hoeveel beursfora hebben we nodig?

Geen beurs berichten, jezelf voorstellen (geen privégegevens!) en prijsvragen

bartel
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 408

Re: hoeveel beursfora hebben we nodig?

Bericht door bartel »

Ben ook benieuwd.
Een goed 'b eursforum.be' is zoveel meer waard.

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 16255

Bericht door charel01 »

Zeus schreef: ↑
17 dec 2021 23:01
Zo geheimzinnig en duister allemaal - House of Cards is er niets tegen. En ik die dacht dat het hier een gezellige boel was.

Kan iemand mij zeggen waar ik dat nieuwe forum kan vinden? Via een pb'tje mag ook.
Zeus, House of Cards kon je af en toe nog mee lachen. Hier viel niets meer te lachen.
Het is geen staatsgeheim. Je moet gewoon Google gebruiken:
https://www.xxxx.be

bartel
Forum veteraan
Forum veteraan

Bericht door bartel »

Resultaat van een nieuw xxxx is wel dat men de kritische massa van geïnteresseerden gaat spreiden over meerdere fora. Waardoor de dynamiek op de fora kan wegvallen. De meerwaarde van een forum is m.i. om met zo veel mogelijk mensen informatie samen te brengen en meningen te delen. Een verschil van mening op inhoudelijke basis moet kunnen en hoeft niet tot persoonlijke aanvallen te leiden. Dus vanuit die context is een nieuw xxxx toch met een kritische bedenking te bekijken.

Wat is de bedoeling van dat nieuwe xxxx en om welke reden heeft men het opgestart? Tussen de lijnen lees ik hier dat het met bedreigingen en niet-inhoudelijke reacties (= contraproductief) op dit forum te maken had. Is er dan op het nieuwe forum een kwaliteitsselectie (maturiteitselectie?) van de deelnemers? Of is er meer moderatie waarmee men niet-inhoudelijke en persoonsgerichte reacties meer aan banden legt?

De meerwaarde van meerdere beursfora (en dus van het nieuwe forum) is me niet duidelijk. Speelt er een verdienmodel achter de beursfora?

charel01
Premiummember
Premiummember

Bericht door charel01 »

bartel, er is moderatie aanwezig en het is een niet commercieel forum, dus geen advertenties e.d.
Tussen haakjes ik moet hier geen reclame liggen maken voor dat forum. Is zelfs helemaal mijn bedoeling niet.
Ik ben het 100% eens met je dat spreiden van informatie over verschillende fora geen goede zaak is.
Ik lees hier ook nog post van andere personen.
Als men alles in de hand had gehouden was dat nieuwe forum er zelfs nooit geweest. :?
viewtopic.php?f=34&t=4704
Als je mijn post van 02 november leest toen alles op een hoogtepunt was en de meeste leden zelfs nog geen idee hadden wat er allemaal speelde hebben enkele mensen het initiatief genomen om een ander forum op poten te zetten. Ik was daar niet bij voor alle duidelijkheid.
Dat is nu ook het laatste wat ik over heel die zaak nog post. Ik kan je verzekeren dat ik van een boel toestanden mijn buik meer dan vol heb.

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1121

Bericht door sjos »

Karl schreef: ↑
18 dec 2021 15:14
bartel schreef: ↑
18 dec 2021 09:54
Resultaat van een nieuw xxxx is wel dat men de kritische massa van geïnteresseerden gaat spreiden over meerdere fora. Waardoor de dynamiek op de fora kan wegvallen. De meerwaarde van een forum is m.i. om met zo veel mogelijk mensen informatie samen te brengen en meningen te delen. Een verschil van mening op inhoudelijke basis moet kunnen en hoeft niet tot persoonlijke aanvallen te leiden. Dus vanuit die context is een nieuw xxxx toch met een kritische bedenking te bekijken.

Wat is de bedoeling van dat nieuwe xxxx en om welke reden heeft men het opgestart? Tussen de lijnen lees ik hier dat het met bedreigingen en niet-inhoudelijke reacties (= contraproductief) op dit forum te maken had. Is er dan op het nieuwe forum een kwaliteitsselectie (maturiteitselectie?) van de deelnemers? Of is er meer moderatie waarmee men niet-inhoudelijke en persoonsgerichte reacties meer aan banden legt?

De meerwaarde van meerdere beursfora (en dus van het nieuwe forum) is me niet duidelijk. Speelt er een verdienmodel achter de beursfora?
Bij sommige fora zal wel een verdienmodel zijn denk aan IEX, Spaargids of hier. Eerst genoemde heeft niet mijn voorkeur want daar mogen trollen hun gedrag botvieren op anderen, hier is het ook die kant aan het opgaan. Met veel meldingen en mails heb ik het idee dat ze niks doen. Mijn eerdere betoog over cryptovaluta mag ook duidelijk zijn, er is geen aandacht voor de normale belegger. Als ik al zie welke inspanning er hier was over een historisch moment van Argen-X niks nada nougatbollen. Weten jullie wel aan wie jullie gegevens toevertrouwen? Met een paar zal ik nog contact houden maar ga hier niet meer mijn tijd verdoen.
Dat is spijtig Karl, want tijd verdoen is het niet.
En dat er een verdienmodel (ook) achter zit, uiteraard. Of dacht je dat als bv De Tijd je toelaat een portefeuille van aandelen op te bouwen waardoor je door in te loggen (ook als niet-betalende) dagelijks de koersen van die aandelen kan volgen, dat dit puur uit naastenliefde is ? Uit de samenstelling van al die portefeuilles kan men afleiden in welke (soort) aandelen de Vlaamse belegger geinteresserd is. En dat interesseert zeker anderen.

Kritisch inzicht is essentieel bij beleggen, niet het gedachteloos opvolgen van een betalend beursblaadje (meestal vertaalwerk). "...Du choc des idées jaillit la lumière..."
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

bartel
Forum veteraan
Forum veteraan

Bericht door bartel »

sjos schreef: ↑
18 dec 2021 17:43
"...Du choc des idées jaillit la lumière..."
Dat is meer dan waar.
De uitdaging is om dat respectvol en verbindend te doen.

charel01
Premiummember
Premiummember

Bericht door charel01 »

18 dec 2021 15:14
18 dec 2021 09:54

Bij sommige fora zal wel een verdienmodel zijn denk aan IEX, Spaargids of hier. Eerst genoemde heeft niet mijn voorkeur want daar mogen trollen hun gedrag botvieren op anderen, hier is het ook die kant aan het opgaan. Met veel meldingen en mails heb ik het idee dat ze niks doen. Mijn eerdere betoog over cryptovaluta mag ook duidelijk zijn, er is geen aandacht voor de normale belegger. Als ik al zie welke inspanning er hier was over een historisch moment van Argen-X niks nada nougatbollen. Weten jullie wel aan wie jullie gegevens toevertrouwen? Met een paar zal ik nog contact houden maar ga hier niet meer mijn tijd verdoen.
https://twitter.com/Beursig?ref_src=tws ... 128a3c9401

https://twitter.com/beursforumbe

bartel
Forum veteraan
Forum veteraan

Bericht door bartel »

@Charel
Dus op het tweede xxxx meer van hetzelfde en ook een promo- en verdienmodel (ondanks dat de schijn wordt gewekt dat dit niet zo is). Niet meer, niet minder. De beheerder wordt er rijker van.

Boodschap is dus om kritisch te zijn bij wie wat post op de fora.
Pumping? Dumping? Promo?
Maar uiteindelijk is elke belegger verantwoordelijk voor de eigen beslissingen.

De 'kleine en integere beleggers' slagen er wel niet in om hun informatie gebundeld te houden en worden uit elkaar gespeeld. Het zal de kwaliteit van de respectieve fora niet ten goede komen.

Beetje afstand nemen, een kritische blik en stilzwijgende bedenkingen geven de nodige gemoedsrust. ;)

charel01
Premiummember
Premiummember

Bericht door charel01 »

bartel, ik wou niet reageren want het is op de duur een eindeloze discussie aan het worden. Dit is dan ook mijn slotpost. Ik respecteer uw mening net zoals ik andere meningen van andere leden van Beursig respecteer maar denk eens na:
ArgenX betaald xxxx om te tweeten over het bedrijf op twitter. :clap:
De klokken van Rome komen niet met Pasen maar op 06 december. :?
Beursig zal dan niet betaald worden want over de belangrijkste beursgebeurtenis van vrijdag is niets bij hen op twitter terug te vinden.
Zaterdagmorgen zat er een mail van het gebeuren in mijn mailbox erover. Raar maar die was niet afkomstig van Beursig. :roll:
Twitter, FB, en Whatsapp zijn nu eenmaal moderne communicatie middelen die meer en meer gebruikt worden. Ik volg bepaalde zaken alleen op Twitter maar ik ben dan ook van een oudere generatie.
Dan nog een kleine opmerking over de beursforums en dan heb ik het over allen en niet bepaald één.
Iemand die jaren op de beurs zit heeft een eigen informatiesysteem normaal gezien. Die heeft echt geen forum nodig om te beslissen of hij al dan niet in een aandeel instapt.
Wil niet zeggen dat het niet nuttig is een forum te gebruiken om andere meningen van forumleden te lezen of om bepaalde opzoekingen te kunnen doen.
sjos liked last!

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1121

Bericht door sjos »

20 dec 2021 16:56
19 dec 2021 09:29
@Charel
Dus op het tweede xxxx meer van hetzelfde en ook een promo- en verdienmodel (ondanks dat de schijn wordt gewekt dat dit niet zo is). Niet meer, niet minder. De beheerder wordt er rijker van.

Boodschap is dus om kritisch te zijn bij wie wat post op de fora.
Pumping? Dumping? Promo?
Maar uiteindelijk is elke belegger verantwoordelijk voor de eigen beslissingen.

De 'kleine en integere beleggers' slagen er wel niet in om hun informatie gebundeld te houden en worden uit elkaar gespeeld. Het zal de kwaliteit van de respectieve fora niet ten goede komen.

Beetje afstand nemen, een kritische blik en stilzwijgende bedenkingen geven de nodige gemoedsrust. ;)
En op de vorige pagina vroeg u zich nog af of er iets te verdienen is met een forum:

Moet u mij toch eens uitleggen waar ze op www.xxxx.be geld aan verdienen want ik zie het niet. Wat ik vandaag dan weer wel zag was dat hier op het forum crypto is gepromoot door de nieuwe eigenaar en geen enkele aandacht voor Argen-X of ingrijpen op onderwerpen. Ik ga het hier nu verder bij laten en zal mijn contacten hier op het forum mijn mailadres sturen maar voor mij stopt het hier.
Om het even cru te stellen: als een nieuwe brooker adverteert dat je bij hen geen commissieloon betaalt (Robinhood), hebben ze wel op, een andere manier een verdienmodel. Dat is duidelijk nu ondertussen.
Voor niets, gaat de zon op.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Plaats reactie