Order €1.000 aandelen ING = €2,30 bij DEGIRO
Beleg met zeer lage tarieven, meer informatie

FNG Group

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

bertje
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1338
Contacteer:

Re: FNG Group

Bericht door bertje »

Het hoeft van mij ook geen 20 euro/aandeel met 6 zou ik al tevreden zijn (75 miljoen voor de aandeelhouders)

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 589
Contacteer:

Bericht door kierkegaard »

Ik gun het alle aandeelhouders, maar 75 miljoen dat nog zou overblijven nadat alle schuldeisers zijn gepasseerd? Ik vrees van niet. Het resultaat ACTIVA - schulden zal ongetwijfeld flink negatief zijn.

Mocht de koers nog heropenen, dan kan dat enkel wat speculanten aantrekken. 0,6 zou dan al heel mooi zijn.

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1081
Contacteer:

Bericht door Wimpie85 »

bertje schreef:
31 jul 2020 15:53
Het hoeft van mij ook geen 20 euro/aandeel met 6 zou ik al tevreden zijn (75 miljoen voor de aandeelhouders)
U gelooft waarschijnlijk ook nog in sprookjes? :think:

bertje
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door bertje »

Eerst zal de fsma toestemming moeten geven

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 150
Contacteer:

Bericht door mulder »

kierkegaard schreef:
31 jul 2020 16:40
Ik gun het alle aandeelhouders, maar 75 miljoen dat nog zou overblijven nadat alle schuldeisers zijn gepasseerd? Ik vrees van niet. Het resultaat ACTIVA - schulden zal ongetwijfeld flink negatief zijn.

Mocht de koers nog heropenen, dan kan dat enkel wat speculanten aantrekken. 0,6 zou dan al heel mooi zijn.
Banken hebben stokken in de wielen gestoken dus die gaan zeker moeten een deel verlies nemen dus we zien wel waar het schip strandt.

NewB76
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 183
Contacteer:

Bericht door NewB76 »

@Mulder
Zijn het de banken die de brief van het FSMA niet beantwoord hebben ?

mulder
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 150
Contacteer:

Bericht door mulder »

NewB76 schreef:
31 jul 2020 17:06
@Mulder
Zijn het de banken die de brief van het FSMA niet beantwoord hebben ?
Maar dat heeft er nu niks mee te maken.Penninckx heeft het te bont gemaakt maar hij was nu weg dus dat probleem was weg,en dat het nieuwe management wat extra tijd nodig had om een en ander te begrijpen van wat die 3 burgerlijke ingenieurs daar allemaal hebben in elkaar geflanst dat lijkt mij heel normaal,ik zou het allicht ook niet begrijpen nadat iemand het mij al 10 keer had proberen uit te leggen.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 589
Contacteer:

Bericht door kierkegaard »

Banken spelen het ongezien hard: personeel FNG ontvangt geen loon meer
Gisteren om 14:46 door svg, pdd
FNG-ceo ad interim Paul Lembrechts heeft vrijdag bekendgemaakt dat er de banken geen loongarantie meer kunnen geven aan de werknemers van modegroep FNG. ‘Wij willen de werknemers niet in onveilige toestanden storten’, reageren de vakbonden.

Vanaf zaterdag 1 augustus zullen de werknemers van de modegroep FNG geen loon meer ontvangen omdat het niet meer uitbetaald kan worden. ‘Op dit moment verplicht FNG haar werknemers te gaan werken. Niet alleen ontbreekt het geld voor de lonen, ook de vrachtwagens staan stil’, reageert Sven De Scheemaeker van ACV Puls. ‘Tankkaarten kunnen niet meer gebruikt worden, en de onbetaalde wegentaksen maken het onmogelijk om uit te rijden. Wij willen de werknemers niet in onveilige toestanden storten, als ze weigeren om in deze penibele omstandigheden gratis te gaan werken, mogen ze thuis blijven.’

Daarmee erkennen de vakbonden de situatie als staking. ‘Paul Lembrechts plaatst ons met de rug tegen de muur’, klinkt het. ‘De hele situatie als een staking erkennen, is de enige optie, ook omdat sommige managers het personeel onder druk zetten om koste wat kost aan de slag te gaan.’

Banken zeggen ‘nee’

Lembrechts benadrukt dat de directie van FNG de banken heeft gevraagd om loongarantie te bieden voor 1 augustus, maar dat die geweigerd werd. Het is zeer uitzonderlijk dat banken zich zo hard opstellen, zeker omdat er tijdens de soldenperiode een nieuwe boost mogelijk is bij de winkels.

‘Personeelsleden die niet aanwezig zijn, zullen we niet aanstippen als onwettig afwezig’, zegt Lembrechts nog aan De Standaard.

FNG heeft afgelopen donderdag het gedeeltelijk faillissement aangevraagd nadat de banken er de stekker hadden uitgetrokken. FNG gaat enkel door met zijn Scandinavische dochter Ellos. De rest komt in handen van curatoren.
Wimpie85 liked last!

NewB76
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 183
Contacteer:

Bericht door NewB76 »

Waarom zouden de banken verder kredieten geven ?
1/ eens kijken naar blz 14 van de mededeling voor de obligatiehouders ( cfr supra )
2/ actueel zijn de solden zeer zwak, quasi geen volk in de winkelstraten
3/ motivatie om klederen te kopen is quasi weg, geen feesten, geen bijeenkomsten waarvoor men iets nieuw koopt , het enige wat zal verkopen zijn nieuwe school-uniformen , verkopen ze dat ?
4/ er is 97 miljoen verdwenen
5/ door een constructie zijn de banken buitenspel gezet in het mogelijke rendabele Ellos
6/ zijn de jaarverslagen goedgekeurd ?

bertje
Forum elite
Forum elite
Contacteer:

Bericht door bertje »

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie