HENKEL

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 941

HENKEL

Bericht door sjos »

Hans Van Bylen, die eind mei de voorzittershamer van Ontex overnam van Luc Missorten. Van Bylen maakte naam bij de Duitse lijm- en wasmiddelenreus Henkel als CEO.
Enkel op die manier krijgt een zoekopdracht op dit forum een respons op de zoekterm HENKEL. Ettelijke verwijzingen naar posts op het subforum Ontex. Hoewel het bedrijf Henkel geen nieuwkomer is in Duitsland. Maar ook op Duitse sites zijn berichten over Henkel karig.
Op finanzen.net is dit het laatste bericht:
" 24.08.2021 Citi: Henkel - Wenn nicht jetzt, wann dann?
In der Henkel-Aktie steht momentan viel auf dem Spiel. Es wird Zeit, dass die Käufer zurückkehren!
Mit der Henkel-Aktie schauen wir uns auch in der zweiten Analyse des heutigen Markt vor Neun eine Aktie an, die Investoren in den vergangenen Wochen und Monaten einige Sorgen bereitete. Seit dem Hoch bei 99,50 EUR dominieren die Verkäufer das Kursgeschehen in Henkel und der Wochenchart zeigt, was in dieser momentan auf dem Spiel steht. Die Verluste seit dem Jahreshoch summieren sich mittlerweile auf ca. 17 % und der Kurs erreicht ein Niveau, welches seit 2019 ein Dreh- und Angelpunkt ist. Immer wieder wurde der Preisbereich knapp oberhalb von 80 EUR gekauft und lediglich in der Corona-Krise sackte der Kurs deutlich darunter zurück. In der anschließend startenden Rally konnte der Support jedoch zurückerobert werden und wurde seitdem mehrfach erfolgreich verteidigt.
Underperformance und kurzfristige Schwäche trifft auf einen massiven Support! Wer setzt sich durch?
Chart
Der Bewegungsspielraum für die Bullen in der Henkel-Aktie wird immer kleiner. Sollte der Supportbereich bis hin zu ca. 80 EUR nachhaltig unterschritten werden, droht ein Kursrutsch auf 75 EUR. Selbstkurse darunter wären dann möglich.
Worin die Aufgabe für die Bullen in Henkel jetzt liegt, dürfte klar sein. Ein kurzfristiges Stoppfischen um 80 EUR ginge noch in Ordnung. Vielmehr darf es aber nicht sein. Gelingt dieses Unterfangen, könnten die Kurse zunächst in Richtung 89-90 EUR durchstarten. Mittelfristig wäre es auch möglich, die obere Grenze der schon seit Anfang 2019 laufenden Range ab ca. 93,50 EUR anzulaufen. Die Longseite ist also nicht gänzlich uninteressant, angesichts der aktuellen Schwäche und Underperformance leider aber auch nicht ungefährlich."

Nu, enkele weken later staat de koers bij de 73 € en zitten we op een jaarbodem.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 540

Re: HENKEL

Bericht door panamapapers »

Staat wellicht net als Reckitt Benckiser en Unilever onder druk omdat ze ook relatief veel exposure (40%) hebben aan emerging markets. En die markten hebben het momenteel veel harder te verduren (COVID + FX impact) dan een mature markt als Noord Amerika, waar P&G bv. heel sterk staat. Verder worden dit soort bedrijven vaak gezien als bond proxies. En bij stijgende inflatie -> rentes (?) worden obligaties weer interessanter waardoor er veel geld wegvloeit. Het zijn echter heel stabiele bedrijven die zelfs in tijden van crisis gigantische bergen cash blijven binnen rijven. Mooi moment om ervan te profiteren en een stabiele fundering te voorzien voor je portefeuille….

Niet dat ik het aandeel volg, maar we gebruiken op ons werk wel Henkel adhesives. Loctite is echt een topproduct.

sjos
Forum elite
Forum elite

Bericht door sjos »

panamapapers schreef: ↑
10 sep 2021 22:25
Staat wellicht net als Reckitt Benckiser en Unilever onder druk omdat ze ook relatief veel exposure (40%) hebben aan emerging markets. En die markten hebben het momenteel veel harder te verduren (COVID + FX impact) dan een mature markt als Noord Amerika, waar P&G bv. heel sterk staat. Verder worden dit soort bedrijven vaak gezien als bond proxies. En bij stijgende inflatie -> rentes (?) worden obligaties weer interessanter waardoor er veel geld wegvloeit. Het zijn echter heel stabiele bedrijven die zelfs in tijden van crisis gigantische bergen cash blijven binnen rijven. Mooi moment om ervan te profiteren en een stabiele fundering te voorzien voor je portefeuille….

Niet dat ik het aandeel volg, maar we gebruiken op ons werk wel Henkel adhesives. Loctite is echt een topproduct.
Dat is het nu juist: als naam niet zo bekend, maar iedereen heeft wel haar producten gebruikt: kleefstoffen, luchtverfrissers, lichaamsverzorging, wasmiddelen enz, Perfax, Pritt, Patex, Persil ... om maar bij de P te blijven.
Oerdegelijk...maar vraag niet welke arbeidskrachten ze tijdens WO II gebruikten.
Een al lang uitstaand gelimiteerd kooporder aan 73 € is bij mij doorgegaan.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 540

Bericht door panamapapers »

Goede producten / bedrijven resulteren niet noodzakelijk in goede investeringen. Is dat je investment case? Of wat is de reden van je aankoop?

sjos
Forum elite
Forum elite

Bericht door sjos »

13 sep 2021 12:46
Goede producten / bedrijven resulteren niet noodzakelijk in goede investeringen. Is dat je investment case? Of wat is de reden van je aankoop?
Je hebt het zelf aangehaald: "Het zijn echter heel stabiele bedrijven die zelfs in tijden van crisis gigantische bergen cash blijven binnen rijven".
Ik ga uit van een beurscrash in de naaste toekomst en dan zit je beter met aandelen van "saaie" bedrijven.
BTW diezelfde dag is ook een vergeten gelimiteerd oud kooporder aan 49 € afgegaan..in AB Inbev (ook omwille van de cashflow, sorry Sigaar).

sjos
Forum elite
Forum elite

Bericht door sjos »

sjos schreef: ↑
11 sep 2021 08:06
10 sep 2021 22:25

Dat is het nu juist: als naam niet zo bekend, maar iedereen heeft wel haar producten gebruikt: kleefstoffen, luchtverfrissers, lichaamsverzorging, wasmiddelen enz, Perfax, Pritt, Patex, Persil ... om maar bij de P te blijven.
Oerdegelijk...maar vraag niet welke arbeidskrachten ze tijdens WO II gebruikten.
Een al lang uitstaand gelimiteerd kooporder aan 73 € is bij mij doorgegaan.
66,550 +1,100 (+1,68%) slotkoers. Is er vandaag een einde gekomen aan de neergaande trend ? Ik had die niet verwacht. Hou het wel in het oog om eventueel bij te kopen.

Jebus4life
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 31

Bericht door Jebus4life »

Even (héél kort) ingelezen in Henkel na het topic te zien, en naar defensief toe is dit inderdaad wel eentje om te overwegen.

Zie wel dat dit in Frankfurt 2 verschillende listings heeft? Ik zie zowel HEN als HEN3? Zit zo'n 6-7% verschil op de prijs (66,65 vs 71 euro)? Ik begrijp op de investor pagina dat ze een verschil zit tussen ordinary en preferred shares (dus ik vermoed dat het deze 2 zullen zijn), maar dan nog vind ik het prijsverschil bijzonder groot? Zover ik zie zijn de enige verschillen:

- Ordinary shares hebben een dividend dat zo'n 1% lager ligt (1,83 euro vs 1,85 euro).
- Ordinary shares zijn een stuk minder liquide.

Echt iets dat een prijsverschil van boven de 5% kan veroorzaken?

sjos
Forum elite
Forum elite

Bericht door sjos »

Ik kijk enkel naar de ISIN : DE0006048408

66,85EUR +0,50EUR +0,75%

En ga hiervoor meestal naar deze site: https://www.finanzen.net/aktien/henkel-aktie

Er is ook ISIN: DE0006048432

71,22EUR +0,80EUR +1,14%

Beiden kennen hetzelfde verloop kwa up and downs

sjos
Forum elite
Forum elite

Bericht door sjos »

Henkel & Co kijkt aan tegen enkele koersdoelverlagingen bij:
o Barclays: van 89 naar 80 euro.
o Bank of America: van 90 naar 80 euro.
o Jefferies: van 93 naar 80 euro.
o JP Morgan: van 85 naar 74 euro.
o Citigroup: van 84 naar 77 euro.
o Deutsche Bank: van 90 naar 84 euro.
o Berenberg: van 86 naar 79 euro.

bron: Beurs bij t ontbijt
NewB76 liked last!

sjos
Forum elite
Forum elite

Bericht door sjos »

sjos schreef: ↑
31 jan 2022 10:12
Henkel & Co kijkt aan tegen enkele koersdoelverlagingen bij:
o Barclays: van 89 naar 80 euro.
o Bank of America: van 90 naar 80 euro.
o Jefferies: van 93 naar 80 euro.
o JP Morgan: van 85 naar 74 euro.
o Citigroup: van 84 naar 77 euro.
o Deutsche Bank: van 90 naar 84 euro.
o Berenberg: van 86 naar 79 euro.

bron: Beurs bij t ontbijt
Maar bij afternoon tea staat Henkel plus een goede 3%
72,62EUR +2,34EUR 3,33% FSE 16:16h ISIN: DE0006048432

(Bekijk wel de maand januari en het jaarverloop)

Plaats reactie