Pharming

Beleggen in aandelen beurs Amsterdam, AEX en AMX index, etc.
Plaats reactie
Soppi
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 131

Re: Pharming

Berichtdoor Soppi » 08 Jan 2018 20:33

Grootste trigger voor de koers de volgende 2 maand is ongetwijfeld de rapportering van de FY2017 results op 7maart2018! Gemiddelde analisten verwachting is zo'n 33 miljoen in Q4 (was 15 in Q1, 15 in Q2 en 25 in Q3).... Maar waarschijnlijk is dit veeeeeeel te conservatief !!!
Verwachting is dat dit zal overtroffen worden!!
Dit werd mede in de hand gewerkt door de plasma tekorten van de concurrenten zoals Shire, waardoor Pharming marktaandeel zal inpikken!!

Bovendien zal Pharming binnenkort zeer waarschijnlijk opgenomen worden in de ASCX index op Amsterdam, met bijkomende exposure en interesse....
(Begin Maart 2018)

Andere trigger is een update ivm pipeline : zeer binnenkort verwacht ik update ivm start phase 1 van Pompe, en waarschijnlijk update van nog een ander programma...

Voor eind Februari wordt ook FDA goedkeuring verwacht voor toediening bij kinderen...

En later dit jaar wordt FDA goedkeuring verwacht voor Profylaxe (preventieve toediening)

Vele mooie triggers, maar de belangrijkste is zeer zeker de FY2017 results op 7 maart 2018!!!
Dus tijdens januari zijn het de laatste solden aan deze prijzen.... En vanaf Februari verwacht ik stijging in anticipatie van resultaten...waarna ze door zullen stijgen tot 2 euro of zelfs hoger...

We shall see
Maar ik heb er veel vertrouwen in!

Ik hoop dat bovenstaande nuttig was ....
Daniël liked last!

Daniël
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 149

Berichtdoor Daniël » 09 Jan 2018 09:20

dochter123 liked last!

Soppi
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 131

Berichtdoor Soppi » 09 Jan 2018 22:00

Soppi schreef:Grootste trigger voor de koers de volgende 2 maand is ongetwijfeld de rapportering van de FY2017 results op 7maart2018! Gemiddelde analisten verwachting is zo'n 33 miljoen in Q4 (was 15 in Q1, 15 in Q2 en 25 in Q3).... Maar waarschijnlijk is dit veeeeeeel te conservatief !!!
Verwachting is dat dit zal overtroffen worden!!
Dit werd mede in de hand gewerkt door de plasma tekorten van de concurrenten zoals Shire, waardoor Pharming marktaandeel zal inpikken!!

Bovendien zal Pharming binnenkort zeer waarschijnlijk opgenomen worden in de ASCX index op Amsterdam, met bijkomende exposure en interesse....
(Begin Maart 2018)

Andere trigger is een update ivm pipeline : zeer binnenkort verwacht ik update ivm start phase 1 van Pompe, en waarschijnlijk update van nog een ander programma...

Voor eind Februari wordt ook FDA goedkeuring verwacht voor toediening bij kinderen...

En later dit jaar wordt FDA goedkeuring verwacht voor Profylaxe (preventieve toediening)

Vele mooie triggers, maar de belangrijkste is zeer zeker de FY2017 results op 7 maart 2018!!!
Dus tijdens januari zijn het de laatste solden aan deze prijzen.... En vanaf Februari verwacht ik stijging in anticipatie van resultaten...waarna ze door zullen stijgen tot 2 euro of zelfs hoger...

We shall see
Maar ik heb er veel vertrouwen in!

Ik hoop dat bovenstaande nuttig was ....

In navolging van mijn bovenstaande bericht, zie hieronder de eerste tekenen van bewijs hiervan:
https://www.google.be/amp/s/www.cnbc.co ... drugs.html
Dit artikel van Reuters beschrijft de omzetwaarschuwing van Shire (grote concurrent van Pharming): omzetdoel van 20 miljard dollar tegen 2020 zal NIET gehaald worden, en wordt verminderd met -15% tot 17 miljard!
Belangrijker voor Pharming is echter de oorzaak hiervan: ik citeer:
*
"There's been a change in the rate that genericisation takes place across the industry (and) we're facing some additional competition (in) hematology," he said after the update, which triggered a fall of as much 6 percent in Shire shares.
*
Rarara waar die competition vandaan komt.....
Inderdaad: Pharming zal serieus marktaandeel van Shire inpikken mbv Ruconest!!!!!

Midden februari komt Shire met kwartaalresultaten... Wat een en ander verder zal bevestigen...

De koers zal hier in de komende dagen op anticiperen, door de weerstand van 1,34 breken en ontploffen naar serieus hogere regionen bij de publicatie van de 2017 resultaten op 7 maart!!!

Waarschijnlijk zal er ook geschiedenis geschreven worden met een eerste positief netto resultaat in Q4 2017 door een sterke QoQ omzetstijging en mede dankzij het converteren van de obligaties in December!!!!

Soppi
Daniël liked last!

Dirk19
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1374

Berichtdoor Dirk19 » 09 Jan 2018 23:00

Ik koop morgen bij
CS888 liked last!

djeeten007
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 30

Berichtdoor djeeten007 » 09 Jan 2018 23:08

Morgen groene opening?
Let’s hope so.
Nieuws van Shire kan toch niet onopgemerkt blijven
Acorda, Argen-x, Biocartis, Galapagos, Mithra, Novavax, Nyrstar, Oxurion, Pharming

Sergio C.
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 24

Berichtdoor Sergio C. » 09 Jan 2018 23:29

Kerberos schreef:Goeiemorgen,

Kan er iemand ff een situatieschets geven van het toekomstperspectief van Pharming? Ik ben geïnteresseerd om in te stappen, heb zelf al wat informatie opgezocht, maar mss zie ik bepaalde zaken over het hoofd waar de huidige aandeelhouders van op de hoogte zijn. Uiteraard geen zin om de vorige 163 pagina's uit te pluizen.

Thx alvast!

Kerberos ;-)

Ik ben ook even gaan kijken Kerberos omdat ik op zoek ben naar een potentiële kandidaat om een beetje geld in te steken. Gezien ik vanuit mijn opleiding een sterke interesse heb in dit soort bedrijven en ik overal positieve zaken lees, heb ik wel interesse, maar je moet toch een aantal zaken voor ogen houden. Groene cijfers schrijven onder de streep is er nog niet echt van gekomen (mogelijk wel over 2017) en dan moet je steeds goed in het achterhoofd houden dat er inmiddels 549 M (!!!!) aandelen uitstaan. En dat schrikt me enorm af moet ik zeggen. Je moet goed beseffen dat je dan al een meer dan behoorlijke EBIT moet gaan realiseren de volgende jaren en dat de absolute voorwaarde is dat ze een pak meer omzet moeten gaan draaien om "iets" aan winst over te houden (profit per share). Met slechts één middel op de markt zie ik dat niet lukken, ook niet als er goedkeuringen komen voor toepassing bij jongeren en profylactisch gebruik van Ruconest. Als je er geld insteekt is het naar mijn mening dan ook een stukje gokken en mikken op een overname op termijn. Enkel dan kan je er echt iets aan verdienen vrees ik. Maar dit is mijn mening en iedereen moet maar voor zichzelf beslissen of het een investering waard is.

Dirk19
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Dirk19 » 10 Jan 2018 07:08

Sergio C. schreef:

Kan er iemand ff een situatieschets geven van het toekomstperspectief van Pharming? Ik ben geïnteresseerd om in te stappen, heb zelf al wat informatie opgezocht, maar mss zie ik bepaalde zaken over het hoofd waar de huidige aandeelhouders van op de hoogte zijn. Uiteraard geen zin om de vorige 163 pagina's uit te pluizen.

Thx alvast!

Kerberos ;-)

Ik ben ook even gaan kijken Kerberos omdat ik op zoek ben naar een potentiële kandidaat om een beetje geld in te steken. Gezien ik vanuit mijn opleiding een sterke interesse heb in dit soort bedrijven en ik overal positieve zaken lees, heb ik wel interesse, maar je moet toch een aantal zaken voor ogen houden. Groene cijfers schrijven onder de streep is er nog niet echt van gekomen (mogelijk wel over 2017) en dan moet je steeds goed in het achterhoofd houden dat er inmiddels 549 M (!!!!) aandelen uitstaan. En dat schrikt me enorm af moet ik zeggen. Je moet goed beseffen dat je dan al een meer dan behoorlijke EBIT moet gaan realiseren de volgende jaren en dat de absolute voorwaarde is dat ze een pak meer omzet moeten gaan draaien om "iets" aan winst over te houden (profit per share). Met slechts één middel op de markt zie ik dat niet lukken, ook niet als er goedkeuringen komen voor toepassing bij jongeren en profylactisch gebruik van Ruconest. Als je er geld insteekt is het naar mijn mening dan ook een stukje gokken en mikken op een overname op termijn. Enkel dan kan je er echt iets aan verdienen vrees ik. Maar dit is mijn mening en iedereen moet maar voor zichzelf beslissen of het een investering waard is.

Sergio,

Daar heb je zeker een punt. Maar de omzet gaat echt wel enorm stijgen omdat het product gewoon superieur is. Ze hebben ook nog een interessante pijplijn (met oa Pompe) dus ik zie het zeker goed komen

Kerberos
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 14

Berichtdoor Kerberos » 10 Jan 2018 08:10

Sergio C. schreef:

Kan er iemand ff een situatieschets geven van het toekomstperspectief van Pharming? .....

Kerberos ;-)

Je moet goed beseffen dat je dan al een meer dan behoorlijke EBIT moet gaan realiseren de volgende jaren en dat de absolute voorwaarde is dat ze een pak meer omzet moeten gaan draaien om "iets" aan winst over te houden (profit per share).

Bedankt Soppi en Sergio C. alvast voor jullie creatieve bijdrage. Ik heb ff uit de reactie van Sergio C. de voornaamste insprong uitgelicht waarom ik voorlopig de boot nog afhoud. Heb een deel van mijn biotechportefeuille verlegd van Tigenix naar Ablynx. Hou nog deel over om eventueel de volgende weken in Pharming te beleggen. Maar die uitgegeven aandelen en de koerswinstverhouding lijken mij hier alsook een struikelblok. Al denk ik dat de positieve omslag tss shire en pharming wel voor een opstoot kan zorgen.

Rolling Stone 70
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 279

Berichtdoor Rolling Stone 70 » 10 Jan 2018 14:32

Gister 20.000 stuks gekocht aan 1.247. Vandaag duidelijk zwakke koers wat vreemd is gezien de huidige situatie in de biotechwereld. Indien ze onder de 1.2 gaan, koop ik nog wat bij. Vanaf volgende maand zou het hier toch moeten loslopen. Benieuwd naar de cijfers op 7 maart.

Dirk19
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Dirk19 » 10 Jan 2018 14:43

Rolling Stone 70 schreef:Gister 20.000 stuks gekocht aan 1.247. Vandaag duidelijk zwakke koers wat vreemd is gezien de huidige situatie in de biotechwereld. Indien ze onder de 1.2 gaan, koop ik nog wat bij. Vanaf volgende maand zou het hier toch moeten loslopen. Benieuwd naar de cijfers op 7 maart.

Ten laatste drie weken voor de cijfers gaan we als een pijl omhoog schieten :)
Niet vergeten dat de koers goed is blijven liggen, er zijn tig aandelen bijgekomen in een paar maanden tijd
Daniël liked last!