Fevertree (LSE)
- panamapapers
- Forum actieveling
- waarderingen: 540
Re: Fevertree (LSE)
Veel zwakkere cijfers dan gehoopt. Van de VS en vooral Europa had ik een stuk meer verwacht. Die Europese groei is toch echt wel laag te noemenā¦ en dat in Ć©Ć©n van hun basis groeimarkten. Met de VS wordt gelukkig nog met >20% groei veel goedmaakt. Maar in H1 lag de groei in die regio nog op 40% (32% constant currency), dus tweede jaarhelft een stuk zwakker (maar wellicht ook in H1 zo hoog vanwege vertekende vergelijkingsbasis).
Iemand een idee welke ānonā - Fever-Tree merken ze in Duitsland van de hand doen?
Iemand een idee welke ānonā - Fever-Tree merken ze in Duitsland van de hand doen?
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com
Ik denk dat je in hun 'volwassen markten' in Europa met een zelfde effect zit als in de UK (post Gin boom) & dat de groei in de nieuwe markten te min is om te compenseren (naast de toch wel zwakke zomer in West-Europa). Je zit ook nog met de price mix. Qua volumes is er dan amper groei denk ik.panamapapers schreef: ā25 jan 2024 22:03Veel zwakkere cijfers dan gehoopt. Van de VS en vooral Europa had ik een stuk meer verwacht. Die Europese groei is toch echt wel laag te noemenā¦ en dat in Ć©Ć©n van hun basis groeimarkten. Met de VS wordt gelukkig nog met >20% groei veel goedmaakt. Maar in H1 lag de groei in die regio nog op 40% (32% constant currency), dus tweede jaarhelft een stuk zwakker (maar wellicht ook in H1 zo hoog vanwege vertekende vergelijkingsbasis).
Niet vergeten dat de overname van "Powel & Mahoney" in H1 nog de groei oppompt. H1 groei was 32% (cc) als je corrigeert voor P&M kom je +- 23% organische groei voor H1.
https://www.foodbev.com/news/fever-tree ... quisition/
https://www.gdp-drinks.de/unser-portfolio
- panamapapers
- Forum actieveling
Merci. Als je het aandeel van UK ziet in de omzet, mag je toch verwachten dat er in de EU nog een stevig potentieel is qua groeiā¦ en m.i dus nog geen volwassen markt zou mogen zijn Ze gaan ook moeten zien hoe ze hun merk kunnen versterken in hun thuismarkt en daar evt. verder kunnen groeien met nieuwe categorieĆ«n. Nogmaals, ik denk dat de markt voor premium (geavanceerde) soft drinks - dus niet te mixen met alcohol - zeer groot isā¦ gaan we hopelijk iets van horen op de FY call.
Nieuws van begin 2024
Uit het rapport van Drinks International
#1 Bestselling brands
#1 Top trending brands
āļ»æFever-Tree has continued its perfect run in the Brands Report. Since we began polling mixers in 2015, Fever-Tree has been the number one bestseller, making this year its 10th on the bounce. More than a third of our bars declared Fever-Tree their number one choice for mixers, which includes everything from tonic to ginger ale to cola, while the brand was a top-three seller in almost 60% of the world's best barsā. - Drinks International Brand Report.
https://edition.pagesuite.com/html5/rea ... 1335fb0247
Uit het rapport van Drinks International
#1 Bestselling brands
#1 Top trending brands
āļ»æFever-Tree has continued its perfect run in the Brands Report. Since we began polling mixers in 2015, Fever-Tree has been the number one bestseller, making this year its 10th on the bounce. More than a third of our bars declared Fever-Tree their number one choice for mixers, which includes everything from tonic to ginger ale to cola, while the brand was a top-three seller in almost 60% of the world's best barsā. - Drinks International Brand Report.
https://edition.pagesuite.com/html5/rea ... 1335fb0247
BelgiĆ«, Denenmarken & Spanje zijn/waren de volwassen markten van Fever-Tree (enfin, een tijd terug), de rest van Europa zou inderdaad nog moeten groeien. & zoals je zegt; die soft drinks zijn een nog vĆ©Ć©l grote markt. Als ze daar voet aan grond krijgen...panamapapers schreef: ā28 jan 2024 22:43Merci. Als je het aandeel van UK ziet in de omzet, mag je toch verwachten dat er in de EU nog een stevig potentieel is qua groeiā¦ en m.i dus nog geen volwassen markt zou mogen zijn Ze gaan ook moeten zien hoe ze hun merk kunnen versterken in hun thuismarkt en daar evt. verder kunnen groeien met nieuwe categorieĆ«n. Nogmaals, ik denk dat de markt voor premium (geavanceerde) soft drinks - dus niet te mixen met alcohol - zeer groot isā¦ gaan we hopelijk iets van horen op de FY call.
De markt van non-sparkling mixers is overigens ook groter dan die van hun huidige mixers. Dus het potentieel is er, maar het mag er wel terug gaan uit komen...
Dit weekend was het alvast 20Ā°C in Schotland. Dorstig weertje toch
BTW, intrede van San Pellegrino was me ook al opgevallen (zoal de link aangeeft). Toch ook een sterk premium brand.
Rmv liked last!
- panamapapers
- Forum actieveling
Op Spotify kan je ook gesprek horen met The Investor Way. Waar een van de analisten wel erg geĆÆnteresseerd is in de huidige waardering van FT: āIām the closest Iāve ever been on taking a nibble on thisā.
Op papier ziet het er erg duur uit. Beetje gelijkaardig met HF. Maar als die marges terug kunnen keren richting de vorige niveaus krijg je een totaal ander scenario.
Maar zijn uitgangspunt dat ze marges terug naar niveaus van 2018 zouden krijgen is volgens mij wishful thinking. Die glaskosten zijn nog steeds een stuk hoger dan toen. Misschien dat ze wel wat prijsvoordelen krijgen obv hun grotere volumes die ze nu doen, wat die extra kosten kan compenseren. Het potentieel van de marges in AustraliĆ« moeten we ook nog ontdekken. Ook erg benieuwd naarā¦
Guidance voor FY24 is enigszins teleurstellend. Hoop dat ze me nog kunnen verrassen bij de volgende investor call. En een inkoopprogramma zou ook niet misstaan itt hoger dividend.
Op papier ziet het er erg duur uit. Beetje gelijkaardig met HF. Maar als die marges terug kunnen keren richting de vorige niveaus krijg je een totaal ander scenario.
Maar zijn uitgangspunt dat ze marges terug naar niveaus van 2018 zouden krijgen is volgens mij wishful thinking. Die glaskosten zijn nog steeds een stuk hoger dan toen. Misschien dat ze wel wat prijsvoordelen krijgen obv hun grotere volumes die ze nu doen, wat die extra kosten kan compenseren. Het potentieel van de marges in AustraliĆ« moeten we ook nog ontdekken. Ook erg benieuwd naarā¦
Guidance voor FY24 is enigszins teleurstellend. Hoop dat ze me nog kunnen verrassen bij de volgende investor call. En een inkoopprogramma zou ook niet misstaan itt hoger dividend.
Is er ergens fundamenteel nieuws te rapen? Laatste dagen zit er wat vaart in de koers...
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.