Fevertree (LSE)

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1401

Fevertree (LSE)

Bericht door Umi »

Fevertree... Noteert in UK op de AIM (LSE) (orders gaan vaak moeizaam, ongetwijfeld herkenbaar voor degene die ook Norcros in port hebben)
Welbekend van premium mixers. In onze contreien vooral van de Tonic, in de US zetten ze oa ook in op tequila mixers.

Aandeel ging vorige week bij resultaten lichtjes 'onderuit' door margedruk vanwege hogere distributie/warehousing/raw material costs. Dit zou nog aanhouden tot volgend jaar denkt het MGMT -> ''We see the profit crunch as relatively short term''
De groeivork voor 2021 wordt wel licht opgetrokken.
https://www.ft.com/content/37828822-cdf ... 0e8074c47f

Er is uiteraard al veel groei ingeprijsd, maar de marktopportuniteit is dan ook groot. Men is sinds 2jaar bezig met de Amerikaanse markt in te palmen, zelfs ten tijde van corona is de groei daar uitzonderlijk hoog. Die markt schat men 5Ă 10x groter dan die van UK (momenteel nog hun grootste inkomstenbron) In de UK is de groei wel voorbij. In Europa & ROW is er nog veel potentieel.
Ik denk dat de komende jaren een CAGR van +15Ă 20% zeker mogelijk moet zijn.
Presentatie hieronder is vrij duidelijk.
https://fevertree.s3.eu-west-2.amazonaw ... a95ed1.pdf

& ook Smithson (Fundsmith) maakt vandaag bekend dat ze hun positie hebben vergroot (van 4,63% naar 5,15%). Het is de grooste positie in hun investment trust.
https://fever-tree.com/en_GB/investors- ... s/15137709
BRT liked last!

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 540

Re: Fevertree (LSE)

Bericht door panamapapers »

Staat bij mij ook al een tijdje op de radar maar vind het wel - nog steeds - erg prijzig. EV/EBITDA van 33,8x voor 2022. Wat verwacht je van de FCF evolutie? Schattingen van 60 mio voor 2023, geeft op EV een rendement van 2%. Of verwacht jij dat ze harder gaan kunnen doorgroeien en marges kunnen optrekken?

Umi
Forum elite
Forum elite

Bericht door Umi »

panamapapers schreef: ↑
10 aug 2021 13:59
Staat bij mij ook al een tijdje op de radar maar vind het wel - nog steeds - erg prijzig. EV/EBITDA van 33,8x voor 2022. Wat verwacht je van de FCF evolutie? Schattingen van 60 mio voor 2023, geeft op EV een rendement van 2%. Of verwacht jij dat ze harder gaan kunnen doorgroeien en marges kunnen optrekken?
Hier staat +-70M in mijn projectie, hangt natuurlijk af in welke mate de marges herstellen tegen 2023. Maar ik ga er ook vanuit dat de CAGR tot 2030 15+% kan aanhouden. Overal waar ze hun producten uitrollen slaat het aan & groeit de omzet als kool.

UK revenue 2020 = ÂŁ 103M (verwacht ik amper groei)
EU revenue 2020 = £ 65M => 30% hiervan is afkomstig uit België/Denemarken/Ierland waar ze hun producten als eerste uitrolden buiten UK. (= een dikke 20miljoen inwoners, EU => + 400M inwoners)
USA 2020 = ÂŁ 59M => USA premium spirits market = 5 Ă  11,5x de UK market (dus markt van minstens 500M!)
ROW 2020 = ÂŁ 25M => de groei is hier ook nog gigantisch.

omzet was ÂŁ 252M in 2020. Outlook van +-300M voor 2021.

- Marktopportuniteit = +ÂŁ 1000M
- Ik ga uit van een VKS-marge van 20 Ă  25%
- tem 2028 verwacht ik dat ze +- ÂŁ 1B aan VKS genereren.
- Verwachte VKS in 2028 heb ik ergens tussen 155 Ă  230M staan.
- Verwachte returns ergens tussen 10 & 18% per jaar.

een Coca Cola noteert aan 26x de EV/FCF voor 2023. Monster 28x & de verwachtte groei is reps. 5 & 10% daar & vks-marges van +-25%.

conclusie; de case steunt op 'het merk', asset light model & de groei die nog in het verschiet ligt.
panamapapers liked last!

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling

Ga eens wat meer info over hun groeistrategie opzoeken. Hun producten slaan wel aan. Ook bij mensen die geen alcohol drinken. Zag onlangs Double Dutch Drinks (geweldige naam btw :) ) in de rekken van Colruyt staan naast Fevertree. Pril bedrijfje maar die zie ik nog wel marktaandeel wegsnoepen in het premium mixer segment… Geloof dat Heineken ook in dat kapitaal is gestapt.

Umi
Forum elite
Forum elite

Bericht door Umi »

27 aug 2021 17:41
Ga eens wat meer info over hun groeistrategie opzoeken. Hun producten slaan wel aan. Ook bij mensen die geen alcohol drinken. Zag onlangs Double Dutch Drinks (geweldige naam btw :) ) in de rekken van Colruyt staan naast Fevertree. Pril bedrijfje maar die zie ik nog wel marktaandeel wegsnoepen in het premium mixer segment… Geloof dat Heineken ook in dat kapitaal is gestapt.
Double dutch is van die Vlaamse tweeling met Hollandse roots, die meedeed aan dat programma met 'jonge 'ondernemers'' (ben de naam kwijt). Weet niet of het rechtstreeks via de Heineken holding was die investering?
De oprichters van Fevertree hebben overigens ook nog een groot belang (samen zo'n 10%)

Artikel dat ik recent tegenkwam
https://www.bloomberg.com/news/articles ... its-market

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling

Umi schreef: ↑
29 aug 2021 13:52
Double dutch is van die Vlaamse tweeling met Hollands roots, die meedeed aan dat programma met 'jonge 'ondernemers'' (ben de naam kwijt). Weet niet of het rechtstreeks via de Heineken holding was die investering?
Ja, ik denk rechtstreeks. Maar gaat over een minderheidsbelang (10%). Las dat ze toch een marktaandeel van 8% hebben in de premium mixer markt in de UK. Toch wel aanzienlijk.

Umi
Forum elite
Forum elite

Bericht door Umi »

Vandaag volledige resultaten over H1.

Despite the current logistics challenges, our focus remains on ensuring we have sufficient inventories and product in market to fulfil demand. We expect disruption and elevated logistics costs to continue to impact through the remainder of the year and into 2022. However, from 2022 we expect to increasingly mitigate the impact of elevated US logistics costs through local production, with West Coast production now fully commissioned and East Coast production scheduled for commissioning later this year. Local production in the US will significantly reduce our exposure to trans-Atlantic freight charges, and allow us to hold lower levels of inventory locally, reducing both storage costs and working capital.
Whilst we are very focused on mitigation efforts over the medium term, we believe logistic cost headwinds will continue alongside input cost increases on product costs, and anticipate only a marginal improvement in EBITDA margin next year. We remain very confident of continued strong sales momentum across our regions and will continue to invest in the business to capitalise on the longer-term structural growth opportunity ahead of us.
https://fever-tree.com/en_GB/investors- ... s/15185365

De markt had teveel slecht nieuws ingecalculeerd lijkt me

Umi
Forum elite
Forum elite

Bericht door Umi »

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling

Interessant, klinkt veelbelovend. Doen Diageo etc. dat dan gratis of willen die een deel van de taart? Al een positie ingenomen? Tis weeral flink gestegen…

Umi
Forum elite
Forum elite

Bericht door Umi »

19 okt 2021 20:31
Interessant, klinkt veelbelovend. Doen Diageo etc. dat dan gratis of willen die een deel van de taart? Al een positie ingenomen? Tis weeral flink gestegen…
Gratis zal dat niet zijn, maar wel 2x in hun voordeel.
Ik zit er bijna een half jaar in & 2x bijgekocht op koerszwaktes (gemiddeld 24p met kosten in, in een andere port iets beter aan 22,8). Was moeilijk om in te stappen aan dergelijk multiples. Maar de groeivoet op LT wordt volgens mij onderschat.
panamapapers liked last!

Plaats reactie