Margin rekening vraagje Amerikaanse aandelen

Geen beurs berichten, jezelf voorstellen (geen privégegevens!) en prijsvragen
Plaats reactie

TinneM
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Margin rekening vraagje Amerikaanse aandelen

Bericht door TinneM »

Hallo,

Ik heb een vraagje over een margin rekening en handelen in buitenlandse aandelen.
Met een margin rekening kan ik mijn EURO rekening aanhouden en kan ik dollars lenen van mijn broker, vinden jullie dat interessanter of is het beter om EURO om te zetten naar Dollar en deze op het einde van de dag terug naar EURO te zetten om niet te veel wisselkoers verschil te hebben?

TinneM

somers91
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 52

Re: Margin rekening vraagje Amerikaanse aandelen

Bericht door somers91 »

TinneM schreef: ↑
11 dec 2020 13:51
Hallo,

Ik heb een vraagje over een margin rekening en handelen in buitenlandse aandelen.
Met een margin rekening kan ik mijn EURO rekening aanhouden en kan ik dollars lenen van mijn broker, vinden jullie dat interessanter of is het beter om EURO om te zetten naar Dollar en deze op het einde van de dag terug naar EURO te zetten om niet te veel wisselkoers verschil te hebben?

TinneM
als je denkt dat de dollar verder gaat dalen kan je ze lenen ... en dan heb je nog winst op je valuta.
hou er op het moment rekening mee dat de valuta risico's groter zijn dan normaal

met margin altijd een beetje meer opletten! ik zou hier niet te veel mee werken (ik gebruik het enkele om periodes tussen aankoop en verkoop te overbruggen)
Port: FMC.V / Pitstol bay mining / Silver sands resources / Barrick gold / Coca cola / Eutelsat / Freegold / Vivo Cannabis / MBH corporation

TinneM
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Bericht door TinneM »

Voordien had ik een cash rekening, en zet ik ze regelmatig om van EURO naar Dollar en terug, dus best dat ik het zo blijf doen dan en geen dollars ga lenen van mijn broker?

Mijn bedoeling van de margin rekening was als ik een dag handeling maak, dat ik geen 2 dagen meer moet wachten voor mijn gelden beschikbaar zijn. Ik zou enkel maar mijn gelden gebruiken en geen margin, dit kan toch? Als ik nu iets koop en verkoop is er toch geen afwikkelingsperiode meer? Of begrijp ik het verkeerd :oops:

Handyman
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 8

Bericht door Handyman »

Hoeveel is de rente op je margin?

Plaats reactie