Gratis/goedkoop beleggen in aandelen of fondsen (BE) / fondsen (NL)

Gratis/goedkoop beleggen in
aandelen
 of fondsen (BE) / fondsen (NL)

Altice Europe

Beleggen en aandelen kopen in Nederland, beursberichten, informatie delen, beurskoersen analyseren + AMX, ASCX, Lokaal
Daarom
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 6
Contacteer:

Re: Altice Europe

Bericht door Daarom » 26 mar 2020 22:15

Altice weet de markt gewoonweg niet te overtuigen. Heel veel grote ondernemingen geven nu obligatieleningen uit om hun balansen te versterken (Daimler, Ahold, Heiniken, etc, etc). Altice heeft ook nodig, maar het lukt Altice niet eens om hun aflossing van 1,8 miljard in 2021 langer door te rollen.

Altice presteert fantastisch, maar heeft te veel schuld en te weinig eigen vermogen. Daar houd de markt op dit moment niet van. De andere Franse telecomaanbieders staan er financieel robuster voor.

Het is jammer, want ik zit er heel dik in!!!

Succes mannen!
neku liked last!

DiCoFlow
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 33
Contacteer:

Bericht door DiCoFlow » 27 mar 2020 09:51

Daarom schreef:
26 mar 2020 22:15
Altice weet de markt gewoonweg niet te overtuigen. Heel veel grote ondernemingen geven nu obligatieleningen uit om hun balansen te versterken (Daimler, Ahold, Heiniken, etc, etc). Altice heeft ook nodig, maar het lukt Altice niet eens om hun aflossing van 1,8 miljard in 2021 langer door te rollen.

Altice presteert fantastisch, maar heeft te veel schuld en te weinig eigen vermogen. Daar houd de markt op dit moment niet van. De andere Franse telecomaanbieders staan er financieel robuster voor.

Succes mannen!
@ Daarom,

Bedankt voor je observatie, ik zie het wat anders dan de markt.

Altice heeft volgens mij haar financiën perfect op orde.
Daar zorgt Dennis O wel voor.
Als Altice deze lening van 1,8 miljard tot 2021 had willen doorrollen, dan had ze dat al lang gedaan.

In haar planning geeft Altice een lagere multiple af.
Die wordt bereikt door een combinatie groei van inkomsten en aflossing van de bestaande leningen.
Volgens mij staat deze lening van 1,8 op de planning om in 2021 te worden afgelost.

Welke lening zou Altice anders moeten aflossen om aan de lagere multiple te komen?
Je gaat natuurlijk niet in 2021 een langer lopende lening tegen extra kosten openbreken.

Mocht het allemaal niet zo lopen als nu voorzien, zal m.i. Altice tijdig een vervangende lagere lening uitzetten.

Altice heeft ook voldoende available liquidity (4,9 miljard) en serieus verlaagde (rente) kosten.

De bedrijven die juist hun balans nu aan het versterken zijn hebben allemaal last van een opdrogende inkomstenstroom tgv de corona impact op hun business.
De branche van Altice heeft daar minder last van. Veel abonnee's . Alleen de reclame tak heeft nu een tijdelijke terugval.

Conclusie:
Ik zie het niet zo somber in. Als de markt dat wel doet, geeft dat ons een langere kans om goedkoop bij te kopen. Uiteindelijk komt de werkelijke waarde altijd te voorschijn. ;)
neku liked last!

WieWeet!
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 56
Contacteer:

Bericht door WieWeet! » 28 mar 2020 00:32

DiCoFlow schreef:
27 mar 2020 09:51
Daarom schreef:
26 mar 2020 22:15

Succes mannen!
@ Daarom,

Bedankt voor je observatie, ik zie het wat anders dan de markt.

Altice heeft volgens mij haar financiën perfect op orde.
Daar zorgt Dennis O wel voor.
Als Altice deze lening van 1,8 miljard tot 2021 had willen doorrollen, dan had ze dat al lang gedaan.

In haar planning geeft Altice een lagere multiple af.
Die wordt bereikt door een combinatie groei van inkomsten en aflossing van de bestaande leningen.
Volgens mij staat deze lening van 1,8 op de planning om in 2021 te worden afgelost.

Welke lening zou Altice anders moeten aflossen om aan de lagere multiple te komen?
Je gaat natuurlijk niet in 2021 een langer lopende lening tegen extra kosten openbreken.

Mocht het allemaal niet zo lopen als nu voorzien, zal m.i. Altice tijdig een vervangende lagere lening uitzetten.

Altice heeft ook voldoende available liquidity (4,9 miljard) en serieus verlaagde (rente) kosten.

De bedrijven die juist hun balans nu aan het versterken zijn hebben allemaal last van een opdrogende inkomstenstroom tgv de corona impact op hun business.
De branche van Altice heeft daar minder last van. Veel abonnee's . Alleen de reclame tak heeft nu een tijdelijke terugval.

Conclusie:
Ik zie het niet zo somber in. Als de markt dat wel doet, geeft dat ons een langere kans om goedkoop bij te kopen. Uiteindelijk komt de werkelijke waarde altijd te voorschijn. ;)
Als men toch loop te zeuren over de schuld.
https://nos.nl/artikel/2328593-grenzelo ... t-uit.html

Dan houden wij er als aandeel houders er een heel mooi netwerk en bedrijf met groei aan over.
Aandelen lekker op de plank leggen er niet meer naar kijken.
neku liked last!

WieWeet!
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door WieWeet! » 29 mar 2020 00:00

Week 13 update.
Het begint weer wat te werken.
Week 13.png
U kunt zich hier registreren om de bijlage te zien.

DiCoFlow
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 33
Contacteer:

Bericht door DiCoFlow » 30 mar 2020 21:12

AQR Capital Management bouwt haar short positie verder af. :D

2020 - 03 - 30 - Altice Eur - short.png
U kunt zich hier registreren om de bijlage te zien.

WieWeet!
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door WieWeet! » 30 mar 2020 22:28

DiCoFlow schreef:
30 mar 2020 21:12
AQR Capital Management bouwt haar short positie verder af. :D

2020 - 03 - 30 - Altice Eur - short.png
Gebeurt niks morgen eerst gaat de GAP i maand grafiek dicht, triest maar waar.
Maar goed steeds minder shorters ;)

Daarom
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Bericht door Daarom » 30 mar 2020 22:53

Orange weer + 2,5%

Ook bij een Grone beursdag Alice in de min. Er gaan nog dagen van -3% voor de AEX komen. Dan gaat Altice helaas weer *5 in de min.

Helaas hebben beleggers/investeerders geen vertrouwen in Altice.

ik zit er heel dik in en begin er wel een beetje van te balen!!!

WieWeet!
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door WieWeet! » 30 mar 2020 23:06

Daarom schreef:
30 mar 2020 22:53
Orange weer + 2,5%

Ook bij een Grone beursdag Alice in de min. Er gaan nog dagen van -3% voor de AEX komen. Dan gaat Altice helaas weer *5 in de min.

Helaas hebben beleggers/investeerders geen vertrouwen in Altice.

ik zit er heel dik in en begin er wel een beetje van te balen!!!
Komt eerdaags een knal naar boven , als men de obli volgt, la je niet gek maken ;) :P

Daarom
Forum verkenner
Forum verkenner
Contacteer:

Bericht door Daarom » 31 mar 2020 07:56

Ik hoop het Wieweet! Maar de directie is wat mij betreft op dit moment te weinig zichtbaar. De markt heeft momenteel geen vertrouwen in Altice en de directie die anders elke 14 dagen iets van zich laat horen is nu muisstil (ja een overname die niet doorgaat). De believers zullen moeten wachten op de Q1 cijfers denk ik. Hopelijk gaan die geen negatieve verrassingen brengen.

Voor de rest zijn we afhankelijk van het sentiment en die is niet best en de hefboom voor Altice maakt dit dubbel zwaar.

WieWeet!
Forum actieveling
Forum actieveling
Contacteer:

Bericht door WieWeet! » 31 mar 2020 21:08

Daarom schreef:
31 mar 2020 07:56
Ik hoop het Wieweet! Maar de directie is wat mij betreft op dit moment te weinig zichtbaar. De markt heeft momenteel geen vertrouwen in Altice en de directie die anders elke 14 dagen iets van zich laat horen is nu muisstil (ja een overname die niet doorgaat). De believers zullen moeten wachten op de Q1 cijfers denk ik. Hopelijk gaan die geen negatieve verrassingen brengen.

Voor de rest zijn we afhankelijk van het sentiment en die is niet best en de hefboom voor Altice maakt dit dubbel zwaar.
Dochterbedrijf Altice stopt overnamegesprekken met Partner Communications
dinsdag 31 maart 2020 07:16

(ABM FN-Dow Jones) Hot Telecommunication Systems, een dochteronderneming van Altice Europe, heeft besloten de gesprekken over de overname van Partner Communications te stoppen. Dit meldde het Franse kabelbedrijf met een notering op het Damrak dinsdag voorbeurs.

Altice Europe bevestigt daarmee berichtgeving in de media.

We wachten gewoon rustig, tot nu zijn alle goede berichten niet in de koers verwerkt, dat hebben we allemaal nog te goed, altice is gewoon meegezogen door bedrijven die heel veel last hebben en nog gaan krijgen, met wat er nu aan de hand is ;)

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.

Plaats reactie