Wat zijn uw favoriete aandelen voor het najaar?
Stem op BEL20 aandelen / Stem op AEX aandelen

Altice Europe

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

WieWeet!
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 67
Contacteer:

Re: Altice Europe

Bericht door WieWeet! »

Chukky2 schreef:
13 sep 2020 22:42
Putbruy schreef:
12 sep 2020 09:35
vragen waar we zelf niet altijd kunnen op antwoorden, gaat de overgrote meerderheid van de vrije aandeelhouders akkoord dan gaat het aan deze prijs de beurs af, je kan je eigen aandelen dan niet behouden.
Bij andere scenario's is het koffiedik kijken
Ik hoop voor de meeste dat dit niet het uiteindelijke bod zal zijn, want dan zijn er grote verliezen hier .....

Je kan beter zelf niets doen dan zijn er geen kosten aan verbonden
Zou wel een stunt zijn als een grote marktpartij nu al losse aandelen voor de neus van Drahi weg kaapt en een belang boven de 5% opbouw, dan zal Drahi toch over de brug moeten komen of niet maar het zal de koers wel doen oplopen ;)

Even van de IEX.
Aandeelhouders die in 2014 meededen met de IPO betaalden € 28,25 per aandeel.
Als je de ATUS splitsing meerekent is van die waarde nu € 13,35 per aandeel over.

Dat is een behoorlijk gat.
Ben benieuwt of de markt dit nieuws van afgelopen vrijdag, zo makkelijk gaat slikken zonder slag of stoot.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

WieWeet!
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door WieWeet! »

WieWeet! , weet ff niks, kan wel verkopen om wat anders te kopen, markten liggen op zo punt in ta dat ze flink kunnen gaan dalen.
Ga wel even stil zitten en zie wel wat er gebeurd, is een wijze heer der gedachten.
Moet eigenlijk eerlijk zeggen dit een advies van een Maatschappelijk werker, als je het niet weet, blijf even of lang in het midden zitten niet links, rechts, vooruit, achteruit, gewoon ff niks.
Op een gegeven moment weet je het dan weer wat te doen.
Zo analyse op mezelf , het wordt een rustige week :lol: :lol:

Chukky2
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 213
Contacteer:

Bericht door Chukky2 »

WieWeet! schreef:
13 sep 2020 23:47
Chukky2 schreef:
13 sep 2020 22:42
Putbruy schreef:
12 sep 2020 09:35
vragen waar we zelf niet altijd kunnen op antwoorden, gaat de overgrote meerderheid van de vrije aandeelhouders akkoord dan gaat het aan deze prijs de beurs af, je kan je eigen aandelen dan niet behouden.
Bij andere scenario's is het koffiedik kijken
Ik hoop voor de meeste dat dit niet het uiteindelijke bod zal zijn, want dan zijn er grote verliezen hier .....

Je kan beter zelf niets doen dan zijn er geen kosten aan verbonden
Zou wel een stunt zijn als een grote marktpartij nu al losse aandelen voor de neus van Drahi weg kaapt en een belang boven de 5% opbouw, dan zal Drahi toch over de brug moeten komen of niet maar het zal de koers wel doen oplopen ;)

Koers vandaag niets gedaan . Dat is slecht he . Er moest nu juist gekocht worden dat het niet net was.....

Even van de IEX.
Aandeelhouders die in 2014 meededen met de IPO betaalden € 28,25 per aandeel.
Als je de ATUS splitsing meerekent is van die waarde nu € 13,35 per aandeel over.

Dat is een behoorlijk gat.
Ben benieuwt of de markt dit nieuws van afgelopen vrijdag, zo makkelijk gaat slikken zonder slag of stoot.
avantium Bam Bayer-Bioc.Bpost-cresent-econocom -Exmar -Fagron-greenyard-ing-MDxH-Nyrstar -Ontex -Oxurion-Pharming-umic.XFab-Arcelor ,IAsiat-argenx melex -Solvay,AMG,beka.acaci.shel.

WieWeet!
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door WieWeet! »

(ABM FN-Dow Jones) Altice Europe wil door de uitgifte van obligaties 900 miljoen euro ophalen. Dit maakte de Franse kabelaar met een notering aan het Damrak maandagmiddag bekend.

De opbrengsten zullen gebruikt worden om leningen af te lossen of te herfinancieren. De obligaties hebben een looptijd tot 2028.

Vorige week werd bekend dat Next Private, dat in handen is van Altice-oprichter Patrick Drahi, de Franse kabelaar van de Amsterdamse beurs wil halen. Next Private betaalt 4,11 euro per aandeel.

Het aandeel Altice Europe koerste maandagmiddag op 4,12 euro.
https://www.beursgorilla.nl/beursnieuws ... aties.aspx

WieWeet!
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door WieWeet! »

Albert Jellema - zaterdag, 12 september 2020 11:04
Veel te lage prijs voor Altice Europe beleggers

Aandelen Altice stegen gisteren met 24% naar EUR 4,13. Grootaandeelhouder Patrick Drahi doet met zijn vehicle Next Private een bod van EUR 4,11. Volgens het persbericht een premie van 23,8% ten opzichte van de slotkoers van 10 september 2020 en een 16,5% premie ten opzichte van de gemiddelde koers over de afgelopen 180 dagen.

In mijn ogen een veel te lage prijs voor de aandelen. Hierbij een aantal observaties.

De koers van Altice stond op 25 augustus nog boven de EUR 4. Sindsdien daalden de aandelen zonder aanwijsbare rende naar EUR 3,32. Vorige week belde ik nog bevriende beleggers en analisten met de vraag of ik iets gemist had…..Geen nieuws en een daling van 20%. Dit kan natuurlijk maar wel opvallend.
De premie over de laatste 180 dagen….Deze begint dus op 16 maart te lopen op een Altice koers van ongeveer EUR 2,66. Toevallig op ongeveer de laagste koers van het jaar midden in de Corona paniek.
Pre Corona (februari van dit jaar) stonden de aandelen op een koers van EUR 6,5. De geboden koers van EUR 4,11 moet met 58% stijgen om op dit niveau te komen.
Van de vier uitvoerend bestuurders in de board doen er drie niet mee in de onderhandelingen vanwege belangenverstrengelingen. Zie hier onder stukje uit het persbericht.

Op basis van bovenstaande observaties krijg ik een slechte smaak in de mond. Daar komt bij dat ik denk dat de aandelen ook objectief gezien veel meer waard zijn. Leden van ProBeleggen weten dat ik al meerdere jaren waarderingsanalyses over Altice schrijf . In het kort mijn gedachtengang.

Altice torst al jaren een (veel) te hoge schuld met zich mee. De onderneming probeert middels onder andere het verbeteren van de operaties, verkopen van enkele assets en het verlagen van de rentelasten de schulden te verlagen. Doelstelling is een zogenaamde net/debt van tussen de 4 en 4.5 voor de telecom perimeter. Beetje cryptisch, maar midden dit jaar lag deze ratio op 4,9. Altice begint deze grens dus te naderen.

Voor een aandelenbelegger komt nu juist nu een interessant moment. Op het moment dat de schulden binnen de bandbreedte vallen kan alle vrije kasstroom ten gunste vallen aan de aandeelhouder. In verschillende conference calls gaf het management ook aan dat ze in dat geval share buy backs overwegen. Gezien de hoge schuld en lage marktwaarde van de aandelen kan er bij dit omkeerpunt een enorme hefboom ontstaan op de aandelenkoers in mijn ogen.

Nu dit moment dichtbij lijkt wil grootaandeelhouder Drahi de aandelen in mijn ogen voor een fooi van de beurs halen. Ben alleen bang dat er weinig aan te doen valt…

Albert Jellema

https://www.deaandeelhouder.nl/columns/ ... beleggers/

WieWeet!
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door WieWeet! »

Altice Europe announces the successful pricing and allocation of €0.9 billion (equivalent) of new 8.25-year Senior Secured Notes at Altice France

AMSTERDAM--Altice Europe N.V. (Euronext ATC, ATCB) (“Altice Europe”) announces that it has successfully priced and allocated €900 million (equivalent) of new 8.25-year Senior Secured Notes at Altice France S.A. (“Altice France”) following significant excess demand. The weighted average cost on a fully euro swapped basis is 4.125%. This consists of €500 million of 8.25-year Senior Secured Notes with a coupon of 4.125% and $475 million of 8.25-year Senior Secured Notes with a coupon of 5.125%.

The proceeds from this transaction will be used to repay the current outstanding amount under the Altice France revolving credit facility of €150 million, and the remaining proceeds of €750 million will be used to partly repay the Altice Corporate Financing facility. The remainder of this facility will be repaid with cash on balance sheet at Altice International.

Total annual interest savings pro forma for this transaction are €33 million through a reduction of the average cost of debt. This refinancing transaction further strengthens Altice Europe’s maturity profile. Following this transaction, the average maturity for the Altice Europe debt capital structure is 6.2 years, with no major maturities for Altice Europe before 2025.

Cedar1
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 27
Contacteer:

Bericht door Cedar1 »

Gerelateerd aan altice, heb ik vandaag puts gekocht op atus USA De grafiek ziet er niet al te best uit en er ligt nog een gapje van einde juli dus wachten op de krak,
Ik weet dat sommige short gaan met aandelen niet correct vinden ( ikzelf ook niet), maar puts zijn in mijn ogen anders dan shorts met aandelen,
Wat vind jij Jan, ( niet druk maken svp😂😂)

WieWeet!
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door WieWeet! »

Cedar1 schreef:
17 sep 2020 21:07
Gerelateerd aan altice, heb ik vandaag puts gekocht op atus USA De grafiek ziet er niet al te best uit en er ligt nog een gapje van einde juli dus wachten op de krak,
Ik weet dat sommige short gaan met aandelen niet correct vinden ( ikzelf ook niet), maar puts zijn in mijn ogen anders dan shorts met aandelen,
Helemaal top van je afslachten dat Altice USA.
Ik zelf ben koop lijstje aan het maken wat ik ga kopen, nu de beurzen waarschijnlijk een correctie gaan maken of erger.
Aal het ver genoeg zakt ruim ik steeds een gedeelte/helemaal mijn Altice op, geld moet wel geld opleveren natuurlijk ;)
Deze heb er al op staan Aegon, Bam, Fugro, KLM, Kaidis of Pharming.

DiCoFlow
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 49
Contacteer:

Bericht door DiCoFlow »

WieWeet! schreef:
17 sep 2020 21:23
Cedar1 schreef:
Helemaal top van je afslachten dat Altice USA.
Ik zelf ben koop lijstje aan het maken wat ik ga kopen, nu de beurzen waarschijnlijk een correctie gaan maken of erger.
Aal het ver genoeg zakt ruim ik steeds een gedeelte/helemaal mijn Altice op, geld moet wel geld opleveren natuurlijk ;)
Deze heb er al op staan Aegon, Bam, Fugro, KLM, Kaidis of Pharming.
Fugro is al wat aan het terugveren :up:
Heb vandaag nog wat extra Aegon gekocht, het opkoopprogramma gaat weer van start. (om het stockdividend te neutraliseren)
Meestal geeft dit een extra impuls aan de koers.

Ik denk nog even na of ik mijn hele Altice positie intact blijf houden tot de ontknoping. Ik verwacht een hoger bod, want het bod van € 4,11 is echt een aanfluiting. Welhaast een criminele poging om de overige aandeelhouders te bestelen.
Het lijkt mij dat de institutionele beleggers hier zeker niet mee zullen instemmen. Norges Bank etc.
Zit je toch al gauw op 5% van het aandelen kapitaal.
Dan zal Drahi meer moeten bieden of als het dan niet meer lucratief genoeg voor hem is, zijn onteigeningspoging staken.

DiCoFlow
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 49
Contacteer:

Bericht door DiCoFlow »

Cedar1 schreef:
Ik heb weinig moeite met short zitten of de optiehandel. Zelf doe ik het eigenlijk niet, tenzij ik op de verkeerde knop duwt dus verkopen ipv aankopen. Is me enkele keren overkomen :lol: . Daarna gauw de positie weer rechtgezet. Meestal ging dat ook nog met een klein winstje.

Wat ik wel verwerpelijk vind, is als een koers doelbewust lager wordt gezet (of opgepompt) door een grote financiële instelling.
Bijvoorbeeld om Turbo's er uit te laten springen, of een bedrijf het vuur aan de schenen te leggen als er herfinanciering / financiering nodig is. Dus om er zelf beter van te worden, terwijl er geen enkele economische reden waardoor de koers zo ver zou dalen of stijgen. De enige reden is dan marktmanipulatie (zeg maar een soort afpersing, eerst even de keel dichtknijpen van het bedrijf).

Net zoiets als Drahi :down: nu probeert bij zijn mede aandeelhouders van Altice Europe.
Cedar1 liked last!

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie