Envipco

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

Phil
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 226

Re: Envipco

Bericht door Phil »

Dank je Abdel voor het delen van de Google activiteiten.

Ik heb de holding Sonae indertijd eens bekeken. Continente (Sonae MC) is behoorlijk groot in PT.

41 Urban hypermarkten
142 large supermarkten
131 proximity supermarkten.

Sonae MC opened its first hypermarket in 1985, thus setting the stage to become the leader in Portugal's food retail sector. The Company has capitalized on a 35-year track record of sound and sustained growth.
https://2gkcs59ti44f3a812lwfix18-wpengi ... 020-en.pdf

Als er weinig gebeurd, zorgen we dan maar zelf voor wat animo door deze uitwisseling :D
abdel liked last!
" The word crisis in Chinese is composed of two characters: the first, the symbool of danger .... the second, of opportunity"

abdel
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 429

Bericht door abdel »

abdel schreef:
15 jul 2021 15:04
Morgen q2 resultaten bij Tomra, hopelijk hebben ze al een zicht op Schotland en wie weet ook wat info mbt (verwachte) verkopen in Connecticut...
Niet veel nieuws daar. Hopen ook nog dat Schotland niet uitgesteld wordt, en Connecticut daar werden ze precies niet wild van.
Over Portugal spraken ze niet eens, maar in Slowakije verwachten ze wel actie.

Ondertussen is in Griekenland de nieuwe afvalwet goedgekeurd en het ziet er goed uit voor Envi.
Maar ja, je weet nooit daar, het heeft er al zo vaak goed uit gezien (maar deze keer...).
Phil liked last!

Phil
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door Phil »

https://packagingeurope.com/latvias-upc ... nts-tomra/

Weet niet of dit al oud nieuws is voor jullie….
" The word crisis in Chinese is composed of two characters: the first, the symbool of danger .... the second, of opportunity"

Phil
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door Phil »

Cijfers Tomra ( groei en marges) waren meer dan behoorlijk.
Volgende zinnetje viel me gewoon op:

The deposit expansion to small bottles in The Netherlands has been a success and an important contributor to the revenue growth in the second quarter of 2021. The North American business is running at similar levels as before the COVID-19 pandemic, but is significantly up compared to second quarter 2020, when redemption centers and bottle rooms were closed due to lockdown measures. Volumes in Australia were somewhat down in June due to new COVID-19 outbreaks.

Ondanks de zetel in Nederland en een CFO van dezelfde nationaliteit maakt Tomra het gras voor onze voeten ( deur)?

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 316

Bericht door panamapapers »

North America business terug als voor Covid… goed nieuws voor Envipco!

Nederland is zo’n first wave country waar ze niet echt op inzetten. Wellicht omdat Tomra hier al zo sterk staat? Ze mikken eerder op de nieuwe markten (Portugal, Slovakije etc.) om dan potentieel een grote vis te vangen. Werd gezegd in een van de recente kwartaal calls toen een gelijkaardige vraag kwam hierover.

abdel
Premiummember
Premiummember

Bericht door abdel »

Plots heel wat interesse vandaag. Die verkoper was vorige week al eens in het orderboek opgedoken met 50k aandelen, hopelijk na die 15k helemaal uitverkocht... :?
U kunt zich hier registreren waarna u de bijlage kunt bekijken.
Phil liked last!

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 316

Bericht door panamapapers »

Geen nieuws, goed nieuws zeker? Of geldt dat niet op de beurs? :)
Toch een kleine (minder positieve) ontwikkeling in de UK: https://www.independent.co.uk/climate-c ... 98447.html

Terwijl anderen gelukkig ambitieuzer zijn:
https://europa.eu/citizens-initiative/i ... /000007_en

Mbt de VS is onderstaande link nog wel interessant. Geeft toch het idee dat er daar veel gaande is. https://www.wastedive.com/news/2021-was ... ic/603457/

Analysts also expect states to reintroduce more bottle bills next year. Connecticut successfully passed a law updating its low-performing bottle deposit program and doubled its deposit value, making it the most major bottle bill update in years, but longtime struggles between brands and lawmakers will likely continue to slow efforts to update or change bottle bills in other states in the future.
abdel liked last!

abdel
Premiummember
Premiummember

Bericht door abdel »

Hopelijk komt er donderdag toch wat nieuws. Liefst goed nieuws dan :-).
Globaal gezien ziet het er inderdaad allemaal erg goed uit, thuismarkt USA blijkt harder te gaan groeien dan verwacht, De Europese deadlines komen al maar dichter, de laatste Australische states gaan online komen en er steken toch wel erg regelmatig berichten over een tekort aan rPEt de kop op. Het enige dat we missen in nog een paar grote kleppers zoals Frankrijk, Spanje en Italië die de invoering van statiegeld aankondigen.

Op korte termijn begint het mij toch stevig tegen te steken. Ik zou toch eens héél graag een ergens een stevig contractje zien opduiken, maar gezien het uitstel in Roemenië, Schotland (?), Ierland, rest UK, ... zie ik dat op korte termijn precies niet gebeuren. En in de gevestigde landen à la Duitsland, Scandinavië, Nederland lijken ze toch echt geen ambities te hebben.
Dus ja, dat geeft voor korte termijn misschien nog wat kansen in Malta (daar wordt dit najaar beslist wie er die 350 RVM's mag leveren en wie het systeem mag uitbaten), Griekenland (daar hebben ze pas een nieuwe afvalwet gestemd die nogal positief was voor Antapodotike/Texan) of misschien Australië maar daar ligt weer van alles plat omwille van Covid...
Het is natuurlijk ook nog altijd mogelijk dat Scotland bij zijn go live datum van april 2022 blijft. Op de website van systeembeheerder CircularityScotland begint nu echt wel praktische informatie te komen, en bij Envipco hebben ze altijd volgehouden dat de eerste orders komen zodra de modaliteiten vastliggen. Er is ook vorige week een regeringsdeal (coalitie mocht het niet genoemd worden) gesloten tussen de SNP en de Greens, twee pro-DRS partijen die nu samen een meerderheid vormen. En met Schotland hosting de COP26 Climate Conference dit najaar kunnen ze het eigenlijk niet maken om dat DRS (lang) uit te stellen. Maar toch...
Afin, hopelijk geven ze nog eens een mooi overzicht van de nieuwe markten donderdag, en zien we al iets van effect van de bottle bill uitbreiding in Connecticut en ik ben ook benieuwd of ze nog steeds met een "growing orderbook" zitten in Zweden.
Ik ga er van uit dat de webcast vrijdag zal zijn (al is dat erg kortbij en hebben we nog geen aankondiging gezien), mijn vragen liggen al klaar :-).
panamapapers liked last!

abdel
Premiummember
Premiummember

Bericht door abdel »

abdel schreef:
24 aug 2021 12:32
Ik ga er van uit dat de webcast vrijdag zal zijn (al is dat erg kortbij en hebben we nog geen aankondiging gezien), mijn vragen liggen al klaar :-).
Scratch that - de resultaten zijn voorbeurs en de earnings call is donderdag om 12u.
Phil liked last!

abdel
Premiummember
Premiummember

Bericht door abdel »

abdel schreef:
24 aug 2021 12:32
Het is natuurlijk ook nog altijd mogelijk dat Scotland bij zijn go live datum van april 2022 blijft. Op de website van systeembeheerder CircularityScotland begint nu echt wel praktische informatie te komen, en bij Envipco hebben ze altijd volgehouden dat de eerste orders komen zodra de modaliteiten vastliggen.
https://newsroom.tomra.com/tomra-secure ... -scotland/
Bon, als Tomra al deals begint binnen te halen in Schotland, dan kan Envi niet lang meer achterblijven, uitstel of niet.
De afgelopen maanden heb ik al omgevingsvergunningen voor "outside kiosks" zien passeren voor op de parking bij Aldi en Liddl. Telkens stond er in de detailtekeningen wel iets van Tomra vermeld. Hopelijk gaat de Tomra pr dus over één van deze twee :| .

Plaats reactie