ING

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1263
Contacteer:

Re: ING

Bericht door Putbruy »

ritchie schreef:
11 feb 2021 09:41
Kevander schreef:
11 feb 2021 00:28
Putbruy schreef:
10 feb 2021 15:58
Kevander schreef:
10 feb 2021 15:01
Dan moet je gehuwd zijn in gemeenschap van goederen!

(wettelijk samenwonen of gehuwd met scheiding van goederen kan niet)
mijn statuut is wettelijk samenwonen en ik splits het al enkele jaren :?
Dan mag het niet. Zou daarmee ophouden voor de fiscus je in het oog heeft.
Ik ben "wettelijk" samenwonend en dan mag het ook niet...simpel opgelost.Een extra rekening bij Binck geopend op mijn vriendin haar naam.

Maar dan nog ... 2x 800€ aan dividenden ingeven is niet te vet.Toch maar één echte winnaar en dat is de staat.
zou kunnen dat men beiden een effectenrekening moet hebben, enfin in 2019 had ik niet genoeg om te splitsen, was een slecht jaar voor mij :)

ik hoop dat ING ons aangenaam kan verrassen met een dividend morgen
KorteTermijnSpeler : beter één vogel in de hand dan 10 in de lucht

Lukang
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 695
Contacteer:

Bericht door Lukang »

Kepler verwacht een fors dividendrendement voor 2021. De nieuwe CEO van de Belgische tak beleeft zijn vuurdoop.

Vrijdag om 7.30 uur maakt de Nederlandse bankgroep ING INGA-0,43% haar resultaten voor het vierde kwartaal van 2020 bekend. De analisten verwachten dat de nettowinst over de laatste drie maanden van vorig jaar uitkomt op 464 miljoen euro en dat de bank een dividend van 0,1 euro per aandeel zal aankondigen over 2020.

Beurshuis Kepler verwacht een iets hoger dividend van 0,11 euro. 'We verwachten dat in 2021 in totaal 1,07 euro aan dividenden uitgekeerd wordt wat overeenkomt met een dividendrendement van 13,7 procent. ING blijft een van onze topideeën omdat ING een aantrekkelijk dividendrendement geeft en omdat er ruimte is voor de inkoop van eigen aandelen zodra de beperkingen van de Europese Centrale Bank (ECB) aflopen. Het is een goed aandeel om in te spelen op mogelijke inflatie.' Kepler heeft een koopadvies en een koersdoel van 11,60 euro voor het aandeel.
tijd.be
Feed the Muscle. liked last!
abi ackb ags agfb ad air cs boka dbk dieg engi rf evs gimb gsk immo inga kbc nn nokia nyr pfe prox rou solb tit tnet tinc vtrs xior en fondsen

Lukang
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door Lukang »

@Putbray @Kevander :
LEZERSVRAGEN - BELASTINGEN
Sonja Verschueren
17 december 2018 17:4

Wij zijn getrouwd onder het wettelijk stelsel. We hebben een effectenrekening op naam van mijn man. Voor het aanslagjaar 2019 zijn dividenden vrijgesteld van roerende voorheffing tot 640 euro per persoon. Kunnen wij beiden een beroep doen op deze regeling?

Vanaf het aanslagjaar 2019 (inkomsten 2018) is er inderdaad een nieuwe belastingvrijstelling voor dividenden van (geïndexeerd) 640 euro. Die vrijstelling geldt per belastingplichtige en is van toepassing op zowel binnenlandse als buitenlandse dividenden. Het gaat om dividenden van aandelen, niet van beleggingsfondsen, want de maatregel heeft tot doel rechtstreekse investeringen in bedrijven aan te moedigen.
Welke gevolgen heeft dat voor u? ‘Bij een huwelijk volgens het wettelijk stelsel zijn alle inkomsten die tijdens het huwelijk werden verworven gemeenschappelijk. Ongeacht op wiens naam de effectenrekening staat, behoren de dividenden dus tot het gemeenschappelijke vermogen. Dat betekent dat beide partners van de vrijstelling tot 640 euro kunnen genieten door ze te vermelden in hun aangifte van de personenbelasting’, klinkt het bij KBC.
tijd.be
Putbruy liked last!
abi ackb ags agfb ad air cs boka dbk dieg engi rf evs gimb gsk immo inga kbc nn nokia nyr pfe prox rou solb tit tnet tinc vtrs xior en fondsen

Kevander
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 123
Contacteer:

Bericht door Kevander »

Je kunt huwen onder het contract van gemeenschap ofwel scheiding van goederen. Het hangt er vanaf wat je gekozen hebt, meesten kiezen 'gemeenschap' dat wil zeggen dat alles wat na het huwelijk verworven werd 50/50-verdeling heeft. Dan kun je inderdaad beginnen rekenen hoeveel dividend je ontvangen hebt, en het overige deel onder het vakje van je partner invullen.

Als je trouwt in scheiding van goederen, dan kan het niet. Vraag maar na bij je bank of de fiscus ;)
in port: Ageas (€35), KBC (€55,24), KBCA (€31,64), GSK ($51,20), Ahold Delhaize (€18,50), AB Inbev (€105), Shell (€30,09), BMW (€70), Bekaert (€40), Wereldhave Belgium (€91)

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1263
Contacteer:

Bericht door Putbruy »

ING posts 4Q2020 net result of €727 million,
FY2020 net result of €2,485 million
A growing number of customers choose ING as their primary bank
• Primary customer base rose by 578,000 in FY2020 to 13.9 million; total retail customer base reached 39.3 million.
• The eff ects of the Covid-19 pandemic and lockdowns were visible in a softening of lending demand, which aff ected net core
lending, and in an increase in net customer deposits. Net core lending fell by €0.9 billion in 4Q2020 and by €2.5 billion in 2020;
net customer deposits grew by €7.8 billion in 4Q2020 and by €41.4 billion in 2020.
4Q2020 result before tax of €1,046 million; full-year 2020 result before tax of €3,809 million
• Net interest income was up on 3Q2020, impact compared to 4Q2019 was mainly due to liability margin pressure and lower
lending volumes; diversifi ed fee income showed healthy growth, compensating some of the eff ects of the Covid-19 pandemic.
• 4Q2020 had lower risk costs and included some incidental costs, mainly due to restructuring and related impairments.
• Our capital position strengthened further to 15.5%. In alignment with the ECB recommendation on distribution, we propose to
pay a cash dividend of €0.12 per share as interim after 4Q2020 results with intended further distributions after
30 September 2021 subject to prevailing ECB recommendations
KorteTermijnSpeler : beter één vogel in de hand dan 10 in de lucht

jack.
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2352
Contacteer:

Bericht door jack. »

ING boekt meer winst dan verwacht
Gepubliceerd op 12 februari 2021 07:27 |
ING (11 feb)
EUR 7,824 0,000 (0,00%)

(ABM FN-Dow Jones) ING heeft in het vierde kwartaal van 2020 meer nettowinst dan verwacht geboekt, terwijl de nettorentebaten in lijn met de verwachtingen uitkwamen. Dit bleek vrijdagochtend uit de cijfers van Nederlandse bank met een notering in Brussel en Amsterdam.

De bank boekte in het vierde kwartaal 727 miljoen euro aan nettowinst. De consensus rekende op maar 464 miljoen euro. Een jaar eerder was dit nog 880 miljoen euro.

De inkomsten daalden naar 4,16 miljard euro. De gemiddelde analist rekende op 4,22 miljard euro.

Verder gingen de rentebaten met 7,0 procent omlaag naar 3,34 miljard euro. De consensus mikte op 3,33 miljard euro, ofwel een daling van 8 procent.

De operationele kosten stegen wel, met 8,9 procent naar 2,9 miljard euro. Dit is in lijn met de consensus.

De stroppenpot werd in het vierde kwartaal gevuld met 208 miljoen euro. Een jaar eerder was dit 428 miljoen euro. In heel 2020 zette ING bijna 2,7 miljard euro apart.

Over het hele jaar bedroeg de nettowinst 2,5 miljard euro, de inkomsten 17,6 miljard en de nettorentebaten 13,6 miljard. Dit is respectievelijk 48, 3,7 en 3,4 procent lager dan in 2019.

De CET1 ratio kwam op 15,5 procent uit. Een jaar eerder was dit 14,6 procent.

"Ik ben trots op de veerkracht van ING in 2020", aldus CEO Steven van Rijswijk in een toelichting vrijdagochtend.

"We stellen een dividenduitkering voor in lijn met de aanbevelingen van de Europese Centrale Bank", voegde de CEO verder toe. ING wil een dividend van 0,12 euro per aandeel uitkeren.

Kepler Cheuvreux mikte op een dividend van 0,11 euro per aandeel.
Lukang liked last!

contextbinder
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 93
Contacteer:

Bericht door contextbinder »

Net een schokkende ontdekking gedaan - blijkbaar heb ik ongewild een tijdje terug ING toch wel gekocht in Nederland zeker :cry: :cry: :cry: :cry:

daar gaat een deel van mijn dividend, eerste aankoop werd in de haast uitgevoerd - niet goed opgelet dus.
ABI, AGS, AED, AD,AHLA, AMG, ASC, Balta,Barco, BEKB, BPost, D'Ieteren, EVS, FB, GIMV,ING, JEN, NXR, PRX, REC,RDSA, ROU, SAP, SES,TERB, Tubize,ULVR, VW, Wendel, VGP, VASTB, WEHB / MSCI Europe, Emerging Markets, MSCI World

Lukang
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door Lukang »

Ik vind geen datum van onderstaand bericht van ING en of dit al of niet is goed gekeurd !
Nederland schaft de dividendbelasting af: een opportuniteit voor u als Belgische belegger
https://promo.ing.be/NewsWealthEngineer ... 17_NL.html
Toch 2017 zal denk ik niet goed gekeurd zijn door Ned. regering ?

Freddy
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door Freddy »

contextbinder schreef:
12 feb 2021 11:40
Net een schokkende ontdekking gedaan - blijkbaar heb ik ongewild een tijdje terug ING toch wel gekocht in Nederland zeker :cry: :cry: :cry: :cry:

daar gaat een deel van mijn dividend, eerste aankoop werd in de haast uitgevoerd - niet goed opgelet dus.
Voor de dubbele dividendbelasting kijkt men van waar het geld vandaan komt, niet naar welke notering of op welke beurs je staat. ING betaalt het dividend vanuit Nederland, dus je gaat altijd dubbele dividendbelasting hebben.

Idem met aandelen met dubbele notering in Frankrijk en België zoals Engie, het geld komt er uit Frankrijk dus je betaals als Belg dubbele dividendbelasting.

Dit is uiteraard bekritiseerbaar gelet op het vrij verkeer van kapitaal, maar de Belgische fiscus en de Europese regelgever hebben hier een diametraal tegenovergestelde mening over.

Lukang schreef:
12 feb 2021 12:03
Ik vind geen datum van onderstaand bericht van ING en of dit al of niet is goed gekeurd !
Nederland schaft de dividendbelasting af: een opportuniteit voor u als Belgische belegger
https://promo.ing.be/NewsWealthEngineer ... 17_NL.html
Toch 2017 zal denk ik niet goed gekeurd zijn door Ned. regering ?
Het is indertijd inderdaad voorgesteld en er inderdaad niet gekomen. In het Nederlands parlement was er te veel weerstand, men wou niet "de pinautomaat" van Europa worden. Zeer jammer voor ons Belgen en andere buitenlanders maar ondertussen is de beurs van Amsterdam ook zonder die boost degene met het meeste handelsvolume van Europa.
Lukang liked last!

Feed the Muscle.
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 92
Contacteer:

Bericht door Feed the Muscle. »

Bovenstaande info klopt.
KBC Securities heeft vrijdag het koersdoel voor ING verhoogd van 8,00 naar 11,00 euro bij een ongewijzigd koopadvies. Het aandeel ING kreeg ook een plekje op de favorietenlijst van KBC.

Goed werk van ING in het vierde kwartaal, oordeelde KBC.

ING moest volgens KBC veel minder bijzondere waardeverminderingen doorvoeren dan verwacht, terwijl de lopende operationele kosten en de nettorentebaten op kwartaalbasis stabiel bleven.

Toch ligt de focus duidelijk op het dividend, aldus het beurshuis. Als de ECB de ruimte geeft, wil ING aan het einde van dit jaar het slotdividend over 2019 uitkeren en het restbedrag over 2020. Verder meldde ING vrijdag een interimdividend van 0,12 euro per aandeel.

Het aandeel ING steeg vrijdag 4,8 procent naar 8,20 euro.
Wie de kudde volgt, loopt altijd door de stront.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie