Kent u de chatbox al? chat met andere beleggers

Orange (voorheen France Telecom)

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

Bannerke
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 749

Re: Orange (voorheen France Telecom)

Bericht door Bannerke »

Telecom Italia

De klassieke Telecom Italia SpA (5,25% / 10 oktober 2022 / EUR) heeft verschillende looptijden, waarvan er een is met een resterende looptijd van negen jaar en een vaste jaarlijkse coupon van 5,25%. De emittent verbindt zich ertoe om op 10 oktober van elk jaar de interest te betalen, tot op de vervaldag.
Op de secundaire markt is deze obligatie, beschikbaar in coupures van € 50.000, momenteel onder pari te krijgen tegen 98,40% van de nominale waarde en biedt tegelijkertijd een jaarlijks rendement van 5,50% .

De uitgekozen lening kreeg beoordelingen van "Baa3" bij Moody's en "BBB-" bij Standard & Poor's en Fitch. Al deze ratings vallen dus in de categorie "High Yield".

No comment.
Lucien liked last!
Voor dringende vragen of problemen gelieve zich te wenden tot de chat.
Ik ben bereikbaar ts. 6.45u en 7.45u.

Volg Beursig.com op Twitter en Facebook

De Wereld
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1466
Contacteer:

Bericht door De Wereld »

De Franse telecomgroep Orange heeft een akkoord bereikt
met kabelbedrijf Altice voor de verkoop van zijn
activiteiten in de Dominicaanse Republiek. De prijs
bedraagt 1,4 miljard dollar. KBC Asset Management is
positief over Orange. Ze hebben een aanbeveling tot
“opbouwen”, met een koersdoel van 10,60 euro. Ze staan
niet alleen met die aanbeveling al is de rest van de
analisten meer verdeeld. Het gemiddeld koersdoel
bedraagt 9,37 euro, wat een risico van 2,06% impliceert.
bartel liked last!

bartel
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 345
Contacteer:

Bericht door bartel »

Orange krijgt nog steeds advies opbouwen.

In Frankrijk (50% van de omzet) tekende Orange volgens Arnaud Delaunay van Leleux "de beste prestaties van de afgelopen 3 jaar op voor mobiele pakketten" dankzij het aanbod van Open- en Origianipakketten en aanhoudende groei van de online-aanbieding Sosh.

Spanje en Polen (36% van de omzet ) toonden ook een duidelijke stijging van hun mobiele klantenbestand.

Ondanks deze goede resultaten is de indicator ARPU (de gemiddelde omzet per klant, een veelgebruikte indicator om de ontwikkelingen in de telecomsector te volgen) jaar-op-jaar met 12% gedaald. Voor 2014 rekent men wel op een beperktere terugval (-5/-7%).

Op het niveau van de schuldpositie heeft de operator de verkoop voor het jaareinde van de activiteiten in de Dominicaanse Republiek bevestigd.

En wat de uitkering van het dividend over 2014 betreft : deze is niet bedreigd op het vlak van het genereren van operationele cash flow en op het niveau van de pay-out ratio (72%).

Het aandeel wordt momenteel verhandeld aan een korting van 47% in vergelijking met andere vergelijkbare ondernemingen en een onderwaardering van 11% op basis van de waarderingsmodellen.

De verbeterde balanspositie (door de verkoop van activa en lagere kosten) en het brutodividendrendement van 7% bieden een minimum van comfort aan de belegger. Versterken in de buurt van 8 - 10 euro. Delaunay heeft een advies houden.

donderdag 28 november 2013 om 06u22

http://moneytalk.knack.be/economie/geld ... 727930.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja wadde we gaan ne gang.

Bannerke
Forum elite
Forum elite

Bericht door Bannerke »

Interessant, de overnamegolf binnen de sector komt er weldra aan volgens mij.
Fusies en overname zijn een must binnen de telecomsector om te overleven, markt is momenteel te verzadigd geworden.

Te veel spelers die elkaar de loef willen afsteken voor een te kleine doelgroep.

'AT&T praat met Kroes'

ZONDAG 26 JANUARI 2014

DAVOS (AFN/BLOOMBERG) - De topman van het Amerikaanse telecombedrijf AT&T heeft in de wandelgangen van het World Economic Forum in Davos informeel overleg gehad met EU-commissaris Neelie Kroes (Digitale Agenda). Dat meldden bronnen rond het Forum.
AT&T bestuurder Randal Stephenson sprak met Kroes over de overname mogelijkheden in de EU. De Amerikanen zouden geïnteresseerd zijn in verscheidene Europese bedrijven, onder meer het Britse Vodafone. Stephenson en Kroes zouden volgens de bronnen al eerder met elkaar van gedachten hebben gewisseld.
arreno liked last!

Bannerke
Forum elite
Forum elite

Bericht door Bannerke »

Volgens mijn bescheiden mening zal het Orange worden, ik doe alvast de gok. ;)

DALLAS (AFN) - Het Amerikaanse telefonieconcern AT&T heeft geen plannen voor een overnamebod op zijn Britse branchegenoot Vodafone. Dat liet AT&T maandag in een verklaring weten.

De afgelopen tijd is de koers van Vodafone op de beurs in Londen scherp gestegen door speculaties op een mogelijke overname. Het Takeover Panel, dat toezicht houdt op fusies en overnames in het Verenigd Koninkrijk, had AT&T om commentaar gevraagd.

Bannerke
Forum elite
Forum elite

Bericht door Bannerke »

Het spel gaat binnenkort beginnen volgens mij ,een klein pakketje in de telecomsector lijkt mij aan te raden nu.

'Liberty Global wil Spaans telecombedrijf'

DINSDAG 28 JANUARI 2014

MADRID (AFN) - Liberty Global, dat maandag nog een bod heeft uitgebracht op het Nederlandse Ziggo, wil mogelijk ook het Spaanse telecombedrijf Ono inlijven. Dat meldde de krant Financial Times dinsdag op basis van ingewijden.
De bedrijven zouden al met elkaar in gesprek zijn over een eventueel bod van 7 miljard euro. Liberty Global probeert volgens bronnen het Britse Vodafone te snel af te zijn, dat ook al overleg zou voeren met Ono. De telecomsector in Europa staat volgens analisten aan de vooravond van een grote consolidatieslag.
De Spaanse onderneming weegt intussen de prijs die ze kan krijgen. De eigenaren van Ono, waaronder investeringsmaatschappij Providence, kijken of de opbrengst opweegt tegen een eventuele beursgang. Volgens de bronnen verkeren de gesprekken met Liberty Global nog in een beginnend stadium.
Behalve Vodafone wordt ook het Franse Orange gezien als een mogelijk geïnteresseerde partij, maar tot nu toe heeft het bedrijf volgens betrokkenen nog geen contact gezocht met Ono.

Bannerke
Forum elite
Forum elite

Bericht door Bannerke »

Banner schreef:Het spel gaat binnenkort beginnen volgens mij ,een klein pakketje in de telecomsector lijkt mij aan te raden nu.

'Liberty Global wil Spaans telecombedrijf'

DINSDAG 28 JANUARI 2014

MADRID (AFN) - Liberty Global, dat maandag nog een bod heeft uitgebracht op het Nederlandse Ziggo, wil mogelijk ook het Spaanse telecombedrijf Ono inlijven. Dat meldde de krant Financial Times dinsdag op basis van ingewijden.
De bedrijven zouden al met elkaar in gesprek zijn over een eventueel bod van 7 miljard euro. Liberty Global probeert volgens bronnen het Britse Vodafone te snel af te zijn, dat ook al overleg zou voeren met Ono. De telecomsector in Europa staat volgens analisten aan de vooravond van een grote consolidatieslag.
De Spaanse onderneming weegt intussen de prijs die ze kan krijgen. De eigenaren van Ono, waaronder investeringsmaatschappij Providence, kijken of de opbrengst opweegt tegen een eventuele beursgang. Volgens de bronnen verkeren de gesprekken met Liberty Global nog in een beginnend stadium.
Behalve Vodafone wordt ook het Franse Orange gezien als een mogelijk geïnteresseerde partij, maar tot nu toe heeft het bedrijf volgens betrokkenen nog geen contact gezocht met Ono.

Orange is dus ook vd partij, laat de consolidatie maar beginnen.

Bannerke
Forum elite
Forum elite

Bericht door Bannerke »

Volgende prooi zal Orange worden maar niet door de Mexicaan , ik gok eerder op een Amerikaans tintje.

'Slim wil groter belang in Telekom Austria'

WOENSDAG 5 FEBRUARI 2014

WENEN (AFN) - Carlos Slim, eigenaar van het Mexicaanse telecomconcern América Móvil (AMX), overweegt zijn belang in Telekom Austria verder te vergroten. Dat meldde de Oostenrijkse krant Kronen Zeitung woensdag op basis van geruchten in de markt.
Slim bezit nu 26,8 procent van Telekom Austria. Kronen Zeitung sprak met de topman van AMX, Daniel Hajj, die overigens niet concreet aangaf dat het concern zijn deelneming gaat uitbreiden. “Voor ons is het een belangrijke deelneming. Vooral de verankering van Telekom Austria in Oost-Europa zien wij als waardevol met grote mogelijkheden voor de toekomst”, zo merkte hij wel op.
AMX is ook grootaandeelhouder van KPN en zag vorig jaar een overnamepoging van het telecombedrijf mislukken. Hajj gaf tegen Kronen Zeitung aan daar niet gefrustreerd over te zijn. “Wij zijn niet op het snelle geld uit”, aldus de topman van AMX.

Bannerke
Forum elite
Forum elite

Bericht door Bannerke »

Winstmarge Orange stabiel bij lagere omzet

DINSDAG 29 APRIL 2014

PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - Het Franse telecomconcern Orange heeft in het eerste kwartaal lagere resultaten in de boeken gezet, onder druk van de felle concurrentie, maar wist wel de winstmarge overeind te houden. Dat blijkt uit cijfers die het voormalige France Télécom dinsdag naar buiten bracht.
Het grootste telecombedrijf van Frankrijk zag de omzet met 4,6 procent dalen tot 9,8 miljard euro, terwijl het bedrijfsresultaat met 3,4 procent afnam tot 3 miljard euro. De winstmarge van het bedrijf was stabiel op 30,8 procent, onder meer dankzij kostenbesparingen. Financieel directeur Gervais Pellissier zei dat vooral de stabiele winstmarge hem tot tevredenheid stemde.
Orange kampt met felle concurrentie op de Franse thuismarkt, waar de onderneming ongeveer de helft van haar omzet genereert. Er vindt op dit moment een grote overname plaats in de Franse telecommarkt. Kabelbedrijf Altice neemt voor 17 miljard euro de aanbieder van mobiele telefonie SFR over van Vivendi.

Consolidatie gaat gewoon verder gaan binnen de telecomsector.

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 601
Contacteer:

Bericht door sjos »

Orange flirt vandaag met de 12 Euro. Drie maanden terug noteerde het aandeel nog onder de 9 Euro en het had een year low van 7 Euro. Alles is mogelijk.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Deelnemen aan het forum + meer functies?

Discussieer met duizenden beleggers, minder
advertenties, ideaal voor smartphone, betere
gebruikservaring en gratis abonneren op favoriete
onderwerpen. Registreer binnen 1 minuut!

Plaats reactie