hoeveel beursfora hebben we nodig?

Geen beurs berichten, jezelf voorstellen (geen privégegevens!) en prijsvragen

Schaakfanaat
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 417

hoeveel beursfora hebben we nodig?

Bericht door Schaakfanaat »

Waarschuwing: ik ga in het betoog hieronder vrolijk kort door de bocht. Sommigen gaan zich ongetwijfeld aangesproken voelen.

Graag zou ik met deze post de spreekwoordelijke kat even de bel aanbinden. Er is op forumvlak een en ander aan het gebeuren, dat me niet zo zint, ik veronderstel dat ik hierin niet alleen sta. Links en rechts op het forum wordt er naar gehint, laat ons even gewoon de dingen benoemen.

Het grootste deel van de beursig bezoekers heeft duidelijk behoefte aan een deftig xxxx, waar de nodige info wordt gedeeld, waar je gelijkgestemden vindt, wel eens wat discussie is, en je andere meningen, en laat ons eerlijk zijn, ook de nodige tips graag leest.
Dat forum bestond in mijn ogen, ik ben er op dit moment op aan het typen. Omdat ik niet de kennis heb, of de tijd er in steek van vele anderen, wilde ik dit forum financieel een beetje ondersteunen. Vandaar dat mijn naam in het blauw staat. Net zoals vele anderen interesseert die blauwe status me niet, ik wilde enkel een kleine ondersteuning bieden.

Eerder dit jaar besloot de beheerder van dit forum er mee te stoppen. Wilde graag zijn tijd in andere dingen steken, als ik het goed gelezen heb. Tijdgebrek leek de voornaamste reden alleszins om over te gaan om de boel te verkopen.

Nieuwe eigenaar dus. Die nieuwe eigenaar, laat ons eerlijk zijn, doet (voorlopig) niet al te veel, als het aankomt op modereren/beheren toe. Kijk maar eens in dit subforum (beurscafé) een paar onderwerpen verder. Reclame voor illegale praktijken, als je zoiets laat staan, zegt in mijn ogen genoeg over de tijd die hier wordt ingestoken.
Combineer dat met een aantal zielepoten die je overal op fora vindt, en die de laatste tijd zwaar over de schreef zijn gegaan blijkbaar, en er haken opeens mensen af. Ik heb dat allemaal ook niet in detail meegevolgd, maar: een aantal heel actieve posters (of moet ik sommigen schelders noemen) zijn opeens met de noorderzon verdwenen.

Hierop besluit de oorspronkelijke beheerder, die toch geen tijd meer had, een nieuw forum te starten. Een aantal misnoegden, bijdragers tot dit forum van het eerste uur, volgen hem vrolijk. Resultaat, een tweede forum, dat een exacte copy lijkt te zijn van dit. Gevolg: de kennis, animo, ... van beursig wordt opeens over twee plaatsen verspreid. Twee halfvolle, en halfgezellige, cafés, in plaats van een drukke bloeiende zaak.

Wat is de bedoeling, jongens? Dit forum, met alle kennis die er op staat, te laten doodbloeden, en moeten we allemaal volgen naar het nieuwe? Gaan we mergen? Of houden we, mits misschien wat bijsturing (moeten we bijleggen om het terug te kopen?) wat nog steeds in mijn ogen een goed forum is?
VWarena liked last!

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 16256

Re: hoeveel beursfora hebben we nodig?

Bericht door charel01 »

Ik ga heel kort een reactie geven.
Kotsmisselijk ben ik van wat er allemaal gebeurd is.
De meeste leden gaan daar nog niet teveel van gemerkt hebben. Ik ga daar geen verdere toelichting aan geven en eerlijk gezegd, ik weet het ook allemaal niet meer. :?

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 16256

Bericht door charel01 »

K/W ik heb me niet laten wegjagen. Ik zat eigenlijk tussen heel dat gebeuren voor niets tussen. :roll:
Als je PB box uitpuilt van verschillende leden met verwijten links en rechts denk je nu echt niet dat je dat niet moe wordt.
Als je bedoeld dat de toestand bleef zoals het bezig was heb je wel gelijk. Dan beperkte ik mij tot enkel lezen van de aandelen die ik volg.
Ik heb trouwens sinds het ander forum in werking is hier niets meer gepost.

Freddy
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1139

Bericht door Freddy »

Ik heb geen goed zicht op wat er is gebeurd maar ik betreur dat er zoveel gerommel is gekomen. Ik ben niet voor ingrijpende moderatie maar aan het einde van de rit is dit een particulier/commercieel forum over beleggen en geen Facebook laat staan lokale kroeg. Dus alles wat niet binnen die focus past mag logischerwijze gerust worden geweerd als dit helpt om de sfeer niet te verpesten.
Karl schreef: ↑
16 dec 2021 15:50
Ik begrijp dat er veel teleurstelling is in hoe het loopt. De details weet ik niet allemaal maar de bezieling van de vorige eigenaar is er niet bij de nieuwe. Simpel voorbeeld is de nieuwsbrief die ik eerder wekelijks kreeg en in de laatste maanden misschien nog maar één keer kreeg. Maar wat moet er in de nieuwsbrief worden gedeeld? Ik zie alleen nog berichten over cryptovaluta waar ik totaal geen interesse in heb. Hetzelfde met het profiel op twitter dat ik volgde, ik heb daar geen interesse in. Als ik hier berichten meld zie ik bijna nooit actie ondernomen. Racisme mag, pesten mag en ga maar door. De personen die eerder toezicht hielden zie ik niet meer terug. Het beste was geweest om de vorige eigenaar binnen boord te houden en de hulp om meldingen te verwerken ook te behouden.
Waar heb je racisme gezien Karl?
Fr2 liked last!

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1089

Bericht door kierkegaard »

Ha, grappig. Ik wist dat nog niet, maar er is dus effectief een ander forum dat een exacte kloon is van dit :D

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1143

Bericht door sjos »

kierkegaard schreef: ↑
16 dec 2021 17:29
Ha, grappig. Ik wist dat nog niet, maar er is dus effectief een ander forum dat een exacte kloon is van dit :D
Er wordt inderdaad veel rondgeclownd, maar wie was nu de eerste nar ?
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

kierkegaard
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1089

Bericht door kierkegaard »

Geen idee of dat iets oplevert, de verkoop van zo'n forum.

Maar indien wel, dan is het natuurlijk makkelijk om de verkoopprijs op zak te steken en dan met de knowhow die je al hebt in geen tijd een ander forum op te zetten.

Founder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 5796
Contacteer:

Bericht door Founder »

K/w schreef: ↑
16 dec 2021 18:01
Alleen, wat moeten we hiervan denken, op zijn minst een bizar en verrassend fenomeen? De keet verkopen wegens tijdgebrek, om kort nadien een genetisch identiek kopie te produceren? Strange strange strange ...

Draait of keert zoals je wil, dit manoeuvre moet toch een doel hebben? Maar één ding is zeker, ik begrijp er de dynamiek niet van, misschien één van jullie wel?
U weet werkelijk waar niet waar u het over heeft en toch alles proberen in te vullen voor een ander. In het verleden al op het Keyware topic met uithalen naar andere forumleden, een analist die al zeldzaam zijn op fora en recent bent u door de nieuwe eigenaar er ook nog op gewezen dat het veel meer helpt om rechtstreeks contact op te nemen.

"Genetisch identiek kopie", vrijwel alle phpbb fora zijn standaard uitgerust met het thema prosilver. Niet zo verrassend dat veel van deze fora dus op elkaar lijken.

Over iemands tijdgebrek of besteding van tijd kunt u ook niet oordelen. Ja ik wilde niet meer dezelfde tijd steken in het forum, de website, etc. als voorheen. Toen het verzoek kwam van meerdere personen of een ander fatsoenlijk gemodereerd forum een mogelijkheid was heb ik aangegeven niet die kar te willen trekken zoals ik dat hier deed. Met alleen een niet commercieel forum, geen website, geen adverteerders, etc. is de tijdsbesteding nihil dus maak uw eigen rekening.

Wat betreft andere reacties in dit topic, ik ga er vanuit dat 90% van de bezoekers weinig of niks heeft meegekregen van wat hier heeft afgespeeld. Misschien ook wel beter om dat niet te weten en het is niet aan mij om hier alles op te sommen. Een forum van dit formaat bijna een half jaar op zijn beloop laten en in actie komen als de moderators en ex-beheerder er genoeg van hebben en niet meer willen modereren is niet verstandig geweest. De focus op crypto is een keuze maar het merendeel van de beleggers zal daar niet veel interesse in hebben. Veel forummeldingen werden/worden niet afgehandeld en zo is er nog wel meer. Er zijn er in ieder geval veel die hier niet of nauwelijks nog actief willen zijn en met bovenstaande is maar een beetje gedeeld van wat er zoal speelde.
charel01 liked last!
Bulls Make Money, Bears Make Money, Pigs Get Slaughtered

[Dit account modereert niet meer]

Founder
Beheerder
Beheerder
waarderingen: 5796
Contacteer:

Bericht door Founder »

Het was Global Graphics waar u uw frustraties uitte en recentelijk op een ander onderwerp. Het provoceren, etc. is u niet onbekend dus ja dan reageer ik daar op.
Bulls Make Money, Bears Make Money, Pigs Get Slaughtered

[Dit account modereert niet meer]

loebas73
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 53

Bericht door loebas73 »

Ik heb al een zeer lange internetfora carriere achter de rug en eerlijk waar, nog nooit zoveel kinderachtig gedrag tegen gekomen..

De copy-site had ik nog niet gezien… jammer van de versplintering van informatie. En dit uiteindelijk vooral om ego-kwesties.

Een gemiste kans.

Plaats reactie