Altice Europe
- WieWeet
- Premiummember
- waarderingen: 157
- Contacteer:
Re: Altice Europe
Even van de IEXmulder schreef: ↑16 dec 2020 21:38Je hebt ze verkocht,moest maar gewacht hebben hé.Nu kan je het vergeten.WieWeet schreef: ↑16 dec 2020 21:32Ja dat weet ik dus niet, ik heb ze op 4,20 van de hand gedaan, als ze zeggen je had ze op de datum van het bod 4,11 bekend werd in bezit van de aandelen was, heb je er recht op, maar goed ik heb er nog niks over gehoord.
spartapiet
16 december 2020 14:47
Ik begrijp iets niet. Pieter Schutte schrijft in zijn premiumverhaal van vanochtend: "beleggers die hun stukken al hadden aangeboden zullen uiteraard ook € 5,35 voor hun stukken ontvangen". Welke beleggers zou hij bedoelen? Helaas kun je op het premium artikel dit keer niet reageren, anders had ik die vraag ook wel rechtstreeks aan hem gesteld.
Nou ik weet het niet meer, ik dacht ook ik heb ze verkocht omdat er geen hoger bod zou komen, dit gaat nog wel gedonder geven.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

Je aandelen via de reguliere daghandel verkopen, is natuurlijk wel iets totaal anders dan via je bank of broker je aandelen 'aanbieden' door in te tekenen op het voorgestelde overnamebod... vraag is welke van de twee je exact gedaan hebt.
In het eerste geval kan je het uiteraard vergeten natuurlijk.
Heeft ze verkocht via de beurs want heeft 4.20 gevangen.Het zou mooi worden dat ze jou nu nog extra zouden betalen.Degene die ze van jou heeft overgenomen zal nu wel content zijn.Wimpie85 schreef: ↑16 dec 2020 21:57Je aandelen via de reguliere daghandel verkopen, is natuurlijk wel iets totaal anders dan via je bank of broker je aandelen 'aanbieden' door in te tekenen op het voorgestelde overnamebod... vraag is welke van de twee je exact gedaan hebt.
- WieWeet
- Premiummember
- Contacteer:
Ach ik ben wel content hoor, heb er meer van kunnen maken, dan dat ik die 1,15 euro nu zou vangen, dus ben ook wel blij dat ik toen voor 4,20 verkocht heb.mulder schreef: ↑16 dec 2020 22:11Heeft ze verkocht via de beurs want heeft 4.20 gevangen.Het zou mooi worden dat ze jou nu nog extra zouden betalen.Degene die ze van jou heeft overgenomen zal nu wel content zijn.Wimpie85 schreef: ↑16 dec 2020 21:57Je aandelen via de reguliere daghandel verkopen, is natuurlijk wel iets totaal anders dan via je bank of broker je aandelen 'aanbieden' door in te tekenen op het voorgestelde overnamebod... vraag is welke van de twee je exact gedaan hebt.
Misschien zijn die van 4,20 wel overgenomen door een dag handelaar.
Maar voor 5,35 wordt je nog bedonderd, als je aan assets al aan de 14 a 17 euro komt, dus hij heeft iedereen toch nog te pakken bij zijn wortel.
- Droopymaes
- Premiummember
- waarderingen: 319
Binck weekbericht:
De koers van Altice Europe steeg afgelopen week met 21% nadat oprichter Patrick Drahi het bod op het kabelbedrijf verhoogde.
Drahi hoopte via zijn investeringsvehikel Next Private kabelbedrijf Altice Europe weer volledig in bezit te krijgen voor 4,11 euro per aandeel. Dat kwam neer op een premie van 23,8% ten opzichte van de slotkoers daags voor het bod.
Het bod werd ondersteund door het bestuur van Altice, maar leverde een storm van kritiek op.
Volatiele koers
Het scherp gefinancierde Altice kent op de Amsterdamse beurs een geschiedenis van hoge toppen en diepe dalen. Een maand voor de corona-uitbraak noteerde het aandeel nog 6,86 euro, om vervolgens een duikvlucht in te zetten naar 2,26 euro.
Dat volatiele koersverloop waren enkele aandeelhouders niet vergeten. Zeker omdat Drahi als insider exact weet hoe Altice ervoor staat.
De kabelaar draagt dan wel een enorme schuldenlast met zich mee, maar zodra de vrije kasstroom begint te stijgen en de schulden worden verlaagd, is Altice de ultieme hefboom om in te beleggen, aldus een analist van de Deaandeelhouder.nl kort na het eerste bod.
Boze brief
Diverse aandeelhouders vonden het bod veel te laag. "Drahi gebruikt de tijdelijke koersdruk als gevolg van de coronacrisis om te profiteren van het opwaartse potentieel in de toekomst, ten koste van minderheidsaandeelhouders", schreef hedgefunds Lucerne Capital in een boze brief. “Dit is onacceptabel."
Hierna meldden zich meer ontevreden aandeelhouders. Zij dreigden met juridische stappen als Drahi zijn plannen door zou zetten.
Verhoging bod
Uiteindelijk capituleerde de topman en verhoogde hij zijn bod naar 5,35 euro per aandeel. Daarmee liep de overnamepremie op van 24 naar 61%. En dat vonden de klagers voldoende.
Boussard & Gavaudan, Diameter, Elliott, LB Partners, Lucerne, Sessa, Sheffield en Winterbrook bieden hun aandelen aan en staken hun juridische stappen tegen Drahi.
Van de beurs
Formeel verdwijnt Altice daardoor begin 2021 van de Amsterdamse beurs. Maar met de slotkoers van vrijdag op 5,33 euro is er voor beleggers waarschijnlijk ook niets meer te halen.
Wie volgt?
Altice is niet het enige aandeel dat van de beurs verdwijnt. Afgelopen week bracht grootaandeelhouder Ralph Sonnenberg een bod uit van 63,40 euro per aandeel Hunter Douglas, om de maker van luxaflex volledig in handen te krijgen.
Op het Damrak zijn nog meer bedrijven genoteerd met een sterke grootaandeelhouder waarbij geregeld de vraag wordt gesteld of een beursexit geen verstandige optie zou zijn.
Bekende namen in dit opzicht zijn HAL, Hydratec, OCI en Oranjewoud, maar ook bijvoorbeeld TomTom.
En in het voorjaar verdween VolkerWessels weer van de beurs, nadat grootaandeelhouder Reggeborgh een bod had uitgebracht op alle resterende aandelen van het bouwbedrijf.
Wimpie85 liked last!
De koers van Altice Europe steeg afgelopen week met 21% nadat oprichter Patrick Drahi het bod op het kabelbedrijf verhoogde.
Drahi hoopte via zijn investeringsvehikel Next Private kabelbedrijf Altice Europe weer volledig in bezit te krijgen voor 4,11 euro per aandeel. Dat kwam neer op een premie van 23,8% ten opzichte van de slotkoers daags voor het bod.
Het bod werd ondersteund door het bestuur van Altice, maar leverde een storm van kritiek op.
Volatiele koers
Het scherp gefinancierde Altice kent op de Amsterdamse beurs een geschiedenis van hoge toppen en diepe dalen. Een maand voor de corona-uitbraak noteerde het aandeel nog 6,86 euro, om vervolgens een duikvlucht in te zetten naar 2,26 euro.
Dat volatiele koersverloop waren enkele aandeelhouders niet vergeten. Zeker omdat Drahi als insider exact weet hoe Altice ervoor staat.
De kabelaar draagt dan wel een enorme schuldenlast met zich mee, maar zodra de vrije kasstroom begint te stijgen en de schulden worden verlaagd, is Altice de ultieme hefboom om in te beleggen, aldus een analist van de Deaandeelhouder.nl kort na het eerste bod.
Boze brief
Diverse aandeelhouders vonden het bod veel te laag. "Drahi gebruikt de tijdelijke koersdruk als gevolg van de coronacrisis om te profiteren van het opwaartse potentieel in de toekomst, ten koste van minderheidsaandeelhouders", schreef hedgefunds Lucerne Capital in een boze brief. “Dit is onacceptabel."
Hierna meldden zich meer ontevreden aandeelhouders. Zij dreigden met juridische stappen als Drahi zijn plannen door zou zetten.
Verhoging bod
Uiteindelijk capituleerde de topman en verhoogde hij zijn bod naar 5,35 euro per aandeel. Daarmee liep de overnamepremie op van 24 naar 61%. En dat vonden de klagers voldoende.
Boussard & Gavaudan, Diameter, Elliott, LB Partners, Lucerne, Sessa, Sheffield en Winterbrook bieden hun aandelen aan en staken hun juridische stappen tegen Drahi.
Van de beurs
Formeel verdwijnt Altice daardoor begin 2021 van de Amsterdamse beurs. Maar met de slotkoers van vrijdag op 5,33 euro is er voor beleggers waarschijnlijk ook niets meer te halen.
Wie volgt?
Altice is niet het enige aandeel dat van de beurs verdwijnt. Afgelopen week bracht grootaandeelhouder Ralph Sonnenberg een bod uit van 63,40 euro per aandeel Hunter Douglas, om de maker van luxaflex volledig in handen te krijgen.
Op het Damrak zijn nog meer bedrijven genoteerd met een sterke grootaandeelhouder waarbij geregeld de vraag wordt gesteld of een beursexit geen verstandige optie zou zijn.
Bekende namen in dit opzicht zijn HAL, Hydratec, OCI en Oranjewoud, maar ook bijvoorbeeld TomTom.
En in het voorjaar verdween VolkerWessels weer van de beurs, nadat grootaandeelhouder Reggeborgh een bod had uitgebracht op alle resterende aandelen van het bouwbedrijf.
Altice usa zou een dochter verkopen voor 20 miljard.
Aandeel sprong even tot 43% hoger, nu terug fors gezakt, het is wachten op bevestiging of ontkenning.
Aandeel sprong even tot 43% hoger, nu terug fors gezakt, het is wachten op bevestiging of ontkenning.
- WieWeet
- Premiummember
- Contacteer:
DiCoFlow zag dat je in me inbox zat, maar dat werkt hier niet meer, zit soms op Beursform.
https://www.xxxx.be
https://www.xxxx.be