Aandeel Pharming

Beleggen en aandelen kopen in Nederland, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + AMX, ASCX, Lokaal
Rolling Stone 70
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 304

Re: Pharming

Berichtdoor Rolling Stone 70 » 10 Okt 2018 16:38

Momenteel toch dolblij dat ik er uit ben. De niet goedkeuring voor profylaxe heeft er zwaar ingehakt. Het vertrouwen is weg bij vele beleggers. Ook niet echt moeilijk als je eerst een jaar wijst op die goedkeuring en vervolgens doodleuk zegt dat het niet zoveel uitmaakt... Dodelijk voor je geloofwaardig temeer daar iedereen weet dat de toekomst een verschuiving naar meer profylactisch gebruik is. Gezien er in de pijplijn nog een aantal mogelijkheden zitten, blijf ik het opvolgen maar voorlopig blijf ik er af. Denk dat er momenteel meer ruimte naar beneden is dan naar boven. Soit, mijn mening op het huidige moment. Zodra er positief nieuws is, zal ik niet aarzelen om dit ook mede te delen.

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen

powered by Surfing Waves

Msb12i
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 230

Berichtdoor Msb12i » 10 Okt 2018 16:39

Rolling Stone 70 schreef:Momenteel toch dolblij dat ik er uit ben. De niet goedkeuring voor profylaxe heeft er zwaar ingehakt. Het vertrouwen is weg bij vele beleggers. Ook niet echt moeilijk als je eerst een jaar wijst op die goedkeuring en vervolgens doodleuk zegt dat het niet zoveel uitmaakt... Dodelijk voor je geloofwaardig temeer daar iedereen weet dat de toekomst een verschuiving naar meer profylactisch gebruik is. Gezien er in de pijplijn nog een aantal mogelijkheden zitten, blijf ik het opvolgen maar voorlopig blijf ik er af. Denk dat er momenteel meer ruimte naar beneden is dan naar boven. Soit, mijn mening op het huidige moment. Zodra er positief nieuws is, zal ik niet aarzelen om dit ook mede te delen.

Idem
Het is moeilijk iemand te geloven, als je in zijn plaats zou liegen.

Dirk19
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2420

Berichtdoor Dirk19 » 10 Okt 2018 16:40

Vrees dat je gelijk hebt Rolling Stone.

Was beter ook uitgestapt een paar maanden geleden.

Vilas
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 85

Berichtdoor Vilas » 10 Okt 2018 17:00

Tja, ze zakken allemaal. Niet alleen pharming, maar idd indien je vorige maand al je biotech aandelen had verkocht, had je bijna een jackpot gewonnen nu. Nu is het blijven zitten en hopen op een beetje herstel

timothy v
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 70

Berichtdoor timothy v » 10 Okt 2018 17:01

Daar ben ik het dan toch niet mee eens. Heb zelfs nog bijgekocht op 0,76 . Pharming is zelfs 1 van mijn grootste posities. Ik heb zo mijn redenen.Toekomst zal het uitwijzen.

Lucien
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 509

Berichtdoor Lucien » 10 Okt 2018 17:11

Rolling Stone 70 schreef:Momenteel toch dolblij dat ik er uit ben. De niet goedkeuring voor profylaxe heeft er zwaar ingehakt. Het vertrouwen is weg bij vele beleggers. Ook niet echt moeilijk als je eerst een jaar wijst op die goedkeuring en vervolgens doodleuk zegt dat het niet zoveel uitmaakt... Dodelijk voor je geloofwaardig temeer daar iedereen weet dat de toekomst een verschuiving naar meer profylactisch gebruik is. Gezien er in de pijplijn nog een aantal mogelijkheden zitten, blijf ik het opvolgen maar voorlopig blijf ik er af. Denk dat er momenteel meer ruimte naar beneden is dan naar boven. Soit, mijn mening op het huidige moment. Zodra er positief nieuws is, zal ik niet aarzelen om dit ook mede te delen.

Maakt ab inbev het beter denk je? Ik denk van niet want als ze het dividend niet verlagen ben je er aan.Mvg
Banner liked last!

Dirk19
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Dirk19 » 10 Okt 2018 19:21

Deze is nog niet geplaatst

Kies voor de konijnen van Pharming
Mede dankzij een kritisch rapport zit het aandeel Pharming momenteel in zwaar weer. Volgens Janneke Willemse is daarom nu het ideale instapmoment.

Janneke Willemse pitcht deze week het aandeel Pharming. Ondanks dat het bedrijf twee flinke tegenslagen heeft te verduren, vertrouwt de beurscommentator en ervaren belegger in de groei van het biotechbedrijf.

Twee konijnen uit een hoge hoed

In de afgelopen weken kwamen er voor Pharming twee konijnen uit de hoge hoed. Tegenvallers waren het, waardoor de koers een flinke deuk opliep.

Kempen kwam met een zeer kritisch rapport over het biotechbedrijf. Zij verwachten dat Pharming vanaf 2020 zal worden ingehaald door de concurrentie.

Daarbij bleek deze week dat het bedrijf geen toestemming krijgt van de Amerikaanse FDA om het medicijn Ruconest preventief te laten gebruiken door patiënten.

Instapmoment

Volgens Janneke is juist door die tegenvallers het ideale moment aangebroken om in aandelen Pharming te stappen. Want ondanks de negativiteit van het nieuws, ziet zij vooral kansen bij Pharming.

"Pharming gaat door!", aldus Janneke. Het bedrijf blijft flink doorontwikkelen in zowel de mogelijke toepassingen van Ruconest als in onderzoek naar andere medicijnen. "En als een van die dingen slaagt, ben je spekkoper."

Zelfs het kritische Kempen erkent dat er, hoewel tijdelijk, tot 2020 echt nog wel wat te halen valt voor het bedrijf. Zij verwachten dat de daling pas echt zal inzetten in 2021.

Grote risico's

Biotech brengt een enorm risico met zich mee, benadrukt Roland Koopman in het gesprek na afloop van de pitch. Daarbij moet je "een halve wetenschapper zijn om enig zicht te hebben op wat het bedrijf doet en kunnen inschatten wat dat betekent. Met andere woorden, pas dan kun je enige calculatie maken van het risicio dat je loopt.", aldus de presentator.

Janneke meent dat je ook moet kunnen vertrouwen op de communicatie van het bedrijf zelf: "Natuurlijk weten we zelf niet hoe groot de kans van slagen is, daarvoor moet je toch op hun vertrouwen."

Dirk19
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Dirk19 » 10 Okt 2018 19:43

Rolling Stone 70
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 304

Berichtdoor Rolling Stone 70 » 10 Okt 2018 22:51

Lucien schreef:

Maakt ab inbev het beter denk je? Ik denk van niet want als ze het dividend niet verlagen ben je er aan.Mvg

Met AB Inbev sta ik ongeveer 12% in het rood. Ook niet aangenaam maar Pharming heb ik gemiddeld aan 1,395 verkocht. Ik hoef je waarschijnlijk niet te zeggen dat mijn verlies bij niet verkopen veel groter zou geweest zijn...
Maar los daarvan, Lucien : ABInbev vergelijken met Pharming.... Wie denk jij dat er beter voorstaat ? Ik weet het wel hoor. Op 25 oktober mooie cijfers en/of een verlaging van het dividend en het aandeel schiet terug naar boven.
Voor Pharming is het te hopen dat er eindelijk opnieuw een serieuze stijging is van de omzet. Zoniet ziet het er zeer somber uit want voorlopig is dit de enige mogelijke trigger. Mbt dat Basel gedoe ben ik zeer voorzichtig na dat debacle met profylaxe...
Maar de beurs blijft de beurs. Verrassingen zijn nooit uitgesloten. Het weze jullie gegund !

neku
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 663

Berichtdoor neku » 10 Okt 2018 23:06

Rolling Stone 70 schreef:
Lucien schreef:

Met AB Inbev sta ik ongeveer 12% in het rood. Ook niet aangenaam maar Pharming heb ik gemiddeld aan 1,395 verkocht. Ik hoef je waarschijnlijk niet te zeggen dat mijn verlies bij niet verkopen veel groter zou geweest zijn...
Maar los daarvan, Lucien : ABInbev vergelijken met Pharming.... Wie denk jij dat er beter voorstaat ? Ik weet het wel hoor. Op 25 oktober mooie cijfers en/of een verlaging van het dividend en het aandeel schiet terug naar boven.
Voor Pharming is het te hopen dat er eindelijk opnieuw een serieuze stijging is van de omzet. Zoniet ziet het er zeer somber uit want voorlopig is dit de enige mogelijke trigger. Mbt dat Basel gedoe ben ik zeer voorzichtig na dat debacle met profylaxe...
Maar de beurs blijft de beurs. Verrassingen zijn nooit uitgesloten. Het weze jullie gegund !

Als Ab Inbev het dividend verlaagt gaat de koers niet stijgen hoor :roll:
The aim of education is the knowledge, not of facts, but of values!