Altice Europe

Beleggen in aandelen beurs Amsterdam, AEX en AMX index, etc.
Plaats reactie
Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 676

Re: Altice

Berichtdoor Putbruy » 19 Jun 2018 10:20

eddybottom schreef:Heeft iemand hetzelfde voor bij Bolero. Had 1500 aandelen Altice en kreeg 624 aandelen Altice USA maar zij hebben 2859,9 € van mijn rekening afgehouden hiervoor ... WTF

Ze( f*cking belgische staat) hebben gewoon 30% afgeroomd van de Altice usa aandelen omdat dit volgens hun een dividend is, dit mag van mij een staartje krijgen, 2500 euro door mijn neus geboord !! :twisted: :twisted: :evil:
Smokey the bear liked last!
in port : vanalles..

Smokey the bear
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 10

Berichtdoor Smokey the bear » 19 Jun 2018 17:31

Putbruy schreef:
eddybottom schreef:Heeft iemand hetzelfde voor bij Bolero. Had 1500 aandelen Altice en kreeg 624 aandelen Altice USA maar zij hebben 2859,9 € van mijn rekening afgehouden hiervoor ... WTF

Ze( f*cking belgische staat) hebben gewoon 30% afgeroomd van de Altice usa aandelen omdat dit volgens hun een dividend is, dit mag van mij een staartje krijgen, 2500 euro door mijn neus geboord !! :twisted: :twisted: :evil:

Maar hoe ga je dat klaarkrijgen?
Media?
Juiste minister aanschrijven( bijna verkiezingen ) ?
Ik speel op de beurs, want was Clash of Clans beu

14-11-2014
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 593

Berichtdoor 14-11-2014 » 19 Jun 2018 17:37

dit mag van mij een staartje krijgen, 2500 euro door mijn neus geboord !!

Maar hoe ga je dat klaarkrijgen?
[/quote]
Er staat "mag"; niet "zal"... :shock:

Putbruy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 676

Re: Altice Europe

Berichtdoor Putbruy » 19 Jun 2018 20:16

In ieder geval mijn broker erop gewezen dat ze hun belgische klanten in het vervolg tijdig moeten informeren over dit soort risico's :evil:
in port : vanalles..

eddybottom
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 2

Berichtdoor eddybottom » 19 Jun 2018 21:36

Putbruy schreef:

Hey Putbruy,

al lange tijd lees ik je berichten op dit forum en heb ze altijd gewaardeerd. Ik vind dit ook totaal onterecht. Ik ben zelfs van plan om dit aan te kaarten via ombudsfin.be of zelfs rechtstreeks naar een kantoor te gaan van de FOD financiën. Of heeft er iemand een beter idee ?

14-11-2014
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor 14-11-2014 » 19 Jun 2018 22:01

Verenigt u informeel en zoek mogelijke medestanders zoals bancken en tegenstemmers, verdiep u er echt in (was dit bijvoorbeeld voorzien in parlementaire debatten), stel een zielig verhaal op in een kloek persbericht, en zoek de publiciteit op een listige manier, tezamen met het aanschrijven van politiekers en politiek benoemde "bestuurders". Doe ondertussen overal zo moeilijk mogelijk, bijvoorbeeld door het gecoordineerd indienen van ijzersterke bezwaren en formele klachten. Een vraag kan zijn of brokerds afdoende aan de zorgplicht hebben voldaan, door u niet te waarschuwen. Dit allemaal niet omdat u bij voorbaat gelijk heeft en vergoed zult worden, maar omdat u moreel beroofd bent van soms wel duizenden €.
Laatst gewijzigd door 14-11-2014 op 19 Jun 2018 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1106

Berichtdoor bertje » 19 Jun 2018 22:24

Google, HP,... het is telkens hetzelfde.

De Belgische fiscus denkt daar jammer genoeg anders over. Zij beschouwt dit als een verkapte dividenduitkering en gaat 30% procent roerende voorheffing eisen. Omdat het bedrijf zichzelf in twee zal splitsen. Je bank zal dit automatisch afhouden bij de splitsing. Als je dus niets doet als Belgische belegger zal je in één nacht 30% van je belegging in rook zien opgaan - of beter gezegd in de zakken van de fiscus zien verdwijnen.

De oplossing voor Belgische beleggers is om hun aandelen te verkopen vóór de splitsing en daarna de nieuwe aandelen terug te kopen.

Ik zelf zit met GE en daar wil men onderdelen afsplitsen en apart laten noteren, hou mijn hart al vast.

14-11-2014
Forum elite
Forum elite

Berichtdoor 14-11-2014 » 19 Jun 2018 22:30

Ik zelf zit met GE en daar wil men onderdelen afsplitsen en apart laten noteren, hou mijn hart al vast.

Yep; het verschil tussen moreel gelijk hebben en gelijk krijgen...

Toch heeft ook een banck er belang bij om klanten er beter op te wijzen, met mogelijke zorgplicht of toekomstig inzicht om dat voortaan te moeten doen. Een voorbeeld van een mogelijk goede, op verbeteringen gerichte afvraag.

Hunter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 921

Berichtdoor Hunter » 05 Jul 2018 09:41

Bouygues voert druk op Altice Europe op
Gepubliceerd op 5 jul 2018 om 08:02

PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - De Franse telecomaanbieder Bouygues Telecom is klaar om een overname te doen. Daarvoor moeten er alleen wel partijen bereid te zijn te verkopen, heeft topman Olivier Roussat op een Franse radiozender gezegd. Bouygues aast naar verluidt al enige tijd op Altice Europe-dochter SFR.

Altice liet deze week nog eens weten geen plannen te hebben om SFR te verkopen. Topman Alain Weill gaf daarbij wel aan dat er een consolidatieslag aan zit te komen in de Franse telecommarkt. Volgens Weill staat SFR er echter goed voor en trok het meer nieuwe klanten dan de concurrentie.
14-11-2014 liked last!

Hunter
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 921

Berichtdoor Hunter » 16 Jul 2018 13:40

Altice herfinanciert lening van Franse tak
Gepubliceerd op 16 jul 2018 om 08:33

AMSTERDAM (AFN) - Kabel- en telecombedrijf Altice Europe heeft een nieuwe lening met een waarde van 2,5 miljard dollar afgesloten voor zijn Franse dochter. Die gaat daarmee een deel van een eerdere lening van 4 miljard dollar aflossen. De nieuwe lening heeft een looptijd van acht jaar, vier jaar langer dan de lening die wordt afgelost.

Door de herfinanciering is de liquiditeitspositie van Altice verbeterd. De gemiddelde looptijd van alle uitstaande leningen is nu opgeschoven naar 6,8 jaar.

Altice kwam vorig jaar in de problemen door de hoge schuldenlast. Sindsdien is het bedrijf bezig bezittingen te verkopen om de schuld te verlagen.
14-11-2014 liked last!