Aandeel Pharming

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

Beleggen met ongekend lage tarieven?
Aandelen BE/NL €2+0,03% / VS €0,50+$0,004 p/st
Kernselectie: Geen kosten turbo's, ETF's en fondsen
DEGIRO: meer informatie / rekening openen

ritchie
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 81
Contacteer:

Re: Aandeel Pharming

Bericht door ritchie »

(Voorlopig) weinig animo in de VS.

In Amsterdam wel een flinke spike down...ik vermoed een hoop stops die eruit getriggerd zijn met een licht herstel rond de 1,39€.
Euronav ,Aegon ,FuelCell ,Royal Dutch Shell ,Invesco Mortgage Capital ,Carnival Corp ,Kbc ,Ballard Power Systems ,Nio ,Wereldhave ,Ageas ,Voltabox ,Pharming ,NEL ASA ,Ascensio ,INRG (ETF duurzame energy) ,ING ,Hopium,

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Augustinus
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 112
Contacteer:

Bericht door Augustinus »

ritchie schreef:
23 dec 2020 16:00

In Amsterdam wel een flinke spike down...ik vermoed een hoop stops die eruit getriggerd zijn met een licht herstel rond de 1,39€.
Het spijt me ontzettend voor jullie, maar dit stond in de sterren geschreven.

De notering op Nasdaq heeft geen enkele toegevoegde waarde voor Pharming, zoals ik gisteren al zei.

Ik val in herhaling: de dollarkoers is erg belangrijk voor het resultaat. Die dollarkoers is in vrije val.

Het is niet omdat Pharming vanaf 2021 in USD gaat rapporteren, dat de inkomsten omgerekend naar euro er plots veel rooskleuriger gaan uitzien.

De échte parameters zijn ONveranderd sinds deze absurde rally (die me een flinke duit heeft opgeleverd, dus u hoort me niet klagen over zoveel dwaasheid).

+
1) Pharming heeft één goed lopend product
2) Dat product is potentieel inzetbaar voor andere aandoeningen
3) Fotogeniek is het potentieel voor COVID-19, of de mutant COVID-20
4) Er liggen nog enkele andere medicijnen op de plank
5) Pharming heeft een groot aandeel in een productiegelegenheid die mogelijk een coronavaccin mag helpen ontwikkelen

-
1) Kempen vreest dat Ruconest op middellange termijn patiëntvriendelijkere concurrentie krijgt
2) Ruconest verkoopt vooral in de VS. Met een USD in vrije val is de conversie naar euro een vervelende domper: stel dat ze 10 procent meer verkopen in het vierde kwartaal, dan kwijnt dat nog volledig weg in het licht van de dollarkoers de laatste maanden

GEEN invloed
1) De notering op Nasdaq (slechts 1/65ste van het totale aantal aandelen)
2) Een regendans van Sijmen de Vries in Leiden

KORTOM: ik heb vertrouwen in Pharming, maar bubbels zoals deze hebben wellicht veel arme drommels met een kater achtergelaten. Aan u de keus om op de tanden te bijten of te panikeren.

beursfre
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 98
Contacteer:

Bericht door beursfre »

Augustinus schreef:
23 dec 2020 18:00
ritchie schreef:
23 dec 2020 16:00

Het spijt me ontzettend voor jullie, maar dit stond in de sterren geschreven.

De notering op Nasdaq heeft geen enkele toegevoegde waarde voor Pharming, zoals ik gisteren al zei.

Ik val in herhaling: de dollarkoers is erg belangrijk voor het resultaat. Die dollarkoers is in vrije val.

Het is niet omdat Pharming vanaf 2021 in USD gaat rapporteren, dat de inkomsten omgerekend naar euro er plots veel rooskleuriger gaan uitzien.

De échte parameters zijn ONveranderd sinds deze absurde rally (die me een flinke duit heeft opgeleverd, dus u hoort me niet klagen over zoveel dwaasheid).

+
1) Pharming heeft één goed lopend product
2) Dat product is potentieel inzetbaar voor andere aandoeningen
3) Fotogeniek is het potentieel voor COVID-19, of de mutant COVID-20
4) Er liggen nog enkele andere medicijnen op de plank
5) Pharming heeft een groot aandeel in een productiegelegenheid die mogelijk een coronavaccin mag helpen ontwikkelen

-
1) Kempen vreest dat Ruconest op middellange termijn patiëntvriendelijkere concurrentie krijgt
2) Ruconest verkoopt vooral in de VS. Met een USD in vrije val is de conversie naar euro een vervelende domper: stel dat ze 10 procent meer verkopen in het vierde kwartaal, dan kwijnt dat nog volledig weg in het licht van de dollarkoers de laatste maanden

GEEN invloed
1) De notering op Nasdaq (slechts 1/65ste van het totale aantal aandelen)
2) Een regendans van Sijmen de Vries in Leiden

KORTOM: ik heb vertrouwen in Pharming, maar bubbels zoals deze hebben wellicht veel arme drommels met een kater achtergelaten. Aan u de keus om op de tanden te bijten of te panikeren.
je hoeft geen compassie te hebben
geduld is een schone deugd
ritchie liked last!
IBA 9,00€ - Inventiva 5,14€ - Mithra 20,05€ - Pharming 0,95€ - Ontex 10,50€ - Ageas 35,50€
Celyad 7,30€ - Onxeo 0,72€ - Takeaway 89,20€ - Fugro 7,40€ - ABN 8,11€ - Kinepolis 34,90€
Galapagos 79,50€ - Prosus 87,25€ - ING 7,86€

Sipef 45€
Chargeur 17,35€
JC Decaux 15,50€

piddybull
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 7361
Contacteer:

Bericht door piddybull »

Augustinus,

Mooie oplijsting van de plus en min punten.
Toch siert het je niet zo om er net nu al terug op te komen.
Ik kocht hoog maar kocht stevig bij op € 1,33
Gemiddelde nu ongeveer op € 1,365
Hoog kopen en dus toch nog dagwinst.
Je hebt het dus zelfs niet direct op mij gemunt met uw zaak waar je blijkbaar wel een punt wil maken.

Op wie dan wel ?

Het was inderdaad echt geen IPO.
Maar als ik het goed begrijp heeft Pharming het voornamelijk gedaan om makkelijker overname 's te kunnen doen in Amerika.
Ook om extra visibiliteit te geven door dubbele notering wat eerder ook al gebeurt is in Pharming zijn bestaan.

Ik heb geen idee hoe lang ik Pharming in portefeuille zal houden.
Morgen alles buiten of even kat uit de boom kijken.
Liefst afsluitend met winst.
In het ander geval neem ik er mijn verlies wel op.
Arrowhead pharmaceuticals Corp. ( + 7,99 % YTD : Bron Market Watch )

Augustinus
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 112
Contacteer:

Bericht door Augustinus »

piddybull schreef:
23 dec 2020 18:30
Je hebt het dus zelfs niet direct op mij gemunt met uw zaak waar je blijkbaar wel een punt wil maken.

Op wie dan wel ?
Ik heb het nooit op iemand gemunt. Waarom zou ik? Ik ken niemand hier persoonlijk.

In tegendeel: ik hoop dat alles ten goede keert.

Ik waarschuw alleen voor het gevaar van een bubbel. Wees voorzichtig en leg niet alle eieren in deze mand, is mijn boodschap!
piddybull liked last!

Beursweetjes
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 2
Contacteer:

Bericht door Beursweetjes »

Het zal een flop worden de reis naar de USA zit er ook in aan 1.16 nog winst maar zie somber in !!
Had er meer van verwacht de 2 euro zullen we nooit meer zien als het zo verder gaat .
Hoop dat ze worden overgenomen dan wel liefst zo vlug mogelijk .

ancaoli
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 960
Contacteer:

Bericht door ancaoli »

Beursweetjes schreef:
24 dec 2020 11:16
Het zal een flop worden de reis naar de USA zit er ook in aan 1.16 nog winst maar zie somber in !!
Had er meer van verwacht de 2 euro zullen we nooit meer zien als het zo verder gaat .
Hoop dat ze worden overgenomen dan wel liefst zo vlug mogelijk .
Ik denk dat we de stijging in dit geval vooral in de aanloop van de US intro gekregen hebben (een variatie op sell on the news). Had daar alvast op gespeculeerd en een verkoop voor de intro was daarom ook mijn strategie. Huidige koersevolutie betekent echter niet dat de stijging niet nog kan komen ; je moet eens kijken jaar Iteos therapeutics, een Belgisch bedrijf; na intro mooi gezakt om daarna te dubbelen!
Vaste Portefeuille:Recticel, WRN, Accentis, Global G, Roularta, Argenx, Agfa, Ontex, OCI, Sorrento, Inventiva

Schaakfanaat
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 90
Contacteer:

Bericht door Schaakfanaat »

Als ik de koers van de ATR bekijk en omreken, dan werd het aandeel bij slot gewaardeerd aan ongeveer 1,37 euro op Nasdaq, op 1 cent na ongeveer de koers in Amsterdam.
Uit teleurstelling daarrond verkopen velen vandaag? Die hadden direct op een verveelvoudiging gehoopt?

Jixi
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 39
Contacteer:

Bericht door Jixi »

Pre-market momenteel daar ook -5.5%...
AB Inbev, AEGON, Ageas, Ahold Delhaize, Argenx, Barco, Basic-Fit, CFE, Exmar, Fisker, Galapagos, Inventiva, Kinepolis, Luckin, McEwen, MDxHealth, Mithra, Ontex, Orange, Pharming, Philips, RD Shell, Umicore, Yamana

piddybull
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 7361
Contacteer:

Bericht door piddybull »

Ik wou inderdaad snel rijk worden met Pharming en aanloop verhaal.
Iets armer uitgestapt en terug naar mijn roots.
Fijne kerstdagen aan elke belegger hier en elders.
Arrowhead pharmaceuticals Corp. ( + 7,99 % YTD : Bron Market Watch )

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Deel kennis en vragen met duizenden beleggers,
minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie