Wat zijn uw favoriete aandelen voor het najaar?
Stem op BEL20 aandelen / Stem op AEX aandelen

Altice Europe

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

WieWeet!
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 67
Contacteer:

Re: Altice Europe

Bericht door WieWeet! »

Apocalypske schreef:
12 sep 2020 09:25
Goeiemorgen, even een vraagje als absolute leek. Ik probeer me zo snel mogelijk in te lezen in de wereld van de beurs, maar alles is me nog lang niet duidelijk. Voor mezelf is de koers van Altice heel gunstig beïnvloed door het overname nieuws, maar wat gebeurt er dan? Krijgt de aandeelhouder de geboden prijs of blijft het aandeel gewoon in je portefeuille staan? Of hangt dat af van de beslissingen van het nieuwe management. Want ik zie zelf nog wel groei voor dit aandeel en zou het liefst natuurlijk ruatig af willen wachten tot de koers weer op een reële stand staat. Maar is die tijd er nog of kan ik dan nu beter het beetje winst pakken. Ik hoop dat iemand de moeite wil nemen hier op in te gaan al is het voor de meesten van jullie waarschijnlijk een erg domme vraag.
Alvast bedankt
Ten eerste domme vragen bestaan niet. Domme mensen wel :lol:
Als jeje aandelen gewoon vast houd verandert er niets en als ze dan van de beurs gaan krijg je die 4,11 euro, als er tussen tijds niets veranderd.
Je kan natuurlijk altijd je winst of verlies nemen als je wat anders wil doen met dat geld, dat ligt aan jezelf.
Ik plaats zo een bericht waar blijkt dat die 4,11 wel heel goedkoop is en feitelijk het dubbelen moet zijn.
Drahi is nog lang niet klaar er zitten nog wel haken en ogen aan ik denk dat het grootste groep de 4,11 veel te laag vindt en hun aandelen niet gaan leveren.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

WieWeet!
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door WieWeet! »

De schuldenstapel van Altice kan de overname van Drahi moeilijk maken
Het bod lijkt laag, vergeleken met dat van MásMóvil of de O2-Virgin Media-operatie

12 SEP 2020 - 02:35 CEST

De poging van Patrick Drahi om Altice Europe van de aandelenmarkt te halen, lijkt een goedkope klap. Maar de buitengewone hefboomwerking van de telecomgroep van € 4,9 miljard zal het moeilijk maken om het soort waardering dat meerdere investeerders in gedachten hebben, terug te betalen.

Drahi's aanbod in contanten van € 4,11 per aandeel vertegenwoordigt een premie van 23,8% ten opzichte van Altice's slotkoers voor de aandelen van donderdag, en een premie van 16,5% ten opzichte van het naar volume gewogen gemiddelde. in de afgelopen 180 dagen.

Drahi heeft ongeveer de helft van het economische belang van Altice en heeft 78% van zijn stemrechten in handen. Het beschikt over de nodige financiering voor de circa 2,5 miljard euro die nodig is om de rest van het bedrijf op te kopen.

De teleco, die genoteerd is aan de Nederlandse Effectenbeurs en waarvan de hoofdactiviteit in Frankrijk is, is lange tijd een financiële nieuwsgierigheid geweest vanwege zijn kapitaalstructuur, die zwaar in de schulden staat. Met een nettoschuld van 30 miljard euro, op basis van de mediane schatting van Refinitiv voor 2020, is de hefboomwerking meer dan 5 keer de toekomstige ebitda en meer dan 6 keer de waarde van het eigen vermogen die werd toegekend door het aanbod van Drahi op vrijdag.

Deze opzet, de erfenis van jaren van door schulden aangestuurde overnames, betekent dat de aandelen van Altice meer als een optie worden verhandeld dan als een gewone aandelen. Volatiliteit was aan de horizon toen Covid-19 toesloeg: Altice-aandelen verloren in maart tweederde van hun waarde in slechts twee weken. Vóór het bod van Drahi op vrijdag waren ze dit jaar nog steeds 42% lager. Daarentegen is zijn in Parijs gevestigde rivaal Orange 28% gedaald.

Drahi's schuldenverslaving kan zijn plan om het bedrijf uit te sluiten nog steeds doen ontsporen, iets wat hij nodig acht om zich te concentreren op zijn langetermijnstrategie. De waardering die wordt geboden aan aandeelhouders die de andere 50% van Altice bezitten, lijkt laag. Het geeft het bedrijf een ondernemingswaarde van iets meer dan 6 keer de ebitda voor 2020, op basis van de gemiddelde schatting van Refinitiv. MásMóvil wordt 8 keer uitgesloten door KKR, Providence en Cinven. In mei verdiende O2, eigendom van Telefónica, 7,5 keer ebitda in een deal met Virgin Media.

Het aandeel Altice steeg vrijdag met 24% tot iets boven de biedprijs, wat suggereert dat collega-investeerders in Drahi meer verwachten. Maar het zal moeilijk zijn om aan uw schattingsverwachtingen te voldoen. Met slechts 7 keer de ebitda dit jaar zouden de aandelen van Altice meer dan 10 miljard euro waard zijn, het dubbele van wat Drahi op tafel legt. De rekening voor uw langdurige schuldenverslaving kan binnenkort worden betaald.
https://cincodias.elpais.com/cincodias/ ... 14823.html

Zo als ik al gister zei tussen de 8 a 10 euro is een goed bod, daaronder wordt je als belegger besodemieterd. :x

WieWeet!
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door WieWeet! »

We gaan oorlog voeren :clap:
@Altice
#Altice @AEX
@Beurs

Drahi offer 4,11 euro, he is thinking we are stupide.
He disappoints me very much.
Don't sell your shares, we want a better offer about 8 a 10 euro, that is a fair price
Screenshot_2020-09-12 Altice Europe (ENXTAM ATC) - Share price, News Analysis - Simply Wall St.png
https://twitter.com/WieWeet12
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

WieWeet!
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door WieWeet! »

Stel Altice bewerkt de markt, dan heb je nu wel een dijk in de TA liggen, en zou er een scenario ontstaan van hele hoge aandeel koers de aankomende tijd , waar Drahi ook zijn vruchten van kan plukken.
De voordelen/reden van de beurs halen is gewoon een heel groot *** verhaal.
Je gaat naar de beurs voor expansie en zij halen het van de beurs voor expansie intern, dat is een wet waar geen wortel uit te trekken is ;)
Als ze dit blijven beweren kunnen alle aandelen wel van de beurs, snap niet dat mensen deze onzin geloven, zegt wel hoe onkundig of slaafs het bestuur bij Altice is, dus losers.
Laatst gewijzigd door WieWeet! op 12 sep 2020 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Cedar1
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 27
Contacteer:

Bericht door Cedar1 »

WieWeet! schreef:
12 sep 2020 23:32
Stel Altice bewerkt de markt, dan heb je nu wel een dijk in de TA liggen, en zou er een scenario ontstaan van hele hoge aandeel koers de aankomende tijd , waar Drahi ook zijn vruchten van kan plukken.
Je gaat naar de beurs voor expansie en zij halen het van de beurs voor expansie intern, dat is een wet wat waar geen wortel uit te trekken is ;)
Ja Jan, ik heb het een week of 2 geleden al gezegd: de kleintjes krijgen de kruimels!!
En worden bedonderd, ik betwijfel of het onder de huidige omstandigheden boven 4,80-5,00 gaat komen, denk het niet bij aanvullende bieding. Heer Drahi n🤬🤬t de boel.

WieWeet!
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door WieWeet! »

Cedar1 schreef:
12 sep 2020 23:54
WieWeet! schreef:
Je gaat naar de beurs voor expansie en zij halen het van de beurs voor expansie intern, dat is een wet wat waar geen wortel uit te trekken is ;)
Ja Jan, ik heb het een week of 2 geleden al gezegd: de kleintjes krijgen de kruimels!!
En worden bedonderd, ik betwijfel of het onder de huidige omstandigheden boven 4,80-5,00 gaat komen, denk het niet bij aanvullende bieding. Heer Drahi n🤬🤬t de boel.
Ik weet het ook niet, maar zitten ook nog grote jongens in ik wacht het wel even af, de aandelen stonden ook als een soort borg onder de obligaties bij grote partijen, we gaan het zien.
Maar als je nog tips voor me heb om in te beleggen na Altice graag, mag ook prive, moet een een ander draad maken als Altice er nie meer is :D

Cedar1
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 27
Contacteer:

Bericht door Cedar1 »

WieWeet! schreef:
12 sep 2020 23:58
Cedar1 schreef:
WieWeet! schreef:
Ik weet het ook niet, maar zitten ook nog grote jongens in ik wacht het wel even af, de aandelen stonden ook als een soort borg onder de obligaties bij grote partijen, we gaan het zien.
Maar als je nog tips voor me heb om in te beleggen na Altice graag, mag ook prive, moet een een ander draad maken als Altice er nie meer is :D
Meeste heb ik eind augustus eruit gezwiept, denk dat het redelijk fors naar benee kan gaan ( maar meestal doe ik het verkeerd),
Zit nu , op paar kleine posities na, fors in postnl dat eindelijk de goede kant op gaat. Voor de rest wacht ik het ff af ( en met ff bedoel ik tot einde jaar of vaccin).

Ben benieuwd wat de grotere aandeelhouders in altice gaan doen, ben bang dat ze onder een hoedje met drahi gaan, in de vorm van belang als het vd beurs af is - en de kleintjes het nakijken geven, triest.

WieWeet!
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door WieWeet! »

Cedar1 schreef:
13 sep 2020 00:55
WieWeet! schreef:
12 sep 2020 23:58
Cedar1 schreef:
WieWeet! schreef:
Meeste heb ik eind augustus eruit gezwiept, denk dat het redelijk fors naar benee kan gaan ( maar meestal doe ik het verkeerd),
Zit nu , op paar kleine posities na, fors in postnl dat eindelijk de goede kant op gaat. Voor de rest wacht ik het ff af ( en met ff bedoel ik tot einde jaar of vaccin).

Ben benieuwd wat de grotere aandeelhouders in altice gaan doen, ben bang dat ze onder een hoedje met drahi gaan, in de vorm van belang als het vd beurs af is - en de kleintjes het nakijken geven, triest.
We gaan het zien, ik ben heel benieuwt hoe hij gouvernante van die partijen zo snel naar zijn hand heeft kunnen zetten, ze kunnen wel mooi *** van bestuur en zo, maar de schuld eisers bepalen, en die gaan hier nooit mee akkoord, anders zou het een incest situatie worden, leg dat maar eens uit aan je mede investeerders die deze hegge fondsen de input van geld voorzien, of gaat men die miljarden geleend aan een onderneming geven of waarborgen waar geen controle meer op plaats vindt.
Maar ik zal het als gewoonlijk wel weer helemaal verkeerd zien in deze gare wereld .

WieWeet!
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door WieWeet! »

De IEX wordt steeds meer een soort Yarden, totaal geen input alleen maar gal en naar beneden kijken zwarte ridders en nog meer van dat figuren, kennis uitdracht 0,0, met veel geld sites opkopen die 0,0 iets toe dragen alleen maar versnippering.
Alles premium tegenwoordig , als ik aandelen van de IEX had zou ik ze direct verkopen, die tent gaat fait, het heeft gewoon geen bestaans-recht en geen toegevoegde waarde meer.

Chukky2
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 213
Contacteer:

Bericht door Chukky2 »

Putbruy schreef:
12 sep 2020 09:35
vragen waar we zelf niet altijd kunnen op antwoorden, gaat de overgrote meerderheid van de vrije aandeelhouders akkoord dan gaat het aan deze prijs de beurs af, je kan je eigen aandelen dan niet behouden.
Bij andere scenario's is het koffiedik kijken
Ik hoop voor de meeste dat dit niet het uiteindelijke bod z1l zijn w1nt dan zijn er grote verliezen hier .....

Je kan beter zelf niets doen dan zijn er geen kosten aan verbonden
avantium Bam Bayer-Bioc.Bpost-cresent-econocom -Exmar -Fagron-greenyard-ing-MDxH-Nyrstar -Ontex -Oxurion-Pharming-umic.XFab-Arcelor ,IAsiat-argenx melex -Solvay,AMG,beka.acaci.shel.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie