Fevertree (LSE)
- panamapapers
- Forum actieveling
- waarderingen: 540
Re: Fevertree (LSE)
Ik vind vooral Diageo een heel interessant bedrijf maar ben niet op de hoogte van de laatste resultaten. De spirits business is een sector waar er een enorme brand loyalty is. Mensen zijn bereid veel meer te betalen voor een Tanqueray of Bombay gin dan voor een B-merk gin. Met heel mooie winstmarges als resultaat. Zelfde met Johny Walker. Dat is een merk dat dateert van begin 19e eeuw. Het is zeer moeilijk om met die merken historiek (product placements in films/ series / bars etc.) de concurrentie aan te gaan. Ze hebben vooral een gigantisch distributienetwerk - waar Fever-Tree overigens gebruik van maakt.
Ook Berkshire is een tijd geleden ingestapt met een zeer kleine positie. Het zou me logisch lijken dat ze die nu verder uitbouwen.
Ik heb momenteel geen cash ter beschikking en heb relatief veel gehandeld voorbije periode. Dus wacht even af en kijk hoe mijn beslissingen uitpakken.
Ook Berkshire is een tijd geleden ingestapt met een zeer kleine positie. Het zou me logisch lijken dat ze die nu verder uitbouwen.
Ik heb momenteel geen cash ter beschikking en heb relatief veel gehandeld voorbije periode. Dus wacht even af en kijk hoe mijn beslissingen uitpakken.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com
- panamapapers
- Forum actieveling
In de call in september sprak CFO dat 2024 jaar wordt van marge verbetering:
- glass supply heronderhandeld + gehedged
- transatlantic freight rates aanzienlijk verlaagd
- local bottling in US
- eigen distributie in Australië
+ minder eenmalige kosten
Dat zou een marge verbetering van 6% moeten opleveren, met EBITDA-% van 15%. Ook met omzetgroei van 10% waar de consensus nu ligt voelen ze zich comfortabel. Op zich goede vooruitzichten maar precies - ondanks de koersval - nog steeds niet helemaal (bij)koopwaardig met veiligheidsmarge.
Producten blijven toch wel erg goed. Die tonic met clementines en Sicilian Lemonade zijn mijn favorieten. Die premixed mojito’s onlangs in de Carrefour zien staan maar nog niet geprobeerd. Ik geloof vooral ook in potentieel van premium soft drinks. Dus excl. alcohol. Dat segment is mijn inziens ook enorm qua TAM en heeft nog veel potentieel voor innovatie. Had begrepen dat ze daar nu aan’t testen zijn in mature thuismarkt UK. Benieuwd naar de update daarover.
- glass supply heronderhandeld + gehedged
- transatlantic freight rates aanzienlijk verlaagd
- local bottling in US
- eigen distributie in Australië
+ minder eenmalige kosten
Dat zou een marge verbetering van 6% moeten opleveren, met EBITDA-% van 15%. Ook met omzetgroei van 10% waar de consensus nu ligt voelen ze zich comfortabel. Op zich goede vooruitzichten maar precies - ondanks de koersval - nog steeds niet helemaal (bij)koopwaardig met veiligheidsmarge.
Producten blijven toch wel erg goed. Die tonic met clementines en Sicilian Lemonade zijn mijn favorieten. Die premixed mojito’s onlangs in de Carrefour zien staan maar nog niet geprobeerd. Ik geloof vooral ook in potentieel van premium soft drinks. Dus excl. alcohol. Dat segment is mijn inziens ook enorm qua TAM en heeft nog veel potentieel voor innovatie. Had begrepen dat ze daar nu aan’t testen zijn in mature thuismarkt UK. Benieuwd naar de update daarover.
Begonnen ze in 2024 ook niet met local bottling in AUS ?
Recente stijging van tankertarieven zou een minimale impact mogen hebben met de huidige setup.
Margeherstel zie ik als een quasi zekerheid. Als je daar van uitgaat heb je wel een MoS natuurlijk.
Stel; 10% groei voor 2024 + margehersel naar 20%FCF-marge geeft 8,2% FCF yield.
Omzetgroei is waar ik meer twijfels bij heb op KT. Hopelijk geen piek in EU sales zoals bij UK enkele jaren geleden... in 2023 reeds vertraging (al was het weer in centraal europa gene vette in 2023+ inflatie zette wat druk op consument)
Maar idd, trend naar minder alcohol (->adult soft drinks?) & meer premium alcohol werkt beiden in hun voordeel imo.
Verder zie ik nog forse groeimogelijkheden in Azië (Japan/Korea => vrij grote markt) met de samenwerking met Asahi.
Recente stijging van tankertarieven zou een minimale impact mogen hebben met de huidige setup.
Margeherstel zie ik als een quasi zekerheid. Als je daar van uitgaat heb je wel een MoS natuurlijk.
Stel; 10% groei voor 2024 + margehersel naar 20%FCF-marge geeft 8,2% FCF yield.
Omzetgroei is waar ik meer twijfels bij heb op KT. Hopelijk geen piek in EU sales zoals bij UK enkele jaren geleden... in 2023 reeds vertraging (al was het weer in centraal europa gene vette in 2023+ inflatie zette wat druk op consument)
Maar idd, trend naar minder alcohol (->adult soft drinks?) & meer premium alcohol werkt beiden in hun voordeel imo.
Verder zie ik nog forse groeimogelijkheden in Azië (Japan/Korea => vrij grote markt) met de samenwerking met Asahi.
20% FCF daar zit men wel erg ver vandaan he, je bedoelt EBITDA?
Ik heb hier 4.6% op EV voor 2024 staan bij 15% ebitda of 6.4% bij 20% ebitda. De waarheid zal vermoedelijk tussen beide liggen.
Ik heb hier 4.6% op EV voor 2024 staan bij 15% ebitda of 6.4% bij 20% ebitda. De waarheid zal vermoedelijk tussen beide liggen.
- panamapapers
- Forum actieveling
Ja, ik zie het ook niet. Met FCF marge verwijs jij toch naar FCF/omzet, Umi? Als je met een omzet van 418 miljoen à 429m rekent (guidance +10%) zouden ze 85m in FCF moeten draaien voor ‘24. Dat is dubbel zoveel dan waar ik mee reken.
Ik had het slecht verwoord.panamapapers schreef: ↑07 jan 2024 09:35Ja, ik zie het ook niet. Met FCF marge verwijs jij toch naar FCF/omzet, Umi? Als je met een omzet van 418 miljoen à 429m rekent (guidance +10%) zouden ze 85m in FCF moeten draaien voor ‘24. Dat is dubbel zoveel dan waar ik mee reken.
Ik bedoel dat ik op termijn de FCF-marge naar 20% zie wederkeren. Dus die 85M FCF voor 2024 is puur hypothetisch.
Donderdag trading update.
16/01
voorlopig nog geen resultaten te zien
Liberum upgrades Fevertree on recovery prospects
Liberum has upgraded premium mixer maker Fevertree (FEVR) as a trough in margins indicates a recovery in this year and next.
Analyst Anubhav Malhotra upgraded his recommendation from ‘hold’ to ‘buy’ and increased the target price from £12.00 to £13.00 on the stock, which was trading at £9.98 on Monday.
Malhotra said the company’s strategy ‘has been focused on market share gains against a backdrop of significant input cost inflation over the last two years’.
Margins have ‘troughed̵7; after a 20-percentage point gross margin decline over the last three-and-a-half years, making room for recovery.
‘We see scope for a greater recovery in 2024 and 2025 than consensus expects and therefore move to ‘buy’230; but we note that the top line is likely to remain subdued,’ Malhotra said.
‘Despite the [fact] that ‘bad news’ might not be over, the valuation at 17x 12 months forward consensus embedded value/Ebitda and 28x price/earnings – 40-50% below historic average – looks reasonable.’
Mahotra said that for investors ‘wanting to build a position, now is the time considering the low average daily volume of 265,000’.
voorlopig nog geen resultaten te zien
Resultaten (vrij fors) onder de lat. Vooral de omzet valt me tegen. Ook de omzetoutlook voor 2024 niet zo sterk, maar de markt verwachtte er dan ook niet veel.
Wel weer een grote insider aankoop vandaag..
Wel weer een grote insider aankoop vandaag..
25 January 2024
Fevertree Drinks plc
("Fever-Tree" or the "Company")
Notification and public disclosure of transaction by a person discharging managerial responsibilities ('PDMR')
Fever-Tree, the world's leading supplier of premium carbonated mixers, announces that today, 25 January 2024, Domenic De Lorenzo, Non-Executive Chairman of the Company, bought 45,000 ordinary shares in the Company at a price of £9.738 via the London Stock Exchange.
2024
8% extra revenue , 15% ebitda.
Het is niet nieuw, maar daar word ik met huidige multiples niet blij van.
Had eigenlijk gehoopt dat ze werden afgestraft door de markt. Bij een degelijke MOS heb ik interesse.
8% extra revenue , 15% ebitda.
Het is niet nieuw, maar daar word ik met huidige multiples niet blij van.
Had eigenlijk gehoopt dat ze werden afgestraft door de markt. Bij een degelijke MOS heb ik interesse.