BESI (BE Semiconductor Industries)

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

11111yes11111
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 38

Re: BESI (BE Semiconductor Industries)

Bericht door 11111yes11111 »

Lotus schreef:
03 jul 2018 09:02
Vandaag onder de €20? Weer een sterke daling en nu na een omzetwaarschuwing:

Besi snijdt in omzetverwachting
Gepubliceerd op 3 jul 2018 om 08:23

DUIVEN (AFN) - BE Semiconductor Industries (Besi) heeft zijn omzetverwachting voor het tweede kwartaal van het jaar fors verlaagd. De toeleverancier aan de chipindustrie had in de meetperiode te maken met de annulering van 28 miljoen euro aan orders, wat zich zal doorvertalen in een fors mindere omzetgroei.

De geannuleerde bestellingen waren van een klant voor high-end smartphoneapplicaties. Om welke klant het gaat maakte Besi niet bekend. Het gemis werd deels gecompenseerd door hoger dan verwachte verzendingen aan klanten actief in de markt voor computers, auto's en andere mobiele apparaten.

Voor het kwartaal dat liep tot 1 juli verwacht Besi nu een omzetgroei van circa 4 procent in vergelijking met de bijna 155 miljoen euro van het eerste kwartaal. Eerder ging Besi uit van 10 tot 15 procent hogere opbrengsten. Voor de eerste jaarhelft gaat Besi nu uit van een omzetgroei van 13 procent.

Verder meldde Besi dat er geen wijziging zijn in de verwachtingen voor de brutomarge en operationele kosten voor zowel de eerste jaarhelft als voor het tweede kwartaal. Het bedrijf dat op 26 juli met definitieve cijfers komt, was niet bereikbaar voor een verdere toelichting.

Ik begrijp de koersval van 2018 op basis van de berichten hier op het forum wel. Het waren toen duidelijk slechtere tijden voor de sector.

Van alle bedrijven en sectoren leek Besi me in de huidige situatie gewoon een vreemde keuze om eens te gaan shorten maar ik hoef er dus niets fundamenteel achter te zoeken :up:

Dank voor de feedback.
Ucb , Bpost (verkocht), Bois Sauvage, Elia, Orange Belgium, EVS, Besi, Ab inbev, Erytech pharma (verkocht), D'ieteren

11111yes11111
Forum verkenner
Forum verkenner

Binnen het half uur ga ik toch verdubbelen.

De vooruitzichten op de komende kwartalen zijn overtuigend genoeg voor mij:

https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedri ... se-dantuma
https://www.iexprofs.nl/Nieuws/721565/S ... ector.aspx
https://www.tijd.be/de-tijd-vooruit/tec ... 13009.html
...
Ucb , Bpost (verkocht), Bois Sauvage, Elia, Orange Belgium, EVS, Besi, Ab inbev, Erytech pharma (verkocht), D'ieteren

11111yes11111
Forum verkenner
Forum verkenner

Wimpie85 schreef:
11 jun 2021 20:53
11111yes11111 schreef:
11 jun 2021 11:06

Besi is duidelijk gestegen de afgelopen maand maar toch heb ik moeite de huidige short positie te plaatsen? Wat zie ik over het hoofd? Ik overweeg sterk om mijn positie te verdubbelen rond de huidige koersen. Verkopen plan ik normaalgezien in 2022.
Alvast bedankt voor de feedback.
Gisteren heeft er alleszins ééntje stevig afgebouwd:

10 Jun 2021 Citadel Europe 1,95%
12 Mei 2021 Citadel Europe 2,31%
Een kleine 3% short is nu ook weer niet overdreven, eerder normaal.

Het is en blijft een cyclisch bedrijf, kijk maar naar de zware neergang in 2018.

Nu, met de huidige stevige investeringen (en tekorten) in de chip-sector kan de huidige up-cycle wel gerekt worden, dat wel.
Shortposities zijn stevig afgebouwd.

€JantjePetertje€
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 0

Bericht door €JantjePetertje€ »

Is het positief bekeken wel mooi voor een lange termijn investering?

Founder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 5774
Contacteer:

Bericht door Founder »

€JantjePetertje€ schreef:
16 jul 2021 17:31
Wat is het doel van deze soort opmerkelijke berichten die continue op het forum worden geplaatst? Wat draagt het inhoudelijk bij?
Midgardman liked last!
Bulls Make Money, Bears Make Money, Pigs Get Slaughtered

[Dit account modereert niet meer]

Midgardman
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 22

Bericht door Midgardman »

Beheerder schreef:
16 jul 2021 17:43
€JantjePetertje€ schreef:
16 jul 2021 17:31
Wat is het doel van deze soort opmerkelijke berichten die continue op het forum worden geplaatst? Wat draagt het inhoudelijk bij?
Ik begin te denken dat dit een soort chatbots zijn. Doet me denken aan zo'n AI learning machine die teksten schrijft waarbij men bijna geen onderscheid meer kan maken of het door mensen is geschreven of niet. Wel compleet inhoudsloos. Er zijn hier op het forum trouwens nog zulke bots.
Founder liked last!

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1568

Bericht door Wimpie85 »

27-07 Resultaten 2e kwartaal 2021 BE Semiconductor Industries NV (07:00)

Wimpie85
Premiummember
Premiummember

Bericht door Wimpie85 »

26 juli 2021
Morgen publiceert het Nederlandse BE Semiconductor haar resultaten over het afgelopen kwartaal. De omzet van het bedrijf uit Duiven over dit jaar komt uit op 715.9 miljoen euro. Zo blijkt uit gemiddelde analistenverwachting. Dit is behoorlijk meer dan de omzet over 2020 toen het concern 433.62 miljoen euro verdiende.

Wat betreft het resultaat rekenen De meeste analisten op een nettowinst van 238 miljoen euro. Gezien de laatste analistenconsensus haalt het bedrijf dit jaar een winst per aandeel van 3.01 euro. De koerswinstverhouding komt zodoende uit op 24.18.

De consensus voor het dividend ligt op 2.65 euro per aandeel. BE Semiconductor 's dividendrendement is dus 3.64 procent. Gemiddeld levert een aandeel in de productie van halfgeleiders een beperkt dividendrendement van circa 1.11 procent op.

Laatste taxaties rond de 83 euro
DeGroof Petercam, KBC Securities en ING gaven de meest recente adviezen voor het aandeel.
Op basis van het huidige aantal uitstaande aandelen bedraagt de beurswaarde 5.26 miljard euro

11111yes11111
Forum verkenner
Forum verkenner

"Besi klopt eigen prognoses
De Nederlandse toeleverancier aan de chipsector, BE Semiconductor Industries kortweg Besi realiseerde afgelopen kwartaal 226,1 milljoen euro omzet, leert een persbericht voorbeurs. Hieruit puurde Besi 93,5 miljoen euro nettowinst. De cijfers liggen respectievelijk 58 en 149 procent hoger dan in dezelfde periode vorig jaar.

Besi kondigt in de marge een verhoging van het aandeleninkoopprogramma aan met 60 miljoen euro tot 185 miljoen euro. De inkopen worden ook verlengd tot oktober 2022.

De groeimotoren voor de markt van assemblagemateriaal blijven intact." * de Tijd

Wimpie85
Premiummember
Premiummember

Bericht door Wimpie85 »

(ABM FN-Dow Jones) BE Semiconductor Industries heeft in het tweede kwartaal flink beter dan verwacht gepresteerd, dankzij Apple, Intel en TSMC. Dit concludeerde analist Nigel van Putten van zakenbank Kempen.

De winst per aandeel van 1,23 euro lag liefst 30 procent hoger dan Van Putten had verwacht. De omzet lag dan ook 13 procent hoger dan de bovenkant van de bandbreedte die Besi zelf had afgegeven, verduidelijkte de analist. Die omzet leverde ook nog eens een recordmarge van 62,1 procent op.

"Besi verhoogde ook nog eens het aandeleninkoopprogramma van 125 naar 185 miljoen euro", vulde Van Putten aan.

De nieuwe orders ter waarde van 200 miljoen euro verrasten niet, aldus de analist. In combinatie met de outlook voor het derde kwartaal, meent Van Putten dat de analistenconsensus voor 2021 flink omhoog moet.

De analist heeft een koopadvies op Besi.

Plaats reactie