Pharming

Beleggen in aandelen beurs Amsterdam, AEX en AMX index, etc.
Plaats reactie
Dirk19
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 832

Re: Pharming

Berichtdoor Dirk19 » 09 Mar 2018 11:15

Vergeet de leuze van Buffet niet:

"koop wanneer het bloed door de straten vloeit, en verkoop wanneer iedereen euforisch is" ;)
LIEVE liked last!

beurssukkel
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 74

Berichtdoor beurssukkel » 09 Mar 2018 11:41

Dirk19 schreef:Vergeet de leuze van Buffet niet:

"koop wanneer het bloed door de straten vloeit, en verkoop wanneer iedereen euforisch is" ;)

Er is ook een ander :

""""never catch a falling knife""""

Maar vind het wel erg voor de pharmingaandeelhouders ;)

Dominiquetg
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 56

Berichtdoor Dominiquetg » 09 Mar 2018 12:07

Amaai efkes niet opgelet. Weeral 7% eraf begrijpe wie kan maar de shorters zijn toch weer aan de winnende hand. Nu ja toekomst pharming is op lt te bekijken..alleen spijtig dat ik geen ruimte heb om bij te kopen
Argen-X Kiadis Pharming Biocartis Celyad Mithra

Dirk19
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Dirk19 » 09 Mar 2018 12:48

Van IEX:

Er is op het forum al genoeg gepost over hoe de situatie bij Pharming is en die is simpelweg goed en stabiel inclusief groeipad.

Wat betreft Ruconest: Europa komt in beeld en ook China waar inmiddels gesprekken mee worden gevoerd ivm. samenwerking.

Dan zit er nog e.e.a. in de pijplijn qua ontwikkeling. Ook daar zijn de vooruitzichten positief.

Dus ja, ziet er gewoon goed uit op langere termijn.

Alleen even zuur als je dus rond de 1,60 bent ingestapt en je nu naar de koers kijkt.

Tussen hoogste en laagste koers van dit jaar zat immers eerder vandaag zelfs 2 kwartjes.

Zelf op 1,32 ingestapt, dus ook nog wat te vroeg.

Natuurlijk kun je tussentijds wat daytraden maar geduld is een schone zaak.

Die 1,60 komt heus wel weer op de borden en dat zal geen maanden duren.

What goes down, must go up.

Voor de wat langere termijn ga ik zelf uit van een verdubbeling van de huidige koers; dus richting de 2,50.

Daarom maar even op de plank laten rijpen.

Succes allen !

_Jack_
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 2

Berichtdoor _Jack_ » 09 Mar 2018 13:00

Hier helaas geen beschikbaar budget om bij te kopen!
Amazon-Pharm-Mithra-Disney-Atos-Google-St.L.Aberd-United Tech-BoneThera-Samsung-Biocartis-Maersk-MDXHealth-Logitech-Econoc-ReckBenck-VW-Nyrstar-Melexis-Agfa-Inbev-Moet Hennessy-Sipef-Novartis

Dirk19
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Dirk19 » 09 Mar 2018 13:12

Om het zoals antop van iex te schrijven: we gaan volgende week stijgen, let maar UP!

"Never catch a falling knife" inderdaad, maar het voordeel bij Pharming is dat er nog weinig dalingspotentieel is. In het aller-aller-allerslechtste geval gaan we naar 1 euro naar mijn mening

Dirk19
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Dirk19 » 09 Mar 2018 14:11

Kan straks nog groen worden!

Maxwell35
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 23

Berichtdoor Maxwell35 » 09 Mar 2018 17:03

Als het te gortig wordt zou het management bij de Nederlandse beurswaakhond een aanvraag moeten indien om het shorten op dit aandeel te verbieden, omdat er dan vermoedens kan ontstaan dat er teveel wordt gemanipuleerd. Ook handelen met voorkennis is verboden, waarom het shorten niet meer gereglmenteerd wordt is mij echt een raadsel, want dit is pure manipulatie, heeft niks meer met een normale handel te maken.

http://shortsell.nl/short/Pharming

Wat ik niet begrijp is dat het management zelf nog bijkocht aan een koers van 1,56.. begrijpe wie begrijpe kan... :shock: :?

Brammeke
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 144

Berichtdoor Brammeke » 09 Mar 2018 17:07

nog wat bijgekocht 1,185.

sharky
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 519

Berichtdoor sharky » 09 Mar 2018 22:52

Dat is het probleem met zulke aandelen waar veel van verwacht wordt in het toekomstige beeld en een groot deel waarheid moet worden.Deze aandelen zijn dan ook bij uitstek geliefd bij short sellers .Ik denk dat die gasten ook wel meer vermoedens hebben dan de doorsnee partikulier die veel te vooruit denkend is .Ik volg dit nog niet zo lang maar had ook mijn bedenkingen bij de koersdoelen die hier soms voorop werden gesteld en wat men verwachte van de cijfers.Er moet maar een klein detail zijn dat ietwat negatief is en als de kooplust dan iets minder is dan gedacht hebben die shorters vrij spel en de boel te laten kelderen .
Als men dan nog veel stop lossen zet dan zullen ze wel proberen die eruit te halen met nog meer verlies .
Ik heb al honderden aandelen gevolgd en al pak in port gehad en veel op forums gezeten ook op usa forums die veel bezoekers hadden maar meestal zijn het ook deze die zeer speculatief hebben en waar veel partikulieren inzitten .helaas heb ik er ook veel drama's gezien en verwachtingen die nooit zijn ingelost ook .
Dus altijd opletten met dit type aandelen .
Zo nu en dan veert dit aandeel eens deftig op via een bepaald goed nieuws wat nadien langzaam terug opdroogt en de koers terug daalt .Waarschijnlijk is het nu wachten op terug een bericht dat wat stuwkracht kan geven en de shorters zich verplicht zien om te coveren .Wanneer zou er eventueel wat op de agenda komen die van belang kan zijn?
Aegon ,Ahold,Galapagos,Retail estates,Pharming,Mithra