Aandeel Pharming

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

beursfre
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 104
Contacteer:

Re: Aandeel Pharming

Bericht door beursfre »

Inventiva ging naar nasdaq en boekte amper vooruitgang
daarom had ik op niks gerekend van vooruitgang hier

fijne kerst iedereen!
Inventiva 5,14€ - Mithra 19,54€ - Pharming 0,95€ - Ontex 9,98€ - Ageas 35,50€ - Celyad 7,30€
Onxeo 0,72€ - Takeaway 89,20€ - Fugro 7,40€ - ABN 8,11€ - Kinepolis 34,90€
Prosus 87,25€ - ING 7,86€

Nanobiontix 16,28€
Erytech 9,60€
Adocia 11,00€
JC Decaux 15,50€

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Augustinus
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 121
Contacteer:

Bericht door Augustinus »

piddybull schreef:
24 dec 2020 13:30
Ik wou inderdaad snel rijk worden met Pharming en aanloop verhaal.
Iets armer uitgestapt en terug naar mijn roots.
Fijne kerstdagen aan elke belegger hier en elders.
Maar wel een ervaring rijker: je kan alleen snel rijk worden als er anderen nog rijker willen worden...

Geniet van de feestdagen, mensen ;)

Gentse strop
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 324
Contacteer:

Bericht door Gentse strop »

piddybull schreef:
De hamvraag blijft wel (vrij ruim) : wat is rijkdom voor u ?
Een dokter heeft al gauw 1MIO nodig.
Een dakloze is veel gelukkiger met een warme maaltijd...

[MODBREAK: Bericht deels verwijderd wegens stalken en persoonlijke discussie uitlokken]

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 610
Contacteer:

Bericht door Lotus »

Beursweetjes schreef:
24 dec 2020 11:16
Het zal een flop worden de reis naar de USA zit er ook in aan 1.16 nog winst maar zie somber in !!
Had er meer van verwacht de 2 euro zullen we nooit meer zien als het zo verder gaat .
Hoop dat ze worden overgenomen dan wel liefst zo vlug mogelijk .
Die 2 euro is van de pot gerukt, een hoop fantasten op een ander forum maken elkaar daar gek. Jullie weten waarschijnlijk wel welk forum en van de honderden pagina's aan berichten deze week was er denk ik 5% inhoudelijk, 45% discussies over elkaar en 50% onzin.

Nu zal de koers wel weer een bodem zoeken en die verwacht ik tussen €1,20 en €1,25. Het is wel een gemiste kans om niet aandelen uit te geven en daarmee cash op te halen. Misschien weer in de toekomst maar dan moet het moment mee zitten en dat was nu juist de laatste dagen.

Sergio C.
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 45
Contacteer:

Bericht door Sergio C. »

Lotus schreef:
24 dec 2020 20:24
Beursweetjes schreef:
24 dec 2020 11:16
Het zal een flop worden de reis naar de USA zit er ook in aan 1.16 nog winst maar zie somber in !!
Had er meer van verwacht de 2 euro zullen we nooit meer zien als het zo verder gaat .
Hoop dat ze worden overgenomen dan wel liefst zo vlug mogelijk .
Die 2 euro is van de pot gerukt, een hoop fantasten op een ander forum maken elkaar daar gek. Jullie weten waarschijnlijk wel welk forum en van de honderden pagina's aan berichten deze week was er denk ik 5% inhoudelijk, 45% discussies over elkaar en 50% onzin.

Nu zal de koers wel weer een bodem zoeken en die verwacht ik tussen €1,20 en €1,25. Het is wel een gemiste kans om niet aandelen uit te geven en daarmee cash op te halen. Misschien weer in de toekomst maar dan moet het moment mee zitten en dat was nu juist de laatste dagen.
In de post hierboven volg ik voor een deel de zienswijze van Lotus. Wat betreft dat ander forum, overschot van gelijk. Daar zie je zelden of nooit posts die zinvol en onderbouwd zijn, laat staan dat je er veel van opsteekt. Maar dat is niet belangrijk.

De genoemde €2,00 vind ik ook niet realistisch. Een koers in de vork €1,20 - €1,30 denk ik dat dat wel is op dit moment. Vooral omdat Pharming op basis van een eigen goedgekeurd product in staat is winst te genereren. Dit in tegenstelling tot veel biotechbedrijven waarvan de (vaak torenhoge) beurswaarde vooral gestoeld is op verwachtingen. Bij Galapagos werd recent nog maar eens aangetoond tot wat verwachtingen kunnen leiden. Ook bij het vroegere Thrombogenics (huidige Oxurion) was dat pijnlijk duidelijk zelfs al kregen ze toelating voor hun product (Jetrea). Pharming slaagt er nu al kwartalen op rij in winst te genereren wat niet zo vanzelfsprekend is.

Wat betreft de toekomst vind ik persoonlijk de ontwikkelingen in het kader van Covid-19 allesbehalve bepalend. Ik zie het enkel als een meevaller als hier extra inkomsten door gegenereerd zouden worden. Veel belangrijker is de huidige positie van Ruconest binnen HAE te consolideren en vooral de de mogelijkheden binnen pre-eclampsie en contraststof geïnduceerde nefropathie verder te ontwikkelen. Een doorbraak binnen één van deze laatste twee indicaties zou een echte hefboom zijn in mijn ogen. Daarnaast hoop ik eveneens dat ze het traject van leniolisib verder volgens schema kunnen uitrollen. Als deze twee laatste objectieven gerealiseerd kunnen worden dan zie ik een mooie toekomst, maar dat gaat wat tijd en geduld vergen, iets wat veel te veel mensen niet hebben.

Tot slot ga ik niet akkoord met Lotus wat betreft de uitgifte van nieuwe aandelen. Ik denk niet dat op dit moment de nood aan cash dermate hoog is dat een uitgifte nodig is. Ik zou op termijn die berg aandelen liever zien krimpen, maar daar ligt nu niet de prioriteit.
Schaakfanaat liked last!

piddybull
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 7446
Contacteer:

Bericht door piddybull »

Gentse strop schreef:
24 dec 2020 18:43
piddybull schreef:
De hamvraag blijft wel (vrij ruim) : wat is rijkdom voor u ?
Een dokter heeft al gauw 1MIO nodig.
Een dakloze is veel gelukkiger met een warme maaltijd...

[MODBREAK: Bericht deels verwijderd wegens stalken en persoonlijke discussie uitlokken]
Als strop deze gedeeltelijk geplakte domme post kan laten staan dan blijf ik hier ook op reageren.
Ter verduidelijking : letterlijk elk woord dat er nog staat heb ik eerder geschreven.
De quote en de tekst eronder.
Graag zijn gehele post verwijderen. Dat Gents dwaas neuzeke denk zich net iets te veel te kunnen permitteren.
De vraag is maar of hij opnieuw aan de alarmbel rinkelt.
Natuurlijk mag deze dan ook geheel weg na opkuis.
Arrowhead pharmaceuticals Corp.

+ 7 % YTD

Beheerder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 5008
Contacteer:

Bericht door Beheerder »

Wat er aan overige tekst nog staat is geen probleem, niet provocerend of wat dan ook. Van beide zijn weer vervelende berichten verwijderd en het stalken van Gentse Strop mag wel eens stoppen. Hier was hij bij ArgenX ook al op gewezen, het ontkennen en elders verder gaan geeft toch een kern van waarheid aan.
Disclaimer: berichten geplaatst met dit account zijn geen beleggingsadviezen.

ZyppBe
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 209
Contacteer:

Bericht door ZyppBe »

Mijn gedachtegang rond Pharming voor de komende 1 à 2 jaar:

"Het bedrijf" Pharming: zwarte cijfers, alles rond Ruconest is solide, de algemene outlook is best positief.
Maar: het tempo ligt laag. Behoudens een voltreffer in Covid is het toch eerder kruipen dan lopen.

In afwachting van eventuele uitbreidingen met Ruconest + andere R&D (APDS, Pompe, ...) ben ik benieuwd of ze via acquisitie of in-licensing een katalysator kunnen zetten op de groei en de winst.

Afbeelding

"De koers" Pharming: voorlopig zitten we met een vrij stevig plafond rond de 1,6 euro. Op zich niks mis mee maar hierdoor is het potentieel rendement toch een beetje gecapt.

Afbeelding

Kort door de bocht: als je reeds een mooie rit naar boven hebt gemaakt (bv. vanaf 0,80 euro) lijkt het gemakkelijker om, vanaf hier en nu, elders een beter rendement te halen.

Ter illustratie: YTD had je meer rendement gehad met een mand AEX of S&P dan met Pharming. En dan heb je op papier toch een pak minder risico dan met biotech.

Afbeelding

Toch een perspectief waar ik wat mee worstel op dit moment. Maak ik een denkfout? Zie ik iets over het hoofd?

Sta altijd open voor inzichten :up:
Gibby liked last!
ABI / ACPH / ADBE / BABA / EMBRAC / ESPO / GLPG / INGA / IVA / MVOL / PHARM / PNL / PRX

Blancaut
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 5
Contacteer:

Bericht door Blancaut »

ZyppBe schreef:
26 dec 2020 15:40
Mijn gedachtegang rond Pharming voor de komende 1 à 2 jaar:

"Het bedrijf" Pharming: zwarte cijfers, alles rond Ruconest is solide, de algemene outlook is best positief.
Maar: het tempo ligt laag. Behoudens een voltreffer in Covid is het toch eerder kruipen dan lopen.

In afwachting van eventuele uitbreidingen met Ruconest + andere R&D (APDS, Pompe, ...) ben ik benieuwd of ze via acquisitie of in-licensing een katalysator kunnen zetten op de groei en de winst.

Afbeelding

"De koers" Pharming: voorlopig zitten we met een vrij stevig plafond rond de 1,6 euro. Op zich niks mis mee maar hierdoor is het potentieel rendement toch een beetje gecapt.

Afbeelding

Kort door de bocht: als je reeds een mooie rit naar boven hebt gemaakt (bv. vanaf 0,80 euro) lijkt het gemakkelijker om, vanaf hier en nu, elders een beter rendement te halen.

Ter illustratie: YTD had je meer rendement gehad met een mand AEX of S&P dan met Pharming. En dan heb je op papier toch een pak minder risico dan met biotech.

Afbeelding

Toch een perspectief waar ik wat mee worstel op dit moment. Maak ik een denkfout? Zie ik iets over het hoofd?

Sta altijd open voor inzichten :up:
Interessante analyse!
Ik ben overtuigd van Pharming. 1,6 is idd hard te doorbreken maar door de Nasdaq notering zou dit wel makkelijker moeten kunnen.
Pharming is een belangrijk aandeel in mijn (voorlopig voornamelijk biotech) portefeuille.
Ik vind het altijd lastig om 1 aandeel te vergelijken met een Index.
https://tomblancketb.wixsite.com/euronextshares

Lotus
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 610
Contacteer:

Bericht door Lotus »

Sergio C. schreef:
26 dec 2020 08:33
Tot slot ga ik niet akkoord met Lotus wat betreft de uitgifte van nieuwe aandelen. Ik denk niet dat op dit moment de nood aan cash dermate hoog is dat een uitgifte nodig is. Ik zou op termijn die berg aandelen liever zien krimpen, maar daar ligt nu niet de prioriteit.
Dat mag en daar ben ik dan weer niet akkoord mee. Dan is het één van de meest zinloze beursgangen van 2020 voor een secundaire notering. Zelfs Inventiva haalde nog even 100 miljoen op in de VS met een tweede notering. Geen verwatering is positief maar de toegevoegde waarde van de tweede notering moet nog maar blijken.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie