Wat zijn uw favoriete aandelen voor het najaar?
Stem op BEL20 aandelen / Stem op AEX aandelen

Altice Europe

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1178
Contacteer:

Re: Altice Europe

Bericht door Putbruy »

Vijandig bod ? lees ik ergens, met een bieder die al 78% van de aandelen heeft...ik denk het niet, Draghi is de enige koper en dat zal zo blijven
in port : vanalles..

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Chukky2
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 213
Contacteer:

Bericht door Chukky2 »

Putbruy schreef:
11 sep 2020 13:44
Vijandig bod ? lees ik ergens, met een bieder die al 78% van de aandelen heeft...ik denk het niet, Draghi is de enige koper en dat zal zo blijven
[/quote

Gaan partijen niet akkoord mee gaan .
100 procent zeker van .
We wachten af.........]
avantium Bam Bayer-Bioc.Bpost-cresent-econocom -Exmar -Fagron-greenyard-ing-MDxH-Nyrstar -Ontex -Oxurion-Pharming-umic.XFab-Arcelor ,IAsiat-argenx melex -Solvay,AMG,beka.acaci.shel.

WieWeet!
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 67
Contacteer:

Bericht door WieWeet! »

Chukky2 schreef:
11 sep 2020 13:49
Putbruy schreef:
11 sep 2020 13:44
[/quote

Gaan partijen niet akkoord mee gaan .
100 procent zeker van .
We wachten af.........]
Hij zal toch boven de 95% aandelen moeten binnen harken, anders moet hij zittende belegger een bod doen, onteigenen kan dan niet, geloof ik, we wachten zeker af.

2.
Zijn er verschillende soorten aandelen dan kan de vordering slechts worden ingesteld ten aanzien van de soort waarvan de eiser of eisers ten minste 95% van het geplaatste kapitaal verschaffen en 95% van de stemrechten vertegenwoordigen.

https://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-2/artikel359c

Putbruy
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door Putbruy »

dacht ook zoiets 95% om de rest uit te kunnen kopen, weet niet of er nog partijen méér dan 5% hebben...
€4,5 is genoeg voor mij

Er zal vandaag voor +/- 140 miljoen handel zijn boven het bod, opmerkelijk véél voor een deal die in kannen & kruiken lijkt
Beursblik: overnamebod op Altice weinig genereus
Analisten zijn het voor een keer roerend eens, bod is mager beestje
Laatst gewijzigd door Putbruy op 11 sep 2020 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.

WieWeet!
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door WieWeet! »

Putbruy schreef:
11 sep 2020 15:01
dacht ook zoiets 95% om de rest uit te kunnen kopen, weet niet of er nog partijen méér dan 5% hebben...
€4,5 is genoeg voor mij
De normale overnamen koers lig tussen de 9 a 10 euro.
Maar ben benieuwt wat Bouygues gaat doen, daar vonden ze het overnamen bod toen te laag bij Altice en nu bieden ze er heel schandelijk onder moet niet gekker worden.
AFM mag ook wel eens een onderzoek instellen naar de neerwaartse beweging, dus short partijen hebben voorkennis gehad wan die komen er zonder kleerscheuren vanaf, het heeft gewoon een vies bij smaakje, en ik als belegger voel me compleet besodemietert met dit aanbod.

Putbruy
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door Putbruy »

WieWeet! schreef:
11 sep 2020 15:12
Putbruy schreef:
€4,5 is genoeg voor mij
Maar ben benieuwt wat Bouygues gaat doen, daar vonden ze het overnamen bod toen te laag bij Altice en nu bieden ze er heel schandelijk onder moet niet gekker worden.
AFM mag ook wel eens een onderzoek instellen naar de neerwaartse beweging, dus short partijen hebben voorkennis gehad wan die komen er zonder kleerscheuren vanaf, het heeft gewoon een vies bij smaakje, en ik als belegger voel me compleet besodemietert met dit aanbod.
lijkt mij zo'n Omega pharma scenario, Couckenbak die een bedrijf van de beurs haalt om naderhand door te verkopen met fikse winst

WieWeet!
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door WieWeet! »

Putbruy schreef:
11 sep 2020 15:17
WieWeet! schreef:
Putbruy schreef:
€4,5 is genoeg voor mij
lijkt mij zo'n Omega pharma scenario, Couckenbak die een bedrijf van de beurs haalt om naderhand door te verkopen met fikse winst
Hij moet ook nog 95% van de aandelen hebben en die heeft hij nog lang niet, we gaan het zien.
DiCoFlow liked last!

DiCoFlow
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 49
Contacteer:

Bericht door DiCoFlow »

Dit zaakje stinkt aan alle kanten.

Wordt gebracht als overname bod.

Is feitelijk een versluierde onteigeningspoging door de man met de dubbele petten, waarbij Drahi de overige aandeelhouders tegen een bedroevend laag bod er uit wil zetten.

Dit is precies het scenario wat door een aantal financiële deskundigen bij TomTom wordt voorzien.
(Het TomTom IEX forum staat er vol mee)
Dit leek mij altijd een te doorzichtig scenario en kon mij niet voorstellen dat de TomTom hoofdaandeelhouders zoiets zouden doen.
Het zal best al vaker zijn voorgekomen, maar bij Altice zie we het nu ook.

Als ze nu een echt redelijke prijs bieden, heb ik er weinig moeite mee. Maar dit is toch wel erg gortig. :think:

DiCoFlow
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 49
Contacteer:

Bericht door DiCoFlow »

WieWeet! schreef:
11 sep 2020 15:37
Putbruy schreef:
11 sep 2020 15:17
WieWeet! schreef:
Putbruy schreef:
€4,5 is genoeg voor mij
Hij moet ook nog 95% van de aandelen hebben en die heeft hij nog lang niet, we gaan het zien.
Ik hoop dat Drahi het bij dit magere bod niet gaat redden.
Het is allemaal wel erg doorzichtig.
Een onderzoekje door de financiële autoriteiten lijkt mij wel op zijn plaats.
Stefkamielkafkajr liked last!

WieWeet!
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door WieWeet! »

De effectenbeurs beschouwt het bod van Patrick Drahi op Altice als "opportunistisch"
09/11/2020 L'AGEFI Dagelijkse / 14.00 uur editie

De effectenbeurs beschouwt het bod van Patrick Drahi op Altice als "opportunistisch"
( © Bloomberg )

Patrick Drahi zou iets te veel opportunisme tonen. Sinds vanochtend zijn veel financiële analisten en investeerders verrast door de prijs van het openbare uitkoopbod dat werd voorgesteld door de controlerende aandeelhouder van Altice Europe. “De aankondiging van dit bod lijkt wat opportunistisch”, schrijven analisten bij Credit Suisse. Een mening gedeeld door Citi.

De prijs van 4,11 euro per aandeel aangeboden door Next, de holdingmaatschappij van Patrick Drahi, ligt weliswaar 23,8% hoger dan de slotkoers van 10 september en 16,5% hoger dan de gemiddelde prijs gewogen naar volumes van de afgelopen 6 maanden. Maar net voor de Covid 19-crisis citeerde Altice Europe 6,7 euro in Amsterdam.

Bovendien spreekt de markt vanochtend haar ongenoegen uit. Het aandeel Altice Europe beweegt midden op de dag iets boven de 4,11 euro.

https://www.agefi.fr/corporate/actualit ... ahi-305373

Denk toch dat spel nog niet gespeeld is.
Maar goed positieve van vandaag is dat hij wel uit de negatieve TA spiraal gebroken is.
De baas van Illiad heeft een beetje een soort zelfde geintje gedaan om een uitbraak te forceren.
Dus als er niet genoeg aandelen binnen komen tegen deze koers, of hij moet de prijs verhogen, of hij ziet er vanaf.
Ben benieuwt of de andere 50% zo braaf hun aandelen gaan inleveren tegen deze woeker prijs.
Drahi is al grootaandeelhouder van Altice met het stemrecht op bijna 78% van de uitstaande aandelen. Hij bezit rond de 50% van de aandelen en moet zodoende €2,5 mrd lenen om de overnamekoers in contanten te kunnen betalen.
Screenshot_2020-09-11 Altice Europe (ENXTAM ATC) - Share price, News Analysis - Simply Wall St.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie