NEL

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.
Plaats reactie

Beste broker van 2020 (volgens Beleggers Belangen)
Profiteer van voorbeurs en nabeurs handelen!
Aandelen kopen voor €3.000: €1,80 kosten (o.a. BE&NL)
Vraag het informatiepakket van MeXeM aan

Lukang
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 742

NEL

Bericht door Lukang »

Ik lees dit bij Bolero:
Waterstofbedrijf Nel blijft stevig groeien. Het orderboek steeg met 83% tot 1,08 miljard Noorse kroon in
het eerste kwartaal, waarin de omzet met 24% aandikte tot 157 miljoen kroon. De bedrijfskasstroom
(EBITDA) daalde op jaarbasis tot een negatieve 74 miljoen kroon, terwijl een recente kapitaalverhoging
de balans versterkte tot een nettokaspositie van 3,2 miljard kroon. 2021 blijft een strategisch belangrijk
jaar waarin “ambities moeten omgezet worden in realisaties”. In dat kader werd een samenwerking met
First Solar gesloten om waterstof op te wekken via zonne-energie.
Ik vraag mij af of dit aandeel nog koopwaardig is.Dit is wel de toekomst. Ik heb ongeveer een jaar geleden dit fond gekocht
ISHSII-GLOBAL WATER UCITS ETF en dit is reeds mooi gestegen.
NEL staat momenteel aan NOK 24,18
Laagste koers in 52 weken :nok11,20 (14/5) Hoogste nok 35,15 (08/1/2021)
Ik denk dat ik een eerste aankoop zal plaatsen .Het lijkt aanlokkelijk. Ik moet wel nog eerst eens het verloop van de NOK bekijken!
abi ackb ags agfb ad cs boka dbk dieg engi rf evs gimb gsk immo inga kbc nn nokia nyr pfe prox rou solb tit tnet tinc vtrs xior save en fondsen

Lukang
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 742

Re: NEL

Bericht door Lukang »

Vandaag een artikel op tijd.be over waterstof:
Waterstof is de grootste groene hype van het moment, waarmee we in principe fossielvrij kunnen rijden, varen, vliegen, verwarmen en produceren. Maar de productie van groene waterstof vreet elektriciteit. Waar die vandaan moet komen, is onduidelijk. Wordt de hype een koude douche?

Even terug naar januari 2016. Een winterse koudeprik drijft het Europese elektriciteitsnet tot het uiterste. Op het hoogtepunt trekken de Europeanen samen een vermogen van 546 gigawatt uit het stopcontact, een record. De elektriciteitscentrales draaien op volle toeren.

Stel, je zou al die elektriciteit afgetapt hebben en gebruiken om waterstof van te maken. Dat is min of meer de omvang van de waterstofambities waar de Europese Commissie binnen 30 jaar naartoe wil. Ze rekent tegen 2050 op 500 gigawatt aan waterstoffabrieken, leert voetnoot nummer 35 van de hyperambitieuze Europese waterstofstrategie. Als die allemaal tegelijk draaien, zouden ze bijna evenveel stroom verbruiken als vandaag in heel Europa op piekmomenten opgewekt wordt door alle elektriciteitscentrales, windturbines en zonnepanelen samen. En dan moet de rest van de economie nog van elektriciteit worden voorzien.
abi ackb ags agfb ad cs boka dbk dieg engi rf evs gimb gsk immo inga kbc nn nokia nyr pfe prox rou solb tit tnet tinc vtrs xior save en fondsen

Plaats reactie