Renault & Peugeot

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40
NSBB
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 7

Re: Renault & Peugeot

Berichtdoor NSBB » 05 Jan 2019 16:27

Renault zou dit jaar samen met de andere autoaandelen wel eens bij de positieve uitschieters kunnen zijn mochten trump en de chinezen tot een akkoord kunnen komen . Renault is dan ook heel sterke achterblijver op de beurs en dit bied zeer mooie koopkansen zeker aan deze koersen.
wimilio liked last!

powered by Surfing Waves

Decanus
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 372

Berichtdoor Decanus » 26 Feb 2019 09:01

(ABM FN-Dow Jones) Automaker PSA Group heeft in 2018 meer winst en omzet geboekt en presenteerde nieuwe doelen voor de middellange termijn. Dit maakte het Franse concern dinsdagochtend bekend.

In het afgelopen jaar steeg de nettowinst met 47 procent tot 2,8 miljard euro. Dit was in 2017 nog 1,9 miljard euro. De omzet trok ook aan, en wel met 19 procent tot 74,0 miljard euro.

PSA wil over 2018 een dividend voorstellen van 0,78 euro per aandeel, ten opzichte van 0,53 euro per aandeel een jaar eerder.

Vooruitblikkend voorziet de automaker een stabiele automotive-markt in Europa, maar een daling van een procent in Latijns-Amerika en van drie procent in China. In Rusland verwacht PSA een groei van vijf procent.

De Franse automaker voorziet voor de periode 2019 tot 2021 een terugkerende operationele marge van 4,5 procent.

PSA besloot daarnaast opnieuw de Amerikaanse en Canadese markt te betreden als onderdeel van een tienjarig plan voor de regio. Peugot zette de eerste stappen op de Amerikaanse markt eind 2018 met de lancering van de mobiliteitsdienst Free2Move in Washington D.C.

Door: ABM Financial News.

kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 456

Berichtdoor kierkegaard » 18 Jun 2019 00:11

Ik ben geen grote fan van de autosector. Heb nog even Renault gehad in 2016 rond de 75, maar ben daar snel op teruggekomen en break even weer uitgestapt.

Maar Renault lijkt me nu aan 56 toch echt aan een interessant niveau te noteren? KW van 4,5, met 6,4% dividend aan een lage payout van rond de 30%.Veel onzekerheid in de sector maar au fond is dit toch spotgoedkoop niet? Ik moet bekennen dat het een paar jaar geleden is dat ik nog eens door een jaarverslag ben gegaan, maar op basis van de grove cijfers lijkt me dit toch echt interessant te worden vanuit een waardeoogpunt. Ik moet me alleen over de combinatie autosector + Frankrijk weten zetten.

Iemand die dit een beetje volgt?

sperweroog
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 122

Berichtdoor sperweroog » 18 Jul 2019 14:48

Iemand zinnens een Renault te kopen? :-)

Ze geven precies serieuze kortingen op de beurs!

groeten,

Alverman
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 45

Berichtdoor Alverman » 19 Jul 2019 09:31

sperweroog schreef:Iemand zinnens een Renault te kopen? :-)

groeten,

Ik heb onlangs een plukje Renault gekocht.

Redenen, heel simpel:
- K/W van 4
- bruto dividendrendement van 6,8% (zelf heb ik verlaagde RV op Franse dividenden, dus dat zit wel goed)

Geduld is wel nodig denk ik gezien de autoverkopen hun top gezien hebben voorlopig. Ik heb geen haast...
sperweroog liked last!

sperweroog
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 122

Berichtdoor sperweroog » 02 Aug 2019 13:43

Alverman schreef:
sperweroog schreef:Iemand zinnens een Renault te kopen? :-)

groeten,

Ik heb onlangs een plukje Renault gekocht.

Redenen, heel simpel:
- K/W van 4
- bruto dividendrendement van 6,8% (zelf heb ik verlaagde RV op Franse dividenden, dus dat zit wel goed)

Geduld is wel nodig denk ik gezien de autoverkopen hun top gezien hebben voorlopig. Ik heb geen haast...

Deze morgen een Renault gekocht.

groeten,

Word gratis lid op Beursig.com

Discussieer met duizenden beleggers, profiteer van minder advertenties, ideaal voor smartphone, betere gebruikservaring en abonneer op uw favoriete onderwerpen.

Registreer nu binnen enkele tellen