed liggen, is nog zacht uitgedrukt. De vraag is of het management met die kaarten iets kan aanvangen en of er geen corona-zwartepiet tussen zit. We hebben van Simon Bolton nog niet veel gezien, maar ja, de man heeft dan ook direct een bord vol corona gekregen.
Nog eventjes vingers kruisen voor volgende week ook: nooit zot geweest van Biden, maar mocht die verkozen worden en dan die "federal bottle deposit" er door krijgen, wordt 'ie gelijk mijn nieuwste BFF!
Dan gaat de omzet bij Envipco USA zo vlotjes door de 100 miljoen gaan, ik mag er niet te veel aan denken :-).

Voor wie geen idee heeft hoe een deposit system werkt:
https://www.youtube.com/watch?v=Y3QRMn95o0w
:D
panamapapers liked last!

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Mooi volume vandaag. Ik hoop nog wat bij te tanken als er wat turbulentie ontstaat bij de verkiezingsuitslag.

kayva
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 168
Contacteer:

Bericht door kayva »

abdel schreef:
23 okt 2020 11:19
abdel schreef:
21 jul 2020 14:07
Bon, ni alleen is die verkoper terug verschenen, hij is ook gezakt naar 7.55 euro. Ik weet niet wanneer die juist is komen opdagen (februari?) maar het was rond de 12 euro... Benieuwd hoe ver die nog gaat zakken.
Ik heb er een pakketje van binnengehaald, maar de grootte van het order in combinatie met de vooruitzichten en de aanhoudende Covid-malaise, maken dat ik niet gehaast ben om serieus bij te kopen.
Die verkoper weet ook niet goed wat hij/zij wil...
Toen er enkele weken geleden wat volume begon te komen, heeft die zich ergens boven de 9 gezet. Nu dat volume weg is, duikt die weer op aan 7.3 ...
En het is wel degelijk dezelfde. Begonnen met 10000 stuks, ik heb er daar aan fiks hogere prijzen een paar honderd uitgehapt en sindsdien is die all over the place met het resterende aantal. Maar het blijft wel bij dat resterende aantal, dus ga er van uit dat dat geen ijsberg is... Enfin, hopelijk rap weggekocht.
't is gebeurd! De slimste mens van dit jaar is nog niet gekend, maar HET verkooporder van 2020 is eindelijk weggekocht. Of die mens dat goed gespeeld heeft, is een andere vraag want hij had volgens mij een pak meer kunnen krijgen door in kleinere pakketjes te verkopen. Maar we zijn er eindelijk vanaf en hopelijk voorgoed! Benieuwd of dit het begin is van de weg omhoog of of we toch nog een jaar rond deze koersen gaan blijven schommelen totdat de eerste Schotse orders binnenlopen?
Phil liked last!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie