BESI (BE Semiconductor Industries)

Beleggen en aandelen kopen in Nederland, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + AMX, ASCX, Lokaal
Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 470

Re: BESI (BE Semiconductor Industries)

Berichtdoor Wimpie85 » 02 Nov 2018 10:16

Jelle R schreef:
BESI is al hard afgestraft geweest, maar toch zou ik voorzichtig zijn met die verwachting. De sector zit in zwaar weer en de outlook van de meeste bedrijven is zwak dus de tijd is volgens mij nog niet rijp.

Voila, amper 6 handelsdagen verder & op dit eigenste moment al over de 20 euro.

Op een goeie week tijd van 14 euro naar 20 euro, hoezo voorzichtig zijn? ;)

Beleggen met zéér aantrekkelijke tarieven
(klik op broker en vraag vrijblijvend informatie aan)
MeXeM DEGIRO LYNX
Inbev à €6.000 €3,60 €4,28 €6,00
Extra's o.a. 3 maanden
gratis coaching
Geen kosten bij ETF
en turbo kernselectie
Gratis tips en geen
wisselkoersmarge
bekijk hier meer brokers

powered by Surfing Waves

Jelle R
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 43

Berichtdoor Jelle R » 02 Nov 2018 12:40

Wimpie85 schreef:
Jelle R schreef:
BESI is al hard afgestraft geweest, maar toch zou ik voorzichtig zijn met die verwachting. De sector zit in zwaar weer en de outlook van de meeste bedrijven is zwak dus de tijd is volgens mij nog niet rijp.

Ja, dat is zeer sterk idd. Maar ik blijf erbij dat men voorzichtig moet zijn. De outlook blijft zwak en ook de commentaar van de CEO bij de resultaten, 'we weten niet of de markt een tijdelijke pauze neemt, of dat het hier om een meer traditionele neergang betreft', getuigt niet van al te veel optimisme.

Jelle R
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Jelle R » 16 Nov 2018 12:13

Wimpie85 schreef:
Jelle R schreef:

En hop, terug al meer dan 2€ eraf! Weer zeer slecht nieuws uit de chipsector, Nvidia krijgt een uppercut van jewelste. https://www.marketwatch.com/story/the-c ... 2018-11-15

Had ik niet gezegd om voorzichtig te zijn?

Wimpie85
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Wimpie85 » 17 Nov 2018 17:28

Jelle R schreef:
Wimpie85 schreef:

En hop, terug al meer dan 2€ eraf! Weer zeer slecht nieuws uit de chipsector, Nvidia krijgt een uppercut van jewelste. https://www.marketwatch.com/story/the-c ... 2018-11-15

Beleggen is dan ook een kwestie van jaren, niet van dagen of weken.

De chipsector staat momenteel onder druk ja dat klopt, maar denk je dat dit gaat blijven duren?

Cloud, 5G, zelfsturende wagens (om er maar een paar te noemen) => nog een enorm toekomstpotentieel voor de chipindustrie.

En het is mss omdat je blijkbaar zo gefixeerd bent op BESI, dat je niet weet dat er heel wat aandelen de laatste weken onder druk staan (ook niet-chipbedrijven). :roll:

Jelle R
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Berichtdoor Jelle R » 19 Nov 2018 11:23

Wimpie85 schreef:
Jelle R schreef:
Wimpie85 schreef:

Beleggen is dan ook een kwestie van jaren, niet van dagen of weken.

De chipsector staat momenteel onder druk ja dat klopt, maar denk je dat dit gaat blijven duren?

Cloud, 5G, zelfsturende wagens (om er maar een paar te noemen) => nog een enorm toekomstpotentieel voor de chipindustrie.

En het is mss omdat je blijkbaar zo gefixeerd bent op BESI, dat je niet weet dat er heel wat aandelen de laatste weken onder druk staan (ook niet-chipbedrijven). :roll:

Hahaha grappig, zelf plots over lange termijn beginnen terwijl je mijn advies over voorzichtig zijn in de wind sloeg omdat ze na 6 dagen aan de 20€ stonden. Ik heb zelf niks over de lange termijn gezegd, ik heb gezegd dat de tijd nog niet rijp is om in te stappen en enige voorzichtigheid aan de dag te leggen. Ik weet zelf ook wel dat het potentieel de komende jaren gigantisch is maar daar ging het niet over. Ik ben amper bezig met BESI en heb ze ook niet in portefeuille, dus waarom je zo moet uithalen is mij een raadsel en laat ik ook niet aan mijn hart komen. Mijn stelling is gewoon bevestigd door de koers van BESI de laatste tijd en dat lijkt voor jou te moeilijk om toe te geven.

Nephus
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 36

Berichtdoor Nephus » 22 Nov 2018 10:13

Prijzen van (computer)chips gemaakt door AMD, NVIDIA etc worden nu ook lager gedreven aangezien de markt stillaan overspoeld wordt door bitcoin farms die het hopeloos opgeven.

Wimpie85
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Wimpie85 » 24 Nov 2018 15:54

Je kan schrijven wat je wil, maar BESI is toch goed blijven liggen & dat in een bloedrode week.

Wimpie85
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Wimpie85 » 21 Jan 2019 21:49

Redactie De Aandeelhouder - dinsdag, 08 januari 2019
ING noemt nieuwe technologie veelbelovend voor ASML, ASMI en BESI.

De toekomst voor de Nederlandse halfgeleiderindustrie ziet er rooskleuriger uit dan men door de recente cyclische tegenwind misschien zou denken. Dat schreef ING dinsdag na een bezoek aan de consumentenelektronicabeurs CES.

Kunstmatige intelligentie (AI) en de vijfde generatie van mobiele technologie (5G) zullen vraag creëren naar nieuwe microchipsets. De Nederlandse toeleveranciers voor de industrie ASML, ASMI en BESI gaan hier sterk van profiteren, voorspelt ING-analist Marc Hesselink.

Beide ontwikkelingen versterken elkaar: met 5G kan veel meer data worden verzameld en dat kan worden verwerkt met AI. Tot nu toe bleef de toepassing van AI veelal beperkt tot beeldherkenning en patroonherkenning, maar ING voorziet meer toepassingen bij in de medische en financiële wereld, auto's en industrie.

Vervangingsmarkt

De markt voor smartphones is een vervangingsmarkt geworden, die aan het vertragen is, getuige de omzetwaarschuwing die Apple onlangs afgaf. Om de vervangingscyclus weer op gang te brengen zijn nieuwe technologieën en toepassingen nodig, stelde Hesselink. Na een paar jaar zonder grote uitvindingen kan 5G mensen overtuigen dat ze weer een nieuwe dure smartphone nodig hebben, verwacht de analist. Consumenten denken nu nog misschien dat ze geen nieuwe vertienvoudiging van de bandbreedte nodig hebben, maar de industrie zal toepassingen bedenken die deze behoefte aanwakkeren, voorziet ING.

ING denkt dat Android-telefoons dit jaar al met 5G op de markt komen, waarvan Samsung, Huawei, Oppo en Xiaomi mogelijk al eind februari. Apple zal waarschijnlijk in 2020 een 5G-telefoon lanceren. De halfgeleiderindustrie zal vanaf de tweede helft van dit jaar de productiecapaciteit moeten opvoeren om in 2020 de nieuwe technologie massaal te kunnen leveren.

ochtendgrijs
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 22

Berichtdoor ochtendgrijs » 06 Feb 2019 21:15

Done. ;)
Lukang schreef:“Met Besi kun je al je verlies weer goedmaken!”, begint Versteeg enthousiast.

Wimpie85
Premiummember
Premiummember

Berichtdoor Wimpie85 » 19 Feb 2019 21:46

Morgen voorbeurs Q4 resultaten 2018

(ABM FN-Dow Jones) BE Semiconductor Industries heeft de omzet in de laatste drie maanden van 2018 vermoedelijk stevig zien dalen.

Toch zal dit voor de markt niet als een verrassing komen.

Voor het vierde kwartaal rekende Besi zelf namelijk op een omzetdaling van 20 tot 25 procent op kwartaalbasis. Volgens de toeleverancier is dit het gevolg van de gebruikelijke seizoensdip en zwakkere marktomstandigheden.

"Het is onduidelijk of de huidige omstandigheden slechts een tijdelijke pauze weerspiegelen na de grote capaciteitsopbouw in 2017 of dat het een meer traditionele neergang betreft", zei CEO Richard Blickman bij de vorige kwartaalupdate.

Met het oog op de outlook die Besi voor het lopende kwartaal zal afgeven, hopen beleggers meer duidelijkheid op die vraag te krijgen.

Het orderboek van Besi bedroeg aan het einde van het derde kwartaal 131,7 miljoen euro, ruim 6 procent minder dan in het tweede kwartaal.

De netto kaspositie van Besi was 160,1 miljoen euro, een stijging van maar liefst 45 procent op kwartaalbasis.

In de komende drie jaar wil Besi de kosten structureel met 15 miljoen tot 20 miljoen euro verlagen.

Besi opent woensdag voorbeurs de boeken. Het aandeel noteerde dinsdagmiddag 1,9 procent lager op 21,78 euro.

Door: ABM Financial News.

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers en profiteer
van minder advertenties en abonneer op onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen