BESI (BE Semiconductor Industries)

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses
Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1005
Contacteer:

Re: BESI (BE Semiconductor Industries)

Bericht door Wimpie85 »

ochtendgrijs schreef:
19 jul 2019 15:09
En opnieuw boven de 25. Ben gewoon blijven zitten. Al dat in- en uitstappen is zo'n (kostelijk) gedoe, ook.
ochtendgrijs schreef:En onder de 21. Nog even en bijkopen wordt opnieuw interessant. Al zou ik bij voorkeur mijn positie in ASMI uitbreiden.
Toch nog één buddy! :up:

Tenzij jij ook al hebt verkocht natuurlijk... :?

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door Wimpie85 »

2 shortmeldingen:

Citadel Europe gaat van 0,81% naar 0,64%. ( -/- 0,17 )
Scopia Capital Management gaat van 2,25% naar 2,13%. ( -/- 0,12 )

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door Wimpie85 »

:up:

AMSTERDAM (AFN) - Analisten van KBC Securities zijn positiever over de winst per aandeel die BE Semiconductor Industries (Besi) de komende jaren zal boeken. De toeleverancier aan de chipindustrie zette volgens de marktkenners beter dan verwachte omzetcijfers in het derde kwartaal neer. Het koersdoel van Besi bij KBC gaat daarom omhoog van 33 euro naar 38 euro.

De ramingen van de winst per aandeel voor de jaren 2019 tot en met 2021 worden bij KBC met gemiddeld zo'n 10 procent verhoogd. Kenners van de Belgische bank zien in ontwikkelingen op het vlak van geheugenchips, Logic en Foundry aanwijzingen dat de vraag naar toebehoren voor de chipindustrie aan het einde van de productieketen, die Besi levert, weer zal aantrekken. Dit zou moeten zorgen voor een stijging van de orders in het eerste kwartaal van volgend jaar ten opzichte van het voorgaande kwartaal, stellen analisten.

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door Wimpie85 »

AMSTERDAM (AFN) - ING verhoogt de koersdoelen voor de chipgerelateerde bedrijven ASML, ASMI en Besi na sterke resultaten in het derde kwartaal. De bank laat de beleggingsadviezen ongewijzigd.

ING verhoogt het koersdoel voor chipmachinefabrikant ASML van 230 euro naar 300 euro. Voor chiptoeleverancier ASMI werd (op 4 november) de richtprijs gezet op 120 euro, van 90 euro daarvoor. Voor branchegenoot Besi wordt het koersdoel verhoogd van 30 euro naar 40. Alle drie fondsen hebben een buy-advies bij ING.

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door Wimpie85 »

(ABM FN-Dow Jones) The Goldman Sachs Group heeft een groter belang in BE Semiconductor Industries gemeld. Dit bleek uit een melding in het kader van de Wet op het financieel toezicht, gedateerd op 9 december 2019.

Goldman Sachs meldde een kapitaalbelang van 5,57 procent met eenzelfde stemrecht. Dit belang wordt grotendeels middellijk reëel gehouden en deels middellijk potentieel.

Op 6 december dit jaar meldde Goldman Sachs nog een kapitaalbelang van 4,91 procent met een dito stemrecht.

Wet op het financieel toezicht

De melding valt onder de Wet melding zeggenschap, die sinds 1 januari 2007 onder de overkoepelende Wet op het financieel toezicht valt. Volgens deze wet moeten aandeelhouders met een belang groter dan 3 procent elke wijziging in hun belang melden bij het overschrijden van de volgende drempelwaarden: 3, 5, 10, 15, 20, 25, 30, 40, 50, 60, 75 en 95 procent. Dit geldt zowel bij het opbouwen als het afbouwen van een belang.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

ochtendgrijs
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 21
Contacteer:

Bericht door ochtendgrijs »

Helaas ben ik, dommerik, op €26 uitgestapt (komende van 18, gemiddeld...), al zit ik er ondertussen (voor een lager bedrag) weer in à 34. (Zeg nog eens dat van winst nemen niemand ooit armer is geworden.)

Dat gezegd, ook de helft van m'n aandelen ASMI (die in waarde ruim verdubbeld waren) heb ik recent van de hand gedaan. En zo zit een flink deel van wat ik met deze weinige individuele (en relatief volatiele) aandelen in m'n portefeuille heb verdiend ondertussen in een 'MSCI World Index'-ETF, in lijn met wat ik met nogal wat zin voor overdrijving mijn "langetermijnstrategie" noem.
Wimpie85 schreef:
26 okt 2019 11:25
ochtendgrijs schreef:
19 jul 2019 15:09
En opnieuw boven de 25. Ben gewoon blijven zitten. Al dat in- en uitstappen is zo'n (kostelijk) gedoe, ook.
ochtendgrijs schreef:En onder de 21. Nog even en bijkopen wordt opnieuw interessant. Al zou ik bij voorkeur mijn positie in ASMI uitbreiden.
Toch nog één buddy! :up:

Tenzij jij ook al hebt verkocht natuurlijk... :?

robantwerp
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 8
Contacteer:

Bericht door robantwerp »

ik zoek nog een aandeel met goed dividend en groeipotentieel (koers thans onder de 40,00 EUR)
BESI te laat opgemerkt vrees ik, zit nu al bijna aan zelfde top van rond de 40,00 als in 2017
de analisten geven ook niet veel groeimarge meer als ik zo zie of ik vergis ik mij ?

anders nog andere suggesties waar ik nog wel tijdig kan instappen ? Sioen mss maar net als met Recticel niet veel volume
Fugro maar geeft geen dividend (en ik zit al in Nokia)

ik kan natuurlijk mijn positie in Shell nog wat uitbreiden :) maar spreiding is toch altijd aangewezen

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door Wimpie85 »

(ABM FN-Dow Jones) BE Semiconductor Industries heeft in het vierde kwartaal grofweg aan de eigen verwachtingen voldaan. Dit stelden analisten geraadpleegd door ABM Financial News.

"Het belangrijkste is in onze ogen de outlook voor het eerste kwartaal", aldus analist Marc Hesselink van ING.

Voor het vierde kwartaal mikt Besi zelf op een grofweg vlakke omzet, met een afwijking van 5 procent naar boven of beneden. In het derde kwartaal lag de omzet op 89,7 miljoen euro, toen een afname op kwartaalbasis van 3,2 procent.

Analist Michael Roeg van Degroof Petercam denkt dat Besi wel aan de eigen outlook heeft voldaan en rekent op 90 miljoen euro aan omzet. Hesselink gaat uit van 92 miljoen euro.

De brutomarge zal volgens de Duivense toeleverancier tussen de 54 en 56 procent liggen. Daar zit ING met 55 procent exact tussenin.

De kosten zullen volgens Besi met 5 tot 10 procent stijgen, met name door hogere uitgaven aan R&D.

ING rekent op een dividend voor 2019 van 0,88 euro per aandeel, ruim meer dan de 0,76 euro in de consensus.

Outlook

Beleggers zullen donderdag, als Besi de cijfers publiceert, vooral letten op de nieuwe outlook van de Duivense onderneming.

Degroof Petercam rekent voor het eerste kwartaal op een vlakke omzetontwikkeling. ING is iets positiever, met een omzet van 99 miljoen euro.

Roeg meent dat de geluiden bij verschillende sectorgenoten van Besi in de back-end tot nu toe positief waren. "Het enige dat roet in het eten kan gooien is het coronavirus."

Besi opent donderdag voorbeurs de boeken.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
Contacteer:

Bericht door Wimpie85 »

DUIVEN (AFN) - BE Semiconductor Industries (Besi) houdt bij de voorspelling over zijn omzet een flinke slag om de arm vanwege de onzekerheid veroorzaakt door het nieuwe coronavirus. De uitbraak kan volgens de toeleverancier aan de chipsector de leveringen van machines voor het maken van chips en orders raken. Daarnaast staat de algehele leveringsketen onder spanning omdat veel fabrieken in China nog dicht zijn.

De onderneming denkt in het lopende kwartaal dezelfde omzet te kunnen behalen als in het vorige kwartaal, zo'n 92,4 miljoen euro. Dat kan wel 10 procent hoger of lager uitvallen, afhankelijk van de hoeveelheid schade die de corona-epidemie in de chipmarkt veroorzaakt. De verwachtingen voor de brutomarge liet het beursgenoteerde bedrijf wel gelijk tussen 54 en 56 procent.

In het vierde kwartaal van vorig jaar gingen de zaken goed bij Besi. De omzet liet een groei van 3 procent zien ten opzichte van een kwartaal eerder. Analisten en de onderneming zelf hadden op een stabiele omzet gerekend. Volgens Besi kwam de omzetgroei door hogere vraag naar geavanceerde systemen voor logic chips.

Onder de streep resteerde een kwartaalwinst van 33,7 miljoen euro. Exclusieve eenmalige belastingmeevallers, is dat zo'n een zesde meer dan in het derde kwartaal van 2019.

robantwerp
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 8
Contacteer:

Bericht door robantwerp »

blij dat ik naast Shell ook Besi heb aangekocht (à 37,96)
wel raar dat na het goede nieuws ivm Q4 de koers vandaag eerst (normaal) naar + 41 ging om daarna ineens terug te vallen naar 39,43.
Waarom lees ik nu ook nergens dat analysten hun koersdoel aanpassen gezien het positieve resultaat in Q4 (staat geloof ik nog steeds op 39,00). Dat zou de koers tenminste ook al stuk vooruit helpen.

PS weet iemand of het verwachtte dividend van 0,88 EUR al vaststaat en wat het netto is dat je krijgt in België ?
Ik weet nu niet of ik ze ga houden/opbouwen in mijn portefeuille voor dividend dan wel om terug te verkopen

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie