Envipco

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

abdel
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 281
Contacteer:

Re: Envipco

Bericht door abdel »

abdel schreef:
18 dec 2019 22:07
Nu, in Malta is het deposit scheme waarschijnlijk gewoon achter op schema gezien premier Muscat, één van de grote trekkers van het deposit scheme, is moeten aftreden. Volgens eerdere berichtgevingen had het scheme (met 350 rvm's) nu (december 2019) van start moeten gaan.
Sappig detail: het is vooral Muscat's fixer/kabinetchef Keith Schembri die in opspraak is gekomen. En die Schembri's zakenpartner, Malcolm Scerri, is de Maltese vertegenwoordiger van... Tomra. Waar ik eerst dacht dat Malta dus al zeker naar Tomra zou gaan, zie ik nu toch een kans voor Envipco/Texan.
https://timesofmalta.com/articles/view/ ... ure.669870
Kan natuurlijk nog altijd naar Tomra gaan, maar hun lange arm zijn ze al vast kwijt :-).
Op de av-call sprak mr Bolton er ook over dat de politieke situatie de oorzaak was van het uitstel in Malta, maar dat ze er wel een kans zagen en dat hun verdeler machines op terrein had. Hoe groot de kans is valt daar niet uit op te maken, maar al vast groot genoeg dat ze er toch moeite voor doen.
Ik schat dat er ook veel van af zal hangen voor wie de "new plastic bottle recycling centre" zal zijn. Als dat voor Tomra is, zullen de machines ook wel voor hen zijn. If not, dan maakt Envipco wel een kans.
kayva liked last!

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Phil
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 113
Contacteer:

Bericht door Phil »

Laten we hopen hé ;)
Dank je Abdel voor je toelichting!
abdel liked last!
" The word crisis in Chinese is composed of two characters: the first, the symbool of danger .... the second, of opportunity"

Pietro
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 103
Contacteer:

Bericht door Pietro »

abdel schreef:
20 sep 2020 21:48
abdel schreef:
18 dec 2019 22:07
Nu, in Malta is het deposit scheme waarschijnlijk gewoon achter op schema gezien premier Muscat, één van de grote trekkers van het deposit scheme, is moeten aftreden. Volgens eerdere berichtgevingen had het scheme (met 350 rvm's) nu (december 2019) van start moeten gaan.
Sappig detail: het is vooral Muscat's fixer/kabinetchef Keith Schembri die in opspraak is gekomen. En die Schembri's zakenpartner, Malcolm Scerri, is de Maltese vertegenwoordiger van... Tomra. Waar ik eerst dacht dat Malta dus al zeker naar Tomra zou gaan, zie ik nu toch een kans voor Envipco/Texan.
https://timesofmalta.com/articles/view/ ... ure.669870
Kan natuurlijk nog altijd naar Tomra gaan, maar hun lange arm zijn ze al vast kwijt :-).
Op de av-call sprak mr Bolton er ook over dat de politieke situatie de oorzaak was van het uitstel in Malta, maar dat ze er wel een kans zagen en dat hun verdeler machines op terrein had. Hoe groot de kans is valt daar niet uit op te maken, maar al vast groot genoeg dat ze er toch moeite voor doen.
Ik schat dat er ook veel van af zal hangen voor wie de "new plastic bottle recycling centre" zal zijn. Als dat voor Tomra is, zullen de machines ook wel voor hen zijn. If not, dan maakt Envipco wel een kans.
Malta, de speeltuin van de maffia.
Ik ga er niet van uit dat er veel zal wijzigen aan hun keuze.

abdel
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door abdel »

Pietro schreef:
21 sep 2020 08:40
Malta, de speeltuin van de maffia.
Ik ga er niet van uit dat er veel zal wijzigen aan hun keuze.
Maar onze machines worden verdeeld via de Demajo Group:
In 2010 the M. Demajo Group celebrated its centenary in business. It is one of the few family-owned groups of companies in Malta that are well into their fourth generation, with Family-owned M. Demajo Group is run by a third-generation CEO, with fourth generation management as well as non family directors, fourth generation members actively taking up management positions throughout the Group.
Groot familiebedrijf, 4de generatie, meer dan 100 jaar actief... Ik durf te wedden dat die ook goed ingebed zijn...
http://superbrands.s3.amazonaws.com/AAA ... 0Group.pdf

Dit gezegd zijnde, ik blijf de kansen van Tomra ook hoger inschatten. Want het blijft een feit dat Envipco de laatste jaren niks noppes nada van die grote contracten heeft binnengehaald. Want dat viel mij het meest op in de halfjaarresultaten: van Australie spreken ze zelfs niet meer. Tomra takes it all?

En vandaag de eerste handelsdag met enkel een Nederlandse notering. Kan niet anders dan een zuinig dagje worden :lol: .
Pietro liked last!

abdel
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Insider aankopen

Bericht door abdel »

Nice!!
https://www.trivano.com/aandeel/envipco.95.insiders
CEO koopt (bescheiden) in op de beurs, en de chairman heeft een half miljoen neergeteld voor een pakket aan dik 14 euro per aandeel...
Die stuks aan 6.4 heeft Simon vlak voor mijn neus weggekaapt :-).
Phil liked last!

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 129
Contacteer:

Bericht door panamapapers »

Wow, straf dat Garvey nog blijft verder investeren ipv zijn positie af te bouwen. En toch voor een flink bedrag en ditto prijs! Vreemd dat hij niet opbouwt in kleinere orders aan lagere koersen... Goed nieuws! :)

Phil
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 113
Contacteer:

Bericht door Phil »

Het laatste wat je kan zeggen is dat Garvey een onbenul is of de sector niet kent. Diene heeft zijn strepen verdiend bij Tomra. Toch ontgaat mij de logica waarom hij een 40k aandelen inkoopt aan 14,16 zijnde 2 keer de prijs op de beurs vandaag. Oftewel weet ie meer over de (toekomstige) waarde ofwel heeft ie zeer slecht onderhandeld met Bouri. :?
" The word crisis in Chinese is composed of two characters: the first, the symbool of danger .... the second, of opportunity"

abdel
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door abdel »

Lekker, kooporder van 10000 stuks aan 7.1, CEO die verder inkoopt?
Natuurlijk ook hoopgevend nieuws deze week:
https://www.plasticsoupfoundation.org/2 ... pese-unie/
Zelfs België bestudeert de eventuele invoering van statiegeld...
Phil liked last!

abdel
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door abdel »

...dubbele post...

Fr2
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 3
Contacteer:

Bericht door Fr2 »

Dan toch statiegeld?

De nieuwe federale regering wil statiegeld op drankverpakkingen fiscaal introduceren. Dat past in de circulaire economie die ze voor ogen heeft.

De Vivaldi-ploeg neemt zich voor om na te gaan ‘of het incorporeren van statiegeld in de verpakkingsheffing wenselijk’ is. Dat zal gebeuren in overleg met de deelstaten en de betrokken sectoren.

Afvalverwerking is een gewestelijke materie. De federale regering maakt gebruik van een instrument dat haar bevoegdheid is: het fiscale aspect. Er bestaat sinds 2004 een heffing op verpakkingen op drank. Die ligt is lager voor herbruikbare verpakkingen.

De regering kan er bijkomende modaliteiten aan verbinden. Een fabrikant die een bepaalde doelstelling haalt in het recupereren van de verpakkingen, zou een lagere heffing opgelegd krijgen. In Noorwegen is dat ook gebeurd en toen hebben de producenten zelf een statiegeldsysteem op poten gezet, om de (hoge) heffing te vermijden.

Voor de uitvoering op het terrein zullen de gewesten opnieuw in beeld komen, want zij staan in voor de inzameling. Brussel en Wallonië hebben zich al voorstander getoond van statiegeld. De vorige Vlaamse regering was erover verdeeld, waardoor het op de lange baan geschoven werd. Vlaanderen staat weldra alleen in het overleg met de twee andere deelstaten en de federale regering.

Vorige week hadden de Europese koepels van de frisdranken- en waterproducenten al aangegeven dat statiegeld een goede manier is om de Europese recyclagedoelstellingen te halen. In België houdt de industrie de boot nog af, omdat ze vindt dat het systeem met de blauwe pmd-afvalzak werkt. Ze vindt wel dat het voor verbetering vatbaar is.

Het statiegeld is een van de elementen die de regering naar voren schuift om een circulaire economie te realiseren. Dat is een kringloopeconomie, waarbij grondstoffen hergebruikt worden, in plaats van bij het afval te belanden. België zal daar intensiever werk van moeten maken om aan de Europese Green Deal te voldoen.

Een van de andere maatregelen is dat ‘geplande veroudering’, de vaststelling dat apparaten zo gemaakt worden dat ze maar een beperkte tijd meegaan, bestraft zou worden. Kleinhandelaars zouden verhaalrecht krijgen tegen de producenten om de garantieregeling te kunnen afdwingen.
Phil liked last!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie