Kiadis Pharma

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

edmondo
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 8

Re: Kiadis Pharma

Bericht door edmondo »

lap tweede opdoffer eerst galapagos, nu dit ge zou voor minder de handdoek in de ring gooien
gelukkig voor de goede, maar ik zie hier geen enkele rectie van die die ingestapt zijn aan 12€ zoals ik ik ben zeker niet gelukkig
met dit bod.
en zeker niet met de reactie van de groot aandeelhouders;
maar ja dat is belegen hé

sparrow
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1069

Bericht door sparrow »

1. Ik verkoop mijn aandelen nog niet en wacht tot Sanofi de boel effectief overneem a rato 5,45. Dien ik nu een verkooporder in te geven op 5,45 bij mijn broker ?

2. Het bijkopen van aandelen aan bv 5,05 of 5,10 kan aanzienlijk het verlies verminderen (ok, ik zou een pak moeten bijkopen voor een enorm bedrag) maar is dit iets dat jullie zouden doen ? Er is dus momenteel een marge van 33 cent te verdienen.

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1418

Bericht door Wimpie85 »

Blackbelt schreef:
02 nov 2020 16:07
geeeeert schreef:
02 nov 2020 14:44
Kan het dat er nog een derde partij een hoger bod doet of is dat onwaarschijnlijk of niet meer mogelijk. Eind 2018 bij ablynx is er kort na het eerste bod nog een hoger bod gedaan door derde partij dacht ik.
Alles kan, maar het is weinig waarschijnlijk.
Er zijn al contracten met Sanofi, dus het is voor een "derde" partij een stuk minder makkelijk om daar tussen te geraken.

Bij Ablynx was het eerste bod "vijandig" (als ik me niet vergis). Het managment en een paar grote aandeelhouders vroegen om het te weigeren. (of was dit bij Tigenix)
Het eerste bod van 30 euro v. Novo Nordisk werd inderdaad als te laag bevonden door het management, waarna ze tijdens een conferentie bij andere mogelijks geïnteresseerde partijen zijn gaan 'leuren', vervolgens is dan Sanofi op de kar gesprongen met een bod v. 45 euro, wat uiteindelijk ook is aanvaard.

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1671

Bericht door bertje »

geeeeert schreef:
02 nov 2020 14:44
Kan het dat er nog een derde partij een hoger bod doet of is dat onwaarschijnlijk of niet meer mogelijk. Eind 2018 bij ablynx is er kort na het eerste bod nog een hoger bod gedaan door derde partij dacht ik.
Sanofi is er zelfs bang voor, hebben altijd de laatste kans.

Uit het persbericht van Kiadis:
Concurrerend Bod
Sanofi en Kiadis mogen de Fusieovereenkomst beëindigen wanneer een derde partij ter goeder trouw
een bod uitbrengt dat, naar redelijk oordeel van de Raad van Bestuur en de Raad van Commissarissen,
gunstiger is dan het Bod van Sanofi, rekening houdend met onder andere de juridische, financiële en
regelgevende aspecten, timing, zekerheid, conditionaliteit, en niet-financiële afspraken, op voorwaarde
dat (i) het bod die Biedprijs met minstens 8% overstijgt en (ii) de derde partij zich voorwaardelijk jegens
Kiadis heeft verbonden om in het geval van een bod, onder gebruikelijke voorwaarden aan de
Vennootschap, een dergelijk bod uit te brengen binnen de toepasselijke wettelijk voorgeschreven
termijnen na aankondiging van een dergelijk bod (een “Concurrerend Bod”). In het geval van een
Concurrerend Bod krijgt Sanofi de mogelijkheid om dit te evenaren. Indien Sanofi van deze mogelijkheid
gebruik maakt, mag het bod van de derde partij niet worden geaccepteerd en de Fusieovereenkomst mag
niet worden beëindigd door Kiadis. Enig opvolgend concurrerend bod zal het voorgaande bod met 4%
moeten overstijgen en kan door Sanofi worden geëvenaard.

maamen
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 32

Bericht door maamen »

sparrow schreef:
02 nov 2020 18:37
1. Ik verkoop mijn aandelen nog niet en wacht tot Sanofi de boel effectief overneem a rato 5,45. Dien ik nu een verkooporder in te geven op 5,45 bij mijn broker ?
Neen, dat gaat automatisch, hoef je niets voor te doen. Echter heb ik geleerd om niet te wachten tot de eigenlijke overname, maar om eventueel eerder te verkopen. Normaal gezien zal de koers zich ergens net onder bet bod stabiliseren bv. 5,35 of 5,40. Als dit zich voordoet verkoop ik alvast mijn aandelen. Is een klein verlies, maar je kan dan wel meteen over je geld beschikken en er iets anders mee doen, ipv nog een paar maanden te wachten tot de echte overname.

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1418

Bericht door Wimpie85 »

maamen schreef:
02 nov 2020 20:33
sparrow schreef:
Neen, dat gaat automatisch, hoef je niets voor te doen. Echter heb ik geleerd om niet te wachten tot de eigenlijke overname, maar om eventueel eerder te verkopen. Normaal gezien zal de koers zich ergens net onder bet bod stabiliseren bv. 5,35 of 5,40. Als dit zich voordoet verkoop ik alvast mijn aandelen. Is een klein verlies, maar je kan dan wel meteen over je geld beschikken en er iets anders mee doen, ipv nog een paar maanden te wachten tot de echte overname.
Niet helemaal correct: je dient immers wel je aandelen 'aan te bieden' via je broker om aan te geven dat je akkoord bent met het bod.

In principe wordt je hierover vooraf ingelicht door je broker. Wat hierbij van belang is, is de periode & uiterste deadline waarop je ze kan aanbieden.

Nico1616
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 28

Bericht door Nico1616 »

sparrow schreef:

2. Het bijkopen van aandelen aan bv 5,05 of 5,10 kan aanzienlijk het verlies verminderen (ok, ik zou een pak moeten bijkopen voor een enorm bedrag) maar is dit iets dat jullie zouden doen ? Er is dus momenteel een marge van 33 cent te verdienen.
Ik had er geen maar vandaag gekocht aan 4,90. Het voordeel van het wachten is dat je 5,45 netto krijgt, dus zonder kosten. Zo was het in elk geval bij Ablynx als ik me goed herinner. De overnemer betaalde zelfs de beurstaks.
VWarena liked last!
Port : AAPL, ADBE, AED, AG, AMZN, ARGX, ATVI, AZN, BABA, BIDU, COFB, CPINV, ELI, FB, FLUX, GBLB, GILD, GIMB, GOLD, GOOGL, IMMO, IVA, JNJ, LOTB, MSFT, NOW, NVDA, PAAS, PRX, RES, SOF, SYK, TTOO, TUB, VGP

Osteles
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 8

Bericht door Osteles »

edmondo schreef:
02 nov 2020 17:59
lap tweede opdoffer eerst galapagos, nu dit ge zou voor minder de handdoek in de ring gooien
gelukkig voor de goede, maar ik zie hier geen enkele rectie van die die ingestapt zijn aan 12€ zoals ik ik ben zeker niet gelukkig
met dit bod.
en zeker niet met de reactie van de groot aandeelhouders;
maar ja dat is belegen hé
Hier, 10,89...
Nooit bijgekocht, nu zeg je natuurlijk dom, maar langs de andere kant, waarom nog geld in iets gieten dat de verkeerde kant opgaat...

Hoe zit dat nu met dat bod? Wat als ik niet wens te verkopen? Moet ik het zoiezo aanvaarden als Sanofi x% van de aandelen heeft of... ? Zit er een hogere prijs in als ik halsstarrig weiger?

maamen
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 32

Bericht door maamen »

Osteles schreef:
03 nov 2020 07:16
Hoe zit dat nu met dat bod? Wat als ik niet wens te verkopen? Moet ik het zoiezo aanvaarden als Sanofi x% van de aandelen heeft of... ? Zit er een hogere prijs in als ik halsstarrig weiger?
Je wenst alleen niet te verkopen als je denkt dat Kiadis veel meer waard is en er vanuit gaat dat ze zelf jouw hogere koers zullen bereiken (ooit eens) of dat er een andere partij meer voor over heeft. Vermits de ontwikkelingen binnen Kiadis en het feit dat het management heeft aangegeven dat ze dit een fair bod vinden, acht ik beide opties klein.

Ja, je moet het zoeizo aanvaarden als Sanofi x% heeft. Als je bij je broker aangeeft dat je niet akkoord gaat, maar Sanofi krijgt toch x% in handen dan zal de broker jouw aandelen op de overname expiratiedatum gewoon aan Sanofi verkopen.

Nee, je hebt als kleine aandeelhouder weinig te koeken helaas. Het management en de grootaandeelhouders vinden het fair, dan moet jij het ook fair vinden...

a21
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 4533

Bericht door a21 »

Kiadis Pharma-telefonische vergadering

https://ir.kiadis.com/static-files/920a ... e1a3a3f157
VWarena liked last!

Plaats reactie