LVMH

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40, etc.
Plaats reactie
de zinker
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 Jan 2013 17:11
waarderingen: 522
Contact:

Re: LVMH

Berichtdoor de zinker » 12 Mar 2014 12:50

Terug een aankoopmoment, ik heb wel mijn winst niet gepakt vorige rit. :cry:


de zinker
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 Jan 2013 17:11
waarderingen: 522
Contact:

Re: LVMH

Berichtdoor de zinker » 15 Apr 2014 13:12

Weerstand doorbroken op 142,55, we kunnen hoger nu .

de zinker
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 Jan 2013 17:11
waarderingen: 522
Contact:

Re: LVMH

Berichtdoor de zinker » 17 Apr 2014 16:35

Dividend meegepakt, helaas blijft er maar een beetje meer dan de helft van over. :(

Gebruikersavatar
Berlin
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 846
Lid geworden op: 04 Jan 2012 12:18
waarderingen: 149
Contact:

Re: LVMH

Berichtdoor Berlin » 08 Aug 2014 22:48

Bijkomend in @ 125

de zinker
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 Jan 2013 17:11
waarderingen: 522
Contact:

Re: LVMH

Berichtdoor de zinker » 03 Sep 2014 10:10

De Franse luxeconcerns LVMH en Hermès hebben na vier jaar de strijdbijl
begraven. En zo toont Hermès - dat door pure hardnekkigheid uit de handen van
zijn rivaal blijft - zich het Asterixdorp van de Franse luxe.

LVMH van miljardair Bernard Arnault heeft, door het omzetten van equity swaps,
de voorbije jaren een belang van 23 procent opgebouwd in Hermès. Zeer tegen de
zin van die concurrent. En van de Franse beurswaakhond die vond dat LVMH daar
duidelijk had moeten over informeren - het luxenconcern werd daarvoor in 2010
een boete van 8 miljoen euro opgelegd.

Na de jarenlange strijd in de rechtbank hebben de twee rivalen nu een akkoord
bereikt waarbij LVMH zijn belang afbouwt. Het Arnault-concern gaat zijn
Hermès-aandelen aan zijn aandeelnhouders verdelen - tegen 20 december. De
aandelen die Christian Dior, LVMH's grootste aandeelhouder, daardoor verkrijgt,
zal hij op zijn beurt over zijn eigen aandeelhouders verdelen.

LVMH, Dior en Groupe Arnault beloven voorts dat ze de volgende vijf jaar geen
Hermès-aandelen zullen kopen. De Arnault-familie behoudt na de hele operatie
een belang van 8,5 procent in Hermès.

Axel Dumas en Bernard Arnault zijn tevreden dat de plooien dus 'Frankrijks
vertegenwoordigers van de savoir-faire', zijn gladgestreken.

Op de beurs van Parijs gaat LVMH ruim 2 procent hoger, terwijl Hermès met zowat
10 procent keldert.
(c) Tijd Realtime

de zinker
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 Jan 2013 17:11
waarderingen: 522
Contact:

Re: LVMH

Berichtdoor de zinker » 14 Okt 2014 15:29

Nabeurs de 3e kwartaalcijfers.

de zinker
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 Jan 2013 17:11
waarderingen: 522
Contact:

Re: LVMH

Berichtdoor de zinker » 14 Okt 2014 18:48

Press Releases


October 14, 2014
4% increase in revenue for the first nine months of 2014



► PDF Version



LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, the world’s leading luxury products group, recorded a 4% increase in revenue to reach €21.4 billion for the first nine months of 2014. Organic revenue also grew by 4% compared to the same period in 2013. All business groups grew except Wines & Spirits which continues to be affected by destocking by distributors in China.

With organic revenue growth of 4% in the third quarter, the trend remains comparable to that recorded in the first half of the year. An improved growth rate in Europe and the United States during the quarter compensated for the slowdown observed in Asia.

Revenue by business group:

In million euros

9 months 2014

9 months 2013*

Change 2014/2013
first 9 months

Reported Organic**
Wines & Spirits 2 625

2 827
- 7 % - 3 %
Fashion & Leather Goods 7 677

7 139
+ 8 % + 3 %
Perfumes & Cosmetics 2 800

2 683
+ 4 % + 8 %
Watches & Jewelry 1 972

1 930
+ 2 % + 5 %
Selective Retailing 6 616

6 291
+ 5 % + 8 %
Other activities and eliminations (293) (248) ns ns
Total 21 397
20 622
+ 4 % + 4 %

* Restated to reflect the application of IFRS 10 and 11 on consolidation.
** With comparable structure and constant exchange rates. The structural impact, essentially linked to the integration of Loro Piana, is +2% and the exchange rate impact is -2%.

The Wines & Spirits business group saw its organic revenue decline by 3% in the first nine months of 2014. This trend reflects the cognac market in China where destocking by distributors continued while Hennessy benefited from an excellent momentum in the United States. The champagne business continued to perform well in the third quarter, driven by strength in the American and Japanese markets.

The Fashion & Leather Goods business group recorded organic revenue growth of 3% for the first nine months of the year. Louis Vuitton continued its strong momentum in innovation and creative development driven by Nicolas Ghesquière. True to the Maison’s spirit of innovation, collaboration and boldness, the launch of the new Monogram collection, as interpreted by six famous designers, will be one of the highlights of the fourth quarter. In parallel, new leather lines continue to progress. Loro Piana remained focused on its strategy of qualitative development. Fendi and Céline made good progress and continued to expand their leather goods and footwear collections while developing their store networks. Other brands, such as Givenchy, Berluti and Kenzo, continued to strengthen their positions.

The Perfumes & Cosmetics business group recorded organic revenue growth of 8% for the first nine months of 2014, outperforming the market. Parfums Christian Dior continued to benefit from the momentum of its iconic products, in particular with new momentum for J’Adore and the success of Dior Addict. The make-up segment also contributed to the good performance of the brand. Guerlain was boosted by the launch of its new men’s fragrance, L'Homme Idéal, and the growing success of its premium skincare range Abeille Royale. Fresh, Benefit and Make Up For Ever enjoyed excellent performances.

The Watches & Jewelry business group recorded organic revenue growth of 5% for the first nine months of 2014. The third quarter showed a notable acceleration in the jewelry segment, driven notably by Bvlgari, while watches continued to be impacted by the cautious purchasing behaviour of multi-brand retailers in an uncertain economic environment. The launch of the new watch for women Lvcea by Bvlgari and the success of Hublot’s iconic lines were the key highlights of the quarter.

The Selective Retailing business group recorded organic revenue growth of 8% for the first nine months of 2014. DFS benefited from sustained airport activity while certain tourist destinations suffered the repercussions of financial or geopolitical changes. Sephora continued to gain market share in key regions. Comparable store revenue growth was particularly strong in the United States and the Middle East. The expansion of the distribution network continues with the opening of its first stores in Indonesia. Online sales are rapidly increasing in all regions, confirming its leadership in the digital and mobile space.

Outlook
In an uncertain economic and financial environment, LVMH will continue its strategy focused on innovation and targeted geographic expansion in the most promising markets. LVMH will rely on the power of its brands and the talent of its teams to further extend its global leadership in the luxury market in 2014.

During the quarter and to date, no events or changes have occurred which could significantly modify the Group’s financial structure.
The distribution of Hermès shares in the form of a dividend announced on 3 September 2014 will be the subject of a separate press release.

Regulated information related to this press release and presentation available on our internet site http://www.lvmh.com" onclick="window.open(this.href);return false;.

Appendix - Revenue by business group and by quarter

9 months 2014

Euro millions
Wines & Spirits Fashion & Leather Goods Perfumes & Cosmetics Watches & Jewelry Selective Retailing Other activities and eliminations
Total

First quarter 888 2 639
941 607 2 222
(91) 7 206

Second quarter 789 2 391
898 659 2 160
(94) 6 803

Third quarter 948
2 647
961 706 2 234
(108) 7 388

Total revenue 2 625
7 677
2 800
1 972
6 616
(293)
21 397




9 months 2013 restated*

Euro millions Wines & Spirits Fashion & Leather Goods Perfumes & Cosmetics Watches & Jewelry Selective Retailing Other activities and eliminations
Total

First quarter 967 2 383 932 608 2 113
(90) 6 913

Second quarter 828 2 328
872 667 2 085
(61) 6 719

Third quarter 1 032 2 428
879 655 2 093
(97) 6 990

Total revenue 2 827
7 139 2 683
1 930
6 291
(248) 20 622



* Restated to reflect the application of IFRS 10 and 11 on consolidation.



9 months 2013

Euro millions
Wines & Spirits Fashion & Leather Goods Perfumes & Cosmetics Watches & Jewelry Selective Retailing Other activities and eliminations
Total

First quarter 979 2 383
932 624 2 122
(93) 6 947

Second quarter 829 2 328
872 686 2 093
(60) 6 748

Third quarter 1 032
2 428
879 677 2 101
(97) 7 020

Total revenue 2 840
7 139
2 683
1 987
6 316
(250)
20 715





print








Scroll up

Scroll down

de zinker
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 Jan 2013 17:11
waarderingen: 522
Contact:

Re: LVMH

Berichtdoor de zinker » 15 Okt 2014 16:08

De Franse luxegroep LVMH heeft zijn omzet in het derde kwartaal van 2014 met 5,7% kunnen optrekken tot 7,388 miljard euro. Dat kwam vooral door de goede verkopen in Europa en Amerika, want in Azië liep het moeizamer.


Alleen wijn en sterke drank blijven achter.

Globaal genomen gingen nagenoeg alle productgroepen erop vooruit: zowel de verkoop van mode en lederwaren (+3%) als die van juwelen (+5% dankzij Bulgari) en die van cosmetica en parfums (+8%) nam toe. Alleen die van wijnen en sterke dranken volgde niet, sinds door de invoering van anti-corruptiemaatregelen Chinese ambtenaren geen sterke drank meer mogen aannemen.



De grootste vooruitgang werd geboekt in de cosmetica en de selectieve verkoop: beide divisies zagen hun omzet op vergelijkbare basis na negen maanden 8% boven het peil van 2013 uitkomen. In de cosmetica profiteert LVMH van de sterke prestaties van de parfums van Christian Dior. De selectieve verkoop slaat op ketens als Sephora, DFS, Le Bon Marché, La Samaritaine en Royal Van Len.



Over de eerste negen maanden van 2014 realiseerde LVMH nu reeds een omzet van 21,397 miljard euro; na dezelfde periode van 2013 was de wijzer nog blijven stilstaan op 20,622 miljard euro. Vooruitzichten voor het hele jaar geeft LVMH niet: de groep stelt alleen dat het zijn expansie zal blijven richten op de meest beloftevolle markten.

de zinker
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 Jan 2013 17:11
waarderingen: 522
Contact:

Re: LVMH

Berichtdoor de zinker » 15 Okt 2014 16:15

De Franse cosmeticaketen Sephora wil de komende vijf jaar telkens een honderdtal nieuwe verkooppunten openen, om haar ambitie om de verkoop met gemiddeld 10% per jaar te laten stijgen waar te maken.


In nieuwe én bestaande markten

Daarbij zullen ook nieuwe markten worden ontgonnen: zo startte de keten eerder dit jaar met een eerste franchisewinkel in Indonesië en wordt in december de eerste Australische Sephora-winkel geopend in Sydney.



Ook in de bestaande markten wordt op expansie ingezet: in thuisland Frankrijk wil Sephora een tiental nieuwe filialen per jaar te openen (bovenop de huidige 320) en in de belangrijkste markt de VS komen er telkens een twintigtal bij. In China gaat het om een dertigtal nieuwe vestigingen, bovenop de huidige 170.



In België en Nederland is Sephora niet (meer) aanwezig met fysieke winkels, sinds de keten zich vorig jaar terugtrok uit Nederland (waar het actief was bij V&D) om zich toe te leggen op andere markten.



Sephora, dat deel uitmaakt van de luxegroep LVMH, zal dit jaar wellicht zo'n 5 miljard euro aan omzet halen. De komende jaren wil de keten dat met gemiddeld 10% per jaar verhogen. Dat doet de keten momenteel met zo'n 2000 winkels, maar dat moeten er binnenkort dus 2500 zijn.

de zinker
Forum actieveling
Forum actieveling
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 Jan 2013 17:11
waarderingen: 522
Contact:

Re: LVMH

Berichtdoor de zinker » 17 Dec 2014 10:04

Frankrijk:
- LVMH: aandeelhouders ontvangen 2 Hermès-aandelen voor elke 41 LVMH-aandelen
in portefeuille.