Pharming

Beleggen in aandelen beurs Amsterdam, AEX en AMX index, etc.
Plaats reactie
Dirk19
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 832

Re: Pharming

Berichtdoor Dirk19 » 13 Mar 2018 17:51

dochter123 schreef:
Soppi schreef:Shorter positie verhoogd
Deze keer niet door MW ...maar door PD Partners : van 0,61 naar 0,75%

Zolang MW niet te veel meer uitbreidt, maak ik mezelf niet al te veel zorgen.
Van MW weet ik uit het verleden dat ze eens ze bloed hebben geroken, niet aflaten, niet loslaten. (Cfr Imtech)
Niet dat ze me schrik aanjagen, maar ik hou ze zeker in het oog.
Imtech was natuurlijk ook wel een heel andere zaak en niet te vergelijken met short gaan op Pharming zoals het bedrijf en resulaten nu zijn, maar eens MW zich bij Imtech is beginnen moeien, hebben ze niet meer los gelaten.

Imtech? Ik heb dat aandeel nooit gevolgd. Had MW daar zo'n grote shortpositie in dan?

dochter123
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 663

Berichtdoor dochter123 » 13 Mar 2018 20:11

Even opgezocht, off topic:

https://www.iex.nl/Nieuws/ANP-310713-02 ... mtech.aspx

Naar later in 2013 zijn ze wel terug beginnen afbouwen, maar als ik het me goed herinner hebben ze toch tot op het laatste ogenblik een positie behouden. Ik vermoed dat Charel dit zich ook nog zal herinneren. Het heeft niet enkel aan de shorters gelegen (want wanneer nemen die een positie in....) maar op een bepaald moment bedroeg de shortpositie toch 11% waarvan iets meer voor MW. Het twijfelen waardoor ik te laat uit Imtech stapte heeft me toen 6100€ gekost.
Een les die ik nooit vergeten ben.
Dirk19 liked last!

sharky
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 519

Berichtdoor sharky » 13 Mar 2018 20:40

Dirk19 schreef:
dochter123 schreef:
Soppi schreef:Shorter positie verhoogd
Deze keer niet door MW ...maar door PD Partners : van 0,61 naar 0,75%

Zolang MW niet te veel meer uitbreidt, maak ik mezelf niet al te veel zorgen.
Van MW weet ik uit het verleden dat ze eens ze bloed hebben geroken, niet aflaten, niet loslaten. (Cfr Imtech)
Niet dat ze me schrik aanjagen, maar ik hou ze zeker in het oog.
Imtech was natuurlijk ook wel een heel andere zaak en niet te vergelijken met short gaan op Pharming zoals het bedrijf en resulaten nu zijn, maar eens MW zich bij Imtech is beginnen moeien, hebben ze niet meer los gelaten.

Imtech? Ik heb dat aandeel nooit gevolgd. Had MW daar zo'n grote shortpositie in dan?

Ja toch opletten m.i. met shorters.Zijn niet de eerste de beste .Ik heb jaren op een usa board gezeten in 2 bedrijven aktief in de teerzand industrie.Beide bedrijven hadden ook veel shorters en waren zeer populair bij partikuliere beleggers .Uiteindelijk zijn ze beide bankroet gegaan door instorten olieprijs.Koersen werden ook enorm gemanipuleerd .Wie al langer op de beurzen zit en het L&H historie kennen waar ook pak shorters zaten .Eerst verloren ze het pleit door de overname aankondigingen maar uiteindelijk hadden ze het bij het rechte eind .Daar was natuurlijk fraude mee gemoeid .
Ik weet niet als Pharming een zwakke plek heeft die problemen kan veroorzaken bij tegenslagen .BVB pak schulden of iets anders.Die shorters bekijken sommige zaken misschien wat meer kritisch dan de meeste beleggers en zien mogelijks iets wat problemen kan veroorzaken wat de gewone belegger niet ziet of bijna geen aandacht aan besteed .In ieder geval is het beter dat ze afzwakken dan dat er bij komen.
Aegon ,Ahold,Galapagos,Retail estates,Pharming,Mithra

Rolling Stone 70
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 261

Berichtdoor Rolling Stone 70 » 13 Mar 2018 21:21

Echt zwakke plekken zie ik niet direct. Behalve misschien te weinig grote, ondersteunende aandeelhouders. Schulden zijn net niet het probleem. Ze zijn die in snel tempo aan het afbouwen. Hetgeen nu gebeurt met de koers is niet leuk maar we zullen binnen een maand of 2 eens kijken.
dochter123 liked last!

sharky
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 519

Berichtdoor sharky » 13 Mar 2018 21:33

Rolling Stone 70 schreef:Echt zwakke plekken zie ik niet direct. Behalve misschien te weinig grote, ondersteunende aandeelhouders. Schulden zijn net niet het probleem. Ze zijn die in snel tempo aan het afbouwen. Hetgeen nu gebeurt met de koers is niet leuk maar we zullen binnen een maand of 2 eens kijken.

Om het in Rolling Stones termen te zeggen het is Tumbling dice momenteel .Hopelijk vallen de steentjes goed . :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=_xQWBDIhPlI
Rolling Stone 70 liked last!
Aegon ,Ahold,Galapagos,Retail estates,Pharming,Mithra

Dirk19
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 832

Berichtdoor Dirk19 » 14 Mar 2018 00:20

https://vimeo.com/groups/iexprofs/videos/259944733

Koersdoel van 2€ indien goedkeur FDA preventief gebruik
dochter123 liked last!

micado
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 100

Berichtdoor micado » 14 Mar 2018 01:40

juist iets gelezen op het iex forum, zou dit de opzet van MW kunnen zijn ?

papaji schreef op 14 mrt 2018 om 00:02:

Beste Forumleden,
Ik ben blij dat er tussen alle onzin nog wel degelijk zinvolle discussies plaatsvinden. Er is veel gespeculeer over de koers en waarom die negatief heeft gereageerd op de prestatie die boven verwachting is. Ook heb ik veel gelezen over het UK base hedgefund MW. Dan is er nog het issue van promotie naar de AScX index.

Ik ben echter nog geen post tegen gekomen die alle drie deze feiten met elkaar in verband brengt. Daarom voel ik me nu toch geroepen om een duit in het zakje te doen,;

Zodra het aandeel Pharming promoveert naar de AScX zullen er tevens derivaten beschikbaar komen die op de huidige lokale notering van het aandeel PHARM niet bestaan. Denk aan opties, turbos sprinters etcetera.

Marshalls Wace is een Hedge Fund Zou de gekozen strategie van hen dan niet kunnen zijn dat zodra Pharming promoveert, MW hun short positie hedged met een enorme Long positie derivaten zoals bijvoorbeeld een berg call opties, en vervolgens vrolijk de koers zal opdrijven met het sluiten van de short positie??

Denk daar maar eens over na.

Slaap lekker kijkbuiskinderen.
Greetings from 'Down Under'

PAPAJI

Ps. CASH IS KING, en daar komt heel veel van binnen bij pharming momenteel
Denk daar ook maar over na
dochter123 liked last!

jack.
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 250