Aandeel Pharming

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

dochter123
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 603

Re: Aandeel Pharming

Bericht door dochter123 »

Misschien ligt het aan de weergave van hun outlook bij de cijfers. Langs de andere kant is het voor een biotech bedrijf altijd gevaarlijk hier uitspraken over te doen. Ik kan echter niets anders bedenken.
beursfre liked last!

Rolling Stone 70
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 449

Bericht door Rolling Stone 70 »

dochter123 schreef:
04 mar 2021 09:29
Misschien ligt het aan de weergave van hun outlook bij de cijfers. Langs de andere kant is het voor een biotech bedrijf altijd gevaarlijk hier uitspraken over te doen. Ik kan echter niets anders bedenken.
Mogelijk komt er nog een reactie want dit is inderdaad absurd. Het is nog gebeurd dat er pas enkele dagen later een koersstijging volgde na goeie cijfers. Het algemene Sentiment is momenteel ook slecht.
Komt daarbij dat er nog altijd een paar shortende partijen inzitten die makkelijk de bovenhand halen van het leger particulieren.
Vreemd dat hier nog altijd geen grootaandeelhouders ingestapt zijn. Er wordt nu al jaren winst gemaakt door een goed geleid bedrijf. Ooit moet dit toch de aandacht trekken.
Ik heb ze gekocht aan 1,13 en wacht rustig af. Met deze resultaten kan het normaal niet misgaan.
ritchie liked last!

Schaakfanaat
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 190

Bericht door Schaakfanaat »

Presentatie niet wereldschokkend, en heel weinig nieuws.

Om direct maar te starten wat velen op dit moment het belangrijkste vinden: COVID-studies: recruitment ongoing. Laat staan dat er dus al een resultaat kan gegeven worden, of een datum waarop die klaar zouden zijn.

Voornaamste plannen: een 3e productiefaciliteit voor Ruconest Drug Substance wordt op dit moment gebouwd, en een vierde faciliteit staat in de stijgers, wat een multifunction (niet enkel voor Ruconest) facility moet worden. Het downstream gebeuren (opzuiveren ) ook veel meer in eigen handen.
Hierdoor wordt het risico op beschikbaarheid product verlaagd, en de kost of goods/production zal ook verder significant dalen. Allerbelangrijkst: er komen nieuwe koeien, ze zijn volop aan het kweken. Ik laat verdere implicaties aan uw eigen fantasie over.

Verder kijkt men heel actief naar het 'inlicensen' van nieuwe producten én/of bedrijven.

Alles hierboven wordt betaald door de huidige cashpositie en winst, geen nieuwe financiering nodig in de nabije toekomst.

Toekomst Ruconest: Ondanks nieuwe therapieën en treatments, hebben 50% van de patiënten nog steeds 'breakthrough attacks'. Alle nieuwe therapieën hebben een soortgelijke werking, en zijn dus niet geschikt om ze tegen te gaan, waardoor Ruconest hiervoor nodig blijft.

Toekomst Leniolisib (planning): H2 2021: finale data beschikbaar
H2 2022: commercial launch

Nasdaq listing: eigenlijk voornamelijk toekomstgericht: bij mogelijke overname, kan die gefinancierd worden met (daarvoor dan extra in omgezet) US aandelen, + betere visibiliteit in meer mondiale munteenheid dollar.

En verder ... wachten op press releases

Mijn excuses voor de mogelijke taal en schrijffouten, en onsamenhangende uitleg, met een paar dingen tegelijk bezig. (en nee, ik ben geen vrouw)
dochter123 liked last!

Smokey the bear
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 13

Bericht door Smokey the bear »

Nasdaq listing: eigenlijk voornamelijk toekomstgericht: bij mogelijke overname, kan die gefinancierd worden met (daarvoor dan extra in omgezet) US aandelen, + betere visibiliteit in meer mondiale munteenheid dollar.

Ik denk ooit zo eens iets mee te hebben gemaakt met Altice.
Wordt dit dan door de belgische staat aanzien als dividend?
Sorry als dit een stomme vraag is.

dochter123
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 603

Bericht door dochter123 »

Mooi overzicht geplaatst door "Winst gevend" op forum Pharming iex.nl

https://www.iex.nl/Forum/Upload/2021/13258208.jpg
ritchie liked last!

Schaakfanaat
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 190

Bericht door Schaakfanaat »

Smokey the bear schreef:
05 mar 2021 05:24

Ik denk ooit zo eens iets mee te hebben gemaakt met Altice.
Wordt dit dan door de belgische staat aanzien als dividend?
Sorry als dit een stomme vraag is.
Nee, is helemaal geen dividend.
Hoe ze het precies zullen doen, is niet op ingegaan, maar stel dat ze een bedrijf/molecule overkopen voor x miljoen dollar, kunnen ze (eigen, ingekochte, of nieuw gecreëerde?) 'Damrak' aandelen omzetten in 'Nasdaq' aandelen (of die laatste direct creëren), en daarmee betalen. Zo heb ik het toch begrepen.

Smokey the bear
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 13

Bericht door Smokey the bear »

Dus wij houden gewoon onze eigen hoeveelheid pharming aandelen en voor ons verandert er niks behalve dan de koers hopelijk als ik het goed begrijp.

LIEVE
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 263

Bericht door LIEVE »

Pharming Group presenteert op BioCapital Europe 2021

Leiden, 11 maart 2021: Pharming Group NV ("Pharming" of "de Onderneming") (Euronext Amsterdam: PHARM/Nasdaq: PHAR) maakt bekend dat CEO Sijmen de Vries op 11 maart 2021 om 10:30 uur een presentatie zal geven tijdens de 18e BioCapital Europe.

BioCapital Europe, georganiseerd door LSP, is Europa's belangrijkste investeerdersconferentie op het gebied van life sciences, die venture capital ondernemingen en institutionele beleggers een unieke inkijk geeft in zo’n 40 biotech-, medtech- en diagnostische bedrijven uit de Benelux en Europa.

De presentatie zal na het evenement beschikbaar zijn op de website: www.pharming.com

Registratie voor het evenement is mogelijk op de website van BioCapital Europe: www.biocapitaleurope.com/register/

=== E I N D E P E R S B E R I C H T ===
dochter123 liked last!

_Jack_
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 105

Bericht door _Jack_ »

Duurt lang eer het nog eens de beweging richting 1,5 maakt.

ZyppBe
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 326

Bericht door ZyppBe »

_Jack_ schreef:
12 mar 2021 13:37
Duurt lang eer het nog eens de beweging richting 1,5 maakt.
Jup, sinds februari aan het surplacen zonder richting aan te geven...

Afbeelding

We zitten pal in het midden van de 52 w range trouwens. (0,75 - 1,49)
Soppi liked last!
Core: ABI / ADBE / BABA / ESPO / FB / INGA / PAVM / PNL / PRX / SQ
Edge: ACPH / GLPG / IVA / KAHOT / MWK / PHARM / PLTR / TDOC / TIGR / U

Plaats reactie