Fevertree (LSE)

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1401

Re: Fevertree (LSE)

Bericht door Umi »

panamapapers schreef:
> Mja ik had er ook meer van verwacht, maar waar ik mezelf aan optrek is die
> omzetgroei in de VS. 32% constant currency! In grootte is die VS markt nu
> even groot als de thuismarkt (die ter plaatse trappelt). Omzet is nu nog
> heel locatiegebonden, als ze die groei in de VS kunnen aanhouden gaat die
> regio (en hopelijk ook Europa) heel belangrijk worden. Nu is alles nog
> relatief hard geconcentreerd op UK (grote omzet + goede marges). Dus zo’n
> kwakkelzomer in EU en UK heeft een directe weerslag. Heb er wel vertrouwen
> in dat als die regio’s buiten de UK een degelijk volume hebben, dat zal
> doorsijpelen in de bottom line.
>
> En denk dat we moeten erkennen dat premium drinks niet in het luxe segment
> thuishoren waar je prijsverhogingen door de strot vd consument kan rammen.
> De middenklasse die deze producten koopt let ook op de kleintjes waardoor
> die groei nu tijdelijk wat minder is. Maar als je kijkt naar die groei
> opportuniteiten blijf ik gewoon wachten tot het tij keert.

Dan is er nog het feit dat de omzet van de overname van Powel & Mahoney (in augustus vorig jaar dacht ik?) in principe niet organisch is & in H1 nog niet meetelde. Dus de organische omzetgroei zal iets lager uitkomen. Als was die omzet vrij beperkt als ik me goed herinner & het merkt is ook rebranded naar Fever-Tree merk.

Ik denk dat het wel meevalt met het doordrijven van die prijsverhogingen, het blijft toch een sterk merk imo. Vergeet ook niet dat bvb in UK de Gin markt al sinds 2019 krimpt. & in de UK gaat het economisch ook moeilijker sinds ze de EU vaarwel zeiden.
In de call sprak men ook over Azië, is ook nog een grote markt en met Asahi hebben ze een goede distributeur die deuren kan openen.

Umi
Forum elite
Forum elite

Bericht door Umi »

"08:21
Britse economie krimpt sterker dan verwacht
De Britse economie kromp in juli in het snelste tempo in zeven maanden. Het sombere weer drukte de detailhandel. Ook de productie en de publieke diensten kregen een deuk door verschillende stakingen rond arbeidsvoorwaarden, onder meer bij het Britse spoorwegpersoneel. Het bbp daalde met 0,5 procent in juli na een lichte stijging in juni. Economen hadden op een krimp met 0,2 procent gerekend."

Uit de tijd vandaag.

Goed om te lezen dat het MGMT het sombere weer niet uit z'n duim zuigt :)

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 540

Bericht door panamapapers »

Nordflint Capital Partners Fondsmaeglerselskab A/S

Positie in Fever-Tree genomen en threshold overschreden (bezit 5.08% van kapitaal). Was hiervoor m.i. geen aandeelhouder...
Veel is er niet over te vinden, wel onderstaande drie investeringspeilers. Stock Picking • Concentrated • Long-Term
700 miljoen dollar under management, dus zou overeenkomen met positie van ongeveer 10% (huidige market cap is 1,4mld). Voor die bedragen toch redelijk concentrated & high conviction. :)
Umi liked last!

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 941

Bericht door sjos »

panamapapers schreef:
> Nordflint Capital Partners Fondsmaeglerselskab A/S
>
> Positie in Fever-Tree genomen en threshold overschreden (bezit 5.08% van
> kapitaal). Was hiervoor m.i. geen aandeelhouder...
> Veel is er niet over te vinden, wel onderstaande drie investeringspeilers.
> Stock Picking • Concentrated • Long-Term
> 700 miljoen dollar under management, dus zou overeenkomen met positie van
> ongeveer 10% (huidige market cap is 1,4mld). Voor die bedragen toch
> redelijk concentrated & high conviction. :)

Nieuwe Deense aandeelhouder resulteert deze morgen tot bijna 5% koerswinst.

Fevertree Drink 12,500 ÂŁ +4,69 %
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Umi
Forum elite
Forum elite

Bericht door Umi »

Koers is weer fors teruggevallen & er komt weer een 'shorter' aan de horizon.

https://shorttracker.co.uk/company/GB00BRJ9BJ26/

Umi
Forum elite
Forum elite

Bericht door Umi »

Director/PDMR Shareholding

Fever-Tree, the world's leading supplier of premium carbonated mixers, announces that across 24 and 25 October 2023, Kevin Havelock, a Non-Executive Director of the Company, bought, in aggregate, 41,194 ordinary shares in the Company at a volume weighted average price of ÂŁ10.194 per ordinary share via the London Stock Exchange.
De man is sinds 2018 aan boord & heeft in het verleden Unilever refreshment geleid (vooral Lipton vermoed ik -> 10B omzet).
Aankoop twv +- 500.000 euro kan wel tellen.

Kocht in het verleden ook al enkele keren..
4 October 2022

Fevertree Drinks plc
("Fever-Tree" or the "Company")

Fever-Tree, the world's leading supplier of premium carbonated mixers, announces that across 30 September and 3 October 2022, Kevin Havelock, a Non-Executive Director of the Company, bought, in aggregate, 41,000 ordinary shares in the Company at a volume weighted average price of GBP ÂŁ8.35 per ordinary share via the London Stock Exchange.
19 July 2022

Fevertree Drinks plc

Fever-Tree, the world's leading supplier of premium carbonated mixers, announces that across 15 and 18 July 2022, Kevin Havelock, a Non-Executive Director of the Company, bought, in aggregate, 30,816 ordinary shares in the Company at a volume weighted average price of GBP ÂŁ8.90 per ordinary share via the London Stock Exchange.
10 November 2021

Fevertree Drinks plc

Fever-Tree, the world's leading supplier of premium carbonated mixers, announces that across 5 and 8 November 2021, Kevin Havelock, a Non-Executive Director of the Company, bought, in aggregate, 7,630 ordinary shares in the Company at a volume weighted average price of GBP ÂŁ24.89 per ordinary share via the London Stock Exchange.

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 540

Bericht door panamapapers »

Over Fever-Tree, vanaf minuut 21 ongeveer:

Helemaal mee eens.
sjos liked last!

sjos
Forum elite
Forum elite

Bericht door sjos »

panamapapers schreef: ↑
01 nov 2023 20:21

Helemaal mee eens.
Ze kunnen alleszins hun business model als investment trust goed verkopen.
En Fevertree wordt een "source of concern" genoemd, gezien de stijgende kosten, maar ze zien het daar nog altijd zitten.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Umi
Forum elite
Forum elite

Bericht door Umi »

Containertarieven fors lager ondertussen. Wel minder van belang nu de ramp up in USA/Australië onder stoom komt.
Langs de andere kant zullen glasprijzen in USA/Australië ook wel een pak lager liggen dan in Europa (vanwege hogere E-prijzen hier).
Uiteindelijk blijft groei de belangrijkste KPI, de rest zal wel volgen. Hopelijk trekt die weer wat aan als consumentenvertrouwen stijgt.
08:07
Maersk kondigt grote ontslagronde aan
De Deense scheepvaartgroep Maersk kondigt aan dat ze 10.000 jobs schrapt in een grote kostenbesparingsoperatie die 600 miljoen dollar moet opleveren. Dat maakte Maersk bekend in de marge van de kwartaalcijfers. Daarin herhaalde de groep haar prognose om dit jaar een onderliggende brutobedrijfswinst (ebitda) van 9,5 tot 11 miljard dollar in de boeken te zetten.
De scheepsgigant lijdt onder lagere volumes en kan minder hoge vrachttarieven vragen. Het gemiddelde tarief bedroeg in het derde kwartaal 2.095 dollar per container. Dat is minder dan de 2.234 dollar waarop werd gemikt.

sjos
Forum elite
Forum elite

Bericht door sjos »

panamapapers schreef: ↑
01 nov 2023 20:21

Helemaal mee eens.
Wat denkt ge over de grote sterke drank producenten ? Instappen of niet ? Ik verwijs naar het bericht over hen van vrijdag 10/11/23:
Enfin, l’action Diageo s’est effondrée de 12,2% à Londres, sa plus forte baisse depuis 1997, ce qui a grandement pénalisé Pernod Ricard (-5,76%) et Rémy Cointreau (-4,15%). Le numéro un mondial des spiritueux a averti que le ralentissement de la croissance dans la zone Amérique latine et Caraïbes, qui représente 11% de ses ventes nettes, affecterait son bénéfice semestriel.

Plaats reactie