Envipco

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

Beste broker van 2020 (volgens Beleggers Belangen)
Profiteer van voorbeurs en nabeurs handelen!
Aandelen kopen voor €3.000: €1,80 kosten (o.a. BE&NL)
Vraag het informatiepakket van MeXeM aan

abdel
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 376

Re: Envipco

Bericht door abdel »

abdel schreef:
02 jan 2021 09:17
...de moment dat het bedrijfsplan van Antapoditiki goedgekeurd wordt (if ever), schiet de koers los 10 euro hoger, of gaan ze op z'n minst extra aandelen kunnen uitgeven aan 15 euro. Maar zo lang dat alles politiek geblokkeerd zit kunnen we daar naar fluiten.
En wat is er gisteren compleet onverwacht toch goedgekeurd? Jawel :-).
Ik weet niet wat we daar nu juist mee zijn, want die grote tender van een tijdje terug is geannuleerd, binnenkort komt er een nieuwe tender en hier zal niet alleen Envipco prijs geven. Heb ik horen waaien ;-).
Antapoditiki mag zichzelf blijkbaar één jaar bewijzen, dus het moet wel vooruit gaan. Om iets te bereiken gaan ze op korte termijn véél machines moeten plaatsen, dus ben toch (ietwat tegen beter weten in) hoopvol gestemd. Hopelijk zien we hier snel een pr van verschijnen...
Phil liked last!

Phil
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 178

Bericht door Phil »

Vers van de pers .... gisteren en vandaag verschenen. Misschien ook gelinkt met opveren van de koers....?

https://www.letsrecycle.com/news/latest ... e-inquiry/

The Environmental Audit Committee (EAC) has launched an inquiry looking at the introduction of deposit return schemes (DRS) in England and across the UK.
The EAC’s inquiry was launched on 12 February and comes ahead of the expected publication of three government consultations with significant ramifications for the waste management sector next month.

https://www.circularonline.co.uk/news/m ... recycling/

The Environmental Audit Committee has launched a new inquiry looking at the introduction of deposit return schemes in England and across the UK.

Deposit return schemes aim to incentivise consumers to return packaging for a financial ‘reward’. The scheme involves adding a small deposit on top of the price of a product which is refunded when the waste is returned to an in-store collection point.
Oli4 liked last!
" The word crisis in Chinese is composed of two characters: the first, the symbool of danger .... the second, of opportunity"

abdel
Premiummember
Premiummember

Bericht door abdel »

Zijn het de Britten, de Noren of toch de Grieken?
Who cares, we hebben De Tijd gehaald :clap:
En de 100 mio market cap gesloopt...
envi.GIF
U kunt zich hier registreren waarna u de bijlage kunt bekijken.
bertje liked last!

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 226

Bericht door panamapapers »

De dag was heel positief begonnen maar uiteindelijk hebben ze toch wat ingeleverd. Allez Envipco heeft De Tijd gehaald, waar gaat dat naartoe! Kwam vandaag ook even aan bod op de marktenchat, waar het helaas zonder enig fundament als ‘bubbly’ werd omschreven. Laat ons dat jaarverslag en de vooruitzichten van volgende week maar eerst afwachten alvorens dat soort uitspraken te doen.

Morgen noteren we in het hoge Noorden. Benieuwd of de beurskoers dezelfde richting zal uitgaan. :)

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling

abdel schreef:
16 feb 2021 17:39
abdel schreef:
02 jan 2021 09:17
...de moment dat het bedrijfsplan van Antapoditiki goedgekeurd wordt (if ever), schiet de koers los 10 euro hoger, of gaan ze op z'n minst extra aandelen kunnen uitgeven aan 15 euro. Maar zo lang dat alles politiek geblokkeerd zit kunnen we daar naar fluiten.
En wat is er gisteren compleet onverwacht toch goedgekeurd? Jawel :-).
Ik weet niet wat we daar nu juist mee zijn, want die grote tender van een tijdje terug is geannuleerd, binnenkort komt er een nieuwe tender en hier zal niet alleen Envipco prijs geven. Heb ik horen waaien ;-).
Antapoditiki mag zichzelf blijkbaar één jaar bewijzen, dus het moet wel vooruit gaan. Om iets te bereiken gaan ze op korte termijn véél machines moeten plaatsen, dus ben toch (ietwat tegen beter weten in) hoopvol gestemd. Hopelijk zien we hier snel een pr van verschijnen...
Hier meer info daarover (artikel van gisteren):
Met een uitdrukkelijke procedure, die onverenigbaar is met die van de voorbije maanden, keurde de raad van bestuur van de Hellenic Recycling Organization (EOAN) maandag het zesjarig businessplan van lonende recycling goed. Met een positieve suggestie van de president van EOAN en zonder de inhoud van de negentig pagina's tellende negatieve suggestie van de dienst te bespreken, keurde de raad van bestuur met een meerderheid de vernieuwing van de werking van het programma goed. De reactie van de milieuorganisaties wordt met belangstelling verwacht, die dreigden de raad van bestuur van EOAN te verlaten als dit businessplan wordt goedgekeurd.

Het zesjarige lonende businessplan (het exploiteren van de bekende "recyclinghuizen") werd gisteren onderzocht door het bestuur van EOAN. Het werd voorafgegaan door een uiterst negatieve suggestie van de dienst, die de opschorting van het systeem voorstelde omdat het de in het vorige plan voorziene werkzaamheden niet uitvoerde, de voorgaande jaren slecht presteerde, terwijl de financiële situatie bijzonder gespannen was, wat resulteerde in de levensvatbaarheid ervan is twijfelachtig (zie "K" 6.1.21). Toen, vorige week, stuurden de hoofden van drie organen (de milieuorganisaties WWF en Greenpeace en de Ecological Recycling Company) een brief naar de minister van Milieu, Costas Skrekas, waarin ze dreigden af ​​te treden uit het bestuur van EOAN en de kwestie aan de orde te stellen op EEAN-niveau. . als de suggestie wordt genegeerd.

Het businessplan van Antapodotiki is gisteren eindelijk onderzocht door de raad van bestuur van EOAN. Volgens informatie van "K" was het onderzoek ongewoon - vooral met betrekking tot wat eraan voorafging - beknopt. Na de presentatie van Antapodotiki (die werd vertegenwoordigd door zijn voorzitter Pavlos Ravanis en algemeen directeur Elias Moustairas) en ondanks de nieuwe negatieve houding van de dienst, stelde de voorzitter van de organisatie Nikos Chiotakis voor om het businessplan goed te keuren. Zoals hij verklaarde, heeft EOAN volgens informatie nog geen boete opgelegd aan Antapodotiki wegens het schenden van de voorwaarden voor goedkeuring van zijn operatie, noch heeft het andere voorwaarden opgelegd om te voldoen, daarom moet zijn plan worden goedgekeurd. Hij vroeg dat beide verpakkingsrecyclingsystemen dezelfde bijdragen zouden leveren (aan de bedrijven die volgens de wet aldus bijdragen aan recycling) en dat binnen een jaar vanaf vandaag aan een auditbedrijf de financiële controle van beide systemen (Reciprocal Recycling en Hellenic Utilization Company Recycling).

9 van de 11 kaderleden van de Raad van Bestuur stemden voor het voorstel van de voorzitter (zonder vragen): één lid (de vertegenwoordiger van de milieuorganisaties) stemde tegen, terwijl de CEO van EOAN Nikos Sideris zich van stemming onthield.
Vertaald via Google Translate.
Bron: https://www.kathimerini.gr/society/5612 ... nakyklosi/

Die vertegenwoordigers van de milieuorganisaties hebben gisteren blijkbaar hun ontslag aangekondigd in de raad van bestuur van EOAN, lees ik op de Greenpeace website:
https://www.greenpeace.org/greece/issue ... opon-eoan/
Oli4 liked last!

abdel
Premiummember
Premiummember

Bericht door abdel »

abdel schreef:
16 feb 2021 12:32
En jawel, even de 100 mio market cap aangetikt vandaag :wtf:.
Nu mogen ze toch eens ergens met een stevig positieve pr gaan komen om op dat niveau te blijven peins ik.
Of ja, wie zal 't zeggen, voor t' zelfde geld gaat de hype gewoon verder eens we in Noorwegen noteren?

Las ergens op een forum dat Tomra een aandelensplit 1:10 zou doorvoeren (nergens anders iets van teruggevonden).
Dat zou helemaal mooi zijn, zo kunnen we ze in aandelenprijs ooit nog inhalen :-)
Die split is uiteraard voor niks nodig, gezien we straks ook een notering in NOK hebben. En we gaan meteen door de 200 kronen hoop ik, op richting die 400 van Tomra :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=XoIcEmSKU8A

BRT
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 145

Bericht door BRT »

panamapapers schreef:
17 feb 2021 19:59
zonder enig fundament als ‘bubbly’ werd omschreven.
Ik denk dat we die zelf kunnen inkoppen. ;)
De waardering is momenteel gebaseerd op verwachtingen in de toekomst, en deze verwachtingen hangen dan nog af van externe factoren zoals politieke beslissingen. De huidige cashflow verantwoordt de beurskoers niet.

Ik heb dit weekend een RVM gezien in de Delhaize. Een Tomra. Plots interesseren die dingen mij. :D
abdel liked last!

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling

Ok, maar da’s op basis van huidige cashflows... je hebt hier wel te doen met een microcap met zeer lage freefloat. Het marktklimaat is wel navenant veranderd voor RVM’s... Je koopt ook geen biotech op basis van hun huidige inkomsten hè. Wachten is iedereen toegestaan maar als de contracten binnenlopen wil je liever in de trein zitten dan op het perron staan. Zoals je zelf al aangeeft is er veel gebaseerd op toekomst potentieel. En dat gaan ze nog moeten waarmaken en verzilveren.
Oli4 liked last!

Phil
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 178

Bericht door Phil »

Zolang de Tijd in hun artikels het heeft over « omgekeerde drankenautomaten“ kan ik mij niet de indruk ontdoen dat Google translate hun belangrijkste informatiebron is. :D
Oli4 liked last!
" The word crisis in Chinese is composed of two characters: the first, the symbool of danger .... the second, of opportunity"

abdel
Premiummember
Premiummember

Bericht door abdel »

Amersfoort, The Netherlands –February 18, 2021–Envipco Holding N.V. (“Envipco”, or the “Company”), a leading global provider of recycling systems and Reverse Vending Machine technology, has updated its financial calendar. With the company’s objective to improve communications for all investors following its secondary listing on Euronext Growth Oslo, which took effect today, the company will be organizing webcasts the same day that quarterly results are published.
Ze menen het, met hun betere communicatie! Eerste afspraak maandag 1 maart :) .

Notering op Oslo is alles behalve een knaller, maar het volume is er al vast. Nu zal het vermoedelijk wachten worden op nieuws voordat er spectaculaire beweging in komt. Hopenlijk zet die verwachtingswaarde zich snel om in concrete contracten :-).
Ik blijf hopen dat de eerste orders van Antapoditiki gaan komen...
https://translate.google.com/translate? ... ch&pto=aue
BRT schreef:
18 feb 2021 09:09
Ik heb dit weekend een RVM gezien in de Delhaize. Een Tomra. Plots interesseren die dingen mij. :D
Dat is zoooo herkenbaar :lol:
panamapapers liked last!

Plaats reactie