Renault & Peugeot

Beleggen in aandelen beurzen Frankfurt DAX, Londen FTSE 100, Parijs CAC40
Gebruikersavatar
Alverman
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Berichten: 150
Lid geworden op: 15 okt 2018 19:39
waarderingen: 74
Contacteer:

Re: Renault & Peugeot

Bericht door Alverman »

kierkegaard schreef:
30 mar 2020 16:18
Timing was niet slecht want Muriel Pénicaud heeft kort daarna aangekondigd dat ze een wetsontwerp zal maken opdat de bedrijven waarin de Franse staat (meerderheids-)aandeelhouder is, geen dividenden zouden uitkeren.

Niet zo slecht voor Renault, maar kan wel tijdelijk wegen op de koers.
Op zich een goede maatregel om nu cash vast te houden door Renault. Het is ook niet echt een typische dividend aandeel.



Gebruikersavatar
kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
Berichten: 1999
Lid geworden op: 15 jul 2012 11:17
waarderingen: 537
Contacteer:

Re: Renault & Peugeot

Bericht door kierkegaard »

Morgen Q1. Ik verwacht daar niet meteen een grote negatieve reactie op. Veel moet nu toch al ingeprijsd zijn, komen van 100 tot nu al onder de 16.

Gebruikersavatar
kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
Berichten: 1999
Lid geworden op: 15 jul 2012 11:17
waarderingen: 537
Contacteer:

Re: Renault & Peugeot

Bericht door kierkegaard »

Groupe Renault’s revenues of €10,125 million in the first quarter of 2020
• The Group sold 672,962 vehicles in the quarter, down -25.9% in a global market down -24.6%1.
• Group revenues reached €10,125 million (-19.2%) in the quarter. At constant exchange rates and perimeter2, the decrease would have been -18.3%.
• Renault’sBoardofDirectorsdecidedonApril9,2020tonolongerpropose the distribution of a dividend at the Annual General Meeting of June 19, 2020.
• Due to the Covid-19 pandemic, the Group suspended its 2020 guidance in March 2020. To date, the impact that this pandemic will have on the Group's results is still impossible to assess. Groupe Renault will communicate a new guidance as soon as it considers that it is in a position to do so.

reteiP
Forum veteraan
Forum veteraan
Berichten: 1672
Lid geworden op: 22 jan 2014 11:22
waarderingen: 453
Contacteer:

Re: Renault & Peugeot

Bericht door reteiP »

Is ook niet enkel uitstel van aankopen van wagens. Er wordt massaal minder gereden, dat is allemaal slijtage voor nieuwe onderdelen en uiteindelijk een nieuw voertuig dat nu niet plaatsvindt. Ook iets dat niet ingehaald zal worden.
En dat in een sector die al in een moeilijke transitieperiode zit. Kan een lange value trap zijn.

Gebruikersavatar
Banner
Premiummember
Premiummember
Berichten: 1920
Lid geworden op: 19 feb 2015 09:29
waarderingen: 1132
Contacteer:

Re: Renault & Peugeot

Bericht door Banner »

Decanus liked last!

Gebruikersavatar
a21
Forum elite
Forum elite
Berichten: 5018
Lid geworden op: 17 nov 2012 12:19
waarderingen: 4384
Contacteer:

Re: Renault & Peugeot

Bericht door a21 »

zaterdag 23mei HLN

"Renault zou kunnen verdwijnen"
TWEEDE POPULAIRSTE AUTOMERK VAN EUROPA VRAAGT 5 MILJARD EURO FRANSE STAATSSTEUN
a290250064i0010_max1024x.jpg
De Franse minister van Economie heeft de 5 miljard euro aan staatswaarborgen die Renault heeft gevraagd nog niet ondertekend. Het op één na meest verkochte automerk van Europa en België "zou kunnen verdwijnen", liet hij zelfs verstaan. Renault denkt dus best twee keer na voor het vier grote fabrieken in zijn thuisland sluit.

In de maand februari, net voor de coronacrisis begon, stootte de Renault Clio nipt de Volkswagen Golf van de troon als best verkochte auto van Europa. Nu wordt luidop de vraag gesteld of er nog veel Clio's van de band zullen rollen, want het automerk "vecht om te overleven".

Dat zijn de woorden van Bruno Le Maire (51), de Franse minister van Economie en Financiën, in een interview met 'Le Figaro'. Le Maire is niet van plan om borg te staan voor 5 miljard aan leningen voor hij meer weet over de toekomstplannen van een van de bekendste merken die zijn land heeft voortgebracht.

Het bedrijf bekijkt alle opties om de economische stilstand te kunnen overleven. Daarbij hoort ook het opdoeken van vier Franse fabrieken, volgens hardnekkige geruchten in de Franse media. Daarbij hoort de site in Flins, de oudste en grootste fabriek van de groep, waar de productie begon in 1952. Enkel in die fabriek werken 2.600 Fransen.

Onder druk
Ergens volgende week zal de groep zijn plannen officieel maken. Het bedrijf heeft een nauwe band met het Japanse Nissan, dat ook dan zal communiceren. In Japan lekte al uit dat Nissan wereldwijd 20.000 banen kwijt wil, met de focus op Europa, waar personeel duurder is.

Dat kan Le Maire niet zomaar laten gebeuren, en dus zet hij Renault onder druk. Na zijn kranteninterview zette hij zijn boodschap kracht bij door op de radio te verkondigen dat "Renault zou kunnen verdwijnen".

Jobs, jobs, jobs
Zoals elke politicus liggen binnenlandse jobs hem na aan het hart. Le Maire herhaalde bij 'Le Figaro' dat de regering bedrijven wil helpen, maar dat die hulp het land ten goede moet komen. Van Renault verwacht hij dat ze focussen op elektrische wagens, en hun beste technologie daarrond - met bijhorende jobs - in eigen land houden. Le Maire is lid van de partij van president Emmanuel Macron, die volgende week een plan aankondigt voor de Franse autosector. Met Peugeot en Citroën huisvest het land nog twee andere grote automerken. Toch valt te vermoeden dat Renault eerst zal moeten communiceren over zijn plannen. De grootste autobouwer van het land is dan wel populair, zelfs voor corona was er werk aan de winkel. In 2019 maakte de groep voor het eerst in tien jaar verlies.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
kierkegaard
Forum veteraan
Forum veteraan
Berichten: 1999
Lid geworden op: 15 jul 2012 11:17
waarderingen: 537
Contacteer:

Re: Renault & Peugeot

Bericht door kierkegaard »

Straffe woorden uit de mond van een Frans minister.


pnobels
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Berichten: 210
Lid geworden op: 03 jan 2012 21:35
waarderingen: 36
Contacteer:

Re: Renault & Peugeot

Bericht door pnobels »

Dezelfde regering die de deal met Fiat heeft doen mislopen... :down:

Orzonal
Forum gebruiker
Forum gebruiker
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jan 2012 19:31
waarderingen: 27
Contacteer:

Re: Renault & Peugeot

Bericht door Orzonal »

Bericht op de site van Renault zelf:

"De Alliantie is een uniek strategisch en operationeel partnerschap in de automotive wereld”

De deelnemende ondernemingen bouwen voort op de activiteiten in de bestaande Alliantie, zoals gezamenlijke inkoop, door sterk met elkaar de voordelen te benutten van leidende posities en geografische sterktes van de partners.

“De Alliantie is een uniek strategisch en operationeel partnerschap in de automotive wereld en geeft ons een sterke uitgangspositie in het altijd veranderende wereldwijde automotive landschap”, zegt Jean-Dominique Senard, voorzitter van de Operating Board van de Alliantie en van Renault. “Het nieuwe businessmodel maakt het voor de Alliantie mogelijk om het maximale te halen uit elkaars bedrijfsmiddelen en capaciteiten, elk bouwend op hun respectievelijke culturen en verworvenheden. De drie ondernemingen van de Alliantie zullen wereldwijd actief zijn in alle voertuigsegmenten en technologieën en ze voor elke consument toegankelijk maken. Waarbij het belang van competitiviteit, de duurzaamheid, de winstgevendheid en de verantwoording voor sociale aspecten en leefmilieu wordt verhoogd.”

“De nieuwe leader-follower-strategie zal naar verwachting leiden tot reductie van investeringen tot aan 40%”

De leiders van de drie ondernemingen onderschrijven de uitgangspunten van het nieuwe leader-follower-plan voor voertuigen, waarvoor zij zullen samenwerken om:

de standaardisatiestrategie van de Alliantie verder door te voeren voor platformen tot aan carrosserieën;
per productsegment te focussen op een moedermodel (leader-auto) en zustermodellen, die worden ontwikkeld door de leidende onderneming met ondersteuning van ‘follower’-teams;
te verzekeren dat de leidende modellen en hiervan afgeleide voertuigen voor elk merk worden geproduceerd met de meeste competitieve setup, inclusief het bundelen van productie waar dat loont;
door te gaan met product-sharing bij lichte bedrijfsauto’s, waar de nieuwe aanpak al een feit is.

Het nieuwe leader-follower-plan zal naar verwachting leiden tot reductie van investeringen tot aan 40% als alle voertuigen onder deze aanpak vallen. Dat voordeel komt bovenop de synergie die nu al wordt bereikt.

De Alliantie onderschrijft ook het uitgangspunt om verschillende delen van de wereld als ‘referentieregio’s’ te betitelen. Waarbij elke onderneming focust op zijn kernmarkten om daar de meest competitieve speler op de markt te zijn en zo een referentie kan zijn voor de andere partners om hun competitiviteit te verhogen.

Binnen dit schema zal Nissan de leider zijn in de referentieregio China, Noord-Amerika en Japan. Renault wordt dat in Europa, Zuid-Amerika en Noord-Afrika en Mitsubishi in ASEAN en Oceanië.

Door elke onderneming in zijn respectievelijke regio als referentie te gebruiken, ontstaan mogelijkheden om het delen van vaste kosten te maximaliseren, terwijl elk over meer bedrijfsmiddelen kan beschikken.

Updates van het productportfolio van de ondernemingen zijn gebaseerd op de nieuwe leader-follower-strategie en afgeleide modellen worden geproduceerd volgens de meest competitieve setup. Bijvoorbeeld:

Nissan neemt de leiding voor de vernieuwing in het C-SUV-segment na 2025, terwijl Renault dat zal doen in de toekomstige vernieuwing in het B-SUV-segment in Europa.
In Latijns-Amerika reduceert de Alliantie het aantal platforms van de B-modellen van vier naar slechts een voor zowel producten van Renault als Nissan. Het betreffende platform gaat in productie in Curitiba en Resende in Brazilië om zo de productiecapaciteit maximaal te benutten.
In Zuidoost-Azië en Japan gaan de Alliantie partners door met enkele activiteiten onder hetzelfde schema, zoals de kei car samenwerking tussen Nissan en Mitsubishi Motors.

Alles bij elkaar zullen uiteindelijk bijna 45% van de Alliantie modellen in 2025 ontwikkeld en geproduceerd worden volgens de nieuwe aanpak.

Op het gebied van technologische efficiency gaan de Alliantie partners door met kapitalisering van bestaande bedrijfsmiddelen om te verzekeren dat elke deelnemende onderneming de investeringen in platformen, aandrijflijnen en technologieën blijft delen. Deze aanpak heeft zich al bewezen bij de ontwikkeling van aandrijflijnen en platformen en leidde tot een succesvolle marktintroductie van het CMF-B voor de Renault Clio en Nissan Juke, evenals van het kei car platform voor de Nissan Dayz en Mitsubishi eK Wagon. De CMF-C/D en CMF-EV platforms zullen spoedig volgen.

Het nieuwe leader-follower-plan wordt uitgebreid van platforms en aandrijflijnen naar alle sleuteltechnologieën, waarbij elke partner een verantwoordelijkheid krijgt, zoals:

Autonoom rijden: Nissan
Connected-car technologie: Renault als leider voor Android-gebaseerde systemen en Nissan in China
E-body, het hart van de elektrische architectuur: Renault
e-PowerTrain (ePT): CMF-A/B ePT – Renault; CMF-EV ePT – Nissan
PHEV voor C- en D-segment: Mitsubishi
Aandelen: KBC Ancora, AB Inbev, Balta Group, Eurocastle, Ontex, Exmar, Bekaert, Roularta, Deceuninck, Renault, BNP Paribas, Telenet, Solvay, Volkswagen, Kinepolis, BMW
Verkocht: Euronav

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen.


Plaats reactie