Babbelhoekje

Geen beurs berichten, jezelf voorstellen (geen privégegevens!) en prijsvragen

Lukang
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1051

Re: Babbelhoekje

Bericht door Lukang »

Gisteren geschrokken. Ik had een aandeel aankoop geplaatst op maandag geldig de ganse maand december. Ik merk gisteren avond op tijd.be dat de koers onder mijn limiet is geweest. Ik ga kijken op mijn ING home bank naar lopende orders en vind mijn order niet terug. Ik bekijk mijn rekening en ben niet gedebiteerd voor een aankoop. Dus niet gekocht maar waar is mijn order, geplaatst voor ganse maand december.
Ik zie wel deze melding Dit type order in dit type effect zijn niet toegelaten tot eind deze week wegens upgrade van het beleggingsplatform. Voor meer info, zie de recente brief of ing.be/new-investment-approach.
Ik bel naar kantoor daar wist men ook geen uitleg. Later belt het kantoor mij terug dat men deze week vanaf dinsdag geen beursorders kan plaatsen, ook niet via een kantoor. De orders geplaatst voor meer dan één dag zijn bij iedereen geannuleerd !
Bedankt ING-België mijn order zou normaal uitgevoerd geweest zijn. Volgende week en reeds vandaag zijn de koersen reeds terug omhoog !
charel01 liked last!
abi ackb ags agfb ad cs boka dbk dieg engi rf evs gimb gsk immo inga kbc nn nokia nyr pfe prox rou solb tit tnet tinc vtrs xior save cofb immo unc gsk gblb prx nel vow3 bar una en fondsen

Banner
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1307

Bericht door Banner »

a21 schreef: ↑
02 dec 2021 08:28
Nadat harde beelden rondgingen van mishandelde drugscriminelen: politie pakt Antwerpse broers op

Antwerpen - De federale gerechtelijke politie heeft vorige week twee broers opgepakt voor het gijzelen en mishandelen van enkele Antwerpse drugscriminelen. Van de mishandeling dook eind september een expliciet filmpje op.

https://www.gva.be/cnt/dmf20211129_95357872
Als dat al niet meer mag??? Dat is toch normaal in dat milieu?
Als je daar niet tegen kan moet je daar ook wegblijven dan.
Sinterklaas liked last!
Lastpost.

Sinterklaas
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 60

Bericht door Sinterklaas »

Banner schreef: ↑
02 dec 2021 08:31
a21 schreef: ↑
02 dec 2021 08:28
Nadat harde beelden rondgingen van mishandelde drugscriminelen: politie pakt Antwerpse broers op

Antwerpen - De federale gerechtelijke politie heeft vorige week twee broers opgepakt voor het gijzelen en mishandelen van enkele Antwerpse drugscriminelen. Van de mishandeling dook eind september een expliciet filmpje op.

https://www.gva.be/cnt/dmf20211129_95357872
Als dat al niet meer mag??? Dat is toch normaal in dat milieu?
Als je daar niet tegen kan moet je daar ook wegblijven dan.
Geen eieren onder leggen idd, een portie politiegeweld en ze zullen wel minder praat hebben :up:

Lukang
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1051

Bericht door Lukang »

Kent er iemand een degelijke site waar men uitbetaalde dividenden kan vinden van E.T.F's en andere fondsen ?
Eventueel door middel van isin code .
Dank bij voorbaat !
abi ackb ags agfb ad cs boka dbk dieg engi rf evs gimb gsk immo inga kbc nn nokia nyr pfe prox rou solb tit tnet tinc vtrs xior save cofb immo unc gsk gblb prx nel vow3 bar una en fondsen

jamo
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 12

Bericht door jamo »

via de grafieken van Morningstar ...

Virgeni
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 32

Bericht door Virgeni »

Banken houden hogere rente op zak

Vandaag om 00:48

De vier Belgische grootbanken profiteerden de voorbije maanden van de oplopende rente en verwachten dat hen dat ook in de tweede jaarhelft hogere inkomsten oplevert. Maar spaarders hoeven voorlopig niet te verwachten dat zich dat snel vertaalt in hogere tarieven op hun spaarboekje.

Om de oplopende inflatie te beteugelen besliste de Europese Centrale Bank eerder deze zomer haar depositorente met 0,5 procentpunt op te trekken tot 0 procent. De banken moeten voortaan geen strafrente meer betalen als ze te veel geld parkeren bij de ECB. De verwachting is dat Frankfurt de rente de komende maanden nog meer optrekt.

Daardoor groeit bij spaarders de hoop dat banken eindelijk weer aantrekkelijkere rendementen kunnen aanbieden op hun spaarboekjes. De meeste banken bieden vandaag het wettelijke minimum van 0,11 procent op gereglementeerde spaarboekjes. Rekening houdend met de inflatie van 9,6 procent wordt spaargeld de facto minder waard.

Bij de publicatie van hun halfjaarcijfers benadrukten de toplui van de belangrijkste banken in ons land dat het nog te vroeg is voor hogere spaarrentes. KBC-topman Johan Thijs liet donderdag alleen verstaan dat de bank zal bekijken hoe de rentetarieven van de ECB evolueren.

Belfius-baas Marc Raisière toonde zich vorige week explicieter. ‘Ik zou liegen als ik zei dat de rente op de spaarboekjes nog dit jaar stijgt’, zei hij bij de presentatie van zijn halfjaarrapport. Ook Peter Adams, de topman van ING België, maakte duidelijk dat een hogere spaarrente nog niet aan de orde is bij de bank.

Nu de ECB haar stimulusprogramma’s begint af te bouwen, is ook de Belgische termijnrente de voorbije weken opgelopen. Vandaag schommelt die rente rond 1,5 procent. Dat heeft een aantal kleinere banken – NIBC, CKV en vdk – ertoe aangezet de rente op hun kasbons en termijnrekeningen voorzichtig te verhogen. De grootbanken zin voorlopig niet geneigd dat voorbeeld te volgen, leerde een rondvraag van De Tijd eerder deze week.

Kosten nog niet weggewerkt

Nochtans begint de oplopende rente de banken meer voordelen op te leveren. BNP Paribas maakte eerder deze zomer bekend dat de rente-inkomsten voor de retailactiviteiten in België met ruim 11 procent zijn gestegen in het tweede kwartaal. Ook Belfius rapporteerde hogere rente-inkomsten en bij ING België viel te horen dat die inkomsten allicht in de tweede jaarhelft stijgen.

KBC pakte donderdag ook uit met sterke tweedekwartaalcijfers: de rente-inkomsten lagen 14 procent hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. De bank kon haar inkomsten bij haar Tsjechische en Hongaarse dochters al een poos opkrikken omdat de lokale centrale banken de rente al een tijd aan het verhogen zijn om de inflatie tegen te gaan. Daar komt nu het strakkere geldbeleid van de ECB bij. In dat klimaat zegt KBC dit jaar op zo’n 500 miljoen euro meer rente-inkomsten te rekenen dan eerder gebudgetteerd.

Waarom kunnen de banken die hogere rente nog niet omzetten in betere spaartarieven? Bankiers wijzen erop dat zo’n zet hen nog altijd met verlies zou opzadelen. Op elke euro op een gereglementeerd spaarboekje betaalt de bank vandaag niet alleen 0,11 procent rente maar ook 0,33 procent bankentaks.

Daartegenover staat dat banken nog altijd geen rente verdienen als ze spaargeld bij de ECB parkeren, ondanks het rentebesluit van afgelopen zomer. Met andere woorden: pas als de ECB haar rentetarieven zo heeft verhoogd dat ze de 0,44 procent kosten dekken die de banken op hun spaarboekjes maken, kan worden gesproken over hogere tarieven.

Tegelijk blijven de rentemarges – die banken verdienen op het omzetten van kortlopende deposito’s in langlopende kredieten en beleggingen – bijzonder krap. Banken kunnen de kosten die ze maken om hun langetermijnkredieten te financieren niet onmiddellijk doorrekenen aan klanten, klinkt het in de branche. Voorts speelt de harde concurrentie in hun nadeel.

Ongetwijfeld verklaart ook de groeiende recessieangst waarom nog geen enkele bank uitpakt met een hogere rente op de spaarboekjes. Een flink deel van de hogere rente-inkomsten in de jongste cijfers van bepaalde spelers was te danken aan een groter aantal verstrekte kredieten aan particulieren en bedrijven. Maar nu de economische zorgen toenemen, dreigt de vraag naar kredieten te verminderen. KBC signaleerde donderdag al een ‘duidelijke vertraging van de groei’ op de hypotheekmarkt, nu de gemiddelde burger voorzichtiger wordt door de stijgende inflatie.
Banner liked last!

Virgeni
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 32

Bericht door Virgeni »

Trappisten Westvleteren krijgen opnieuw een etiket

Vandaag om 11:31

De flesjes van de Westvleteren-trappistenbieren zijn niet langer etiketloos. Het onbedrukte flesje was een unicum onder de Belgische bieren, maar 'het was onmogelijk om al die voedingsinformatie op de kroonkurk te plaatsen'.

Alles in een notendop. Of in het geval van Westvleteren: een flessendop. Want tot nu toe was, bij gebrek aan een etiket, alle noodzakelijke informatie over het trappistenbier te vinden op de kroonkurk. Daar komt nu verandering in. Vanaf zaterdag zullen de flesjes voor het eerst in meer dan 75 jaar een label dragen.

Op 13 december 2014 ging de Europese vordering 1169/2011 in. Die richtlijn verplicht producenten op de verpakking alle voedselinformatie te verstrekken, waaronder ook de ingrediëntenlijst. Ook toen ging het gerucht dat de Westvleteren-trappisten een etiket zouden krijgen. Maar dranken met een alcoholgehalte van meer dan 1,2 procent ontsnappen aan dat voorschrift en de brouwerij ontkende enige verandering.

Hoewel er voor bieren dus geen wettelijke verplichting geldt, besloten de monniken in 2019 toch een etiket te ontwerpen. 'In de voedingswereld is er een algemene trend om de consument zo volledig mogelijk te informeren', zegt broeder Godfried, prior van de Sint-Sixtusabdij. 'Het was onmogelijk om al die informatie op de kroonkurk te plaatsen.'

Echt nieuw zijn de etiketten niet. Tijdens het interbellum gebruikte de abdij ze al en sinds de Tweede Wereldoorlog werden alleen trappisten die buitenshuis werden gebrouwen in een hoesje gehuld. In 1992 namen de monniken de volledige productie weer in eigen handen en sindsdien was alles te vinden op de kroonkurk. 'Na meer dan 75 jaar zal opnieuw trappistenbier met etiket aan onze poort verkocht worden', zegt broeder Godfried.

Plaats reactie