Gratis/goedkoop beleggen in aandelen of fondsen (BE) / fondsen (NL)

Gratis/goedkoop beleggen in
aandelen
 of fondsen (BE) / fondsen (NL)

ING

Beleggen en aandelen kopen in Nederland, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + AMX, ASCX, Lokaal
Lukang
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 584
Contacteer:

Re: ING

Bericht door Lukang » 19 feb 2020 19:22

Vandaag gekocht aan eur 10.11 Het had wat lager gekund maar dat had ik niet verwacht.Over dat probleem met die uitgifte van die nieuwe obligaties, dat afgelast is en voor de extreme daling gezorgd heet maak ik mij geen zorgen!
Kbc buiten met mooie winst en ing binnen, maak mij geen zorgen voor de toekomst !
port. Bekaert Proximus Nyrstar Elia Agfa Tess. Socfinasia Ahold engie Enel Telecom Italia Pfizer tinc Solvay Telenet kbc euronav Xior Sofina ab inbev gimv umicore neste nokia en fondsen

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 487
Contacteer:

Bericht door kierkegaard » 19 feb 2020 20:59

Iemand een idee waarvoor zo'n obligatie-uitgifte zou kunnen worden geannuleerd?

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door kierkegaard » 19 feb 2020 22:49

Ik lees ondertussen op Nederlandse fora dat het te maken kan hebben met het net aangekondigde vertrek van CEO Hamers naar UBS.

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door kierkegaard » 19 feb 2020 22:56

Lukang schreef:
19 feb 2020 19:22
Vandaag gekocht aan eur 10.11 Het had wat lager gekund maar dat had ik niet verwacht.Over dat probleem met die uitgifte van die nieuwe obligaties, dat afgelast is en voor de extreme daling gezorgd heet maak ik mij geen zorgen!
Kbc buiten met mooie winst en ing binnen, maak mij geen zorgen voor de toekomst !
Ik heb al een kleine positie licht boven de 10 en overweeg om bij te kopen. Lijkt me solide en momenteel laag gewaardeerd.

Banner
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1030
Contacteer:

Bericht door Banner » 20 feb 2020 08:30

charel01 liked last!

USSENTERPRISE
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1362
Contacteer:

Bericht door USSENTERPRISE » 20 feb 2020 09:34

kierkegaard schreef:
19 feb 2020 20:59
Iemand een idee waarvoor zo'n obligatie-uitgifte zou kunnen worden geannuleerd?
2 mogelijke redenen :

- de markt kon 1 mia in coco's niet aan (het is een soort hybride product tussen obligatie en aandeel in)
- ING vond de voorwaarden niet gunstig genoeg : ze hebben niet persé kapitaal nodig en kunnen gunstigere tijden afwachten.
kierkegaard liked last!

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 11455
Contacteer:

Bericht door charel01 » 20 feb 2020 09:43

Het vertrek van CEO Ralph Hamers bij ING is verontrustend nieuws voor de bank. Dit schrijft KBC Securities, omdat het een opgave wordt een opvolger te vinden voor de man die ING voorop liet lopen in de digitalisering en veel deed voor de diversiteit in de top van de bank.

"Ralph zal gemist worden, in elk geval door ons", schrijft analist Jason Kalamboussis van KBC Securities in een reactie. Maar wellicht niet overal in Nederland, voegt hij daaraan toe.

De analist denkt dat het besluit van Hamers om te vertrekken zeker samenhangt met de aanhoudende publieke kritiek op beloningen en andere zaken bij de bank, onder andere van politici.

Hoewel de boete voor slechte naleving van antiwitwasregels een smet was op het blazoen, heeft Hamers veel bijgedragen aan de positie van ING als voorloper in digitalisering onder Europese banken. "Zijn visie was het zeer onderscheidende kenmerk dat we missen bij veel andere CEO's van banken die wij volgen", aldus KBC.

De klus van Hamers bij ING is echter nog niet voltooid en het kan lastig worden om iemand te vinden die zijn grote schoenen kan vullen, denkt Kalamboussis. Hij wijst op de recente benoeming van Pinar Abay als topmanager voor de Benelux, als kenmerkend voor Hamers. "Het gaat er nu om iemand te vinden die in elk geval dezelfde denktrant heeft, om op dit vlak continuïteit te hebben."

Na het gekrakeel rond de benoeming van de CEO van ABN AMRO zal het ook voor ING lastig zijn om voor de opvolging rond te kijken buiten de bank, wat een beperking kan zijn voor zo'n complexe bank als ING. Wellicht zal het vertrek van Hamers bijdragen aan vermindering van de publieke druk op CEO's van Nederlandse banken, besluit de analist.

Door: ABM Financial News.
Go with the flow.

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 11455
Contacteer:

Bericht door charel01 » 20 feb 2020 11:52

Coup de theatre bij ING: UBS plukt CEO Ralph Hamers weg
Verrassing van formaat in de bankwereld: de Zwitserse grootbank UBS plukt ING-CEO Ralph Hamers weg als nieuwe topman. Dat meldt de Financial Times. Dat werpt een ander licht op nieuws van eerder op de dag, toen ING abrupt de uitgifte van een obligatie afblies.

Het aandeel ING nam eerder op woensdag een duik van zo’n 4 procent. Dat gebeurde nadat de bank de uitgifte van een obligatielening ter waarde van 1 miljard dollar plots afblies. Dat geld moest dienen om de kapitaalbuffers van de bank te versterken. De beslissing was des te verrassender omdat de interesse bij investeerders bijzonder groot was. Er was elf keer meer vraag dan er aanbod was.

Het mysterie werd alleen maar groter door de cryptische verklaring die ING gaf voor de beslissing. ‘Er is nieuwe informatie bekend geraakt, die moet bestudeerd moet worden’, klonk het.

FT heeft nu op basis van goede bronnen achterhaald wat die informatie is. De Zwitserse grootbank heeft CEO Ralph Hamers aangetrokken als vervanger voor huidig UBS-topman Sergio Ermotti. Die stond nochtans hoog aangeschreven voor zijn parcours, waarbij hij UBS uitbouwde tot ’s werelds grootste vermogensbeheerder met 2.500 miljard dollar onder haar hoede.

De raad van bestuur van UBS heeft echter beslist dat de 59-jarige Ermotti geen nieuw mandaat krijgt, en zou volgens de FT ‘maanden geleden’ Hamers benaderd hebben. Die verwittigde woensdag de raad van bestuur van ING dat hij inging op het aanbod van UBS. Daarop besliste de bank om de obligatie-uitgifte af te blazen, tot consternatie van de markt. Die consternatie zal nu ongetwijfeld alleen maar toenemen.
Bron:"BusinessAM"
Go with the flow.

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
Contacteer:

Bericht door kierkegaard » 24 feb 2020 21:46

kierkegaard schreef:
19 feb 2020 22:56
Lukang schreef:
19 feb 2020 19:22
Ik heb al een kleine positie licht boven de 10 en overweeg om bij te kopen. Lijkt me solide en momenteel laag gewaardeerd.
Vandaag 50% versterkt aan 9,5.

Aandeelhoudertje
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 43
Contacteer:

Bericht door Aandeelhoudertje » 05 mar 2020 09:38

ING blijft maar dalen. Dit terwijl bijvoorbeeld KBC zijn best doet om wat te stijgen.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie