Kennismaking

Geen beurs berichten, jezelf voorstellen (geen privégegevens!) en prijsvragen

Jeroen De Munter
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 8
Contacteer:

Kennismaking

Bericht door Jeroen De Munter » 16 jan 2018 13:01

Hallo iedereen,

zit ik al enkele weken op dit forum en merk ik dat ik mezelf nog niet behoorlijk voorgesteld heb. En aangezien ik het hier behoorlijk interessant en gezellig vind, zoek ik hier zeker te blijven.
Mijn naam is Jeroen De Munter (daar waren jullie met mijn nickname hier natuurlijk nooit achter gekomen ;-), 36 jaar en jurist.
Aangezien ik niet langer enkel in fondsen wilde zitten, waar het rendement mooi maar niet schitterend was en waar vooral het aan transparantie ontbrak (vaak tientallen aandelen in verschillende sectoren, landen, munten,...) dat opvolgen haast onmogelijk was, ben ik sedert eind 2016 begonnen met het zelf kopen van aandelen via Bolero.
Aanvankelijk deed ik dat met 6 aandelen, waarvan 4 me werden aangeraden via een seminarie van KBC: men focuste daar op small en midcaps die zich richten op een niche.
Zodoende kocht ik naast grotere spelers AB Inbev en KBC Ancora vooral S&M caps genre Kion, Stabilus, Maison du Monde en Kinepolis. Op Basic fit na, dat pas na 9 maanden begon te stijgen en in de week (maar jammer genoeg voor mij) nadat ik ze verkocht, bleken het allemaal voltreffers te zijn.
Uiteraard deed dat mijn goesting toenemen. Omdat ik nergens las hoe lang ik die aandelen moest aanhouden dan wel verkopen om mijn winst te realiseren, verdiepte ik me in de zomer tijdens regenachtige dagen op Seekingalpha.com waar ik een fan werd van de veelbelovende maar even gevaarlijke biotech en tech (nvidia, vuzix,...).

Iedereen mag me daarover tips geven, zekers als het Europese aandelen/bedrijven betreft.

Ook buiten de beurs heb ik nog een boeiend leven (gelukkig maar). Ik ben trotse vader van Joran (5jr) en Aline (3jr) en zeer actief voorzitter van (tot spijt van wie't benijdt) CD&V Aartselaar. Dus op het politieke forum zal je me ook wel 'ns spotten.
Altijd in voor een leuke babbel...

Veel succes op de beurs en plezier daarbuiten!