Pharming

Beleggen in aandelen beurs Amsterdam, AEX en AMX index, etc.
Plaats reactie
Rolling Stone 70
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 275

Re: Pharming

Berichtdoor Rolling Stone 70 » 17 Mei 2018 10:03

Totaal ridicule koers uiteraard. Op zich zeer goed nieuws met uitzondering van de omzetdienst velen hoger hadden verwacht. In USD was deze ook terug hoger maar de zwakkere USD heeft er voor gezorgd dat dit niet te zien is in de cijfers in EUR. Waar niemand oog voor heeft is dat het merendeel van de kosten ook in USD zijn waardoor er dus toch een netto winst is. De Outlook is gewoon verbeterd want men spreekt nu ook al van netto winst de volgende kwartalen plus ook steeds hogere omzetten, vooral in de USA. Laat de USD iets stijgen en we krijgen in de toekomst nog veel mooiere cijfers. Dat de koers ondertussen terug een speelbal is van daytraders en shorters is in die zin van minder belang hoewel ik het vandaag toch redelijk absurd vind.
lode78 liked last!

djeeten007
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 26

Berichtdoor djeeten007 » 17 Mei 2018 11:22

we gaan weer dezelfde toer op als in Maart
Acorda, Argen-x, Biocartis, Galapagos, Inovio, Mithra, Novavax, Pharming, Thrombogenics

sharky
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 572

Berichtdoor sharky » 17 Mei 2018 11:49

Koers zal terug naar de onderkant van de band zakken .Ik had zoiets wel verwacht .Shorters drukken terug de koers .Om door de weerstand van rond de 1.6 te vlammen zal er meer nieuws moeten komen .Waarschijnlijk zal men wat bewegingen zien tussen de 1.15 en de 1.5 zone m.i.

Iemand een idee welk nieuws de koers met wat meer swing zou kunnen sturen.Q cijfers zullen het niet doen.
Aegon ,KBCA,Galapagos,Pharming,Mithra en veel cash momenteel

Brotherhood
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 36

Berichtdoor Brotherhood » 17 Mei 2018 12:11

heeft de daling met onderstaande niets te maken ?

CEO Sijmen de Vries zei tegen ABM Financial News dat de onderneming voor wat betreft de outlook een slag om de arm moet houden. Grote Amerikaanse concurrenten kunnen later dit jaar een concurrerend middel voor Ruconest op de markt brengen. Hoe ver de concurrenten gevorderd zijn, is volgens de topman heel moeilijk in te schatten.

Rolling Stone 70
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Rolling Stone 70 » 17 Mei 2018 12:52

Brotherhood schreef:heeft de daling met onderstaande niets te maken ?

CEO Sijmen de Vries zei tegen ABM Financial News dat de onderneming voor wat betreft de outlook een slag om de arm moet houden. Grote Amerikaanse concurrenten kunnen later dit jaar een concurrerend middel voor Ruconest op de markt brengen. Hoe ver de concurrenten gevorderd zijn, is volgens de topman heel moeilijk in te schatten.

Is mogelijk maar dan is dit anticiperen op iets wat eventueel zou kunnen gebeuren. Voor hetzelfde geld dus helemaal niet. Persoonlijk denk ik dat de omzet lager is uitgevallen dan de onrealistische verwachtingen van sommigen. Omgerekend in EUR kwam ze zelfs lager uit en misschien breiden shorters daarom hun posities uit. Uiteraard worden ze dan gevolgd door de grote meute die slecht geïnformeerd is. In USD is de omzet wel nog licht gestegen maar de USD staat momenteel helaas behoorlijk laag. Desondanks is er onverwacht nu al een eerste netto winst, iets wat blijkbaar niet interessant is ?? Daarnaast worden er voor de rest van het jaar stijgende omzetten verwacht en blijvende netto kwartaalwinsten. Ook dit is blijkbaar minder relevant dan een eventueel toekomstig concurrerend middel... Sta mij toe om dit toch volslagen absurd te vinden en daarom hou ik gewoon mijn aandelen. Dit koersverloop staat totaal niet in verhouding met de cijfers van vanmorgen en vroeg of laat zal men dit ook terug inzien op de beursvloer. Toegegeven : Ik weet dat het aandeel Pharming zeer volatiel is maar een dergelijke waanzin gekoppeld aan de nodige paniek heeft mij toch verrast. Desondanks blijf ik alle vertrouwen hebben in de fundamentals en hou ik al mijn aandelen tot de rede terugkeert.
lode78 liked last!

Maxime
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 4

Berichtdoor Maxime » 17 Mei 2018 14:19

Is tegenwoordig de gewoonte , bij goed nieuws gewoon onderuit gaan . vandaar sell on the news waarschijnlijk
Ze hadden allang een RS van 7:1 moeten doen als ze op 1.5€ stonden !!!
Wachten tot 21 september voor de FDA , voor de rest is het zomer dus verwacht komende 4 maanden weinig nieuws
imho
lode78 liked last!

sharky
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 572

Berichtdoor sharky » 18 Mei 2018 09:17

Verder omlaag.Denk toch dat shorters zullen proberen het zo laag mogelijk te krijgen.Veel kans dat de 1.15 er terug aan komt.
Men zal in de band 1.15 a 1.5 blijven spelen zolang er niks spectaculair uit de lucht valt.
U kunt de afbeeldingen in deze bijlage niet bekijken, registreer hier en bekijk de bijlage.
Aegon ,KBCA,Galapagos,Pharming,Mithra en veel cash momenteel

Dirk19
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1116

Berichtdoor Dirk19 » 18 Mei 2018 09:22

Bijgekocht.

Denk niet dat we zo laag gaan zakken als vorige keer. laat ons eerlijk zijn: cijfers waren gewoon goed

Dirk19
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1116

Berichtdoor Dirk19 » 18 Mei 2018 09:27

Dirk19 schreef:Bijgekocht.

Denk niet dat we zo laag gaan zakken als vorige keer. laat ons eerlijk zijn: cijfers waren gewoon goed

ja lap, te vroeg dus

Rolling Stone 70
Forum actieveling
Forum actieveling

Berichtdoor Rolling Stone 70 » 18 Mei 2018 09:42

Totaal belachelijke reactie. Hoogstwaarschijnlijk een nieuwe aanval van shorters en totale paniek bij de particulier. Soit, ondertussen in 2 dagen 25.000 eur verloren maar gisteren toch champagne gedronken op mijn verjaardag. Er werd telkens netto winst voorspeld en terug stijgende omzetten. En in september die belangrijke goedkeuring inzake Ruconest. Ik verkoop geen enkel aandeel onder de 10 cent winst. En als ondertussen duizenden particulieren beslissen om hun aandelen met verlies buiten te gooien, dan is dat prima voor mij. Tegen het jaareinde of iets ervoor al maken we wel de rekening. Leuk is dit natuurlijk niet maar we hebben al andere stoten meegemaakt.
lode78 liked last!