Pharming

Beleggen in aandelen beurs Amsterdam, AEX en AMX index, etc.
Plaats reactie
Stofke
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 200

Re: Pharming

Berichtdoor Stofke » 11 Mei 2018 15:04

djeeten007 schreef:Stel dat de Q1 resultaten bemoedigend zijn volgende week.
Waar zien jullie dan de steun liggen voor dit aandeel?
Het is toch weer een typische beweging richting cijfers dat ze maken.
Hopelijk zal de opwaartse beweging na de cijfers zicht niet terug ombuigen zoals in maart.

Denk dat het zo een vaart niet zal lopen zoals op 7 maart, mijn idee waren het vooral de warrants en obligaties die toen de duik naar beneden maakten en flink wat shorters erbovenop. We kabbelen rustig omhoog naar de cijfers, ik zie bij goede resultaten geen ferme daling. Op 7 maart waren er ook nog geen +3% meldingen. Er komt beetje per beetje meer vertrouwen in Pharming.

Nachtzwaluw
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 3

Berichtdoor Nachtzwaluw » 11 Mei 2018 15:52

Stofke schreef:
Nachtzwaluw schreef:Hallo Belgische Pharming-vrienden,
Naar aanleiding van een verzoek heb ik mij ook hier aangemeld op dit forum.
Ik hoop er van te leren en er aan bij te kunnen dragen.
Groet, Nachtzwaluw

Bedankt Nachtzwaluw om op mijn verzoek in te gaan. Ik post heel weinig maar las je graag op IEX en heb respect voor je beslissing daar, het werd al een tijdje een kindertuin. Alvast welkom. Ik beleg in Mithra, Pharming, Gala, ArgenX en Thrombogenics.

Dank Stofke,
ja, nu ben ik ook ineens op 2 fora bezig.... is ook wel niet zo slim want dat ga ik niet kunnen bijhouden.
Ik heb IEX afgesloten om redenen die ik niet kenbaar mag en wil maken na 'correspondentie' met de moderator aldaar en mijn fatsoen geeft mij aan ook dat dus niet te doen. Dus zal ik wanneer er tijd is hier en op het nieuwe Pharming forum aanwezig zijn, al is er vaak weinig tijd en weet ik meestens alleen iets van Biotech (en zijdelings medicinale werking van diverse substanties zijnde niet Biotech) af en heel weinig van de echte beleggerswereld....
Ik zit voor mijn doen zeer fors in Pharming, zat in Tigenix tot de goedkeuring (helaas te vroeg uitgestapt) en orienteer mij nog steeds op nieuwe biotech parels; ik vind wel bedrijfjes maar nooit beursgenoteerd en heb ook niet zo veel tijd echt vakkundig te zoeken. vandaar; tips zijn meer dan welkom. Ook aangaande 'het beleggen'; ik ben te veel Biotechneut om daar goede kennis van te hebben.

Stofke
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 200

Berichtdoor Stofke » 11 Mei 2018 16:02

Heb mij ook ondertussen aangemeld op het forum van LT belegger. Anders eens kijken naar Mithra, onze Belgische parel voor komende jaren. Bij Tigenix en Ablynx heb ik de overname meegemaakt, mooie cash die ik verdeeld heb over Mithra, ArgenX en Thrombo. In Pharming zat ik fors maar verkocht op 1,30 indertijd toen ze zakten sinds ATH, uiteindelijk na de stijging er terug in maar slechts met de helft van de eerste keer, wat nog fors is. Zat er eerst in aan 0,97 gemiddeld, nu 1,26. Heb ik er spijt van ja maar gedane zaken nemen geen keer.
lode78 liked last!

Dirk19
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1516

Berichtdoor Dirk19 » 11 Mei 2018 16:37

Stofke schreef: maar verkocht op 1,30 indertijd toen ze zakten sinds ATH, uiteindelijk na de stijging er terug in maar slechts met de helft van de eerste keer, wat nog fors is. Zat er eerst in aan 0,97 gemiddeld, nu 1,26. Heb ik er spijt van ja maar gedane zaken nemen geen keer.

Ook voorgehad. Niks aan te doen, uiteindelijk hebben we geen glazen bol.

Tarzan
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 19

Berichtdoor Tarzan » 11 Mei 2018 22:58

Groet, Nachtzwaluw

Welkom Nachtzwaluw, altijd leuk mensen op het forum met veel kennis van Pharming !

Soppi
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 133

Berichtdoor Soppi » 11 Mei 2018 23:25

gezien de grote kooporders de laatste 3dagen was het te verwachten dat de shorters hun positie verder hebben afgebouwd...

PDT van 1,45 naar 1,36%
Maar vooral MW van 1,27 naar 1,09% (komende van 1,71% een maand geleden!

https://www.afm.nl/nl-nl/professionals/ ... l=#results

Nu nog zo’n 2,5% in totaal te gaan.... wat de koers ongetwijfeld verder zal omhoogduwen de volgende dagen!

Tziet er mooi uit voor Pharming voor de volgende dagen en weken!!!

tomulnrs
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 52

Berichtdoor tomulnrs » 12 Mei 2018 13:23

Mooie weken achter de rug en wat het nog mooier maakt is dat er de komende tijd nog genoeg positief nieuws aankomt die de koers enkel nog zal doen verder stijgen.
Het “dipje” begin dit jaar heb ik ook nooit gepanikeerd. Dit is zo een aandeel waar je weet dat het wel weer goed komt. Net zoals bij het huidig dipje van GLPG...
Er was ook geen slecht nieuws die de lagere koers verklaarde. Pharming is niet meer het bedrijf die het een par jaar geleden was.

Volgende week Q1 resultaten, al denk ik niet dat de koers hierop sterk beinvloedt zal worden.
Maar hoe dan ook zie ik een heel rooskleurige toekomst.
lode78 liked last!
Port:
NL: Pharming, Ahold, Kiadis, BAM, PostNL, AMG
BE: Galapagos, Mithra, Melexis, ArgenX, ABI, Vastned, KBCA
EU: Genmab, Vodafone, X-Fab
US: Keryx, Synergy, Ballard, Disney, Mastercard

tomulnrs
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 52

Berichtdoor tomulnrs » 12 Mei 2018 13:23

Mooie weken achter de rug en wat het nog mooier maakt is dat er de komende tijd nog genoeg positief nieuws aankomt die de koers enkel nog zal doen verder stijgen.
Het “dipje” begin dit jaar heb ik ook nooit gepanikeerd. Dit is zo een aandeel waar je weet dat het wel weer goed komt. Net zoals bij het huidig dipje van GLPG...
Er was ook geen slecht nieuws die de lagere koers verklaarde. Pharming is niet meer het bedrijf die het een par jaar geleden was.

Volgende week Q1 resultaten, al denk ik niet dat de koers hierop sterk beinvloedt zal worden.
Maar hoe dan ook zie ik een heel rooskleurige toekomst.
lode78 liked last!
Port:
NL: Pharming, Ahold, Kiadis, BAM, PostNL, AMG
BE: Galapagos, Mithra, Melexis, ArgenX, ABI, Vastned, KBCA
EU: Genmab, Vodafone, X-Fab
US: Keryx, Synergy, Ballard, Disney, Mastercard

micado
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 202

Berichtdoor micado » 12 Mei 2018 14:16

Nachtzwaluw schreef:
Stofke schreef:
Groet, Nachtzwaluw

Bedankt Nachtzwaluw om op mijn verzoek in te gaan. Ik post heel weinig maar las je graag op IEX en heb respect voor je beslissing daar, het werd al een tijdje een kindertuin. Alvast welkom. Ik beleg in Mithra, Pharming, Gala, ArgenX en Thrombogenics.

Dank Stofke,
ja, nu ben ik ook ineens op 2 fora bezig.... is ook wel niet zo slim want dat ga ik niet kunnen bijhouden.
Ik heb IEX afgesloten om redenen die ik niet kenbaar mag en wil maken na 'correspondentie' met de moderator aldaar en mijn fatsoen geeft mij aan ook dat dus niet te doen. Dus zal ik wanneer er tijd is hier en op het nieuwe Pharming forum aanwezig zijn, al is er vaak weinig tijd en weet ik meestens alleen iets van Biotech (en zijdelings medicinale werking van diverse substanties zijnde niet Biotech) af en heel weinig van de echte beleggerswereld....
Ik zit voor mijn doen zeer fors in Pharming, zat in Tigenix tot de goedkeuring (helaas te vroeg uitgestapt) en orienteer mij nog steeds op nieuwe biotech parels; ik vind wel bedrijfjes maar nooit beursgenoteerd en heb ook niet zo veel tijd echt vakkundig te zoeken. vandaar; tips zijn meer dan welkom. Ook aangaande 'het beleggen'; ik ben te veel Biotechneut om daar goede kennis van te hebben.

Welkom Nachtzwaluw, blij je hier ook te zien (Targus) :D

jack.
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 632

Berichtdoor jack. » 13 Mei 2018 09:03