Wat zijn uw favoriete aandelen voor het najaar?
Stem op BEL20 aandelen / Stem op AEX aandelen

Altice Europe

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

DiCoFlow
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 49
Contacteer:

Re: Altice Europe

Bericht door DiCoFlow »

Heeft er iemand al nagedacht waarom Altice zonder externe aandeelhouders (met een minderheidsstem) beter het bedrijf zou kunnen uitoefenen?

Ik vind er niets specifieks over in de mededeling van Altice.

Er is m.i. geen andere reden dan het toe-eigenen van de poen. :oops:

Met circa 30% van de aandelen met meer dan 70% stemrecht de te lage waardering van de andere aandeelhouders naar binnen trekken. Dat is een hele mooie hefboom. Die Patrick Drahi let wel op zijn centjes. En dan nog melden dat dit in de best interest is van (ook) de overige aandeelhouders. Mogen ze dat zelf uitmaken? :down:

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

Chukky2
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 213
Contacteer:

Bericht door Chukky2 »

DiCoFlow schreef:
11 sep 2020 10:18
Heeft er iemand al nagedacht waarom Altice zonder externe aandeelhouders (met een minderheidsstem) beter het bedrijf zou kunnen uitoefenen?

Ik vind er niets specifieks over in de mededeling van Altice.

Er is m.i. geen andere reden dan het toe-eigenen van de poen. :oops:

Met circa 30% van de aandelen met meer dan 70% stemrecht de te lage waardering van de andere aandeelhouders naar binnen trekken. Dat is een hele mooie hefboom. Die Patrick Drahi let wel op zijn centjes. En dan nog melden dat dit in de best interest is van (ook) de overige aandeelhouders. Mogen ze dat zelf uitmaken? :down:

En zo zie je maar dat de beurs dikwijls je centen opslorpt. Het zoveelste al . Hoe voelen de aandeelhouders die bv aan 20 euro gekocht hebben ?
avantium Bam Bayer-Bioc.Bpost-cresent-econocom -Exmar -Fagron-greenyard-ing-MDxH-Nyrstar -Ontex -Oxurion-Pharming-umic.XFab-Arcelor ,IAsiat-argenx melex -Solvay,AMG,beka.acaci.shel.

Stefkamielkafkajr
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 240
Contacteer:

Bericht door Stefkamielkafkajr »

:37
'Zeer opportunistisch bod van Drahi'
Het beurshuis Kempen reageert op het overnamebod van Patrick Drahi op 'zijn' Altice ATC24,81% . Analist Emmanuel Carlier merkt op dat het bod uiterst opportunistisch is. Drahi profiteert van de fors afgekoelde koers om Altice goedkoop in te lijven. Carlier merkt op dat het begin van de overnamegesprekken dateert van begin augustus. Toen noteerde Altice nog een stuk hoger, tegen 4 euro. Met de premie van 24 procent die nu wordt geboden moet de overnameprijs in dat geval 5 euro per aandeel zijn, in plaats van 4,11 euro.

'Drahi vindt duidelijk dat de markt hem onvoldoende krediet geeft voor de turnaround die het bedrijf deed in de afgelopen jaren', zegt Carlier. 'Dat frustreert hem. Maar gezien dit uiterst opportunistische bod geloven we dat investeerders de druk voor een hoger bod zullen opvoeren.'

bron de tijd
Putbruy liked last!
Altice europe,aegon,, euronav, acacia pharma,fagron,,, greenyard ,pharming, , econocom.Xfab.oxurion.sorrento therapeutics.luckin coffe adr

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1178
Contacteer:

Bericht door Putbruy »

1.000.000 aandelen in de bied op €4,11

ik verkoop niet aan deze koers, het ergste wat zou kunnen gebeuren is dat Draghi zijn bod definitief zou intrekken ( wat mij héél onwaarschijnlijk lijkt)
Eén PB van een grote teleurgestelde investeerder is genoeg
Conclusie
Drahi doet een verrassend bod op de niet in zijn bezit zijnde aandelen Altice. De markt ruikt een kansje op een wat hoger bod van de de Frans-Israëlische miljardair en wij sluiten zeker niet uit dat Drahi zijn bod zal moeten optrekken tot circa €4,50 p/a.

Beleggers die stukken Altice hebben, op winst staan en geen risico willen lopen, kunnen overwegen hun stukken van de hand te doen, maar vermoedelijk zal Drahi zijn bod wat moeten verbeteren en wij raden dan ook aan de aandelen nog even vast te houden.

Disclaimer: Crum heeft geen positie in bovenvermeld fonds.

HOLD
Aandeel is redelijk geprijsd. Geen koop, maar wie het heeft kan het aanhouden
HOLD OP 11 SEPTEMBER 2020 11:00
Grootaandeelhouder Drahi doet een verrassend bod van €4,11 op de resterende stukken Altice. De markt is duidelijk op zoek naar een beter bod. Het advies is de aandelen in portefeuille in afwachting van verdere ontwikkelingen nog even vast te houden.

COLUMN DOOR:
Martin Crum
Martin Crum is sinds 1 mei 2017 verbonden aan IEX als senior beleggingsanalist. Hij heeft meer dan twintig jaar beroepsmatige ervaring met de financiële markten bij bedrijven als Euronext, Optiver en AEK. Als fundamenteel analist ligt zijn focus en voorkeur op solide bedrijven met een stevige kasstroom. Sinds 2013 levert hij ...

in port : vanalles..

DiCoFlow
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door DiCoFlow »

Putbruy schreef:
11 sep 2020 11:23
1.000.000 aandelen in de bied op €4,11

ik verkoop niet aan deze koers, het ergste wat zou kunnen gebeuren is dat Draghi zijn bod definitief zou intrekken ( wat mij héél onwaarschijnlijk lijkt)
Patrick Drahi doet dat bod alleen maar omdat Altice heel veel meer waard is.
Hierbij moet je echt minimaal aan het dubbele denken.

Maar ik ben de rotste niet, mijn aandelen mag hij voor € 7,50 hebben. :lol:

Het bod wordt echt nog wel naar boven bijgesteld, tenzij hij niet aan zoveel geld kan komen.

Drahi heeft de financiering al rond. Wat dacht je van de financier, die doet dit ook alleen maar als er niets mis kan gaan, reken maar dat Altice heel veel meer waard is. :clap:

WieWeet!
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 67
Contacteer:

Bericht door WieWeet! »

Wel heel goedkoop,Drahi moet toch maar eens goed aan zijn wortel voelen :lol:
Maar we hebben in ieder geval een bodem net boven de 4, we gaan het wel even afwachten, zitten nog een hoop grote investeerders in, ik denk niet dat die hier mee akkoord gaan.

DiCoFlow
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door DiCoFlow »

WieWeet! schreef:
11 sep 2020 11:32
Maar we hebben in ieder geval een bodem net boven de 4, we gaan het wel even afwachten, zitten nog een hoop grote investeerders in, ik denk niet dat die hier mee akkoord gaan.
Lijkt mij ook niet, dat de grote investeerders zo maar akkoord gaan.

Maar wat wil Drahi nu verder?
Hij wil altijd over flink wat geld kunnen beschikken.
Speelt Drahi straks het spelletje weer verder door opnieuw delen van het bedrijf te verkopen aan andere private investeerders?
Maar dan natuurlijk wel tegen de reële economische waarde.
Dat is dan wel makkelijk cashen over de rug van de huidige aandeelhouders.

Het bod van slechts € 4,11 op de overige aandelen blijft in mijn ogen een uiterst dubieuze move.

WieWeet!
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 67
Contacteer:

Bericht door WieWeet! »

DiCoFlow schreef:
11 sep 2020 11:57
WieWeet! schreef:

Speelt Drahi straks het spelletje weer verder door opnieuw delen van het bedrijf te verkopen aan andere private investeerders?

Het bod van slechts € 4,11 op de overige aandelen blijft in mijn ogen een uiterst dubieuze move.
Gewoon blijven vasthouden of zelfs bijkopen, zal vast nog wel een hoger bod komen.
Misschien nog wel een vijandig bod, dit is wel heel goedkoop.
Bod van 6,37 lijkt mij al iets beterder bij de huidige markt en is dan nog goedkoop.

DiCoFlow
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door DiCoFlow »

DiCoFlow schreef:
08 sep 2020 17:46
Putbruy schreef:
08 sep 2020 17:38
DiCoFlow schreef:
08 sep 2020 17:36
Putbruy schreef:
08 sep 2020 17:16
belachelijke koers door de nasdaq treuring, terug ingestapt op 3,2
Ik vond het vanochtend al een belachelijke koers, op 3,36 wat extra's gekocht.
Had beter nog even kunnen wachten. :|
is nog lager dan de eindstand van gisteren, dus no worries
Ik ben (nog) niet bezorgd.
Het ziet er m.i. voor Altice erg rooskleurig uit.
Ik verwacht op mijn aankoop een mooie plus te gaan maken.
Die mooie plus komt vandaag op een andere manier dan verwacht.
Desalniettemin een mooie plus in zeer korte tijd. :D
Ik heb de plus nog niet verzilverd.
Volgens mij zit er nog meer in het vat.

DiCoFlow
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Contacteer:

Bericht door DiCoFlow »

WieWeet! schreef:
11 sep 2020 12:29
DiCoFlow schreef:
11 sep 2020 11:57
WieWeet! schreef:

Gewoon blijven vasthouden of zelfs bijkopen, zal vast nog wel een hoger bod komen.
Misschien nog wel een vijandig bod, dit is wel heel goedkoop.
Bod van 6,37 lijkt mij al iets beterder bij de huidige markt en is dan nog goedkoop.
Mee eens met jouw visie op een bod van € 6,37.

Maar ik denk dat ze uiteindelijk met een bod € 5,- gaan komen. Is een mooi rond bedrag en 50% hoger dan de slotkoers van gisteren 3,32.
Een bod van € 5,- is nog steeds erg laag, maar oogt wel redelijk.
Het ligt in ieder geval boven de recentelijk naar beneden gemanipuleerde koers. :think:

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie